• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Buell vs. KTM

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vonikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Buell on mielenkiintoinen laite ja hauskanen. Kone sopii siihen pyörään kuin nakutettu, japonialaisella R4-koneella se ei olisi enää Buell eikä kiinnostaisi samalla tavalla niitä, jotka nyt niitä ostavat.

Mun puolesta voit tyly laittaa sen gigseris välillä vaikka paalaimeen, se näyttää meinaan tunkevan jokaiseen aiheeseen täällä(kin) foorumilla.  
tounge.gif
Mitä ***vettiä sä selität? Tässä ei ole kukaan muu kuin sinä sanallakaan kommentoinut R4 japseista eikä Gixxeristä. Ilmeisesti salaa haaveilet sellaisesta, kun sen mainitset niin usein  
wink.gif


Kommentoin nimenomaan tuota Bulua ja sen tehoa; lussu mikä lussu, ja tehoja on erittäin työlästä saada tuollaisesta cruiserin moottorista ulos.. Paljon saa tehdä..

Mä olen Jäykkis-Jyri sulle kuin punainen vaate, mikäs sen hauskempaa  
033102bebe_1_prv.gif
 
Millä helvetillä Buluun 167hp, ei ainakaan vaparina, jos ei vaihda palttiarallaa koko moottoria täysin erilaiseen.

Puhe olikin nimenomaan että siitä saa poweria irti koska siihen löytyy osia jos jonkinlaista. Kaikkihan on loppupeleissä kiinni kukkarosta. Ja potkua todellakin saa irti kivasti. Tsekkaa osote: http://www.revperf.com/default.aspx
Eikä noi tehot ole todellakaan mitään ihmeellisiä. Reilu 9n aikoja stripillä ajavia katuhd:ta on ollu aika kauan.
Kuutiot puhuu...niin se vaan menee.


Ahtimellakin päästiin vain n. 120hp takarenkaalla

No tiedäthän vanhan sanonnan että viritys on onnistunut jos teho ei laske yli 25%... Kyllä osaamaton saa koneen kuin koneen laulamattomaksi. Jenkeissä on bulusta otettu takapyörältä 171hp ilokaasuilla. Ahdin mahtaa tarjoilla pikkasen enemmän kunhan ei ole tunturi super sportista lähtöisin.
 
Millä helvetillä Buluun 167hp, ei ainakaan vaparina, jos ei vaihda palttiarallaa koko moottoria täysin erilaiseen.

Puhe olikin nimenomaan että siitä saa poweria irti koska siihen löytyy osia jos jonkinlaista. Kaikkihan on loppupeleissä kiinni kukkarosta. Ja potkua todellakin saa irti kivasti. Tsekkaa osote: http://www.revperf.com/default.aspx
Eikä noi tehot ole todellakaan mitään ihmeellisiä. Reilu 9n aikoja stripillä ajavia katuhd:ta on ollu aika kauan.
Kuutiot puhuu...niin se vaan menee.


Ahtimellakin päästiin vain n. 120hp takarenkaalla

No tiedäthän vanhan sanonnan että viritys on onnistunut jos teho ei laske yli 25%... Kyllä osaamaton saa koneen kuin koneen laulamattomaksi. Jenkeissä on bulusta otettu takapyörältä 171hp ilokaasuilla. Ahdin mahtaa tarjoilla pikkasen enemmän kunhan ei ole tunturi super sportista lähtöisin.
Ei se ole ihan helppoa ottaa Bulusta tehoa irti. Oikeesti, lähes kaiken saa mottiin vaihtaa jos haluaa vaparina edes 150hp takakuulalle.

Tässä hyvä esimerkki. Aika paljon osia vaihdettu ja helvetisti puristuksia, mutta silti ei juurikaan tehoa:

sanoi:
The motive to choose MegaSquirt: Serious problems to tune the engine with “For Race Use Only ECU” and Power Commander. Knocks with warm engine and limited top rpm (6800).

Vehicle: Buell X 1 Lightning -01.

Model: Street Legal Dragbike. Strip set-up with velocity stack and Force 2 to 1 megaphone.

Engine: 1245 cc (76 CI). 2-cyl. Four stroke. Air cooled. V-twin Sportster, Millennium cylinders, Thunderstorm heads, Comp 13.2:1. Jim’s roller rockers and solid lifters. Red Shift cams.

Dyno figures: Power: 111.7 hp @ 7300 rpm. Torque: 118 Nm @ 5200 rpm.

Strip figures: ET 11.251 / 120.369 mph

MS settings: Alpha-N, 1 Squirt, Simultaneous, Four stroke, Cyl 2, TB, 2 Injectors, 250 kPa, Odd Fire.

Parts: Most injection parts are Buell stock items. New Bosch injectors and head temp sensor.

Ignition: Crane HI-4 single fire ignition. High performance coils and iridium plugs.

Eihän kyse ole siitä, etteikö siitäkin saa vaikka mitä, jos laittaa saatanan ison Big-Bore -kitin ja vaihtaa melkeen kaikki muutkin hilut. Paljonko siinä on enää silloin Buellin konetta?

Eli sitä meinasin, että Buellin kone sinällään on mahdollisimman huono aihio jos tehoa haluaa. Lähes kaiken joutuu vaihtamaan.
 
Se vähä mitä Buellista on kokemusta: Näyttää mahtavalta, kuulostaa vielä mahtavammalta, mutta kone ei säväytä ajossa. Vähän kuin kampura pyörisi pikipytyssä. Tasaisessa vauhdissa jytkyttää mukavasti eteenpäin, mutta kierrosherkkys kuin vanhassa Wickströmissä. Niin komea pyörä, että ihan harmittaa, että eivät ole toisenlaista konetta laittaneet. Hyvä peli siitä huolimatta, jos teho ei ole pääasia.

Nuo kolme olivat listalla viime keväänä pyörää miettiessäni. Triple tuli sitten ostettua. Vaihtotarjouskin oli kohdallaan. KTM oli huonosti saatavilla vuosi sitten, kalliimpi ja kuulemma kovasti janoinen. Muotoilukin vähän siinä ja siinä minun silmääni.
 
Se vähä mitä Buellista on kokemusta: Näyttää mahtavalta, kuulostaa vielä mahtavammalta, mutta kone ei säväytä ajossa. Vähän kuin kampura pyörisi pikipytyssä. Tasaisessa vauhdissa jytkyttää mukavasti eteenpäin, mutta kierrosherkkys kuin vanhassa Wickströmissä. Niin komea pyörä, että ihan harmittaa, että eivät ole toisenlaista konetta laittaneet. Hyvä peli siitä huolimatta, jos teho ei ole pääasia.

Nuo kolme olivat listalla viime keväänä pyörää miettiessäni. Triple tuli sitten ostettua. Vaihtotarjouskin oli kohdallaan. KTM oli huonosti saatavilla vuosi sitten, kalliimpi ja kuulemma kovasti janoinen. Muotoilukin vähän siinä ja siinä minun silmääni.
Aika hyvin kiteytetty Buellista
biggrin.gif
Niinhän moni sanoo, että Buellissa ei ole kuin yksi vika: HD:n moottori...
 
Se vähä mitä Buellista on kokemusta: Näyttää mahtavalta, kuulostaa vielä mahtavammalta, mutta kone ei säväytä ajossa. Vähän kuin kampura pyörisi pikipytyssä. Tasaisessa vauhdissa jytkyttää mukavasti eteenpäin, mutta kierrosherkkys kuin vanhassa Wickströmissä. Niin komea pyörä, että ihan harmittaa, että eivät ole toisenlaista konetta laittaneet. Hyvä peli siitä huolimatta, jos teho ei ole pääasia.

Nuo kolme olivat listalla viime keväänä pyörää miettiessäni. Triple tuli sitten ostettua. Vaihtotarjouskin oli kohdallaan. KTM oli huonosti saatavilla vuosi sitten, kalliimpi ja kuulemma kovasti janoinen. Muotoilukin vähän siinä ja siinä minun silmääni.
Aika hyvin kiteytetty Buellista
biggrin.gif
Niinhän moni sanoo, että Buellissa ei ole kuin yksi vika: HD:n moottori...
nii just... HD on kaiken pahan alku ja juuri... myöskin ne loppuunajettujen panheadien maine kummittelee tämänkin päivän harrikoissa, ja näköjään nyt myös buelleissa...


ja sit siihen buellin tehoasiaan notta se ja sama, kenen viripajan kone siihen runkoon laitetaan niin se ei ole muutakuin parikyt prosenttia otteen pelivarasta pois ja sillon sitä tehoa on 100:sta kahteensataan...riippuen siitä kehtaako sitä muutoskatsastaa... rahalla saa ja mopolla pääsee. tuppaa noihin harrikan paskoihin noita aftermarket -ja viripalikoita löytymään melkosen helvetisti enemmän kuin näihin enemmistön suosimiin yleisempiin "ajoneuvoihin"...
 
Se vähä mitä Buellista on kokemusta: Näyttää mahtavalta, kuulostaa vielä mahtavammalta, mutta kone ei säväytä ajossa. Vähän kuin kampura pyörisi pikipytyssä. Tasaisessa vauhdissa jytkyttää mukavasti eteenpäin, mutta kierrosherkkys kuin vanhassa Wickströmissä. Niin komea pyörä, että ihan harmittaa, että eivät ole toisenlaista konetta laittaneet. Hyvä peli siitä huolimatta, jos teho ei ole pääasia.

Nuo kolme olivat listalla viime keväänä pyörää miettiessäni. Triple tuli sitten ostettua. Vaihtotarjouskin oli kohdallaan. KTM oli huonosti saatavilla vuosi sitten, kalliimpi ja kuulemma kovasti janoinen. Muotoilukin vähän siinä ja siinä minun silmääni.
Aika hyvin kiteytetty Buellista  
biggrin.gif
 Niinhän moni sanoo, että Buellissa ei ole kuin yksi vika: HD:n moottori...
nii just... HD on kaiken pahan alku ja juuri... myöskin ne loppuunajettujen panheadien maine kummittelee tämänkin päivän harrikoissa, ja näköjään nyt myös buelleissa...


ja sit siihen buellin tehoasiaan notta se ja sama, kenen viripajan kone siihen runkoon laitetaan niin se ei ole muutakuin parikyt prosenttia otteen pelivarasta pois ja sillon sitä tehoa on 100:sta kahteensataan...riippuen siitä kehtaako sitä muutoskatsastaa... rahalla saa ja mopolla pääsee. tuppaa noihin harrikan paskoihin noita aftermarket -ja viripalikoita löytymään melkosen helvetisti enemmän kuin näihin enemmistön suosimiin yleisempiin "ajoneuvoihin"...
Eihän siinä mitään, mutta kun HD ei ole sporttipyörä, ja Buell taas yrittää vähän olla. Ei oikeen sovellu sporttikäyttöön tuollainen HD:n pannu.

Cruiseriin varmaan ihan hyvä, siihen se on suunniteltukin. Se on sporttikäytössä auttamattomasti liian tehoton, painava, laiska keräämään kierroksia jne..

Ei siitä tartte hernettä nokkaan ottaa. HD kun ei edes yritä olla sporttipyörä.
 
Eihän siinä mitään, mutta kun HD ei ole sporttipyörä, ja Buell taas yrittää vähän olla. Ei oikeen sovellu sporttikäyttöön tuollainen HD:n pannu.
Jaahas, minä sijoittaisin böllit ennemminkin nakukategoriaan kuin urheilupyöräksi.
No niin minäkin, vaikka sporttisena tiettyjä malleja markkinoidaankin:
http://www.buell.com/en_us/bikes_gear/firebolt/

Kyllä tuolla sanat sport, power yms vilahtelee aika tiheeseen  
wink.gif
 "Ultimate Sport Riding Experience".

Cruisailupelinä menisi Buell minullakin, mutta ei sporttipyöränä.

Sen takia ihmettelenkin, miksi pirun hankalasta aihiosta halutaan sporttipyörä myös tehoiltaan, jos kerran tiedetään, ettei se sellainen ole? Kuitenkin ilmeisesti halutaan siitä oikea sportti, ja moottoriin ytyä niin kuin siinä kuuluisi olla jo tehtaalta.
 
Sen takia ihmettelenkin, miksi pirun hankalasta aihiosta halutaan sporttipyörä myös tehoiltaan, jos kerran tiedetään, ettei se sellainen ole? Kuitenkin ilmeisesti halutaan siitä oikea sportti, ja moottoriin ytyä niin kuin siinä kuuluisi olla jo tehtaalta.
Tai sitten kyse on ihan vaan harrastamisesta?
Miksi ihmeessa joku tuunaa corollaa jos kerran tiedetään ettei se ole kaunis?
wink.gif
 
Eipä siinä HD:n moottorissa mitään suurempaa vikaa sinällään ole. Hyvännäköinen ja hienosti jyskävä pata. Uudemmissa ja sporttisemmissa pyörissä on niin erilainen luonne, että Buellin selkään hyppääminen on melkoinen kulttuurishokki. Se vain tuntuu niin erilaiselta. Epäilemättä siihen tottuisi ajan myötä ja alkaisi arvostaa ominaisuuksia eri tavalla.

Tässä tapahtuu vai pieni kulttuurien yhteentörmäys: Tylyttäjän äärimmäisen suorituskyvyn tavoittelu ja Buellimiesten fiilistellen jytistely. Triple vähän siltä väliltä. Makuja on monia, eikä mikään niistä ole sen enempää oikea eikä väärä.
 
Sen takia ihmettelenkin, miksi pirun hankalasta aihiosta halutaan sporttipyörä myös tehoiltaan, jos kerran tiedetään, ettei se sellainen ole? Kuitenkin ilmeisesti halutaan siitä oikea sportti, ja moottoriin ytyä niin kuin siinä kuuluisi olla jo tehtaalta.
Tai sitten kyse on ihan vaan harrastamisesta?
Miksi ihmeessa joku tuunaa corollaa jos kerran tiedetään ettei se ole kaunis?  
wink.gif
Näin se on.. Tosiasiat kannattaa silti hyväksyä
smile_org.gif
 
Mun puolesta voit tyly laittaa sen gigseris välillä vaikka paalaimeen, se näyttää meinaan tunkevan jokaiseen aiheeseen täällä(kin) foorumilla.
tounge.gif
njoo nyt täytyy olla samaa mieltä!
biggrin.gif


kikserit ja pokserit tulvii joka topicista
biggrin.gif


Bulu on huligaani laite..
cool.gif


Tyly ei vaan myönnä, että ei se teho itseasiassa kiinnosta. Muutenhan voisi ajaa samantien tehokkaalla autolla
wink.gif
... mutta silti ajelee prätkällä, eli diggaa vapaudesta yms. fiilis jutuista. ne on ennen tehoa ja suorituskykyä
wink.gif
 
ja sit siihen buellin tehoasiaan notta se ja sama, kenen viripajan kone siihen runkoon laitetaan niin se ei ole muutakuin parikyt prosenttia otteen pelivarasta pois ja sillon sitä tehoa on 100:sta kahteensataan...riippuen siitä kehtaako sitä muutoskatsastaa... rahalla saa ja mopolla pääsee. tuppaa noihin harrikan paskoihin noita aftermarket -ja viripalikoita löytymään melkosen helvetisti enemmän kuin näihin enemmistön suosimiin yleisempiin "ajoneuvoihin"...
Joo varmasti saa tehoa mihin vaan. Yhdellä puolitutullakin taisi kerran olla turbo-Lada, nimittäin tehoa oli helvetisti, tai ainakin ääntä. Itselläni ei kyllä tuo Buell käynyt mielessäkään ja päädyin tuohon suurten massojen suosimaan SD:een. Pidän kuitenkin siitä, että kyseessä on suhteellisen valmis pyörä, nykypäivänä kun ei juuri meinaa edes ehtiä vehjettään pesemään, saati sitten tuunaamaan. Toinen tuulipukukansan pyörä, Speed Triple oli listallani kyllä, SD vei voiton kun näytti pärjänneen paremmin testeissä, oli kevyempi ja miellytti silmääni.
 
Olin tossa jo puoliks tilannnu itselleni uuden K6 1000 gikserin mut kieromieli perui kaupat ja nyt on kiikarissa Buell mutta kun Kotarikin kiinnostaisi...

Elikkäs onko porukka ajanut molemmilla näistä ja miten verrattavissa toisiinsa? Lähinnä mopo tulee räppäily käyttöön...

Buelli on tuttu ilmestys ja koeajettukkin mutta Dukea en ole edes livenä nähnyt kuin kerran suhahtavan vain ohi...
Ootkos muuten päätynyt johonkin, noin niinkuin aiheeseen palatakseni?
 
Minä himoitsin SD:tä jo viime vuonna. Silloin kävin myös koeajamassa vaihtoehtona Buellia. Helppo oli valinta ainakin niiden välillä kun Buelli ei minulle sopinut lainkaan. Tuntui liian pieneltä ja kiikkerältä jo tällaisen keskikokoisen (n.180cm ja päälle 90kg) kuskin allakin. Eikä muita syitä jaksanut alkaa edes miettiä sen jälkeen. Myyjä hehkutti miten siinä on vain nopea ohjaus ja sitä on ihq viedä mutkiin... enpä tiedä!?

Superdukessa ajoasento tuntui heti olevan aivan kohdallaan. Tilaa on ja se tuntuu/näyttää jämäkältä. Ohjauskulmakaan ei ole niin tiukka. Valitettavasti koeajoa en ole vieläkään päässyt suorittamaan, vaikka nyt on jo omakin. Viime kesänä osto kaatui siihen, kun sitä olisi joutunut odottamaan todella liian kauan - pyörättömänä kesäaikaan. Ajelin sitten kireällä rivinelosella, eikä harmittanut sekään.

Superdukeen on myös kerätty osat aika laadukkaan oloisesti. On Bremboa ja teräspunosletkua, WP:tä ja Renthalia. Toivottavasti ovat hintansa väärtejä kilkkeitä. Hyvältä ainakin näyttävät...

Toivottavasti todellisuus vastaa mielikuvia!
biggrin.gif
 
Back
Ylös