• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Busa radalla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jasu75
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No oman kokemuksen mukaan kadulla tollanen k8 GSX-R on jopa pystympi ajoasento kuin Busassa.
 
Muuten, miksi sä Jasu edes harkitset Busaa? Viimeksi kun nähtiin sulla oli ihan terveitä ajatuksia :grin:


Joo näin se ajatus karkaa, ku talvi on liian pitkä:D
Pitänee varmaan vaan oottaa kevättä ja käydä ajaa
kaikki vehkeet mitä käsiin saa, siis pyörät:blink:[/QUOTE]

Odottelisin melkeinpä sen pari kuukautta ja koeajoon molemmat kamppeet ja katsoo sitten mistä tykkää. Jos Suzuki on joka tapauksessa ykkösvaihtoehto niin siihen saa parilla sadalla ihan kelvot jarrut, oli sitten 1,0 kauppakassi tai yks kolmonen keskiluokan laite. Jotkut on tyytyväisiä jopa vakioihin. Meillä naaras viihty ihan hyvin 1000:n takapenkillä kun ei vielä muustakaan tiennyt :grin:

Ja aihe olikin busa radalla... Kivaahan siellä on joka kamppeella, tonnisella on vaan potentiaalia päästä aika paljon kovempaa, jos yhtään on kiinnostusta kokeilla joskus vaikka kelloa vastaan ajella. Vahingon sattuessa tonnista paikkailee kait vähän halvemmalla.
 
No oman kokemuksen mukaan kadulla tollanen k8 GSX-R on jopa pystympi ajoasento kuin Busassa.

Joo. Jos luulee että busassa olisi jotenkin mukava matka-asento ajaa niin erehtyy. Se näyttää erehdyttävästi mukavalta matkalehmältä, mutta kyllä siinä ranteet puutuu jopa monia kyykkyjä enemmän. Eli ehdottomasti kokeilemaan ennen ostopäätöstä. Varsinkin kun sua sitten vituttaisi jokaisella ratapäivällä jolle sillä erehtyisit.
 
Eli pyörän vaihto alkais kovasti kallistua busan suuntaan, mutta miten tommonen möhkö toimii
radalla? Jos ratapaäviä tulee kesässä max 5-10 päivää ja loput koostuu mutkailusta ja
matkailusta ni ei taida olla järkee laittaa 1000 kyykkyä. Jos jollain sattuis olemaan kokemuksia tai
meilipiteitä asiasta niin kaikki otetaan kiitollisena vastaan.
PS nykyisenä pyöränä toimii bandu, minkä kanssa alkaa kyllä olemaan mielenkiinto jo aika loppu,
sori tuli aika pitkä vuodatus:D

Budjettiversiona Z 1000 SX, tai pulleemmalla lompsalla
K 1300 S.

Paasnääs ihan ajatuksella miettien :;):.
 
Busa toimii hyvin pitemmillä matkoilla, miksei radallakin. Siihen on helppo laittaa laukut matkatavaroille toisin kuin tonniseen kyykkyyn ja sillä voi myös nautiskella matkailusta matkustajan kanssa. Minun käyttötarkoitukseen taas sopii parhaiten tonnikyykky, kun haluan nautiskella yksin kurvaillen ja matkatavaroiksi riittää lompsa...:jpstyle:
 
Voi ei... justhan todettiin, että Banduun on kyllästytty. :banned:

Kramppasko sulla kädet?

Tuonoin.... :D.

.....Kuulen kyllä :grin:

Nyt on jossain kohtalaista suurempi ongelma jos ei
tahdo saada eroa Bantun, Tonni Z:n ja K 1300:n kesken.

Kaikistahan voi jopa valita "heittääkö löylyä vaatteet päällä vai ilman".....
Eikä hommaan nartte edes sotkea Tourikisaunaa tai turkulaisia :grin:

Ihan vaan pikku tipsinä, että noiden pelien erot tulee pikkasen muusta kuin
ulkonäöstä tai siitä, että yhdellä mennään koko ajan.... jos ei vaihde, niin
keppi kakkosessa :;):.

Tulee väistämättä mieleen.... erottaisiko joku jossain "silmät kiinni" kyydissä
Tuonoa Sportsterista....
Nyt alko hieman epäilyttämään tuonoin.... tuo juttu :grin:
 
Nyt haetaan "ratapyörää" kadulle. Ei päinvastoin. Tuo Busasekoilu harhautti vaan kaikki palstalaiset, jopa siinä määrin, että Massey-Ferguson mainittu.

1000 SX ja K 1300 S ovat erinomaisia tourinkimopoja ja menevät mutkilla, mutta ei niitä nyt tosissaan aleta radalla viemään mielessä polvipalojen kulutus. Siihen tämä meinaan on menossa.

Oikeastaan, joku joka mutkailee ja matkailee tonnisella kyykyllä, vois paljastaa kuinka homma toimii. Mielellään vielä +40 ikäinen, että on sopivasti nivelreumaa. Aloittajahan selvästi hinkuaa tonnaria, mutta epäilee sen järkevyyttä. En muista mikä nicki se oli, kun viisaasti totesi, että tuota ergonomiaa voi säätää mopossa kuin mopossa. Oikeastaan jopa pitäisi.
 
Nyt haetaan "ratapyörää" kadulle. Ei päinvastoin. Tuo Busasekoilu harhautti vaan kaikki palstalaiset, jopa siinä määrin, että Massey-Ferguson mainittu.

1000 SX ja K 1300 S ovat erinomaisia tourinkimopoja ja menevät mutkilla, mutta ei niitä nyt tosissaan aleta radalla viemään mielessä polvipalojen kulutus. Siihen tämä meinaan on menossa.

Tuonoin... mites se alkoi....

MAX 5-10 ratapäivää.... mutkailua +matkailua ?

Jos kauden ajot on käytännössä noissa puitteissa, eikä
pääpaino noilla eväillä ole radalla.....

Toisaalta..... onhan ne märät unet raskaihin seikkailupyöriinkin liittyen aika yleisiä :p.
 
Tuonoin... mites se alkoi....

MAX 5-10 ratapäivää.... mutkailua +matkailua ?

Jos kauden ajot on käytännössä noissa puitteissa, eikä
pääpaino noilla eväillä ole radalla.....

Toisaalta..... onhan ne märät unet raskaihin seikkailupyöriinkin liittyen aika yleisiä :p.

Se valehtelee itselleen. Houraili jo kilvettömästäkin viime kesänä. :D

Yhtä kaikki. Menee se matka kyykylläkin. Facessa olevat voivat perehtyä tuohon matkaan. Mä luen lehdistä:

https://www.facebook.com/TeapotOne

Edit:

Jos tosissaan olis noin, niin se 1000 SX vois olla kohtuu hyvä vaihtoehto.
 
En muista mikä nicki se oli, kun viisaasti totesi, että tuota ergonomiaa voi säätää mopossa kuin mopossa. Oikeastaan jopa pitäisi.

Ainakin meikäläinen ja Scuuba tuosta on täällä joskus höpissy. En ymmärrä miksi jengi ei säädä mopon ajoasentoa itselleen sopivaksi. Vähän sama kuin ostaisi auton ja valittaisi, että on hankala ajaa kun ei yllä polkimille ja ratti on pirun korkealla, kun penkin ja ratin säädöt on 2 metrisen myyntimiehen jäljiltä.
 
nimenomaan, tonniseen vähän korkeammat kliparit, niin hyvin menee tourinki ja yleisajo.

Jos ei ole pakko ostaa suzukia, niin kawasaki on mielestäni mennyt hyvään suuntaan Z1000SX:llä. tonninen matkapyörä joka menee radallakin mukavasti.
 
Oikeastaan, joku joka mutkailee ja matkailee tonnisella kyykyllä, vois paljastaa kuinka homma toimii. Mielellään vielä +40 ikäinen, että on sopivasti nivelreumaa. Aloittajahan selvästi hinkuaa tonnaria, mutta epäilee sen järkevyyttä.

Kyllä tuo T-tiistaiveturi on ainakin kerran kesässä ajellut jotain kymppitonnin tourinkireissuja euroopassa gikserillä, että ei varmaan ihan mahoton. Muutenkin aaabeeseellä mutisee että miten tuo kilonen on hyvä yleismopo. :orgmp:
 
Tonninen kyykky on muuten se kaikista surkein vaihtoehto katuajeluihin.

Tähän vähän takerruin mielenkiinnosta ja samoilla linjoilla olen. Eli miksi mielestäsi juuri näin on? Ja onko tilanne vielä sama vaikka nostaa tangon, pistää säädettävät jalkatapit/laskee sekä vaihtaa välityksiä?

edit. äh tuolla olikin jo jotain vastausta väännetty.
 
Sitten tietty kaupunkiajokin tarkoittaa todella paljon eri asiaa jossain Helsingissä kuin vaikka Tampereella (= yks pääkatu ja pari hassua sivukatua), puhumattakaan pienemmistä paikoista.
 
Kiitoksia vastauksista tähän mennessä, vaimo kulta se vaan koitti sekottaa
haurasta mieltä puhumalla yhteissistä reissuist, mutta nyt on ajatukset asetettu taas
takaisin kohteeseen:D
Koitan varmaan tota tonnist kyykkärii ja muokkailee sitä sit omii tarpeisiin.
Mennään muijan kans sit vanhempana pitempii reissui:)-
 
Se on oikeasti hienoa ja rikkautta tuo "erilaisuus" :thumbup:.

Itselle ja omilla ehdoilla tekeminen ei liioin saa olla "rangaistavaa saati paheksuttavaa"......
ainakaan esim. mopoilun parissa liikuttaessa.

Jos jutut muuten natsaa, tauolla tai leirissä tms mukin ääressä ei ole paskankaan väliä
kuka on tehnyt matkaa millaisellakin vehkeellä jne.......
Sama vaikka saunoisi sohvalla täysissä räntäpukineissa :grin:.

Ilonpilaajillakin on oma hommansa kokonaisuudessa :p.

Ainakin siinä kohtaa kun, suhteellisuudentaju katoaa, alkaa pahasti mennä sekaisin niin puurot kuin vellit,
kevyt ja raskas, kääntymiset ja kallistamiset, aerodynamiikan ja fysiikan perusasiat lentävät
jo lähtötelineissä roskikseen.... tai kinataan niinkin revevantista asiasta kun siitä,
että kolmen metrin syvyiseen veteen hukkuu merkittävästi helpommin kuin 2995mm syvyiseen :;):.

Loppujen lopuksi... Kunhan on hyvä meininki eikä satu mitään todella ikävää.....
kuten että lähtee touhutippa kiiltäen isolla seikkailupyörällä katurenkain suonylitykseen :grin:
..... tai jotain :grin:
 
Sitten tietty kaupunkiajokin tarkoittaa todella paljon eri asiaa jossain Helsingissä kuin vaikka Tampereella (= yks pääkatu ja pari hassua sivukatua), puhumattakaan pienemmistä paikoista.

Siis vihjaatko, että Tampere olisi jotenki pieni :)- mutta joo itselle kaupunkiajo = köröttelyä ykkösellä, valoissa seisomista, ei paljon käyttöä punarajalle eli ala ja keskivääntö ratkaisee, niin ja tietenkin hirmuset drag strip-käyttäytymiset kaikissa valoissa :grin:

Jenkkien termi commute kuvaa paljon paremmin silti tätä ajoa.
 
Kiitoksia vastauksista tähän mennessä, vaimo kulta se vaan koitti sekottaa
haurasta mieltä puhumalla yhteissistä reissuist, mutta nyt on ajatukset asetettu taas
takaisin kohteeseen:D
Koitan varmaan tota tonnist kyykkärii ja muokkailee sitä sit omii tarpeisiin.
Mennään muijan kans sit vanhempana pitempii reissui:)-

Sullahan on se vn reissuja varten. Sitten vain

X10023-003.jpg


+

fake-beard-001.jpg


Ja menoksi. Muuten, Bandu on vai myyty nyt?
 
Back
Ylös