• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Carpimoto tilaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Layzee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
14.1 aamulla tilaus sisään. Maksoin 14.1 iltapäivällä. 15.1 lähettivät italiasta. 16.1 iltapäivällä DHL ovella. Ei mitään valittamista ja postikulut 64e ei tuntuneet pahoilta. Toimitusnopeudesta voisivat suomifirmatkin ottaa oppia. Paketissa sliparit ja peilit. Tulee varmasti tilattua toistekkin.

Mites Carpimoton tilaus crediittikortilla oikein menee? Kaveri koitti tilata tuolta Ducceen etukatetta, mutta aika hankalaa on. Koitin itekkin ja olin vähällä tilata hiilari-etukatteen Bobiin...
tounge.gif
Siis miten toimii toi systeemi? tilaus sisään ja tilausvahvistus tulee s-postiin. OK. Tän jälkeen pitää varmistaa tilaus ja täyttää uudestaan osoite- ja laskutus-tiedot. OK. Näinkin tehtiin. Tän jälkeen tulee kysymys, mitä luottokorttia halutaan käyttää, millä pyörällä ajaa(!?) ja carpimoton vahvistuspyyntö, että ymmärtää ehdot toimitukseen, tilaukseen ja laskutukseen. Kaikkiin rasti ja painallus "proceed" kohdasta. Ja kas: Kaikki alkaa alusta!
nixweiss.gif
Missään vaiheessa ei kysytä esim. luottokortin numeroa ja firma ihmettelee, kun kysytään mihin voi maksaa, että tilaus ei etene ennen kuin tavara on maksettu...
veryangry.gif

Siis onko tuolta joku tilannut luottokortilla ja miten se homma oikein hoituu?? Oon ite tilannut Ameriikasta eri firmoista osia ja rättejä ja homma pelaa huomattavasti helpommin ja silti turvallisesti. Olen ULAlla.
withstupid.gif

Mites Carpimoton tilaus crediittikortilla oikein menee? Kaveri koitti tilata tuolta Ducceen etukatetta, mutta aika hankalaa on. Koitin itekkin ja olin vähällä tilata hiilari-etukatteen Bobiin...
tounge.gif
Siis miten toimii toi systeemi? tilaus sisään ja tilausvahvistus tulee s-postiin. OK. Tän jälkeen pitää varmistaa tilaus ja täyttää uudestaan osoite- ja laskutus-tiedot. OK. Näinkin tehtiin. Tän jälkeen tulee kysymys, mitä luottokorttia halutaan käyttää, millä pyörällä ajaa(!?) ja carpimoton vahvistuspyyntö, että ymmärtää ehdot toimitukseen, tilaukseen ja laskutukseen. Kaikkiin rasti ja painallus "proceed" kohdasta. Ja kas: Kaikki alkaa alusta!
nixweiss.gif
Missään vaiheessa ei kysytä esim. luottokortin numeroa ja firma ihmettelee, kun kysytään mihin voi maksaa, että tilaus ei etene ennen kuin tavara on maksettu...
veryangry.gif

Siis onko tuolta joku tilannut luottokortilla ja miten se homma oikein hoituu?? Oon ite tilannut Ameriikasta eri firmoista osia ja rättejä ja homma pelaa huomattavasti helpommin ja silti turvallisesti. Olen ULAlla.
withstupid.gif
Homma menee näin:

1. Valkkaat tuotteet ostoskoriin.
2. Täytät yhteystiedot.
3.Täytät info ruutuun esim. tuotteen värin (jos haluaa tingata niin tähän anomus vetämään, valitset myös pyörämallin mihin osat haluat)
4. Valitset maksutavan. (Visa/Mastercard)(kortinnumero etc.)
5. Spostiin tulee ilmoitus kun seppä Italiassa on laskenut tuotteille postikulut. (Jokseenkin heti.N 1h sisällä)(ja ilmoittaa jos alennusta on saatu, näkyy hinnasta)
6. Päätät maksatko tuotteet.
6. Siirryt viestissä olevasta linkistä maksamaan tuotteet kortillasi.
7. Saat varmistusviestin maksustasi ja linkin seurata tilaustasi.

Tai jotain sinne päin, korjatkaa jos olen väärässä. Vaikeuksia muistaa ulkoa missä järjestyksessä homma etenee.Mulla on toi systeemi toiminut täysin moitteetta. Selaimessas saattaa olla joku hässäkkä, dont know...

Ostan vastedes kaiken tuolta.  
buttrock.gif

Tuohon kohtaan 2 asti homma on selvä. Tämän jälkeen tuli sähköpostiin vahvistus jossa on osoitetiedot lähetystä ja laskutusta varten. postissa lukee: On-line fill out order. Edellämainitussa on siis valmiina osoite- ja laskutustiedot. Postin toisessa osassa lukee on-site checked order. Tätä osaa ei saa auki. Siinä on vielä kolmaskin osa jossa lukee shipped order. Tää on siis jonkinlainen "tracking"-tsydeemi, eikö? Mutta missään vaiheessa tilausta en huomannut mitään, missä ois kysytty luottokortin nummeroa...
withstupid.gif

Tuohon kohtaan 2 asti homma on selvä. Tämän jälkeen tuli sähköpostiin vahvistus jossa on osoitetiedot lähetystä ja laskutusta varten. postissa lukee: On-line fill out order. Edellämainitussa on siis valmiina osoite- ja laskutustiedot. Postin toisessa osassa lukee on-site checked order. Tätä osaa ei saa auki. Siinä on vielä kolmaskin osa jossa lukee shipped order. Tää on siis jonkinlainen "tracking"-tsydeemi, eikö? Mutta missään vaiheessa tilausta en huomannut mitään, missä ois kysytty luottokortin nummeroa...
withstupid.gif
Jeps, se on se seurantatsydeemi. On site checked order liuskaan pääsee käsiksi kun rasvaletti on hakannut jotain tietoja kivitauluun (käsittääkseni vaatii sen, että oot maksanut). Menee hetki tai muutama päivä. Shipped orderista tietysti näkee koska tavara on lähetetty Suomeen. Onkohan sulle tullut sinne spostiin semmoista kuin payment link? Siinä on linkki maksamiseen.

Siinä sivulla jossa valitset pyörämallin pitäis olla visa/mastercard valinta ja sit ne kolme ruksattavaa kohtaa (jos muistan oikein). Valitsitko siinä sen kortin? En osaa oikeen paremmin neuvoa. Jos ei onnistu, niin lähetä postia siihen sales-osotteeseen. Tai kokeile tehdä tilaus joltain muulta koneelta jos se johtuu jostain verkkojutuista.  
thumbs-up.gif

withstupid.gif
Jeps, se on se seurantatsydeemi. On site checked order liuskaan pääsee käsiksi kun rasvaletti on hakannut jotain tietoja kivitauluun (käsittääkseni vaatii sen, että oot maksanut). Menee hetki tai muutama päivä. Shipped orderista tietysti näkee koska tavara on lähetetty Suomeen. Onkohan sulle tullut sinne spostiin semmoista kuin payment link? Siinä on linkki maksamiseen.

Siinä sivulla jossa valitset pyörämallin pitäis olla visa/mastercard valinta ja sit ne kolme ruksattavaa kohtaa (jos muistan oikein). Valitsitko siinä sen kortin? En osaa oikeen paremmin neuvoa. Jos ei onnistu, niin lähetä postia siihen sales-osotteeseen. Tai kokeile tehdä tilaus joltain muulta koneelta jos se johtuu jostain verkkojutuista.
thumbs-up.gif
Kiitoksia MagicSnail!
smile_org.gif

Paymen link.iä ei ole tullut postiin, vaan vain se em. seurantasysteemi posti. Luulen, että tein kaverin kanssa mokan siinä luottokortin valinta kohdassa. Luulin ainakin itse, että korttien kuvat olivat vain sitä varten, että niillä korteilla voi maksaa. En siis klikannut korttia vaan vain ne kolme sopimuskohtaa, tai mitä olivatkaan...
withstupid.gif
Noh, siinä mielessä hyvä, että itse tein väärin, koska mulle ei tuolla hiilarikatteelle ole oikein käyttöä. Tai voishan se aika erikoiselta näyttää Harrikan nokalla....Hmmmm...

Kiitti vielä kertaalleen! Luulen että tää selvitti probleeman ja kaveri Monsteriin tulee kesäksi entistä enemmän carbonia.
smile_org.gif

Tilausta säädettiin muutamaan otteeseen, ja maileihin vastattiin nopeesti.
Jarruletkuu joutu 12 päivää odottaa.
DHL toimitti 5 kg paketin 28 tunnissa ovelta ovelle: kulut 52e.

Jos joku PK-seudulta sattuisi tilaamaan lähiaikoina tuolta jotain, niin voisin osallistua postikulujen jakoon, mikäli yksi kilpiteline vielä mahtuisi tilaukseen. Itselleni kun ei ole toistaiseksi luottokorttia siunaantunut.

Tilasin tuolta kamaa keskiviikkona ja tänään perjantaina DHL toi paketin kotiin. Aivan järjettömän nopea toimitus! Postikulut 15e tuollaiselle 2kg paketille.

Carpimotosta sen verran, että kuulin eräältä isolta taholta, että heiltä on aika turha odottaa takuuasioissa minkäänsortin vastausta kontakteihin. Tämä iso taho (tuotteen valmistaja) sitten hoiti itse takuuna uudet osat itselleni.

Toivottavasti kaikki saatte hyvää tavaraa. Itse en tilaa sieltä enää koskaan mitään.

Mitenkäs on ko. firmassa homma toiminut viimeaikoina? Kokemuksia, näkemyksiä? Pitäis tilata Akran slipari ja näyttää olevan niin pirun halpa Carpimotossa vrt. esim Allrightin järjettömään "tarjoushintaan".

Viime kesänä tilasin ja taas kaikki toimi loistavasti, voin suositella. Kerran jouduin palauttamaan yhden tuotteen ja rahatkin sai takaisin.

Mitenkäs on ko. firmassa homma toiminut viimeaikoina? Kokemuksia, näkemyksiä? Pitäis tilata Akran slipari ja näyttää olevan niin pirun halpa Carpimotossa vrt. esim Allrightin järjettömään "tarjoushintaan".
Tilasin vuosi sitten Akrapovicin slipareihin korjaussarjat (sisälsi kuoret+pannat+äänenvaimennin villan+tarrat). Tuolta tuli hintaa 420€ rahteineen kun taas Allrightilla olisi maksanut 280€ yks kappale.

Toimitusaika oli n. 1,5 kuukautta. Viivästys johtui Slovenian tehtaan kyvyttömyydestä toimittaa kyseisiä tavaroita. Näin ainkain selittivät. S-postiin vastailivat melko ripeästi.

Eikä tuo toimitusaika pitkä ollut. Kerkisin jo aiemmin tilaamaan kyseisen korjaussarjan Allrightilta, mutta heiltä tuli 2 kuukauden jälkeen puhelinsoitto että oletko saanut kyseisen osan. Joku oli erehdyksessä laittanut osan postin mukaan, mutta siitä oli jäänyt vastaanottaja puuttumaan. Seuraavan kuukauden aikana sain 2 puhelua Allrightilta ja kyselivät oliko pakettia näkynyt. Ei koskaan saapunut ja tässä vaiheessa päätin että katsellaan toimittajia Euroopan muista maista.  
wink.gif

Tilasin kyseisestä liikkeestä rizoman osia, pienemmän eturattaan ja speedo healerin.
Tilaus lähetetty 4.3.2012 ja Dhl:n kuski toi osat ovelle viidessä päivässä, niinkuin pitikin.
Ei oo mitään pahaa sanottavaa :thumbup:

Tilasin toissapäivän iltana Rizoman jalkatapit ja stongan, paketti ilmestyi tänään työpaikalle. Sanoisin, että nopeaa toimintaa! :thumbup:

No, valitsinkin kyllä jonkun express deliveryn joka maksoi huimat 15 euroa.

Tapit jo asennettu, peukalot eivät haitanneet. Huomenna stongan kimppuun.

Ihan positiivinen kokemus CarpiMotosta...

Tilasin T-cattiin Mivv:n sliparin ja paketti tulikin ihan ajallaan mutta joku oli mokannut sen verran (ilmeisesti Mivv:llä) että putkessa oli laserilla poltettu väärä hyväksyntänumero, muut tilpehöörit ja paperit oli oikein.

Yhteys sitten CarpiMotoon sähköpostilla ja valokuvat liitteenä mukaan.

CarpiMoton kaverit hoiti asian hienosti, tilasivat mukisematta FedExin noudon/kyydin, rahtari kävi hakemassa paketin jne.

Ja muutaman viikon odottelun jälkeen uusi putki saapui...

Mukava asia oli myös se että CarpiMotolta pitivät sähköpostilla yhteyttä missä mennään ja vastasivat nopeasti kyselyihin.

Ootteko saaneet Carpimotolta mailiin jotain seurantakoodia tai vast? Tuolta accountista kun katsoo niin näyttää tilaksi "Order loaded # 6226 Loaded on 20/05/2013", mitä lie tarkoittaa heidän termeillään?

Back