• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Buell

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wheel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kellään tietoa mistä saisi Buelliin jonkinlaiset sirot suojat rungon molemmille puolille lieventämään vaurioita, jos pyörä sattuisi kaatumaan??

Tossa kuvan pyörässä on jonkinlaiset kumityynyt rungossa kiinni... Onkohan suomesta saatavilla jotain vastaavia??

http://bikepics.com/pictures/462918/

Ihan Buellin omasta kataloogista saa noi runkosuojat, hintaa en muista kun itse tinkasin ne kaupanpäälle omaan peliin..

Kiitti
bowdown.gif

Entä löytyykö mistään xb12s suomenkielistä korjaamokäsikirjaa??

Tuskin.

US English ja Saksanmaankielisen olen jossain nähnyt pyörivän jakelussa, itsellä moisia tosin ei ole tallessa.

Täytyy kyllä myöntää, että olen vähän samoilla linjoilla Bomberin kanssa. Ärräpyöräksi siitä ei ole eikä siitä uudesta ihmemallista supermotoksikaan ole kun se on niin painava. Paras etu on, että pääsee H-D kokoontumisajoon, vai pääseekö nykyään enää?
Maailmalla on näitä tykkien H-D-sukulaisten mutkakelpoisten valmistajia joitakin, mm. Elysses (tai sinne päin) ja Hellcat? Ne on niin kalliita ja vaikeita tuoda Eurooppaan etteivät ole edes jääneet mieleen. Mutta S&S 124 ci koneessa on munaa, sen tiedän semmoisen omistaneena, mutta mistä löytyisi kevyt runko joka sen täydentäisi? Ducati on nykyään lähimpänä, mutta olen kyllä vähän kyllästynyt jo 1098S:äänkin ja sehän on kyykky. Vanhempi 999S tuntuu paremmalta. Mun optimipyörän ei tarvisi olla kyykky, mutta kevyt ja tehokas sen pitäisi olla. Huippualusta ja kohtuu retropyörän ajoasento. Kumma kyllä 999S on kyykky, mutta se ei häiritse yhtään.
Buellihan pyrkii keulimaan, mutta se ei johdu tehosta vaan lyhyestä akselivälistä ja mulle se onkin aivan liian pieni. Uutta isompaa tai pitempirunkoista en ole kokeillut. Onko joku?

Mitenköhän tuo 'Buell' -nimi pitäisi lausua oikeaoppisesti englanniksi?

Viime viikolla sönkkäsin Ranskan Buell -kaupassa jotakin "Bjuul" eivätkä meinanneet ymmärtää. Sanoivat sitten, että "Byel".

Mutta miten siis englanniksi?

No tossa taannoin näin jonkun videoclipin jossa joku ameriikan poika lausu sen just noin, eli "bjuul".

Sit olis kysymys renkaista. Onko kellään kokemuksia Metzelerin roadtec z6 renkaista "bjuulissa"?? Tuntuu, että noi saman valmistajan sportecit suorastaan sulaa alle.

"Mikähän on alkanut "naksahtamaan" jarrutettaessa. Olisikohan ohjauslaakeri löystynyt? "
Aikaisempaan kysymykseeni vastaus: No sehän se oli.

Meikäläinen ei oo pyörien kanssa mikään expertti, vaan lähinnä eksyny turisti
nixweiss.gif
ja eka oma pyörä alla, joten sallitte multa tällasen aika yksinkertasen kysymyksen. Eli onko normaalia, että vähän tiukemmassa jarrutuksessa etupää alkaa jonkin verran täristää?? Kyseessä siis ihan tasainen, mutta normaalia hiukan reippaampi jarrutus molempia jarruja käyttäen.

Putkirunko Buell johon iskee S&S koneen kiinni?

Yksi idis sinänsä..
smile_org.gif
S&S 100" kone ei mene putkirunkobuelliin ihan heittämällä, korkeusero on joitakin senttejä näillä moottoreilla. sinällään hauskan kuuloinen idis, mutta ton koneen hintapolitiikka tulee sitten kerralla vastaan. pelkkä kone ilman vaihteistoa, sytkää ja kytkintä -en ole varma onko siinä edes kaasaria mukana- maksaa jo noin 7500€. ja jos laitteeseen haluaa kunnon kytkimen, vaikkapa Barnettilta, niin siinä on äkkiä 500€ levällään. sytkä vaikkapa Dyna2000i, n.500€ + puola siihen lisäksi. vaihteisto vielä noin tuhannen euroo... ja kun tämän paketin laskee yhteen noin kymppitonnin pyörän kanssa, ei ehkä kannata yhdeksi kesäksi sellaista kapinetta rakentaa. tainno, jos rahaa on niin miksei.
biggrin.gif

no joo, kieltämättä voisi olla aika räyhäkkä buelli.
lookaround_orig.gif

ps. Saksasta sai vielä jokuaika sitten Düx-merkkistä sportsterin/buellin konetta jossa oli kaikki tarvittava, että paikalleen vaan. 200" (n.3.2l) ja joku 240hp siitä luvattiin... mielenkiinto heräs, mutta katos hinnan kohdalla. 25000€
biggrin.gif

Niin tohon edelliseen viestii liittyen. Voiko syy tärinään olla, että mulla on bulussa alkuperäiset jarrupalat (jotkut ovat haukkuneet aluperäisiä) vai olisko syy ohjauslaakerissa??

Onks toi buellin jarrulevy ns kelluva ja pitäiskö sen liikkua vähän kun sitä vääntelee?

Onks toi buellin jarrulevy ns kelluva ja pitäiskö sen liikkua vähän kun sitä vääntelee?
Liikkuu se vähän ja juu on kelluva.

Heitä ne orggispalat jo helvettiin, putsaa jarrulevy (arvailen että sulla on samanlaisia sinisiä kohtia levyssä niinkuin mulla) ja sintterit tilalle.

Mun piti ainakin kevyesti hioa levyä että siitä mönjästä pääsi eroon, pelkkä brake-cleaneri ei riittäny.

Sintteripaloilla jarru ei nypytä ollenkaan ja sinistymiskohtia ei ole ollenkaan.

No jarrulevy on ihan normaalin näkönen. Ei oo mitään laikkuja. Ostin tänään cleanerii ja yritän putsailla...katotaan auttaako.

Niin ja ainakin hoghousessa on huoltojonot 3 viikkoa, jos meinais jarrupalat vaihtaa. En tiiä onnistuisko iteltä.

Vai mites eikös buellissaki saa jarrupalat ruuvista irti ja sitten vaan uutta tilalle ja ruuvi kiinni?

Niin ja mitäs ruuvilukitetta suosittelette? Niitähän taitaa olla eri voimakkuuksilla?

Back