LiiTu
New member
Minulla on edellisen omistajan teettämä (2008) dynokäppyrä jossa on esitetty teho ja AFR kierrosnopueden funktiona. Olettaisin että kyseessä on arvot osakaasulta tasaisella kuormalla koska näyttää noinkin laihaa (paitsi huipputeho, tietty):

Eikö nykybensan etanoliseostus puolestaan laske stökiometristä optimia? E5 laadun stökiömetriseksi optimiksi väitetään 14,5 http://www.motomatti.fi/2011/12/ilma-polttoaineseoksen-vaikutus.html

Eikö nykybensan etanoliseostus puolestaan laske stökiometristä optimia? E5 laadun stökiömetriseksi optimiksi väitetään 14,5 http://www.motomatti.fi/2011/12/ilma-polttoaineseoksen-vaikutus.html
^Oliko nuo sun lambda-arvot osakaasulta tasaisella kuormalla? Kun tuo afr 14,7:n on periaatteessa se optimiseos mihin perinteisillä lambdasäätöisillä ruiskuilla aina pyrittiinkin osakuormalla ja tyhjäkäynnillä. Tai jos ross-techiä on uskominen, nykybensoilla stökiömetrisen (optimi)seoksen afr on jopa noin 15 polttoaineen itsensä suuremman happipitoisuuden vuoksi.
Kiihdytyksessä ja täyskaasulla afr pitäisi maksimitehon kannalta olla 12,5 ja 14 välillä saman lähteen mukaan.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info
Viimeksi muokattu: