• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Bmw s1000r (??)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noh, mulla oli tänään kymppitonnin huolto. Ei onneks maksanu kymppitonnia! (315€, öljynvaihto, öljynsuodattimen vaihto, ilmansuodattimen vaihto, jarrunesteiden vaihto ja tarkistuksia)

Eihän tuo ollut kovin kallis, mutta vaihdettiinko todella jarrunesteet ja ilmanputsari?

Nehän on noilla kilsoilla vasta sisäänajettu.

Tuossa on siis kymppitonnin huoltoväli? On sekin edistystä 6 tkm huoltoväliin... tai rasittaa kukkaroa harvemmin vaikkei tuokaan ihan ilmaista näyttäis olevan. Millä kilsoilla noissa on ns. iso huolto missä tarkastetaan/säädetään venttiilit yms?

Jarrunesteen vaihto? Miksi?
Niin tai mä en ainakaan rupee inttämään vastaan jos se lukee huolto-ohjelmassa niin vaihtakoon vaan.
Tuossa on siis kymppitonnin huoltoväli? On sekin edistystä 6 tkm huoltoväliin... tai rasittaa kukkaroa harvemmin vaikkei tuokaan ihan ilmaista näyttäis olevan. Millä kilsoilla noissa on ns. iso huolto missä tarkastetaan/säädetään venttiilit yms?
30tkm lienee se iso huolto.

Tuo on oikeastaan hyvä juttu vaihtaa ne noin varhain, jos sattuu pyörä seisomaan myyjän varastossa uutena,

10tkm siis ajettu tuolla Bemarin sporttinakulla. Kokemuksia:
- Ajoasento isolle miehelle aivan loistava! Ei puudu kädet, ei kipeydy selkä.
- Voimaa riittää alakierroksilla ja isoilla vaihteilla mukavasti, mutta jos sattuu olemaan pienempi vaihde niin se pyörä yllättää ja saa joka kerta pirullisen hymyn naamalle!
- Sekin jaksaa edelleen yllättää kuinka se mutkatiellä hyökkää kaarteseen ja nousee mutkan jälkeen ylös kuin kenguru ja kiihtyy ihan uskomattomalla tavalla...
- Ddc toimii mainiosti! Pyörä tuntuu hyvältä millä tahansa alustalla, jopa hiekalla! Huono asfaltti kyllä tuntuu käsissä ja ranteissa mutta ei häiritsevästi.
- Penkkiin ei meikäläisen takamus tottunut. Melkoista tuskaa nuo pitkät siirtymät Euroopan reissulta palatessa. Pitääkö hankkia joku touring-jakkara?
- Ainesta yleispyöräksi ja matkapyöräksi olisi vaikka kuinka paljon, mutta turhan hankalaksi tehty tuo laukkujen kiinnitys... Ehkä se F-malli sitten...
- Kaupunkipyörittelyssä ei ollenkaan kankea vaikka joku jossain on niin sanonut. Sen sijaan lämpimällä säällä flekti puhaltaa koko ajan ja kuumaa ilma tulee koneen läpi jonnekin sisäreisille ja pohkeille... Ja tekee pyörän päällä istumisesta melko epämiellyttävää varsinkin paikallaan!
........

Viimeksi muokattu:
moi
olen itse onnellinen s1000r'n omistaja nyt 3 vkoa ja ekaa kertaa kirjotan tänne. Takana nyt vajaa 2000km ja voin yhtyä edelliseen että penkki on aika syvältä. Muutama pitempi lenkki heitetty mm välit Espoo-Hämeenkyrö ja Espoo- Sysmä ja arssi on ollu puuduksissa. Meninkin tilaamaan ns comfort penkin Heinolta, niin saa nähdä. Penkki kuulemma n2-3cm korkeampi kuin peruspenkki eli saattaa hiukan muuttaa ajoasentoa?
Harkitsin myös isomman katteen ostamista mutta se nyt jäi, onkhan kellään kokemusta ns sportti 'plexistä'?
Myös toi kilpiteline on aika iso omasta mielestäni tossa kohtaa, kuulin että Alphateciltä löytyy sirompaa mallia joka sopii ainakin 1000rr joten aika sama perä noillahan on joten olis kiva nähä milt' näyttää.:thumbup:

Lainaan vähän topiccia.. Asiani lipoo aika läheltä S1000R:ää, mutta onkos ko, pyörän sisarmallista S1000F:stä kuullut kukaan mitään??? Olisi ainakin spyphotojen mukaan melko kiinnostavan oloinen laite (sportti painoitteinen toureri) Mahdollisesti Ducati Multistradan kilpailija, tai hieman ehkä vielä sporttisempi... jos hinta tulevana -15 kesänä ko laitteelle asettuu likimain nakun kanssa tasoihin, voi pohjalais Matti olla ison tukun euroja köyhempi...

onkos ko, pyörän sisarmallista S1000F:stä kuullut kukaan mitään???.
No ei kai siitä vielä ole kuulunut sen enempää. Tolla samalla moottorilla se ainakin sais olla! Toimii nimittäin matka-ajossa ihan helkutin mainiosti!
BMW-S1000F.png

No ei kai siitä vielä ole kuulunut sen enempää. Tolla samalla moottorilla se ainakin sais olla! Toimii nimittäin matka-ajossa ihan helkutin mainiosti!
BMW-S1000F.png

Vielä parempi olisi KTM1290 koneella. Olen ajanut aika paljon matkaa tänä kesänä HP4, K1600GT, KTM Adventure 1190R ja Superduke 1290:llä, jopa samoja 600 km pätkiä ja sorateitäkin. Tämä ei ole provo, mutta yksin ajaessa kohtuullisella matkatavaralla paras matkapyörä noista on 1290. Makea kone, huippu alusta ja mukava ajoasento, eikä kypärän visiiri väpätä pleksin takia. HP4 on toiseksi paras, mutta Saksassa Landstrasseja ajaessa välillä ajattelin, että olisipa tässä rungossa KTM 1290 kone niin olisi täydellinen pyörä Saksaan. Tai shifteriä kaipaisi 1290.

Eikö se duken moottoritutina haittaa missään kohdin? Voihan siihenkin kai tottua, vai miltä tuntuu ajaa nelikkoa sen jälkeen tuossa mielessä? Ajoasentohan kotarissa toki käy tourinkiin ja jos vaikka leikittää välillä...kun soolona ajaa.

Nää on näitä, itse pitäydyn vielä näissä rivikoneissa, jo äänipoliittisesti.

Eikö se duken moottoritutina haittaa missään kohdin? Voihan siihenkin kai tottua, vai miltä tuntuu ajaa nelikkoa sen jälkeen tuossa mielessä? Ajoasentohan kotarissa toki käy tourinkiin ja jos vaikka leikittää välillä...kun soolona ajaa.

Nää on näitä, itse pitäydyn vielä näissä rivikoneissa, jo äänipoliittisesti.

Ei haittaa, jos ei yritä 6 vaihdetta alle 110 todellista nopeutta. Alhaalta potkua on koukuttavasti, mutta mulla on koko Akra niin ehkä se sillä toimii paremmin. HP4 on kuin 600 alhaalta, sinällään kyllä aivan hieno moottori ja tykkään sen äänestäkin. Mäkisillä mutkateillä vaan V2 on mun suosikki ja cruisaillessa tietysti. Rivinelkussa on aina paljon kierroksia ja hermostuneempi värinä.

No onhan S1000R:ssä selkeästi enempi paukkua jopa 10000rpm saakka, eli juurikin käyttökierroksilla. Myös välitykset tukee voimantuntua. Luin myös ratavertailun RR:ää vastaan ja kierrosajassa tappio tulee niillä osuuksilla joissa RR pystyy käyttämään yläkierroksilla olevaa tehoetua, eli nopeat suorat. Tappio oli kuitenkin yllättävän pieni, 1.44,5 vs 1.42,6. Että se moottorin 'tasoittaminen' antaa jokseenkin väärän käsityksen voimasuhteista varsinkin käyttöpyöränä.

Kertokaapas pyörällä enemmän ajaneet, että sopiiko laite kuinka hyvin pidemmille matkoille? Kellään kokemusta comfort-istuimesta ja/tai sport-tuulilasista? Koeajo on jo sovittu, mutta ei ehdi/kehtaa heittää n. 500km lenkkiä. Mukavuus on toki suhteellinen käsite, mutta olisi kiva kuulla asiasta mielipiteitä. Edellinen pyöräni oli K7 kilokikseri, joka sopi matka-ajoon vallan mainiosti. R:ssä mietityttää plexin puuttuminen ja sen vaikutus 100+ nopeuksilla.

Kyllä mä ajelin ton alppireissun oikein mielelläni! En kaivannut korkeampaa pleksiä, itse asiassa uskon että se toisi enemmän häiritseviä pyörteitä kypärän eteen! Toki autobahnilla ajelu ei ole enää hirveän kivää 150+ nopeuksissa!
Oma perse ei tottunut ton normipenkin muotoon vaikka yleensä se on ollut eri pyörissä vain tottumuskysymys... Nyt oli yli 400km:n päivämatkat vähän pirun hankalia. Varmaan itse ainakin vaihdan siihen comfort-satulaan ensi kesäksi! Tai sitten vaihdan siihen mahdollisesti tulevaan F-malliin??!!
Se mikä pidemmillä matkoilla on ihan todella kiva on toi vakionop. säädin! Se on ihan loistava keksintö!!

Kertokaapas pyörällä enemmän ajaneet, että sopiiko laite kuinka hyvin pidemmille matkoille? Kellään kokemusta comfort-istuimesta ja/tai sport-tuulilasista? Koeajo on jo sovittu, mutta ei ehdi/kehtaa heittää n. 500km lenkkiä. Mukavuus on toki suhteellinen käsite, mutta olisi kiva kuulla asiasta mielipiteitä. Edellinen pyöräni oli K7 kilokikseri, joka sopi matka-ajoon vallan mainiosti. R:ssä mietityttää plexin puuttuminen ja sen vaikutus 100+ nopeuksilla.

tere
odotan tota comfort penkkiä tällä viikolla, Heinon kautta 2vk sit tilasin koska ei munkaan takapuoli tottunu tohon normipenkkiin. Onkohan enemmän suunniteltu rata-ajoon, varmaan sama kuin RR'ssä?? Pitäs kyll olla sit pehmeempi mut aikahan sen näyttää:thumbup: Vaihdetaan samalla vähän pienempi kilpiteline nii saa vähän eri näköä tohon pyrstöön. Mua kans mietityttää toi pleksi et saako siitä etua vai ei..? Kyllähän se ainakin tota ulkonäköä muuttaa kans, ainakin ton nettimotossa myynnissä olleen pyörän kuvan mukaan. En ole kans kyl keneltäkään viel kuullu mitään kokemuksia asiasta.

Viimeksi muokattu:
tere
odotan tota comfort penkkiä tällä viikolla, Heinon kautta 2vk sit tilasin koska ei munkaan takapuoli tottunu tohon normipenkkiin. Onkohan enemmän suunniteltu rata-ajoon, varmaan sama kuin RR'ssä?? Pitäs kyll olla sit pehmeempi mut aikahan sen näyttää:thumbup: Vaihdetaan samalla vähän pienempi kilpiteline nii saa vähän eri näköä tohon pyrstöön. Mua kans mietityttää toi pleksi et saako siitä etua vai ei..? Kyllähän se ainakin tota ulkonäköä muuttaa kans, ainakin ton nettimotossa myynnissä olleen pyörän kuvan mukaan. En ole kans kyl keneltäkään viel kuullu mitään kokemuksia asiasta.

Joko olet saanut comfort penkin? Miltä tuntuu? Näyttää pahasti siltä, että menee pyörä tilaukseen..

Back