Joo.. Pääsin tänään (eilen siis) pitkästä aikaa oikein ajamaan ja testaamaan. Kyllä tuossa omassa on jokin kiputila.
Kattelin ohjekirjaa ja lisäksi täältä:
http://www.sportrider.com/bikes/146_0607_bmw_r1200s/index.html nettitietoa pyörästä. Tuonkin mukaan tosiaan rajoittajan pitäisi tulla kehiin @8800rpm ja punarajahan siis on 8500rpm - näin sen loogisesti kuuluukin mennä. Kokeilin tuota omaa ja omassa meno pysähtyy rajoittajaan jo 8000rpm:ssä kierroslukumittarin mukaan. Ohjekirjan mukaan huipputehokin tulee vasta tämän jälkeen (90kw@8250rpm).
Lisäksi tyhjäkäynti on hiukan koholla (mulla 1250rpm, kun pitäisi olla 1150 +/- 50rpm), joten tuli vain mieleen josko tuossa jäisi ikäänkuin "ryyppy" päälle. Eli kylmäkäynnistyspiiri tmv. mikä noissa ruiskuissa nyt sitten onkin. Olisi (mun mielestä) loogista jos em. piiri nostaisi tyhjäkäyntiä ja laskisi rajoittajaa.
Laitoin Tampereen Heinolle vähän sähköpostikyselyä. Jos vaikka sattumalta ehtisi vielä ennen kauden loppua saamaan laitteen testeriin tai jotain. Tai jos tietäisivät jotain ko. viasta.
Ajattelin myös josko akun kaapeleiden irroittaminen auttaisi - nollaisi ecun tai jotain?
s&s - et varmaankaan muista ulkoa mitä pyörä kulkee milläkin kierrosluvulla? Kattelin eilen, että oma 6. vaihteella kiertää mittarin mukaan @90km/h aika tasan 3trpm ja @120km/h suht liki 4trpm. Lähinnä kiekkamittarin kuntoa mietin.
Edit: Bensaa meni ekan mittauksen mukaan 5,6 ja toisen 5,1 / 100km. Käsittääkseni hiukan enemmän tuokin mitä pitäisi.
Edit2: Eipä auttanut google asiassa. Odotellaan auttaisiko huollon väki tai akun napojen irroittaminen toviksi.
Hittolainen. Vähän pistää harmittamaan kyllä. Sikälikin kun laite liikkuu ihan riittävästi näinkin, mutta kun tietää että sieltä saattaa se terävin kärki vielä uupua niin..