• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bmw K100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Paineensäätö ei ole koskaan ainakaan omalle kohdalle tullut vastaan kun ei ole ollut kai tarvetta. Kuuluuko sarjaan "ihan ite viritin" kun ei ole varsinaisissa huolloissa tullut vastaan?
Kun tuli puheeksi ja kavereilla noita vielä on niin kuinka se tehdään ja onko tarpeen jos pyörä toimii?
 
Paineensäätö ei ole koskaan ainakaan omalle kohdalle tullut vastaan kun ei ole ollut kai tarvetta. Kuuluuko sarjaan "ihan ite viritin" kun ei ole varsinaisissa huolloissa tullut vastaan?
  Kun tuli puheeksi ja kavereilla noita vielä on niin kuinka se tehdään ja onko tarpeen jos pyörä toimii?
Pakko tunnustaa, että toi "paineensäätö" tuli jo toisen käden tietona. BMW-foorumilla (kerho), joku kertoi säätäneensä tuota (nimenomaan K100:ssa) ja toimenpiteen positiivisista vaikutuksista.

Oli oikein pakko tarkastaa K1200:m korjaamomanuaalista, josko tuosta olisi jotain mainintaa, mutta sielläkin puhutaan ainoastaan paineen mittaamisesta ja paineensäätimen vaihdosta - ei säädöstä.

Saattaa olla siis sittenkin kalajuttuja tai sitten k.o säätömies on korvannut tuon alkuperäisen paineenrajoittimen säädettävällä?
 
kyllä tuon pystyy kkorvaamaan. mutta en kerro
biggrin.gif
särette ittenne
omg.gif
 
en tiedä tarviiko, mutta itse laitoin aikoinaan. kokeilujen kautta ja potki itseään persuuksille niin tieto tulee
biggrin.gif
mulla oli toi vakio paine 2,6. voihan ne suuttimetkin vaihtaa.
 
Ei taidettu BMW-foorumilla kirjoitella mitään K100:n polttoainejärjestelmän paineen säädöstä, vaan kaasarien alipaineiden tasapainottamisesta (säätämisestä). Painetta ruiskussa säätelee säädin, jota ohjataan neljännestä sylinterinteristä alipaineella. (Näin nimenomaan vanhemmilla K100:lla). Jos tämä alipaine säädetään pieneksi, niin paineet pienenee myös ruiskusuuttimissa, polttoaineen palaa tankkiin ja syöttö heikkenee. Mikä on sitten se OIKEA alipaineen arvo ja MILLÄ kierrosluvuilla, jotta polttoaineen syöttö sylintereihin olisi optimaalinen ja paine ruiskussa sopiva?
 
Ei taidettu BMW-foorumilla kirjoitella mitään K100:n polttoainejärjestelmän paineen säädöstä, vaan kaasarien alipaineiden tasapainottamisesta (säätämisestä). Painetta ruiskussa säätelee säädin, jota ohjataan neljännestä sylinterinteristä alipaineella. (Näin nimenomaan vanhemmilla K100:lla). Jos tämä alipaine säädetään pieneksi, niin paineet pienenee myös ruiskusuuttimissa, polttoaineen palaa tankkiin ja syöttö heikkenee. Mikä on sitten se OIKEA alipaineen arvo ja MILLÄ kierrosluvuilla, jotta polttoaineen syöttö sylintereihin olisi optimaalinen ja paine ruiskussa sopiva?
sanoinkin muistaakseni että itse kokeilemalla ja testaamisella pääsee parhaaseen tulokseen. ohjekirjat voi heittää silloin kuuban yli norjaan
biggrin.gif
 
Ei taidettu BMW-foorumilla kirjoitella mitään K100:n polttoainejärjestelmän paineen säädöstä, vaan kaasarien alipaineiden tasapainottamisesta (säätämisestä). Painetta ruiskussa säätelee säädin, jota ohjataan neljännestä sylinterinteristä alipaineella. (Näin nimenomaan vanhemmilla K100:lla). Jos tämä alipaine säädetään pieneksi, niin paineet pienenee myös ruiskusuuttimissa, polttoaineen palaa tankkiin ja syöttö heikkenee. Mikä on sitten se OIKEA alipaineen arvo ja MILLÄ kierrosluvuilla, jotta polttoaineen syöttö sylintereihin olisi optimaalinen ja paine ruiskussa sopiva?
Eiköhän se K100:sen ruisku toimi samoin kuin autojenkin ruiskut eli paineensäädiin pyrkii pitämään paine-eron vakiona suuttimen kärjen yli eli jos imukanavassa on vaikka 0,5bar ALIpaine, niin suuttimilla vaikuttava polttoaineen (YLI)paine on 2,6bar + (-0,5bar) = 2,1bar. Kun ALIpaine imukanavassa pienenee eli lähestytään vallitsevaa ilmanpainetta eli sitä noin 1baria, niin suuttimilla paine kasvaa kunnes säädin rajoittaa sen siihen ennalta määrättyy 2,6bariin.

Mutta tätä varmaan tarkoititkin?
smile_org.gif
 
K100:ssa on luukulla toimiva ilmamäärämittari ja varmaan analogipiireillä toteutettu ruisku. Matolaatikko siis arpoo ruiskutusaikoja kaasun asennon, ja ilmamäärämittarin ja varmaan parin muun potentiemetrillä toteutetun anturin arvojen mukaan.
Jos ruiskuttimien painetta nostetaan, niin lopputulemana seos hiukan rikastuu koko kierrosalueella. Ei muuta.

FIN_GSer
 
mikähän mahto olla? tossa eilen vaimon kanssa heitettiin vähän pitempi lenkki. takasin tullessa alkoi käymään niinkuin kahella tai kolmella. pysähyttiin ja tupakit vedettiin niin taas pelaa.
 
JOVVAIN....
sport05.gif



...........Naaaaaaaa, no näihän se o kaikkien vehkeijje kans ku ensin luvathan ja sit ei kuitenkaa....!! Kato ku se meinas jotta viho viimei sitä taas päästää oikei menemmhän, et oikei sano reissuu. Sitä enemmä se kirpasee mitä enmmän lupaillaa....ja sit ku ei taaskaa tullu mithän ku jotai pyörittelyä vaa...
bawling.gif



.......naaaaa, oirhet viittaa semmosee joka paranoo ku jutaatte kahesti Siibottenii kuukauven aikana. Meno ja takas aina yhel heitol mut yöpyä saa välil.......naaaa.


......Onko se muute millo viimeks saanu ajjaa (käyny ajossa, niinku ulukomailla siis ?).
sport05.gif
 
sää ja sun ulkomaas
biggrin.gif
missään pidemmällä olla käyty kun muutama sata kilometriä ees takas. olisko sitten tulpat ottanu nokkiinsa?
 
Jenkkien LT-foorumilla joku valitteli samanlaisia oireita. Vahva syy(epäily) tuossa vaiheessa oli moottorin/ilman lämpöanturi, joka antaisi kuumaan moottoriin liian rikasta... En seurannut keskustelua sen koommiin, joten en tiedä liekkö tuo syynä?
 
en viitsinyt aloittaa uutta aihetta. mutta nyt on flekti aika tahmean tuntuinen
sad_orig.gif
voiko tuota korjata? vai ostanko suosiolla uuden? sinne reissuunkin pitäis päästä
tounge.gif
 
Toimiiko flekti kuitenkin? Voi sen purkaa ja tutkia ja kai jossakin määrin herkistellä. Uusi maksoi alkuperäisenä vuonna ´92 ta ´93 noin 250€ mutta flekti on samanlainen kuin monissa autoissa käytetään mm. lämppärin puhaltimessa joten flekti irti ja sen kanssa autosähköliikkeeseen ja katsomaan sopiva, tiietysti vain jos se ei muuten herkisty.

Muistaakseni flektillä ja vilkuilla on sama sulake.
 
Toimiiko flekti kuitenkin? Voi sen purkaa ja tutkia ja kai jossakin määrin herkistellä. Uusi maksoi alkuperäisenä vuonna ´92 ta ´93 noin 250€ mutta flekti on samanlainen kuin monissa autoissa käytetään mm. lämppärin puhaltimessa joten flekti irti ja sen kanssa autosähköliikkeeseen ja katsomaan sopiva, tiietysti vain jos se ei muuten herkisty.

Muistaakseni flektillä ja vilkuilla on sama sulake.
no ei toimi ei. tossa tallissa se on nyt purettuna ja koitin sitä tutkia. toi sun ajatus siitä että hakis jonkun vastaavan niin on hyvä
smile_org.gif
jos ny jollain tollanen olis ylimääräsenä niin ottaisin ja tietysti maksaisin myös
smile_org.gif
 
Back
Ylös