Bmw K100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Puolat ja jännite katsottu jo aika alussa.Alussa myös mittasin pakokäyrien lämmöt,käynnistys kertojen jälkeen satunnaisesti joku oli viileämpi.Mut ei täysin kylmä.Sellaisen huomasin,suihkusuuttimien liittimet kun ottaa käydessä irti,oli se sitten 2,3,4 ,vaikutusta käyntiin ei heti tullu, vasta muutaman sekunnin jälkeen putos se pytty pois pelistä.1 pytyssä oli nopein vaikutus,ei sekään ihan heti mut nopein.
Tuossa bmw troubleshooting jutussa on suuttimista juttua,sopis hyvin ongelmaan suuttimien vuoto.Epäilys on tuosta lyijynkorvaus aineesta,jota ostin halpamarketista.Siksi epäilys kun sen aineen lisäyksen jälkeen ongelmat alkoi.Tässä vikaa etsiessä on nyt kuukauden aikana palanu bensiiniä yli 15l,ja ihan paikallaan.. Ja alussahan sitä meni moottoriin päin niin paljon että öljy määrä lisi noin par senttiä,mitta ikkunasta katsottuna.
 
Antakaas kun arvaan vian  
bowdown.gif


Akun yläpuolella oleva ruiskunohjausyksikkö on sipannut.
Kannattaa lainata kaverin pyörästä, ja katsoa toimiiko sillä.

Maksaa oikein mehiläishunajata Suomessa, mutta Ruotsista saa 200e:lla toimivan käytetyn.
 
En usko siihen boxi vikaan enää... Kävin hakee töistä pullon ainetta,jolla autoista kans saa puhdistettua suuttimet ja paikat.Bensaa oli n2 litraa tankissa,laitoin pullon siihen (pitäis kyllä sekoittaa 0,5-1 litraan tehokkaimman hyödyn saamiseksi). Sit käyntiin,otin vuorollaan joka pytyn alipaine mittaukseen tarkoitetun lähdön suojan pois,1,2,3 sylinteri kävi rikkaalla,koska hatun irroitus nosti kierroksia ja helpotti käyntiä.
Annoin käydä,jonkun ajan kuluttua käynti muuttui,3 ei enää työntäny bensaa niin julmetusti,vaan jätti välillä antamatta kokonaan.Joku aika lisää,myös 1,2 alkoi käydä oikein.Kuuli äänestä kun kiekat tippui alemmas,sormella kokeilin minkä sylinterin mittalähdön tukkiminen taas helpotti käyntiä...
Lopuksi 3 pytyn suutin ei tahdo avautua kunnolla,kunnolla kaasua antamalla käy kaikilla,mut ei pienillä kiekoilla,totesin ajamalla pientä rundia pihalla.. Kuitenki vielä kun kone lämpeää oikein kunnolla (flekti pyörii toistamiseen) tahtoo 1,2 jumia auki,hetken kun antaa jäähtyä,taas toimii niillä..
 
En... Olisko pitäny?? Tietenki jos ne käyttäis jossain,ne varmasti toimis heti paremmin.. Täältä on kovin pitkä matka kaikkialle "erikois liikkeille".
 
Ruiskunohjauslaatikon vian pystyy joskus tarkastamaan silläkin, että kun vika ilmenee eikun kulmäsprayllä boxi kylmäksi ja katsoa auttaako
 
Epäilys on tuosta lyijynkorvaus aineesta,jota ostin halpamarketista.Siksi epäilys kun sen aineen lisäyksen jälkeen ongelmat alkoi.
Mitäs tököttiä se oli jota sinne bensan sekaan kaadoit? Itse en ole kertaakaan pistänyt mitään lisäaineita polttoaineen sekaan, paitsi joskus jäänestoa kun vettä pääsi tankkiin.
Onko muut alkupään K-sarjojen omistajat lisäilleet lyijyinkorvikkeita?
 
En...  Olisko pitäny??   Tietenki jos ne käyttäis jossain,ne varmasti toimis heti paremmin..  Täältä on kovin pitkä matka kaikkialle "erikois liikkeille".
Tota - kyllä mä nyt melkein ensimmäiseksi tekisin tuon. Sähkösuuttimien toiminnalla nyt on aika iso merkitys moottorin toiminnalle. Noiden takanahan on ruiskupumpun paine, jota suuttimet käskyjen mukaan annostelevat. Kyllä "maallakin" yleensä löytyy joku Bosch-/Diesel-suuttimiin erikoistunut liike.
 
Jaa en tiedä enkä neuvo, mutta ottaa sen suuttimen käteen ja katsoo ruiskun paineen, mittari väliin.
 
Jaa en tiedä enkä neuvo, mutta ottaa sen suuttimen käteen ja katsoo ruiskun paineen, mittari väliin.
Mitä hää höpisee?  
biggrin.gif
Mää mitään höpise
biggrin.gif
Ajatellaan ja sitten vasta kuittaillaan.
biggrin.gif
Mää vaan sitä, notta mikä mittari, mihin väliin, mikä ruiskun paine. Kun puhe oli suuttimen toiminnasta. Sen oikea-aikaisesta aukeamisesta ja sulkeutumisesta, ruiskusumun muodosta etc...
 
Jaa en tiedä enkä neuvo, mutta ottaa sen suuttimen käteen ja katsoo ruiskun paineen, mittari väliin.
Mitä hää höpisee?
biggrin.gif
Mää mitään höpise
biggrin.gif
Ajatellaan ja sitten vasta kuittaillaan.
biggrin.gif
Mää vaan sitä, notta mikä mittari, mihin väliin, mikä ruiskun paine. Kun puhe oli suuttimen toiminnasta. Sen oikea-aikaisesta aukeamisesta ja sulkeutumisesta, ruiskusumun muodosta etc...[/quo

Mieti sitä
biggrin.gif
 
Ei toi nyt kauhean vaikeaa voi olla, ihan samalla tavalla suihkun voi tarkistaa ihan itse.
Siinä kyllä olet oikeassa ettää hajoitus pitäisi katsoa.
 
Epäilys on tuosta lyijynkorvaus aineesta,jota ostin halpamarketista.Siksi epäilys kun sen aineen lisäyksen jälkeen ongelmat alkoi.
Mitäs tököttiä se oli jota sinne bensan sekaan kaadoit? Itse en ole kertaakaan pistänyt mitään lisäaineita polttoaineen sekaan, paitsi joskus jäänestoa kun vettä pääsi tankkiin.
Onko muut alkupään K-sarjojen omistajat lisäilleet lyijyinkorvikkeita?
Kyllä silloin tällöin tulee lorautettua lisäainetta sekaan. Ei ole huolia ollut. BMW K100 RS -84
 
Noh, niinno..

Ei tää buimuri mikään tiisseli ole
tounge.gif


Ruittazydeemin painepuoli pelittää silleen, että tankissa majaileva pumppu painaa polttoainetta syöttölinjaan raivokkaasti ja täpöillä koko ajan.
Linjassa on ruiskusuuttimet seuraavana, niistä päästetään bensaa imukanaviin sitämukaa, kun taikalaatikko arpoo.
Polttoainelinjan päässä on regulaattori, elikkäs paineensäädin, joka pudottaa etupuolelta paineen sopivaksi ja laskee siis ylimääräiset takaisin tankkiin.
Vikatilat on seuraavat:
Pumppu ei anna painetta tarpeeksi/ollenkaan -> laihalla heti tai kierroksilla.
Regulaattori pitää liian matalat paineet -> laihalla heti.
Regulaattori pitää korkeat paineet -> rikkaalla = voi olla ns. virityskonsti..
Letkut vuotaa -> menee laihalle, jahka paine laskee alle regulointipaineen (on hankala huomata)
Taikalaatikko arpoo jotain sekavaa -> laihalla tai rikkaalla arvonnan mukaan.
Jos kone käy rikkaalla, syllisinä on regulaattori tai taikalaatikko. Regulaattorin paineen voi tarkistaa painemittarilla koneen käydessä ja se on sillä selvitetty. Taikalaatikko (joka tässätapauksessa on ns. matolaatikko) vaatii omat virhetutkimuksensa.
Rikastusta aiheuttaa tyypillisesti lämpötila-anturiviat, kaasun asentoanturiviat ja muu sekoilu
smile_org.gif


Risto
 
No,kerrataanpas vähän.... Olen mitannut kaikki anturit ym. mihin ohjetta on,ohjeet ja arvot otin työpaikalta,tietokoneelta jossa on laitevalmistajan (bosch) malli kohtaiset ohjeet vian etsintään..
Lisäksi kaivoin netistä ulkomaisten (saksa,englanti) Bmw sivustojen ohjeet.Niitten mukaan kaikki komponentit ok. (ja kaasuläppä anturihan kertoo vain onko kaasukahva tyhjäkäynti asennossa vai täyskaasulla,ei sisällä potentiometriä) Siltikin vaihdoin paineensäätimen ja lämpö-anturin,ja vielä,käy rikkaalla.... Tyhjäkäynti asennossa on oma ohjelmoitu kartta,samoin kuin starttaus tapahtumalla.Tyhjäkäyntiä käy vähän raskaasti,haisee rikkaalle,kun antaa kaasua sen verran edes että se kaasuläppätunnistin antaa tiedon avautumisesta,alkaa soppaa tulla,savuttaa ja tukehtuu.. Välillä toimii hyvin,käy nätisti ja voi jopa ajaa,sitä kestää muutamasta sekunnista joihinkin kymmeniin minuutteihin..
Eipä ole muita vaihtoehtoja kuin boxi...
 
No,kerrataanpas vähän.... Olen mitannut kaikki anturit ym. mihin ohjetta on,ohjeet ja arvot otin työpaikalta,tietokoneelta jossa on laitevalmistajan (bosch) malli kohtaiset ohjeet vian etsintään..
Lisäksi kaivoin netistä ulkomaisten (saksa,englanti) Bmw sivustojen ohjeet.Niitten mukaan kaikki komponentit ok. (ja kaasuläppä anturihan kertoo vain onko kaasukahva tyhjäkäynti asennossa vai täyskaasulla,ei sisällä potentiometriä) Siltikin vaihdoin paineensäätimen ja lämpö-anturin,ja vielä,käy rikkaalla.... Tyhjäkäynti asennossa on oma ohjelmoitu kartta,samoin kuin starttaus tapahtumalla.Tyhjäkäyntiä käy vähän raskaasti,haisee rikkaalle,kun antaa kaasua sen verran edes että se kaasuläppätunnistin antaa tiedon avautumisesta,alkaa soppaa tulla,savuttaa ja tukehtuu.. Välillä toimii hyvin,käy nätisti ja voi jopa ajaa,sitä kestää muutamasta sekunnista joihinkin kymmeniin minuutteihin..
Eipä ole muita vaihtoehtoja kuin boxi...
Enpä usko tuohon boxiin vieläkään
biggrin.gif
 
Back
Ylös