• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB1000R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites Sytky sulla nuo äänet? Tuokin ratkaisu näytää ihan hyvältä. Ei millään viitsisi ruveta laittaman mitään jäätävää pönttöä tuohon sivulle.
 
Mites Sytky sulla nuo äänet? Tuokin ratkaisu näytää ihan hyvältä. Ei millään viitsisi ruveta laittaman mitään jäätävää pönttöä tuohon sivulle.
Katti jää piiloon katseilta G&G-putken kanssa.

Siivon miehekkäät äänet ovat killerin kanssa.

Killeri pois kuuskoloavaimella ja sitten raikaa Bomber-malliin
tounge.gif
.

Takapyöränkin voi vaihtaa putkea irroittamatta.

Ei ole muuten E-hyväksytty, mutta eihän sitä kukaan kaipaakaan.....
 
Eli mikähän vika tuossa minun mopossa vois olla kun se pätkäsee virrat sillointällöin kun keula "jysähtää" vähä kovemmin, eli routapattiin ajaessa, yhen kerran varovasti kanttikiveltä etunen alas niin siinä pätkäs, joskus jos vahingossa keula noussu ja siitä alas tulee niin saattaa pätkästä. Sen jälkeen palaa pari sekunttia laturin ja hiss:in valo. Eli ihan samalla tavalla kun "tappokatkasijasta" käyttäs virrat pois. Huoltoon vois viedä mutta hankala niittenkin paikallistaa vika kun se tekee sitä silloin tällöin ja vika kestää n.0.5s. Esim. tänään 50km matkalla teki 3krt, pari vkoa sitten teki 500km matkalla sen 3krt. Virtalukkoa oon miettiny että vois olla tai kosketusvika jossain vai johtuneeko tuo jo vanhuudesta ja siitä kun on ajettu jo 11tkm  
biggrin.gif
 
Onko kukaan Akrapovicin omistaja ollut Ahvenistolla db-mittauksessa? Tekis mieli hankkia Akrapovic omaan mopoon, mut mites käy noiden ääni rajojen kanssa? Tehdasputkella mittauksessa minulle annettiin 91 db. Nouseeko äänet pahasti?
 
Jaahas eka ratapäivä takana hondalla. Kallistusvarat ovat kyllä hieman puutteelliset noiden "tuntosarvien" kanssa ja pakoputkin menee nyt sitten viimestään vaihtoon että ei se rupea sitten raapimaan. En tiedä tarvitseeko seisontatukikin heivata rata-ajelujen ajaksi aina johonkin helvettiin näyttäisi aika liki olevan maapalloa kanttailessa.

Noihin "tuntosarviin" kannattaa muuten laittaa jotain ruuvilukitetta jos meinaa laahailla niitä. Itseltä hukkui toinen ja toinen oli löysällä ekan setin jälkeen. Ilmeisesti ruuvi lämpenee niin paljon että se ei ole enään kireä alumiini holkkia vasten vaan pääsee pyörimään
nixweiss.gif


Nuo kun saa kohdilleen niin uskoisin että edellytykset löytyy aika kovaankin kyytiin
thumbs-up.gif
 
Sain kaatumatapitkin askarreltua ja asennettua. Vasemman puoleisen tapin kanssa oli vähän ongelmia kun ei meinannut moottoripysyä paikallaan ilman sitä vasemman puoleista ruuvia, mutta pienellä ähertämisellä saatiin kohdilleen. Tein valkoisesta pom-muovista mikä ei ime öljyä tai muutakaan paskaa jotenka sen pitäisi ainakin teoriassa pysyäkkin valkoisena.

Pistin tuonne jotain kuvia. Ei vaan oikeen digipokkari tykännyt tuosta valkoisesta väristä
nixweiss.gif
 
Jaahas eka ratapäivä takana hondalla. Kallistusvarat ovat kyllä hieman puutteelliset noiden "tuntosarvien" kanssa ja pakoputkin menee nyt sitten viimestään vaihtoon että ei se rupea sitten raapimaan. En tiedä tarvitseeko seisontatukikin heivata rata-ajelujen ajaksi aina johonkin helvettiin näyttäisi aika liki olevan maapalloa kanttailessa.

Noihin "tuntosarviin" kannattaa muuten laittaa jotain ruuvilukitetta jos meinaa laahailla niitä. Itseltä hukkui toinen ja toinen oli löysällä ekan setin jälkeen. Ilmeisesti ruuvi lämpenee niin paljon että se ei ole enään kireä alumiini holkkia vasten vaan pääsee pyörimään
nixweiss.gif


Nuo kun saa kohdilleen niin uskoisin että edellytykset löytyy aika kovaankin kyytiin  
thumbs-up.gif
Onko paljonkin nopeampi/parempi radalla kuin trumppa?
 
Jaahas eka ratapäivä takana hondalla. Kallistusvarat ovat kyllä hieman puutteelliset noiden "tuntosarvien" kanssa ja pakoputkin menee nyt sitten viimestään vaihtoon että ei se rupea sitten raapimaan. En tiedä tarvitseeko seisontatukikin heivata rata-ajelujen ajaksi aina johonkin helvettiin näyttäisi aika liki olevan maapalloa kanttailessa.

Noihin "tuntosarviin" kannattaa muuten laittaa jotain ruuvilukitetta jos meinaa laahailla niitä. Itseltä hukkui toinen ja toinen oli löysällä ekan setin jälkeen. Ilmeisesti ruuvi lämpenee niin paljon että se ei ole enään kireä alumiini holkkia vasten vaan pääsee pyörimään
nixweiss.gif


Nuo kun saa kohdilleen niin uskoisin että edellytykset löytyy aika kovaankin kyytiin  
thumbs-up.gif
Onko paljonkin nopeampi/parempi radalla kuin trumppa?
Paha sanoa vielä mitään vakiokuntoisena varmaan yhtä hidas kun on sen verran rajalliset kallistusvarat mutta jäi kyllä hyvä fiilis sinäänsä että pyörä tuntui paljon vakaammalta kuin riumppi joka oli varsinkin nopeissa kurveissa hermostuneen oloinen. Saattaa toki olla kiinni myös stongan leveydestä tuo kun riumpissa tuppasi olemaan se varikon levein ohjaustanko
tounge.gif
Jarrutuksista ja ulostuloista en osaa niin sanoa kun ei tuolla uskaltanut oikeen kovaa ajaa jolloin tuli keskityttyä vaan siihen kanttailuun, mutta pitäisihän tuon nyt pysähtyä ja ainakin lähteä reippaammin kuin riumppi. Veikkaan että hitaissa mutkissa vähän hitaampi kuin riumppi mutta suorilla ja nopeissa mutkissa sitten reilusti nopeampi mutta sen näkee sitten ekalla kemoran reissulla ensi keväänä kun saa kallistusvarat ja säädöt kohdilleen
thumbs-up.gif



Suoralla sentään pääsi nyt "hieman" helpommin ohi isoista pyöristä kuin 98hp ja 600cc mopolla
wink.gif
 
On tullut testattua ensi kevättä silmällä pitäen kaikkia tonniset nakut lukuunottamatta Speed Triple.

Top 5 by me:
1.Ducati Streetfighter (sika kallis)
2.Honda CB1000R
3.KTM Super Duke
4.FZ 1
5.Z1000

Hyvin lähellä ollaan tilannetta jossa pistetään tilaukseen CB1000R -2010 värityksellä:
honda_cb1000r_2010_12.jpg


Nam!

Pakkaa sekoittaa pahasti vielä julkaisematon 2010 Z1000.
Jos uudessa Zetassa on tarpeeksi paukkua ja paino pudonnut niin pyörän hankinta päätös siirtyy ensi kevääseen.

CB1000:n erottui muista japseista painon,ketteryyden ja keskialueen tehon/väännön ansiosta.
Mahtava laite kertakaikkiaan.

Miinukset taas liittyy mittaristoon josta en kauheammin pitänyt sekä tietysti siihen että slipari on pakko-ostos.
Todella munattomat äänet vakiona verrattuna esim.Zetaan.
 
Onko muilla ollut tätä ongelmaa, että on joutunut roikkumaan oikeen kunnolla, että polvipala on ottanut maahan kiinni ennen jalkatappeja? Alussa en oikeen uskonut, kuinka paljon pitää roikkua, että polvipalat nappaa maahan kiinni. Itselläni jalkatapit ovat kuluneet niin pahasti, ettei viitsi enää pitää niitä paikoillaan, kun ei saa pois enää, jos kuluu enempi. Tarttis hommata uudet ruuvit.

Muistaakseni joku sanoi, ettei kannata poistaa lainkaan, vaan antaa olla, mutta onko joku poistanut jalkatappien "tuntosarvet"? Onko hyötyä rata-ajossa, vai kallistuuko tällöin jo liikaa?
 
Onko muilla ollut tätä ongelmaa, että on joutunut roikkumaan oikeen kunnolla, että polvipala on ottanut maahan kiinni ennen jalkatappeja? Alussa en oikeen uskonut, kuinka paljon pitää roikkua, että polvipalat nappaa maahan kiinni. Itselläni jalkatapit ovat kuluneet niin pahasti, ettei viitsi enää pitää niitä paikoillaan, kun ei saa pois enää, jos kuluu enempi. Tarttis hommata uudet ruuvit.

Muistaakseni joku sanoi, ettei kannata poistaa lainkaan, vaan antaa olla, mutta onko joku poistanut jalkatappien "tuntosarvet"? Onko hyötyä rata-ajossa, vai kallistuuko tällöin jo liikaa?
Itsellä otti aika nopeasti polven jälkeen tapit maahan kiinni. Pakoputken puoleinen sitten löystyi ja vääntyi jolloin siirsin vasemmanpuoleisen ruuvin siihen ja otin oikealle kääntyvät mutkat vähän hiljempää. Vasuriin kun veteli ilman sitä ruuvia niin ei tuntunut kevyessä ahvenisto kurvailussa olevan ongelmia kallistusvaran kanssa mutta ei sinne kuvien perusteella paljoa kyllä ilmaakaan jää väliin, oikealta en ottaisi ruuvia pois ennen kuin saa jonkun paremman mallisen äänenvaimentimen. Itse laitoin vähän kemppiliimaa kuluneiden ruuvien päähän niin ei tarvitse aina uusia laittaa
wink.gif
 
Pakkaa sekoittaa pahasti vielä julkaisematon 2010 Z1000.
Jos uudessa Zetassa on tarpeeksi paukkua ja paino pudonnut niin pyörän hankinta päätös siirtyy ensi kevääseen.
Eikä muuten kannata unohtaa mahdollisesti uutta Tuonoa 2010, jos on yhtään lähelläkään RSV4:ää, niin sekoittaa pakan täydellisesti  
wink.gif
Hinnan puolesta laskisin tuon kilpailemaan ducatin streetfighterin kanssa enkä 12k euron pintaan myytävien japsi pyörien kanssa. Tuskin meinaan tulee alle 20k euroon lähtemään tuo aprillia. Jos taas ei hintaa ja huoltokuluja huomioida on streetfighter ainakin omasta mielestäni täysin ylivoimainen kokonaisuus.
 
Pakkaa sekoittaa pahasti vielä julkaisematon 2010 Z1000.
Jos uudessa Zetassa on tarpeeksi paukkua ja paino pudonnut niin pyörän hankinta päätös siirtyy ensi kevääseen.
Eikä muuten kannata unohtaa mahdollisesti uutta Tuonoa 2010, jos on yhtään lähelläkään RSV4:ää, niin sekoittaa pakan täydellisesti  
wink.gif
Hinnan puolesta laskisin tuon kilpailemaan ducatin streetfighterin kanssa enkä 12k euron pintaan myytävien japsi pyörien kanssa. Tuskin meinaan tulee alle 20k euroon lähtemään tuo aprillia. Jos taas ei hintaa ja huoltokuluja huomioida on streetfighter ainakin omasta mielestäni täysin ylivoimainen kokonaisuus.
Jep, tosin tuono tulee pyyhkimään pöydän mikäli sama linja pitää kuin aikaisemminkin. V4-motti niillä tehoilla pystypyörässä, yhdessä aprilian hyvän ajettavuuden kanssa tulee olemaan taatusti hauska yhdistelmä. Hinta sitten erikseen...
 
Olen saanut mopolla mittariin 10500 km tälle kaudelle ja etunakki alkaa olemaan aika kulunut. Onko joku jo vaihtanut etunakin vai odotteletteko ensi kauteen ja vaihtaa silloin vasta uuden etunakin alle? Takanakkeja olen saanut kulumaan jo 2 kpl. Ensiasennusrengas kesti 4400 km. Ostin Pirellin diablon ja se kesti vain 3500 km. Nyt alla on Metzelerin roadtec Z6, joka on hiukan liukas, mut pitää hyvin, kun lämpee. Radalla tämän huomaa varsin hyvin. Lämpymänä roadtec Z6 on hyvä rengas ja ei kaiketi pitäisi kulua yhtä helposti, kuin mitä nuo edellä mainitut? Millaisia kokemuksia renkaiden kulumisista CB1000R alla muilla on?
 
On tullut testattua ensi kevättä silmällä pitäen kaikkia tonniset nakut lukuunottamatta Speed Triple.

Nam!

CB1000:n erottui muista japseista painon,ketteryyden ja keskialueen tehon/väännön ansiosta.
Mahtava laite kertakaikkiaan.

Miinukset taas liittyy mittaristoon josta en kauheammin pitänyt sekä tietysti siihen että slipari on pakko-ostos.
Todella munattomat äänet vakiona verrattuna esim.Zetaan.
Katselin itse kesällä samoja laitteita ja CB1000R jäi mieleen pienen kokonsa, ruman äänenvaimentimensa ja muovisuutensa puolesta. Tarjolla oli se vihertävä ja rusehtava versio.

En oikein ymmärrä, miksi nakupyörässä pitäisi olla älyttömästi paukkua, kun ei sillä ole hääppöinen ajaa yli suurimman sallitun.

Itse jos 'joutuisin' vaihtamaan, niin valintalistalla olisivat varmasti Speed Triple, Street Triple, FZ-1N/S ja tuo CB1000R jos sen saa valkoisena ja samaan hintaan sliparin/toisen rännin. Niin ja jos Oulussa vaihtus edustus johonkin liikkeeseen, jossa palvelu pelaa, eikä tarvitse ajaa Jumalan selän taakse.

Ducati nyt on järkyttävän kallis eikä sellaisen hankinta ole enää hintasakaan puolesta järkevää.
 
Huomasinpas tuossa äsken että on prkl pakoputken suojapelti naarmuilla
omg.gif
Vaikka en mielestäni ihan hirveää kyytiä edes ratareissullani ajanut ja oli ne jalkatappien ruuvitkin paikoillaan. No nyt on sitten ihan vaan turvallisuuden nimissä vaihdettava se änäri sieltä
thumbs-up.gif
 
Back
Ylös