Mulla on matkailuautossa Carpuriden W103 Pro
https://carpuride.com/collections/c...t-multimedia-dual-bluetooth-dashboard-console
Hieno laite, tosin käyttökokemukset vasta kotisohvalta/kylmätyyppeinä autossa kun en talvella matkailuautoile. Laitteessa Dual Bluetooth eli voit yhdistää puhelimen näyttöön ja edelleen näytön auton äänentoistoon.
Moottoripyörässä ollut jo vuosia TomTom Rider ja ajattelin sen ensi kaudeksi korvata Carpuriden 7-tuumaisella W702-mallilla
https://carpuride.com/products/carp...motorcycle-stereo?_pos=1&_sid=942e63535&_ss=r
Tuostahan on myös 5-tuumainen versio, mutta imho liian samankokoinen Tompan kanssa. Rider on mielestäni vanhentunut ja käyttökokemus on heikohko. Hitaat valikot ja paikkatietohaku erittäin heikko esitys vrt. Google Maps tai Apple Kartat. Muuten Tomppa kyllä varsin robusti laite, ei siinä mitään. Vanhat Riderit oli kyllä reitinsuunnitteluominaisuuksien suhteen ihan ylivoimaisia näihin nykyisiin 400/500/550 -malleihin verrattuina. Mutta niin on Googlen ja Applenkin softat lähinnä A-B tai A-B-C -navigointiin tehtyjä.
On mulla Quad Lockin puhelintelinekin iPhonelle, mutta pelkkä puhelin on navina tms. varsin hankalakäyttöinen, kun kypärä päässä ei Face ID toimi ja näyttö ei ajohankoilla toimi. Käytännössä pitäisi aina pysähtyä, riisua hanskat ja kypärä tai vaihtoehtoisesti näpytellä lukituskoodi puhelimen näytölle jos meinaa jotain komentoja antaa. Lisäksi puhelin pitää olla Quad Lockin omassa suojakotelossa, enkä halua jatkuvasti olla koteloa irroittamassa, kun en arjessa muuten tykkää koteloita/kuoria käyttää. Sitten vielä ne tärinäongelmat, pitäisi se tärinänestopalikka hommata, ettei kamera hajoa. Tämä ratkaisu ei siis jatkoon.
Carpuriden W702 myös Dual Bluetooth eli saa edelleen yhdistettyä kypäräpuhelimeen, käsittääkseni silloin pitäisi Siri-komentojen toimia. Tai Androidilla OK Google.
Carpuridessä mietityttää tuo asennus, kun ei ole lukittavaa telinettä Tompan tapaan. No eipä se Tompankaan lukittava teline oikeita varkaita juuri hidasta, mutta olen reissuilla kahvilakäyntien/ruokailujen ajaksi uskaltanut jättää Tompan telineeseen, vähän nyt paikasta riippuen tietenkin.
Tuo 7-tuumainen malli on muuten nyt "alennuksella" 279 USD ja koodilla saa vielä tuostakin 30% pois, maksettavaa jäisi 196 USD = 180 EUR, + tullissa alvit. Mielestäni ihan kohtuuhintainen..
Mulla on henkilöautossa toki myös CarPlay/AA, mutta vain langallisena versiona. Harkinnassa on ollut, josko ostaisin Carpuriden tai jonkun muun valmistajan langattoman adapterin siihen väliin. On kuitenkin jäänyt hankkimatta, kun olen h-autossa käyttänyt pääosin auton omaa navia/puhelintoimintoja/radiota ja ne toimii ihan ok.