Busa radalla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jasu75
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis vihjaatko, että Tampere olisi jotenki pieni :)-

Eikös nääs Tompereel kaik oo niimpal enempi ja parempi.....
et kellokin on kahdeksan aikaan jo kymmenen :grin:

Samat asiat todella tarkoittaa hieman eri asioita.... eri paikoissa :p.

Ihan perinteinen "snagarilla käynti"......

Pikkasen eri vehjettä huutaa alle, onko kioskien väli pari kilsaa.... vai pari sataa.... kilsaa :p.
 
Kyllä tuo T-tiistaiveturi on ainakin kerran kesässä ajellut jotain kymppitonnin tourinkireissuja euroopassa gikserillä, että ei varmaan ihan mahoton. Muutenkin aaabeeseellä mutisee että miten tuo kilonen on hyvä yleismopo. :orgmp:

Tais vaan viime kesänä LaMakkaralle reissu jäädä vähän alle alle kymppitonnin, ku Gikserin takapyörän laakerit piti vaihtaa Riminillä :sad:
Ite vetäsin suunilleen sen 10-tonnia Aprilian RSV:llä (JMH taitaa tän lukiessaan saada..?) :orgmp2:

Hyvin noilla kyykyillä reissaa, pallogrillit, kivikokoelmat ja lähes kaiken muun joutuu vaan matkatavorist jättää pois ja 2-päällä ei kannata snagaria pidemälle lähtee :right:
 
Eikös nääs Tompereel kaik oo niimpal enempi ja parempi.....
et kellokin on kahdeksan aikaan jo kymmenen :grin:

Samat asiat todella tarkoittaa hieman eri asioita.... eri paikoissa :p.

Ihan perinteinen "snagarilla käynti"......

Pikkasen eri vehjettä huutaa alle, onko kioskien väli pari kilsaa.... vai pari sataa.... kilsaa :p.

No eihän Tampereella ole muuta isoa kun Viinikan liikenneympyrä – mikä sekään ei ole mikään liikenneympyrä – ja sitten Tre-Hki moottoritie.

Keskustassa kun heittää kiven itään niin on Hervannan valtaväylällä, länteen niin on motarilla ja etelään niin on Hatanpään valtaväylällä. Pohjoiseen jos koittaa niin on Näsijärvessä. Sitten ei olekaan enää mitään, paitsi se Hervanta ja Helsinki, mut ne nyt on vähän oma juttunsa. Ja Pynsän näkötorni tietty.
 
Tässä ketjussa on nyt niin paljon puppua Busasta, että riittää..

Suosittelen ketjun aloittajalle kokeilemaan riittävän pitkällä koeajolla kaikkia ketjussa mainittuja ja vaikka vielä 1400zzr:kin päälle. Sieltä se oma sitten löytyy kyllä.

Itse ratailen busalla, ajallut monena kesänä pitkin eurooppaa rouvan kanssa + kolme laukkua ja tankkilaukku + navi ym.. Hyvin olen pärjännyt pitkiäkin vetoja, tonni päivässä menee helposti.
Jos radalla pitää kisaa vetää niin kannattaa valita jotain muuta kuin busa, mutta on se hauska peli sielläkin. Jos haluaa erittäin luotettavan ja tehokkaan, monikäyttöisen mp:n niin busaakin kannattaa kokeilla.
Säätösarjoja löytyy hyvin jos säätää haluaa, vähän joka vehkeeseen.

Onnea ajokin löytymiselle, nyt on ostajan markkinat!
 
Muistelen että Busapäivillä olis joku ajanut Kemoralla ainakin 1:19 alkuisen joskus
 
Koeaja niin monta pyörää että tulee se "tää on saatava" ja sitten hiot siitä itselles timantin. Usko tai älä tiedän mistä puhun:;): Niin se menee toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Toiset kiertää viragolla euroopan, kun toinen ei lähtis sillä edes snäkärille. Kyllä pyörän pitää näyttää hyvältä, mutta se on tärkeintä miltä se tuntuu perseen alla.

P.S älä nyt mitään busaa hommaa:p
 
Tämmöinen kohta 40v. reumaatikko on pärjännyt hyvin kyykyllä. Äkkiä pääsee Rostockista Gardalle, kioskilla voi käydä ostamssa tupakkaa ja rataa voi varovasti yrittää kiertää. Bussia en ole testannut kuin paikallaan ja tuntui olevan stonga aika kaukana penkistä. Osta multa Kawa 10R, saat halvalla :thumbup:
 
Muistelen että Busapäivillä olis joku ajanut Kemoralla ainakin 1:19 alkuisen joskus

Koeaja niin monta pyörää että tulee se "tää on saatava" ja sitten hiot siitä itselles timantin. Usko tai älä tiedän mistä puhun:;): Niin se menee toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Toiset kiertää viragolla euroopan, kun toinen ei lähtis sillä edes snäkärille. Kyllä pyörän pitää näyttää hyvältä, mutta se on tärkeintä miltä se tuntuu perseen alla.

P.S älä nyt mitään busaa hommaa:p

Just kun mietin, että annan pölyn laskeutua sä tulet heittämään bensaa liekkeihin...

qazwsx:lle. Sullahan on se 12R Kawa, jolla menet kuin viitapiru, mutta olet itsekin todennut, että on niitä radalle sopivampiakin kaluja. Vauhti on kuitenkin ihan ripeää :thumbup:. Näitä rivien välejä lukemalla ja vertailemalla omiin odotuksiin ja toiveisiin alkaa se oma mopo löytyä.
 
Itse olen ajellut busalla nyt kuusi kesää ja se on loistava yleispyörä. Pitkät matkat onnistuvat helposti kaksikin päällä, toisin kuin tonnisilla. Matkustajalla on hyvät oltavat. Laukut saa helposti kiinni ja pikakiinnitystelineet tosi helposti myös pois, jotta tyyli säilyy :) Mutkapätkillä se on uskomattoman vakaa ja nopea, piiruakaan ei ole hitaampi kuin vaikkapa BMW s1000rr ja zx-10r kawa, jotka myös tallista löytyvät. Puhun siis kokemuksesta, en pelkkää mutua. Kadulla eivät kallistusvarat tule vastaan (ainakaan täysjärkisellä kuskilla).

Radalla se on toki kankea ja pahin ongelma on kallistusvarojen loppuminen. Kyllä sillä silti kohtuuu ripeästi pääsee sielläkin, vuosittaisilla busapäivillä Kemorassa nopeimmat vievät busaa 1,19 alkuisia, kunhan alusta on säädetty hieman tiukemmaksi ja renkaat asianmukaiset. Itse viime kesän busapäivillä kävin kruisailemassa tourinrenkailla (Pirelli Diablo Strada, ihan kivikova rengas), nollariskillä ja pienillä kallistuksilla sellaisia 1,25 alkuisia. Kivaa oli, vaikkei vauhti huimannutkaan :)

Jos kadulla ajo, mutkapätkät ja välillä kaksi päällä matkailu on pääasia, niin osta ihmeessä Busa, et varmasti pety. Vääntöä ja voimaa on reilusti ja tosi mukava pyörä ajaa. Jos ajat pääasiassa yksin, et kovasti reissaa ja ratailu on tärkeää, osta tonninen kyykky.
 
Oli hieman kiire eilen kun kirjoittelin. Ajatuksena vain oli että jos ei pelkää että mopo lähtee ratailun suhteen totaalisesti käsistä, miin Busa on varmasti ihan soiva peli nauttia ratailusta. Siinä kuin mikä tahansa muukin pyörä.

Moottorihan tuossa on kerrassaan mahtava laitos:thumbup:
 
Terve!

Eikös tämä nyt ole vähän ojasta allikkoon menemistä. Kesäpäivään mennessä sulla on taas pyöränvaihto edessä kun vauhti on kasvanut sen verran, että busan ominaisuudet on ulosmitattu.

Toisaalta, saattaahan se busa kehitystä sen verran hidastaa, että voi mennä pidempikin aika ennen kuin on pyörän ominaisuudet ulosmitattu :ohmy: :kääk:

Siis radalla.
 
Moi empä oikein usko, että meikäläinen sais sitä ulosmitattua ihan yhdessä
kesässä, tai saati sitten koskaan.
Tulee näet ikä vastaan, vaik oonki aika nuori poika:grin:
 
Tuli hommattua 03 giksu. Koeajettua tuli eri laitteita, mut tohon jotenkin
tykästyin, enää ei tartte ku opetella ajamaan:D
 
Tuli hommattua 03 giksu. Koeajettua tuli eri laitteita, mut tohon jotenkin
tykästyin, enää ei tartte ku opetella ajamaan:D

No, ei kovin pahasti harhaan osunut tuokaan. Enempi paukkua kuin tuossa Bladessa. Vie riskiä miestä lujemmin, eikä puudu ylämäkiin.
 
Sehän tossa bladessa onkin harmittanu, kun muuten niin hyvä ja vakaa matkapeli, mutta mäkeen joutuu aina potkii lisää vauhtia.
 
Back
Ylös