Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pakko tunnustaa, että toi "paineensäätö" tuli jo toisen käden tietona. BMW-foorumilla (kerho), joku kertoi säätäneensä tuota (nimenomaan K100:ssa) ja toimenpiteen positiivisista vaikutuksista.Paineensäätö ei ole koskaan ainakaan omalle kohdalle tullut vastaan kun ei ole ollut kai tarvetta. Kuuluuko sarjaan "ihan ite viritin" kun ei ole varsinaisissa huolloissa tullut vastaan?
Kun tuli puheeksi ja kavereilla noita vielä on niin kuinka se tehdään ja onko tarpeen jos pyörä toimii?
PAH - pelkkää puhetta. Panehan rahat pöytään ja jaa tieto...kyllä tuon pystyy kkorvaamaan. mutta en kerrosärette ittenne![]()
![]()
aina se mollaa muaPAH - pelkkää puhetta. Panehan rahat pöytään ja jaa tieto...kyllä tuon pystyy kkorvaamaan. mutta en kerrosärette ittenne![]()
![]()
sanoinkin muistaakseni että itse kokeilemalla ja testaamisella pääsee parhaaseen tulokseen. ohjekirjat voi heittää silloin kuuban yli norjaanEi taidettu BMW-foorumilla kirjoitella mitään K100:n polttoainejärjestelmän paineen säädöstä, vaan kaasarien alipaineiden tasapainottamisesta (säätämisestä). Painetta ruiskussa säätelee säädin, jota ohjataan neljännestä sylinterinteristä alipaineella. (Näin nimenomaan vanhemmilla K100:lla). Jos tämä alipaine säädetään pieneksi, niin paineet pienenee myös ruiskusuuttimissa, polttoaineen palaa tankkiin ja syöttö heikkenee. Mikä on sitten se OIKEA alipaineen arvo ja MILLÄ kierrosluvuilla, jotta polttoaineen syöttö sylintereihin olisi optimaalinen ja paine ruiskussa sopiva?
Eiköhän se K100:sen ruisku toimi samoin kuin autojenkin ruiskut eli paineensäädiin pyrkii pitämään paine-eron vakiona suuttimen kärjen yli eli jos imukanavassa on vaikka 0,5bar ALIpaine, niin suuttimilla vaikuttava polttoaineen (YLI)paine on 2,6bar + (-0,5bar) = 2,1bar. Kun ALIpaine imukanavassa pienenee eli lähestytään vallitsevaa ilmanpainetta eli sitä noin 1baria, niin suuttimilla paine kasvaa kunnes säädin rajoittaa sen siihen ennalta määrättyy 2,6bariin.Ei taidettu BMW-foorumilla kirjoitella mitään K100:n polttoainejärjestelmän paineen säädöstä, vaan kaasarien alipaineiden tasapainottamisesta (säätämisestä). Painetta ruiskussa säätelee säädin, jota ohjataan neljännestä sylinterinteristä alipaineella. (Näin nimenomaan vanhemmilla K100:lla). Jos tämä alipaine säädetään pieneksi, niin paineet pienenee myös ruiskusuuttimissa, polttoaineen palaa tankkiin ja syöttö heikkenee. Mikä on sitten se OIKEA alipaineen arvo ja MILLÄ kierrosluvuilla, jotta polttoaineen syöttö sylintereihin olisi optimaalinen ja paine ruiskussa sopiva?
no ei toimi ei. tossa tallissa se on nyt purettuna ja koitin sitä tutkia. toi sun ajatus siitä että hakis jonkun vastaavan niin on hyväToimiiko flekti kuitenkin? Voi sen purkaa ja tutkia ja kai jossakin määrin herkistellä. Uusi maksoi alkuperäisenä vuonna ´92 ta ´93 noin 250€ mutta flekti on samanlainen kuin monissa autoissa käytetään mm. lämppärin puhaltimessa joten flekti irti ja sen kanssa autosähköliikkeeseen ja katsomaan sopiva, tiietysti vain jos se ei muuten herkisty.
Muistaakseni flektillä ja vilkuilla on sama sulake.