• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bluetooth kypäräpuhelimet 2010

Tänään sitten soitin tuonne duelille.Pyysivät toimittamaan ostoliikkeeseen josta olen ostanut sen  
wink.gif

Vein sen sitten myyntiliikkeesen takaisin josta he lähettävät sen duelille.Saapa nähdä montako viikkoa menee ennenkuin saan laitteen takaisin?
Ei ole mukavaa kun joutuu tämänkin kypäräpuhelimen kanssa tappelemaan  
bawling.gif

Mulla olis pieni ongelma G4:ssä. Kun on intercom puhelu käynnissä ja navin kautta tulee puhelu, niin intercom ei katkia ja  navi näyttää tulevaa puhelua( ei ala edes hälyttämään). Sitten kun vastaan navista niin intercom keskustelu jatkuu ei siis puhelu.  Radiota kuunnellessa, navin kautta puhelu tulee kyllä läpi ja se hiljentää radion. Jälleen myyjä vaihtoi jo yhden laitteen, mutta tuo uusi toimii samalla tavalla. Enkö osaa käyttää, vai onko toi uusi laite myös viallinen. Prioriteeteissä Gps ja puhelin on korkein, tilanne on myös sama jos on intercom keskustelu käynnissä ja pitäisi kuunella navin ohjeita, niin intercom keskustelu ei vaimena eikä ohjeeet tulee kuuluviin.

Mulla on Scala Q2:n ja ärsyttävää siinä on se, että kun kuuntelet puhelimen kautta musiikkia, niin se puhelimesta tuleva signaali on ykkösprioriteeti ja mamman kanssa ei voi keskustella takapenkille muuten kuin laittamalla puhelimen soitin kiinni. Vai enkö nyt vain osaa toimia oikein tuon laitteen kanssa?
Soittimen ollessa päällä puhelut tulevat toki läpi ja puhelimen navin ääniopastuskin toimii, mutta mamman kanssa ei edelleenkään voi puhua. Toki voihan se olla positiivinenkin asia se mamman kanssa puhumisen esto. Onko Q4:ssa sama ongelma?

Schubertin SRC tarttui käteen viikonloppuna ja muutaman testi/ajokerran jälkeen ihan ookoolta vaikuttaa. Huom! toista pottalaitetta ei ole kokeiltu, ja äänipuolen kokemukset rajoittuvat puhumiseen sekä musan ja radion kuunteluun.

Paritus E72:n onnistui heittämällä ja laitteen sammuttamisen jälkeen se on on automatic osannut yhdistää itsensä puhelimeen uudelleen. Musaa olen kuunnellut sekä piuhan kautta (5800xp lähteenä, taloudessa kun sellainen oli ennestään), että bt:n yli tuosta E72:sta. Bt:llä äänet saa kovemmalle, mutta toisto tuntuu ajoittain pätkivän. Puheluita on testattu pari kertaa 80-100 km/h vauhdissa ja ihan hyvin kuulemma kuuluu. Oma ajomelu hieman suuremmilla nopeuksilla häiritsee puhumista.

Tähän mennessä jo yksin musan kuunteluun laite parempi kuin esim korvatulpat ja musiikki puhelimesta. Äänentoisto itselle ihan hyvä tällä systeemillä.

Itsekin olen huomannut että jos kuuntelee musiikkia puhelimen kautta ,niin välillä musiikki katkeaa muutamaksi sekunniksi.
Oletko päässyt testaa tuota puheohjausta?
Eli jos sinulla on puhelin jossa puhelu voidaan soittaa puheohjauksella,niin src systeemillä pitäisi pystyä soittamaan  kun painaa puhelin-nappia ja sanoo siihen sanan jolle haluaa soittaaa.Itse olen kokeillut monella puhelimella tuota ääniohjaus.Ei toimi  
sad_orig.gif

Itsekin olen huomannut että jos kuuntelee musiikkia puhelimen kautta ,niin välillä musiikki katkeaa muutamaksi sekunniksi.
Eli jos sinulla on puhelin jossa puhelu voidaan soittaa puheohjauksella,niin src systeemillä pitäisi pystyä soittamaan  kun painaa puhelin-nappia ja sanoo siihen sanan jolle haluaa soittaaa.Itse olen kokeillut monella puhelimella tuota ääniohjaus.Ei toimi  
sad_orig.gif
Ääniohjaus toimii, kun sitä juuri testasin tuossa sohvalla. Ajaessa en ole vielä tuota saanut pelaamaan (kun ei näe mitä tapahtuu luurissa).

Puhelin siis E72. Sohvatestin perusteella toiminto vaati, että ensin piti painaa luuria, minkä jälkeen tuli äänimerkki, sitten huutaa mikkiin ja vasta tämän jälkeen luurin näyttöön tuli puheohjauksen palkki. Käytännössä siis luurinapin jälkeen piti kahdesti sanoa soitettava nimi kovaa. Nimitunnistuksen käyttö itsellä aika heikolla vielä, joten katsotaan, miten tuo tullee toimimaan.

sad_orig.gif
Ääniohjaus toimii, kun sitä juuri testasin tuossa sohvalla. Ajaessa en ole vielä tuota saanut pelaamaan (kun ei näe mitä tapahtuu luurissa).

Puhelin siis E72. Sohvatestin perusteella toiminto vaati, että ensin piti painaa luuria, minkä jälkeen tuli äänimerkki, sitten huutaa mikkiin ja vasta tämän jälkeen luurin näyttöön tuli puheohjauksen palkki. Käytännössä siis luurinapin jälkeen piti kahdesti sanoa soitettava nimi kovaa. Nimitunnistuksen käyttö itsellä aika heikolla vielä, joten katsotaan, miten tuo tullee toimimaan.
Kokeilin tuota ääniohjausta eri puhelimilla.Parilla nokia N95 8gb,Nokia N79,sitten oli jokin vanhempi nokia jossa oli ääniohjaus,nokia N70(vanha malli,mutta siinäkin on ääniohjaus),Ja sitten oli jokin Sony ericson,jossa on kans tuo ääniohjaus.Ei toiminut millään puhelimella
sad_orig.gif

Saako muuten tuon G4:n 3,5mm mp3-liitäntään liitettyä johdollisen kypäräpuhelimen? Ajattelin että jos hankkis vain kuskille G4:n, ja matkustajan johdolla tuohon kiinni siten, että kuski ja matkustaja voivat jutella johdon kautta keskenään. Ei liene mahdollista?

Eikö kellään ole vanhaa langallista kypäräpuhelinta 3,5mm liittimillä, jonka lykkäisi tuossa Scalassa olevaan liittimeen ja kokeilisi jutustella?

Semmosta tässä kyselen ku ei sattunu silmään kenenkään kokemuksia. Jos on tulpat korvissa niin kuuluuko nuista esim scala g4 kaiuttimista tulppien läpi musiikki? Tarkotus ois ostaa joku bt setti itellä ja takapenkkiläiselle että ois helpompi kommunikoida. Miten musiikki/puhe kuuluu 100km/h vauhdissa vai pitääkö hiljennellä vauhtia ennen ku alkaa puhuun takapenkille? Jos jollaki tuplaX niin ois hyvä kuulla kokemuksia miten motarinopeuksilla ääni kuuluu tulppien läpi.

Semmosta tässä kyselen ku ei sattunu silmään kenenkään kokemuksia. Jos on tulpat korvissa niin kuuluuko nuista esim scala g4 kaiuttimista tulppien läpi musiikki? Tarkotus ois ostaa joku bt setti itellä ja takapenkkiläiselle että ois helpompi kommunikoida. Miten musiikki/puhe kuuluu 100km/h vauhdissa vai pitääkö hiljennellä vauhtia ennen ku alkaa puhuun takapenkille? Jos jollaki tuplaX niin ois hyvä kuulla kokemuksia miten motarinopeuksilla ääni kuuluu tulppien läpi.
minulla on xx ja käytössä sekä G4 ja Q2. Arain Condor ja bilsomin tulpat toimii hienosti. Ainut että olen laitteena G4 malliin erittäin pettynyt. Motarilla(120km/h) voi kuunnella musaa ja jutella ihan hyvin. Äänentoisto ei sitten ole mitään hifistelyä, mutta kuulee sanat ja musiikin.

minulla on xx ja käytössä sekä G4 ja Q2. Arain Condor ja bilsomin tulpat toimii hienosti. Ainut että olen laitteena G4 malliin erittäin pettynyt. Motarilla(120km/h) voi kuunnella musaa ja jutella ihan hyvin. Äänentoisto ei sitten ole mitään hifistelyä, mutta kuulee sanat ja musiikin.
Mikä tuossa G4 on huonoa? Oisko kellään ehdottaa hinta/laatu suhteeltaan hyvää vehettä? Radio on plussaa jos löytyy ja viestittely takepnkin kanssa pitäs olla mahdollista 120 km/h vauhdissa. Tuossa ois tommonen BT2 100 euroa halvempi kun G4 onko nuilla paljoa eroa?

On tää taas vaikeeta
sad_orig.gif

Mikä tuossa G4 on huonoa? Oisko kellään ehdottaa hinta/laatu suhteeltaan hyvää vehettä? Radio on plussaa jos löytyy ja viestittely takepnkin kanssa pitäs olla mahdollista 120 km/h vauhdissa. Tuossa ois tommonen BT2 100 euroa halvempi kun G4 onko nuilla paljoa eroa?

On tää taas vaikeeta
sad_orig.gif
G4 intercom puhelut alkavat rätisemään n.10 min puhumisen jälkeen, sitten on laitteesta otettava virtapois ja sitten yhdistää uudestaan kaverille, taas 10-15 min jälkeen laite on sammutettava jne jne. Intercom keskustelut ei katkia jos navista tulee ajo-ohjeita tai jos tulee gsm puhelu navin kautta. kaiken kukkuraksi välillä laite putoaa muutenkin navi yhteydestä. Onneksi on toisessa kypärässä Q2, se pelaa kuin junan vessa
biggrin.gif

Kellään kokemuksia tuosta midlandin bt2? Jos tuossa G4 tommosia ongelmia niin ei oikeen kehtais maksella nuin paljoa siitä jos kerta halvemmallaki voi saada paremman.

Bluethoot systeemi on itselläkin haussa. Onko kellään kokemuksia mikä toimii parheiten kun laitteistona on seuraavaa:

Garmin zumo 660 navigointiin ja musiikin soittamiseen
nokia e55 bluethootilla paritettu navin kanssa
PMR puhelin Midland jotain... Piuhalla pitäisi parittaa tämä, joko tangentilla tai voxilla käytöön.

Ite ostin eilen midlandin bt2 ja tänään vein takas liikkeeseen korjattavaksi ku toinen lähetin ei lähtenyt päälle ollenkaan. Ihan ok toimi tuo toinen vehe mutta piti kuulemma kummatkin vehkeet viedä liikeeseen että voi lähettää jonnekki korjattavaksi
crazy.gif
Se siitä sitten ollaan ilman musiikkia/jutustelua reissun ajan. Taisin tunkea käteni pas.....

Ite ostin eilen midlandin bt2 ja tänään vein takas liikkeeseen korjattavaksi ku toinen lähetin ei lähtenyt päälle ollenkaan. Ihan ok toimi tuo toinen vehe mutta piti kuulemma kummatkin vehkeet viedä liikeeseen että voi lähettää jonnekki korjattavaksi  
crazy.gif
Se siitä sitten ollaan ilman musiikkia/jutustelua reissun ajan. Taisin tunkea käteni pas.....
No, vastaillaan tänne, vaikka tämä on noille uudemmille laitteille. Mulla on nyt toi bt2 kolmatta kesää eka laitteesta hajos akku , mutta se meni takuuseen ja nyt tämä toinen on toista kesää molemmat toimi(i) ongelmitta. Alussa en paljon muuhun käyttänyt, kuin puheluihin, mutta nykyään kuuntelen musiikkia. Tulppien kanssa kuuluu ongelmitta laittaa, vaan tarpeeksi kovalle.

Kahta puhelinta oon käyttänyt molemmat toiminu ok N95/N97mini. Ei oo ollut tarvetta soitella ajaessa, joten en ole kokeillut miten se puhelimen ääniohjaus toimii vastaaminen onnistuu hyvin. Pyörästä pyörään tuntui, että se eka toimi pitemmällä kantamalla, mutta voi olla, että tuntuu vaan siltä.

Radiotahan tässä ei ole, mutta eiköhän sellaisen voi siihen 3,5mm pistokkeeseen laittaa, mikäli tarvetta on. Midlandin bt pmr on myös käytetty hyvällä menestyksellä. Gps:ssänä oon käyttäny vain noita Nokian karttoja. Vähän ongelma, kun puhelin ei pysty pitämään gps-yhteyttä taskussa toisaalta tuo puhelin ei kykene pitämään yhteyttä samaan aikaan erilliseen gps-palikkaan ja bt2:een ilmeisesti pitäis toimia, kun muistelin tuon toimivan N95:n kanssa noin. Kai se pitää kehitellä joku veden pitävä viritys tankkilaukkuun, että saa toimimaan, kun (minun goretex tankkilaukku vuotaa).

Vielä linkki tuohon vanhaan keskusteluun vanhemmista laitteista

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=78851

Onko kukaan saanut pelittämään Scala Rider G4:sta niin,
että siinä toimii navigaattorin ajo-ohjeet sekä puhelin.
Itsellä on Garminin Zûmo 550 ja Nokian 6230i black mutta ei
vaan pelitä vaikka olen sen kanssa töitä tehnyt.
Q2:n kanssa edellä mainitut laitteet toimivat mutta ei G4:n kanssa. Olen kokeillut myös muita puhelimia sekä ajanut uudet ohjelmaversiot navigaattoriin ym. ym. mutta ei pelitä.
Navi toimii ilman puhelinta, mut kun yrität käyttää puhelinta Zûmon kautta niin häviää äänet myös navigoinnista.

Täällä käytössä tuo Senan malli eikä ole vielä valittamista.
Intercomia en ole vielä päässyt kokeilemaan kun ei kellään ole samanlaista.
Puhelut toimii täysin oikein ja puheluita voi soittaa helposti myös äänikomennoin. Ainoastaan motari nopeuksissa ei enää tahdo ääni komennot toimia.
Myös luurin toisessa päässä olleet ovat kommentoineet hyväksi, ei kuulemma edes usko että ajaa samaan aikaan pyörällä (tämä vauhdin ollessa sen 80-90)
Musiikki kuuluu hyvin ja äänen voimakkuus riittää erittäin hyvin myös tulppien kanssa ajaessa.

Ja valintani kohdistui tuohon Senan malliin juuri tuon pyöritettävän valinta kytkimen vuoksi. On kyllä todella mukava käyttää paksuillakin hanskoilla.

Tuli kanssa tuossa viime vkolla hommattua tuo Sena SMH10 setti, siis itseasiassa 2, 2kpleen settiä.

Toimii loistavasti!!
062802jumpie_prv.gif

Puhelut yhdistyvät, musiikki soi kännykästä ja intercom toimii ilman häiriöitä.

Intercom varsin mutkaton käyttää, kunhan sisäistää toimintalogiikan (siis kuinka monella painalluksella yhdistyy kenelekkin (Digimestan ohjeet hyvät paritukseen!)), äänen voimakkuus riittävä niin musiikkiin kuin kommunikoimiseenkin. Pystyy puhumaan jopa motarivauhdeissa ilman suurempia ongelmia!

Todellakin olleet hintansa väärtit, paras sijoitus moottoripyörä kamppeisiin tähän mennessä, nostaa ajomukavuuden aivan uudelle tasolle
buttrock.gif

Back