Bmw K100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vanhemmissa (< 85) pitää käyttää lyijyllistä bensaa.

Varoitusvalo sammuu kun on painettu käsi ja jalkajarrua, ei välttämättä samaan aikaan.

Jos varoitusvalo syttyy ajon aikana, on takavalopolttimo palanut. Minun ymmärtääksenin sillä ei ole mitään tekemistä jarrupalojen kanssa.
 
Joo, ei jarrupalojen kanssa mitään tekemistä. Spoorit tosiaan on helppo tarkistaa ja rasvata.
Itsellä oli -84 K100RS, johon tankkasin pelkästään lyijytöntä, eikä ongelmia ollut. En tiedä sitten olisiko pitänyt käyttää suoja-aineita.
Pyörällä ajelin 75 tkm, ja Uralinkin se näki. Nykyisellä pyörälläni en uskaltaisi samaa reissua tehdä.
 
kiitosta taas vastauksista
smile_org.gif
iskarit ei vuoda ja muutenkin tuntuu mukavalta! vaihdelaatikon öljyt tarkistin ja tuntui sitä olevan, juu tuo jarru tosiaan pitää kuitata molemmilla jarruilla näköjään
sad_orig.gif
et sammuu. öljyt pitäisi kyllä vaihtaa niin laatikkoon kuin koneeseenkin! takapyörässä ei tunnu klappia mutta silti kun helppaa kaasusta tuntuu pieni vääntö takaa onko normaalia?
 
Sinne spooreihin laitetaan Bemarin taikaspoorirasvaa tai sitten normalia (hyvälaatuista) kuparipastaa.
Näin opasti aikanaan Repa.
Laitoin omaani silloin kuparipastaa (ja uuden kardaanin).

FIN_GSer
 
Liekö kyseessä ns kardaani-ilmiö? Varsinkin noissa vanhemmissa Ksatasissa ilmiö on selvä. Kiihdytyksissä perä nousee, ja kaasua löysätessä laskee.
 
mitäs pitäisi olla nuo levyjarrujen paksuudet edessä ja takana maksimissaan?
kiitosta taas!
 
Nimellispaksuus on 4.300 - 4.400 millimetriä. Tarvikkeena saa levyjä 5 mm paksuisena.

Minä olisin kyllä enemmän kiinnostunut minimimitasta, joka on Haynesin mukaan 3.556 mm
 
moi! nyt kun heitettiin vähän pidempi matka pyörällä kaverin kanssa niin huomasin että kierroslukumittarin neula heiluu hemmetisti! mistäköhän johtuu? en tiedä onko tämä oikea paikka kysellä vai olisko pitänyt laitta tonne mp talliin!? gurut vois antaa vinkkejä
smile_org.gif
 
Kyllä tämä on ihan oikea paikka BMW-spesifeille kysymyksille - teknisille tai muille.

K100 ja -75-mallien perusominaisuus lienee tuo mittarielektroniikan herkkyys kosteudelle. Varsinkin takapyörästä anturilla otettu nopeusmittari on osoittautunut ongelmalliseksi. Monia mittaristoja on mennyt vaihtoon kosteuden aiheuttamien hapettumis- ymv. ongelmien takia. Tuo saattaisi olla ehkä myös syynä kierroslukumittarin epämääräisyyteen sinun pyörässäsi.
 
Omassa pyörässäni nopeus/matkamittari pätki välillä tosi pahasti. Kierroslukumittari toimi kuitenkin aina.
 
Minun K100:ssa nopeusmittari liikkuu vinhasti ja matkamittariin tulee kilomertejä, jos kännykkä soi vieressä. Kerrankin tuli yli kilometri liikennevaloissa ollessa?? Muuten mittari on todella tarkka.
 
mitäs öljyä suosittelette tuohon k100:en koneeseen?
Öljyn kanssahan ei ole tuossa mallissa niin tarkkaa kun kytkin on kuiva.
Joku tunnettua merkkiä oleva edullinen autoöljy, vaikka semisynteettinen mielestäni käy hyvin.
Kone varmaan kestää kun se kesti 80 -luvun öljyilläkin ainakin 300tkm. Noista ajoista öljyt ovat varmaankin rutkasti kehittyneet.
Suositusluokitusta en nyt enää kyllä muista.
 
taas kysymys! ja kiitos vastauksista
smile_org.gif
piti vaihtaa öljyt tänään mutta en saanut öljynsuodatinta irti, onko siihen joku oma avain vai millä sen saa auki? on aika ahtaat paikat nimittäin
sad_orig.gif
 
Oma avainpa hyvinkin. Moista voi kysellä BMW-liikkeestä tai autotarvike-sellaisista. Millisyyttä en nyt muista. Ehkäpä joku muu. Jos tietoa ei tunnu löytyvän voin mitata oman...
 
Back
Ylös