Bmw s1000rr hp4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkoyli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sovittiin vaihdokin hinta. Saksan hinta lienee 23 kEur. Ehkä Competition ei ole sen lisähinnan väärti kun HP4 Saksassa maksaa 20 kEur. Yleensä tykkään vielä eniten mustista vanteista, mutta kuvissa tuo Comp näytti paremmalta.
Eihän tämä yhtä hieno versio ole kuin HP2, jonka silloista hintaa en edes tiedä. HP4 S1000RR:ään verrattuna hintaero ei ole paha, jos alusta toimii.
Kävin testaamassa 2012 S1000RR ja olihan se ihan hyvä muttei minulle lähellekään yhtä mieluinen kuin 1098R, jossa on munaa. Panigalesta en tykännyt yhtään koneen takia. Laitoin vaihdossa 999S:n, joka on kyllä aivan loistava pyörä myös muttei enää terävintä kärkeä eikä sen tarvikaan olla. Haluan tiukan sportin johon voi latoa kilometrejä ja BMW on onnistunut tekemään mahtavan pyörän.
 
Viimeksi muokattu:
Jenkeissä oli jo näytillä. Olisivat muuttaneet vaihdesysteemiä siten, että saisi helposti käänteisen kaavion (ainoa oikea). :p

attachment-5.jpg


attachment-4.jpg


attachment-1.jpg


attachment-2.jpg


attachment-3.jpg
 
Suomen verottaja pitää varmasti huolen ettei tätä(kään) herkkua ole normityössä käyvän ihmisen varaa ostaa :)

Esim. myös Ducati Panigalen perusversio täällä ~29k ja S malli ~37k ..
 
Viimeksi muokattu:
Suomen verottaja pitää varmasti huolen ettei tätä(kään) herkkua ole normityössä käyvän ihmisen varaa ostaa :)

Esim. myös Ducati Panigalen perusversio täällä ~29k ja S malli ~37k ..

Lähempänä peruskyykkyä kuin Ducatia tuon bemarin hinta on ollut ainakin tähän asti. Bemarilla on vähän paremmat edellytykset suurten sarjojen valmistukseen kuin Ducatilla, joka muutenkin myy pyöriä enemmän imagolla.
 
^Oho, BMW näyttää nostaneen taasen riman suht´korkealle. Nuo Motorcylist- testit ovat (ainakin paperilehdykässä) olleet hyvin realistisia ja maltilla kirjoitettuja. Ilmeisesti Bemun inssit ovat aiheuttaneet taasen japanian insinööreille unettomia öitä.
 
Ihan mielenkiintoinen askel aktiivisen jousituksen suuntaan, mutta uskoisin, ettei yhdessäkään kisapyörässä nähdä tuota vakiojousitusta vaan takapamppu ja keula vaihdetaan perinteisiin hipo-osiin.
 
^Saako sääntöjen mukaan esim MotoGP- luokassa olla aktiivijousitusta?
 
Kyllä HP4n ottaisi mieluusti. Hinta lienee kohtuu kova, mutta ominaisuuksissa ei ole pihistelty :). Ja varmasti helpompi päivittäiseen käyttöön kuin Ducatin Panigale.

Mutta miksi kuvan HP4ssa on normi huggeri, kun muuten kaikki on hiilikuituista :O !? Hirveä kauneusvirhe (joka olis kyllä helposti korjattavissa).
 
No ainahan voi valita sen tavallisen, eikä HP:tä. Koeajojen mukaan heikompikin kuski pysyy HP:llä paremman vauhdissa, hmm...
 
Tuli Bemarin uutiskirje, jonka mukaan HP4 esitellään Ruotsissa 1. joulukuuta. Siinä kerrottiin myös, että pyörän valmistusmenetelmistä johtuen saatavuus ensi vuoden aikana on hyvin rajoitettu. Että kiinnostuneille vink-vink.
 
Siinä kerrottiin myös, että pyörän valmistusmenetelmistä johtuen saatavuus ensi vuoden aikana on hyvin rajoitettu. Että kiinnostuneille vink-vink.

Onko missään ollut tietoa, että montako ne näitä tekee? Monessa lehdessä ja infolapussa on sanottu että rajattu määrä, mutta paljonkohan se sitten on. Vai haluaako nahkahousut hoputtaa asiakkaat tilailemaan "että varmasti saat omasi" ja sitten sen mukaan...?
 
kävin Kölnissä ohimennessä katsomassa. Oli se näyttävä pyörä Comp-versiona. Perus HP4 näytti vähän pliisulta ja oli Comp-mallissakin liikaa tavallisia muoviosia kuten takahuggeri. Siniset vanteet olivat upeat. Kaksi ensimmäistä BMW-esittelijää eivät tienneet hintaa, mutta kolmas sanoi HP4 maksavan Saksassa 20500 Eur ja HP4 Comp 23700 Eur. Saatavuudesta olen jostain Saksan foorumeilta lukenut, että Saksan dealerit saavat max 5 pyörää kukin. Saatavuus olisi rajoitettu siksi, että jossain vaiheessa tuotantolinja alkaa jo tekemään uuden mallista S1000RR:ää vuodelle 2014. Messuilla olevissa pyörissä numerot oli 503 ja 504.
 
Tänään kuulin, että oma pyörä tehdään jo viikolla 45. Lisävarusteeksi otin lämpökahvat. Osamaksuprosenttikin sovittin, mutta hinta tulee myöhemmin...
 
Back
Ylös