Mutta tuo Pozohan on oikein innolla noita hydraulitukia purkanut ja kasaillut eli kommentti oli aika lailla kohdistettu tiettyyn osoitteeseen. No, mitäs aloitti leikin
t. Repa
No juu...totta on, että kerran olen tuon härvelin purkanut ja kasannut ja siinä yhteydessä totesin, että kyllä moinen homma on hyvä tehdä edes viiden vuoden välein. Sen verran ravassa ja kurassa se sähköhydraulinen vempele siellä mopon mahan alla matkustaa.
Itse asiassa vasta jälkikäteen olen selvittänyt missä tuohon purkamiseen ja putsaamiseen johtanut vika oikein asustaa. Se vika on käsijarrukahvan jarruvalon mikrokytkimessä, joka jättää ajoittain jarruvalon päälle ( ja tietysti estää sähköisen keskituen toiminnan, se kun luulee, että jarrua painetaan ja silloin se ei aktivoidu.) Kun en ole saanut tuota mikrokytkintä vieläkään virheettömäksi, tekaisin kojetauluun merkkiledin, joka syttyy yhdessä jarruvalojen kanssa. Tuostapa sitten näen, milloin jarruvalot jäävät päälle ja osaan rämpsäyttää jarrukahvaa sen verran, että mikrokytkin asettuu.
No yhtä kaikki, jos kapine ei toimi se ei toimi, oli syy mikä tahansa. Ja mitä enemmän on lukituksia ja muita varmistuksia, sen suuremmat mahdollisuudet on, että jokin ei toimi.
Mutta...kun 100.000 km aikana olen kaksi kertaa joutunut toimimattoman sähköisen keskituen takia (ennenkuin ymmärsin tuon toimimattomuuden syyn) turvautumaan saappaalla potkittavaan sivutukeen on mielestäni tuo ergonomia-argumentti kumminkin aika hyvin puolustettavissa...
t. pozo