• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Buell

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wheel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lukitteen laittaminen siihen yhteen ruuvviin joka lukitsee ne palat paikalleen on huono idis... voi vituttaa seuraavaa asentajaa kun palat vaihtaa, hyvälaatuinen kuparitahna vois olla paljon parempi ajatus.
 
Maanantaina tuossa ähräsin uudet palat paikalleen, eipä ollut oikeestaan kummoinen homma.
Paloja pitelevä keskiruuvi pois, satulan alimmainen pultti kokonaan irti ja löystää ylimmäistä => taivuttaa satulaa akselin suuntaan alalaidasta ja vot, pala liukuu hanskaan.
Ja sitten varovasti painaa männät takaisin sisään (kannattaa ensin brake cleenilla ruiskuttaa paskat pois)

Vot.

Meillä menee kyllä levy vaihtoon, ei auttanut palojen vaihto... eli kiero on ku savolainen
 
Joo eio kummonen homma vaihtaa, samaa tekniikkaa käytin kuin Haastaja kun omat vaihdoin.

Takajarru paranee myös radikaalisti sintteripaloilla.
 
No niin nyt on renkaina Z6:set. Jarrujen nypytys selvis myös. Yllätys yllätys... jarrulevy on kiero ku savolaisukko... Ja kun uus levy maksaa vajaat 350eskoo ni rupee alaleuka väpättää... Kuulemma lyvyssä on jälkiä siitä, että jarrulevy on jossain vaiheessa hohtanu punaisena kun savolaisukon peräpukamat.
sad_orig.gif
 
Niin voishan sitä laittaa eteen jarrulevyks sirkelinterän. Siihen keskelle poralla sopivan kokonen reikä ja eikun kiinni. Olis ainaki persoonallinen, eikä löytyis ihan joka moposta, olis enemmän omistajan itsensä näköinen pyörä ja tulis paljon halvemmaks.
confused_orig.gif
 
Tai ostat Brakingin piparkakkulevyn eteen joka maksaa paljon vähemmän kuin orggis...
 
Tuli tuossa noin kuukausi takaperin kokeiltua Buellia, kun kaverin kanssa kävimme Jurvassa sen porukoiden mopoilla (noin puolivälissä molempiin suuntiin vaihdettiin mopoja). Eli ehkäpä noin 120km suuntaansa/pyörä tuli ajettua. Pyörät oli siis HD:n pikkusportsteri ja Buelli oli sillä isommalla koneella oleva joku hieman erikoisempi malli, kuulemma vain 800kpl ko. pyörää tehty.

Omat odotukset olivat melkoisen korkealla, kun sitä Buellia on niin kovasti raa-aksi ja hermostuneeksi kehuttu. Ensimmäinen ajatus kun Buellin käynnistin oli, että mikä tärinä. Joo kyllähän se vähän täristi, mutta ei mitään kummoista ravistamista. Ja toisekseen eihän se mikään hermostunut vehje ollut, yllättävänkin kankea vehje kääntää mutkiin mopon lyhyydestä huoilmatta. Jarruista vähän hankala sanoa mitään kummoista, kun tuosta on levy jarruteltu soikeaksi ja mopon omistaja sanoi uuden maksavan sen verta reilusti, että mielummin ajelee tuon ensin loppuun nypytyksestä huolimatta. Eli melkoista rytkytystä oli jarruttelu.

Reitti, mitä ajeltiin, oli melkoista syheröä pääosin ja mukavaa oli noilla päästellä. Mitään kummoisempaa puutumista tai väsymistä en havainnut, vaikka ei juurikaan maltettu pysähdellä (1 kaffetauko suuntaansa). Mahtavaahan nuilla oli ajella ja eipä kyllä mitään pahaa sanottavaa ole Buellista. Hauska pyörä kertakaikkiaan.
 
Tämä kirjoitus ihan vaan sen takia, että on pakko ylistää tuota pyörää... Nyt kun siihen pyörään pääseen paremmin ja paremmin "sisään", niin se tuntuu koko ajan paremmalta ja kun uudet renkaatkin alkaa olla sisäänajettu ni ihan pakko kantata jokaiseen pieneenkin mutkaan mahdollisimman jyrkästi, koska se kanttaaminen tuolla vehkeellä on vaan niin sika siistiä. Sentti olis vielä kanttausvaraa takarenkaassa eli vielä pystyy parantamaan.
062802jumpie_prv.gif
 
Joo tokihan se soittamalla selviää, mutta ajattelin vaan, että onko täällä 16 tonnin huollon läpikäyneiden pyörien omistajia.

Itekin kuulin joskus, että toi 16 tonnin huolto on aika sikahintainen, vaikka siinä ei ohjekirjan mukaan ole juurikaan eroa 8 tonnin huoltoon. Jokunen extra tarkastus.
 
Saattaa olla huoli turhaa, mutta kuuluuko teidän buelleista kaiken jytinän keskellä koneesta sellainen tasainen kolahtelu? Ei mikään voimakas ja kuuluu pari kertaa sekunnissa. Kuuluu tyhjäkäynnillä. Ajossa en ainakaan vielä ole tuota ääntä kuullut. Tuosta mun koneesta on edellisen omistajan aikana kiristetty kampiakselin mutteri, joka oli aiheuttanut jonkinlaista kolinaa... ei kyllä mitään hajua, että miltä se sitten oli kuulustanut.
 
Tai ehkä mää vaan kuvittelin, sillä ei kuulunu enää mitään. Joku tosi vaimea nakutus vaan siellä jossain taustalla. Sitä tulee jotenkin vainoharhaiseksi kun luulee kuulevansa jotain virheääniä...
crazy.gif


Tuli vaan mieleen, että jos joku mutteri siellä konehuoneen puolella olisi löystynyt, niin se kolinahan kuuluisi tosi selkeästi...vai mitä??
crazy.gif
 
Nooh kyllähän sieltä moottorista kaikenlaista kilinää, kolinaa ja rahinaa kuuluu mutta hyvinhän tuo on kestänyt. En nyt olisi kovin huolestunut .
 
Mitä ihmettä ?
omg.gif


Etujarrun nypytys on poissa... vai onko... no ainakin tällä hetkellä.

Levy on mitattu, että sen pitäisi olla kiero, mutta nyt sai 15,5tkm jälkeen alkuperäset jarrupalat lähtee ja tilalle tuli ferodon sintteripalat. Juuri tulin palojen sisäänajoreissulta ja ainakin nyt nypytys on mystisesti kadonnut. Samoin ovat kadonneet levystä läikät, joiden piti ilmaista, että levy on joskus käynyt ihan punaisena ja josta siis olisi aiheutunut levyn kieroutuminen.

... ma ei tiada mita on tapahtunu ...
biggrin.gif
 
Mäkin laitoin tänään Ferodot kiinni ja ei tärise enään. Myös peräpää nousi ekan kerran jarruttaessa ilmaan:)
 
Kyllä se pystyyn ponkii ihan kaasulla, varsinkin kun pumppaa, mut kyllä ihan kaaasulla nousee.
Hillbilly Motors löytyy monenlaista eri palikkaa buelliin moniin eri malleihin. Ironmachine jenkkiläinen sivusto mistä erinomainen palvelu, ainakin itellä. Tehtaan satsi on hyvä jos sellaisen sattuu vielä saamaan. Viritys on onnistunut jos tehoa on saatu lisää, se on vähän tuota v:n sielun elämää  
tounge.gif
Muistatko mitä tuolta jenkkilästä lämästiin Postikuluja suomeen, tuli hätäpäissään tilattua putki sieltä mut unohdin miettiä asiaa pidemälle ??
 
Mitä ihmettä ?
omg.gif


Etujarrun nypytys on poissa... vai onko... no ainakin tällä hetkellä.

Levy on mitattu, että sen pitäisi olla kiero, mutta nyt sai 15,5tkm jälkeen alkuperäset jarrupalat lähtee ja tilalle tuli ferodon sintteripalat. Juuri tulin palojen sisäänajoreissulta ja ainakin nyt nypytys on mystisesti kadonnut. Samoin ovat kadonneet levystä läikät, joiden piti ilmaista, että levy on joskus käynyt ihan punaisena ja josta siis olisi aiheutunut levyn kieroutuminen.

... ma ei tiada mita on tapahtunu ...  
biggrin.gif
Mitäs mä sanoin?

Helppo ja halpa korjaus, eiksvaan..
 
Joo aika jännä, että ei nypytä enää. Taitaa olla uusissa paloissa sen verran pitävämpi ote, että ei nypyttele. Levyn kierouden kyllä aistii hyvin pehmeissä jarrutuksissa, hitaassa vauhdissa (esim liikennevaloihin tultaessa jarrutuksen loppuvaiheessa), eli jarrut ottaa kiinni vähän epätasaisesti. On siitä palojen vaihdosta ollut kuitenkin ihan merkittävää hyötyä.

Ja kiitti vaan sakuc vinkistä.
 
Back
Ylös