Bmw s1000rr hp4

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkoyli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
miksei saa kilpiin? pelkkä ratalelu? :dunno:

Jep, eipä tommosesta kadulla mitään iloa olisikaan. Mut paino edelleen ihmetyttää kun ei tuo ole kuin ~15kg kevyempi kuin tuommoinen n. 10 vuotta vanha gixeri ratakuosissa. Ja gixustakin saisi vielä sen 5-10kg pois rahalla.
 
Jep, eipä tommosesta kadulla mitään iloa olisikaan.

Ei varmasti olisikaan. Pirun koville ratakuskeille pitää olla munamankeli kadulle että on mitään iloa. Tietysti meille kädettömille poseeraajille tuollainen olisi ihan kiva nakkikopille. :thumbsup:
 
Ei varmasti olisikaan. Pirun koville ratakuskeille pitää olla munamankeli kadulle että on mitään iloa. Tietysti meille kädettömille poseeraajille tuollainen olisi ihan kiva nakkikopille. :thumbsup:
Tiedä niistä kovista ratakuskeista kun en ole kuin pari semmosta livenä nähny.

Mielipidejuttujahan nämä on, mutta omaan makuun kilokyykky on kadulle paskin laite mitä voi kuvitella. Ja jos vertaa tota hiilaribemaria perus 1000RR:ään niin kyllähän se ero taviskuskille on nimenomaan siinä poseeraamisessa. Mutta jokainen hankkii ja ajaa semmosella laitteella mistä sattuu tykkäämään. Ite persaukisena jatkan harrastamista tommosella kohta 10 vuotiaalla suzukin ruoskalla.
 
Mutta jokainen hankkii ja ajaa semmosella laitteella mistä sattuu tykkäämään.

Samaa mieltä.

Mielipidejuttujahan nämä on, mutta omaan makuun kilokyykky on kadulle paskin laite mitä voi kuvitella. Ja jos vertaa tota hiilaribemaria perus 1000RR:ään niin kyllähän se ero taviskuskille on nimenomaan siinä poseeraamisessa.

Joko meillä on täysin erillainen näkemys siitä mikä on se "tavis kuski", tai olet jo niin "ammatti kouluttaja" että kiillottelet vaan omaa kilpeä noilla höpinöillä.
 
Joko meillä on täysin erillainen näkemys siitä mikä on se "tavis kuski", tai olet jo niin "ammatti kouluttaja" että kiillottelet vaan omaa kilpeä noilla höpinöillä.

Heh...aika hassua miettiä, että mulla olis joku kilvenkiillottelutarve. :D
Sanon vain sen mitä mieltä olen asioista ja mun mielestä keskivertomotoristilla ne tilanteet, joissa -25kg tai +15hp (tai mitä ikinä nuo arvot olikaan) tekisi merkittävän eron, ovat aika pirun vähissä jos vertauskohtana on valmiiksi melko kireä kilokyykky.

Mut olishan tommonen ihan siisti kampe eikä edes niin tolkuttoman hintainen kun miettii, että vastaavan superbiken rakentaminen maksanee jotain ~50k€ ja silti jää hiilarirunko puuttumaan ja painossa tulee jonkin verran takkiin.
 
Oli useammassakin paikassa netissä ja kai siinä englannin VAT on mukana.

Onko tämä nyt yhtä hieno ja haluttava kuin Ducatin Superleggera? Suunnilleen saman hintaisia.
 
JA kumpi pitää hintansa paremmin. Kumpi on haluttavampi pyörä aikojen saatossa.. miten tuotantoluvut keskenään vertaillen.. jne..
 
Peter Hickman, HP4 Race ja IoMTT:

[video]https://www.facebook.com/BMW.Motorrad.UK/videos/vb.207242456056688/1348816805232575/[/video]
:jpstyle:
 
Alkaa olla hiilikuidun kilohinta kohdallaan. Sellaiset max 100€/kg olisi kuluttajalle järkevä taso, kun valmistuskustannus on jotain 50 euron luokkaa, tietenkin sarjakoosta riippuen. Tuollainen rungossa käytetty räkähiilari ei maksa edes yksityishenkilölle kuin 30 euroa/kg ja hartsi tynnyrissä hiukan vähemmän.

http://shop1.r-g.de/en/art/190247-100

Sillä tavoitellaan lähinnä seksikästä ulkonäköä ja muottikin on todennäköisesti otettu suoraan metalliosasta tykittämällä sen pintaan katkokuitulasia. Kokonaan alusta asti suunniteltu hiilikuiturunko olisi selvästi eri näköinen varsinkin, jos sillä olisi tavoiteltu keveyttä.

Tietenkin jos kunnon bimmeristi maksaa 300€/kg jo abs-muovista, niin antaa mennä vain.

Ihan kiinnostava laitehan tuo on siitä huolimatta ja hinta on ongelma vain köyhälle.
 
Ducatihan yritti patentoida tai oikeastaan patentoikin "rungottoman moottoripyörän" eli siis sellaisen, minkälainen hiilikuidusta tehdyn pyörän pitäisikin olla. En tiedä rajoittaako tuo jotenkin muiden valmistajien harrastuksia, jolloin nuo ulostulot ovat sitten käytännössä hiilikuidusta tehtyjä metallipyöriä.

https://patents.google.com/patent/US20090308677A1/en

Veikkaisin, että ei rajoita, koska motogp/moto2 protoja on maailman sivu ollut vaikka minkälaisilla monokokkivirityksillä. Syynä on sitten vain ahneus tai laiskuus tai molemmat; tehdään samanlaisia pyöriä ja osia kuin ennenkin, mutta ainoastaan valmistusmateriaalina on komposiitti jolloin saadaan revittyä enemmän rahaa.
 
kyllähän hiilikuitu materiaalina on siistiä ja kevyttä. ja pirun kallista. joskus katsellut uteliaisuuttaan vanteita, niin tolkuttomia hintoja.. mutta kuulemma hiilarivanteet on kevyet ajaa ja pyörän käytös muuttuu totaalisesti. kuulemma..
 
kyllähän hiilikuitu materiaalina on siistiä ja kevyttä. ja pirun kallista. joskus katsellut uteliaisuuttaan vanteita, niin tolkuttomia hintoja.. mutta kuulemma hiilarivanteet on kevyet ajaa ja pyörän käytös muuttuu totaalisesti. kuulemma..

Kyllä sillä hintaansa nähden suurimman muutoksen saa ajokäyttäytymiseen ja ehkä jopa sekunteja pois ratakierroksesta. Riippuu tietysti, mistä lähtee liikkeelle. Blade BST:n vanteilla ainakin keveni ajotuntumaltaan selvästi ja myös persdyno tykkäsi. Vannesatsi maksoi jotain 2000+ puntaa, joten ei sillä nyt ihan sadan tonnin pyörää vielä saa tehtyä varsinkin, kun kevytmetallivanteetkin maksavat käytännössä saman.
Tuskin bemari on edes noita vanteita tehnyt. Todennäköisesti ostivat bst:tä ja repivät tarrat pois. Sitten ropelitarra tilalle ja nolla lisää hintalappuun...
 
kyllähän hiilikuitu materiaalina on siistiä ja kevyttä. ja pirun kallista. joskus katsellut uteliaisuuttaan vanteita, niin tolkuttomia hintoja.. mutta kuulemma hiilarivanteet on kevyet ajaa ja pyörän käytös muuttuu totaalisesti. kuulemma..

Hiilarivanteen ja Magnesiumvanteen painoero on monessa tapauksessa aika mitätön. Mankkuvanteet vaan monesti aika paljon halvemmat. Mutta pyörän käytökseen saa selkeän eron jo takoaluvanteilla. Niilläkin tippuu aika kivasti painoa pois vakioihin verrattuna ainakin tommosesta 10 vuotta vanhasta pyörästä. Varsinkin nopeissa suunnanmuutoksissa ja Motoparkin bussipysäkillä huomaa eron OZ ja vakiovanteiden välillä. Sitä en osaa sanoa onko kierrosajassa mitään eroa, mutta tuntumassa on.
 
Back
Ylös