Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos hyvistä vinkeistä !!Voin kyllä antaa lisää infoa koskien tuota Apriliaa, jos kiinnostaa.
-*- kasitahtimopoa...
Hienoa! nyt löytyi henkilö jolla tuntuu olevan tietoaÄläs nyt vaan mene mitään käytettyä Mitoa ostamaan. Saat olla koko ajan ostamassa uutta mäntää kiinnileikanneen tilalle. Ainakin nuo 90-luvun puolenvälin mitot olivat herkkiä kilahtelemaan. En tiedä sitten näistä uusista puolitehoisista.
Itse ainakin ostaisin japskin, jos käytetyn joutuisin ostamaan. Ovat varmempia kuin italialaiset. Jos uuden ostat, niin sitten voi harkita jotain RS:ää tai Mitoa.
Itse ostin vuonna -97 uuden Aprilia RS:n, jolla ajoin parina kesänä yli 30 tkm ilman mitään ongelmia. Käytin hyvää öljyä (Mobil) ja vaihdoin männän 14 tkm:n välein. Seuraavalla omistajalla vanha Apriliani kilahtikin sitten jo kiinni. Tuo 30 tkm tuntuu olevan noille Italia-piikeille ihan tarpeeksi.
Aprilia palveli minua hyvin. Mitoitus oli pitkällekin kuskille ihan ok ja tehoa oli riittävästi. Ostin pyörän 11 kW:na, mutta ajeltuani pari viikkoa sillä, muutin sen täysitehoiseksi, vaikka korttini oli kylläkin A1-kortti. Kone tuntui karstoittuvan "kiinteällä pakoaukonsäätimellä", joka kuului yhdessä pienemmän kaasarin kanssa kuristussarjaan.
Tuosta piikkisen Saksasta tuomisestahan on ollut puhetta, että se ei oikein kannattaisi. Kyllähän noita piikkisiä tästä maasta löytyy. Kannattaisi kyllä ostaa uusi, jos meinaa 4500 eemeliäkin laittaa. En nyt tiedä mitä ne nykyään maksaa, mutta ei kai tuosta 4500:sta kauheata hyppäystä enää uuden hintaan ole. Käytetyt piikit ovat usein teinien huonosti pitämiä ja rankomia louskuja.
Voin kyllä antaa lisää infoa koskien tuota Apriliaa, jos kiinnostaa.
Ostin sen Aprilian uutena -96 juuri silloin, kun nämä kuristussäännökset tulivat. Silloin mun pyörä tuli maahan täystehoisena ja siihen ruuvattiin Nakkilassa kuristusosat kiinni, eli poistettiin RAVE-pakoaukonsäädin ja laitettiin tilalle kiinteä laippa sekä vaihdettiin 34 mm:n kaasarin tilalle 28 mm. Silloin tinkasin Nakkilalta nämä täysteho-osat pyörän mukaan. 1000 mk jouduin niistä kärsimään eli pilkkahinnalla sain.Hienoa! nyt löytyi henkilö jolla tuntuu olevan tietoaÄläs nyt vaan mene mitään käytettyä Mitoa ostamaan. Saat olla koko ajan ostamassa uutta mäntää kiinnileikanneen tilalle. Ainakin nuo 90-luvun puolenvälin mitot olivat herkkiä kilahtelemaan. En tiedä sitten näistä uusista puolitehoisista.
Itse ainakin ostaisin japskin, jos käytetyn joutuisin ostamaan. Ovat varmempia kuin italialaiset. Jos uuden ostat, niin sitten voi harkita jotain RS:ää tai Mitoa.
Itse ostin vuonna -97 uuden Aprilia RS:n, jolla ajoin parina kesänä yli 30 tkm ilman mitään ongelmia. Käytin hyvää öljyä (Mobil) ja vaihdoin männän 14 tkm:n välein. Seuraavalla omistajalla vanha Apriliani kilahtikin sitten jo kiinni. Tuo 30 tkm tuntuu olevan noille Italia-piikeille ihan tarpeeksi.
Aprilia palveli minua hyvin. Mitoitus oli pitkällekin kuskille ihan ok ja tehoa oli riittävästi. Ostin pyörän 11 kW:na, mutta ajeltuani pari viikkoa sillä, muutin sen täysitehoiseksi, vaikka korttini oli kylläkin A1-kortti. Kone tuntui karstoittuvan "kiinteällä pakoaukonsäätimellä", joka kuului yhdessä pienemmän kaasarin kanssa kuristussarjaan.
Tuosta piikkisen Saksasta tuomisestahan on ollut puhetta, että se ei oikein kannattaisi. Kyllähän noita piikkisiä tästä maasta löytyy. Kannattaisi kyllä ostaa uusi, jos meinaa 4500 eemeliäkin laittaa. En nyt tiedä mitä ne nykyään maksaa, mutta ei kai tuosta 4500:sta kauheata hyppäystä enää uuden hintaan ole. Käytetyt piikit ovat usein teinien huonosti pitämiä ja rankomia louskuja.
Voin kyllä antaa lisää infoa koskien tuota Apriliaa, jos kiinnostaa.![]()
Mitä jouduit tekemään tuohon apriliaasi jotta sait sen täystehoseks? Mulla on itsellä kanssa aprilia rs125 ja olen huomannut itsekkin että tuo pakoaukon säädin karstoittaa aika paljonkin tuota peliä. Siihen kuristus settiin vissiin kuuluu se että siihen on vaihdettu pienempi kaasari? mutta kerrohan toki mitä jouduit sille tekemään ja että mitä kaikkea siihen kuristus sarjaan kuuluu? Pitäisi saada tuo oma pelikin täysitehoiseksi kun alkaa nuo kylänpojat ajelemaan pv:llä jo ohi tuostaJa kyllähän se ajonautintokin siitä kasvaa kun se alkaa hengittelemään vähän vapaammin![]()
![]()
Hmmmm...Tony....täysteho !! Hyi !!Kyllä mun täysteho rs on toiminu näiden 20tkm aikana moitteettomasti, ilman vikoja. Mäntä kannattaa vaihtaa 12-10tkm välein, että kestää. 2 tahtisil olis hyvä välttää moottorijarrutusta, koska silloin moottori ei saa öljyä. Käyttäkää laadukasta öljyä ja huoltakaa hyvin, niin kyllä pitäs kestää.
Vielä pahempaa tekee kylmänä vingutus, kuin pienet moottorijarrutukset. Ei kannata ihmetellä jos aprilli hajoaa jos noita harrastaa.Kyllä mun täysteho rs on toiminu näiden 20tkm aikana moitteettomasti, ilman vikoja. Mäntä kannattaa vaihtaa 12-10tkm välein, että kestää. 2 tahtisil olis hyvä välttää moottorijarrutusta, koska silloin moottori ei saa öljyä. Käyttäkää laadukasta öljyä ja huoltakaa hyvin, niin kyllä pitäs kestää.