• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bläkkärin tehot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NipaXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos haluaa tietää mitä pyörässä on tehoa niin oma mopo dynoon ja katsoo mitä tulee renkaalle ?

Kytkimeltä, kampuralta, männäntapista tai ylimmästä rengasurasta "mitatut" tehot ei paljoa meinaa - tai ainankin ainut kerta kun olen nähnyt ajoneuvon kampiraudan pyörivän asvalttia vasten oli peli sen verran p*skana että se ei ollut ihan heti (=ikinä) menossa omin voimin mihinkään...

Vakuutusyhtiöön tietenkin ilmoitetaan suurin paino minkä mistään käsillä olevasta dokumentistä löytää, tyypillisesti rekisteriotteen omamassa ja vastaavasti pienin teho minkä mistään todennettavasta lähteestä pystyy esittämään.

Simple as that.

Jos haluaa tietää mitä pyörässä on tehoa niin oma mopo dynoon ja katsoo mitä tulee renkaalle ?

Kytkimeltä, kampuralta, männäntapista tai ylimmästä rengasurasta "mitatut" tehot ei paljoa meinaa - tai ainankin ainut kerta kun olen nähnyt ajoneuvon kampiraudan pyörivän asvalttia vasten oli peli sen verran p*skana että se ei ollut ihan heti (=ikinä) menossa omin voimin mihinkään...

Vakuutusyhtiöön tietenkin ilmoitetaan suurin paino minkä mistään käsillä olevasta dokumentistä löytää, tyypillisesti rekisteriotteen omamassa ja vastaavasti pienin teho minkä mistään todennettavasta lähteestä pystyy esittämään.

Simple as that.
En tiedä luitko tota mun edellistä postausta miten tarkasti, mutta en halua pyörääni penkittää A: koska se maksaa rahaa, B: tiedän että pyörä on täysin vakio. Se että otteessa lukee teho yläkanttiin ei pitäisi olla mahdotonta muuttaa, mutta kun tuntuu olevan. Ja kun mainitsit helposti todennettavista dokumenteista, juuri sellaisia tässä etsitäänkin!

Oma pyörä -97 saksantuonti, 67 tkm mittarissa. Otteessa 115 kW. Säädettiin dynossa suutin/neula-satsin vaihdon (Factory) jälkeen. Vakio peli muuten.Hyvinhän tuo kulkee vaikka tehot ei paikkaansa pidäkään...
käppyrä

Mulla -97 xx tuontipyörä rek.otteessa 118kw
confused_orig.gif

Mulla -97 xx tuontipyörä rek.otteessa 118kw
confused_orig.gif
No otetaan tästä esimerkki: Kuinka voi olla ruiskumallin (minulla) ja kaasarimallin otteissa sama teho 118kW??
Kaasarimallissa pitäisikin olla enemmän mutta tuo 118kW taas viittaisi ruiskun tehoon DIN:n mukaan. Tämänkin mukaan tuo tehojen merkintäkäytäntö näyttäisi olevan melko värikästä kun on sotkettu sekaisin eri standardeja noiden tuontipyörien kautta..

Aikoinaan Brandtin edustaja(Honda-mies
biggrin.gif
)kertoi että ei Bläkkärissä tehot muuttunu missään vaiheessa, vaan standardi muuttui...tiedä häntä mikä oli totuus..
smile_org.gif

kaasariversio allekirjoittaneella.. rek.otteessa lukee 115kw..
dynopaperi näyttää jotain ihan muuta :) 150,53hp/ 129,72Nm takapyörältä

loppu taito laittaa tänne se...

Back