• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB1000R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Cb1000r

Aivan samanlaiset käyrät muodoiltaan ku itelläkin, mutta onko tuo vääntö varmasti takaselta? Ittellä samat modit ja n. 104nm takapyörältä, ja vakiona oli 109hv/88nm. Tehdashan lupaa kampiakselilta 125hv/100nm. Aika positiivinen penkki tuo näyttäis olevan jos on takapyörältä. Yleensä penkit antaa väännöt kohtuu lähelle toisiaan ja hepat voi seilata enemmänkin. Aika hurja lisäys jos 88nm->118nm = 30nm eli noin 34,5% nousu.

Omat tulokset on mitattu dynojetin 250i penkillä. Tehon nousua mulla n.18% (hv/nm), joka on sekin kuulostaa hurjalta.
 
Aivan samanlaiset käyrät muodoiltaan ku itelläkin, mutta onko tuo vääntö varmasti takaselta? Ittellä samat modit ja n. 104nm takapyörältä, ja vakiona oli 109hv/88nm. Tehdashan lupaa kampiakselilta 125hv/100nm. Aika positiivinen penkki tuo näyttäis olevan jos on takapyörältä. Yleensä penkit antaa väännöt kohtuu lähelle toisiaan ja hepat voi seilata enemmänkin. Aika hurja lisäys jos 88nm->118nm = 30nm eli noin 34,5% nousu.

Omat tulokset on mitattu dynojetin 250i penkillä. Tehon nousua mulla n.18% (hv/nm), joka on sekin kuulostaa hurjalta.

No ei se pyörä siellä montaa tuntia ollut, että tuskin se kone irrallaan on siellä penkissä ollut. Takaselta ne on kaikki mitattu. Kai se pitää vielä jossain muuallakin käyttää penkissä. Alkaa meinaan itelläkin hiukan epäilykset heräämään.
 
Cb1000r

Ei niiden sitä konetta tarvii irrottaa. Dyno softa laskee voimansiirtohäviön vedosta ja laskee saavutetun lukeman. Kannattaa vaikka soitella dynottajalle ja kysästä että mitä lukemia ne on, jos lapussa ei ole erikseen mainittu. Näistä cb:n koneista on maalimalla perus vireillä saatu max 130hv ja 105nm takapyörätehoa, riippuen penkistä. Jotkin penkit voi antaa jopa 15hv ja 10nm vähemmän, mut ne on sitte niitä missä ei lahjakoneja jaella. Jos tuon sun 118nm jakaa sillä voimansiirtohäviöllä joka mun cb:ssä on, nii tulos on vajaa 104nm, eli sama ku mulla, ja samoilla vireillä. Joten olen melkoisen varma jotta kyseessä on laskennallinen kampiakselilta mitattu nm määrä.
 
Laitas lappu näytille, ni saadaan taivastella.:grin:

Mahtaako toi dynojetin valmis kartta olla mimmonen jos ei nyt ihan heti pääse penkille säädättämään.
Tallissa olis PC V,akran slipari&decatti ja pipercrossin putsari asennusta vaille.
Valmis kartassa näyttäs olevan vaan alkuperäselle putsarille tehty kartta..
 
Ei niiden sitä konetta tarvii irrottaa. Dyno softa laskee voimansiirtohäviön vedosta ja laskee saavutetun lukeman. Kannattaa vaikka soitella dynottajalle ja kysästä että mitä lukemia ne on, jos lapussa ei ole erikseen mainittu. Näistä cb:n koneista on maalimalla perus vireillä saatu max 130hv ja 105nm takapyörätehoa, riippuen penkistä. Jotkin penkit voi antaa jopa 15hv ja 10nm vähemmän, mut ne on sitte niitä missä ei lahjakoneja jaella. Jos tuon sun 118nm jakaa sillä voimansiirtohäviöllä joka mun cb:ssä on, nii tulos on vajaa 104nm, eli sama ku mulla, ja samoilla vireillä. Joten olen melkoisen varma jotta kyseessä on laskennallinen kampiakselilta mitattu nm määrä.

Soittelin Prätkäpajalle ja kyllä ne kovasti uhosi että takapyörä lukemia on kaikki. No kunhan kevät saapuu niin käyn kyllä jossain muualla nykäseen vielä yhden vedon ja katsotaan sitten mikä on tuomio.
 
Mahtaako toi dynojetin valmis kartta olla mimmonen jos ei nyt ihan heti pääse penkille säädättämään.
Tallissa olis PC V,akran slipari&decatti ja pipercrossin putsari asennusta vaille.
Valmis kartassa näyttäs olevan vaan alkuperäselle putsarille tehty kartta..

Ei se hyvä ole, mutta välttää, kunnes pääsee penkkiin säädättämään.
 
Cb1000r

Soittelin Prätkäpajalle ja kyllä ne kovasti uhosi että takapyörä lukemia on kaikki. No kunhan kevät saapuu niin käyn kyllä jossain muualla nykäseen vielä yhden vedon ja katsotaan sitten mikä on tuomio.

Ok, no taitaa olla tosiaan asiakasystävällinen, kuten Attitude yllä mainitsi. Pääasia tässä on kuitenkin se, että pyörä on säädöissä ja oman mielen mukainen 😀
 
Soittelin Prätkäpajalle ja kyllä ne kovasti uhosi että takapyörä lukemia on kaikki. No kunhan kevät saapuu niin käyn kyllä jossain muualla nykäseen vielä yhden vedon ja katsotaan sitten mikä on tuomio.

Pajan penkki antaa tunnetusti ilmasia poneja kylkiäisinä samaan rahaan. Käytä Vittaniemellä niin ei ainakaan tule lahjaheppoja. :;):
 
Soittelin Prätkäpajalle ja kyllä ne kovasti uhosi että takapyörä lukemia on kaikki. No kunhan kevät saapuu niin käyn kyllä jossain muualla nykäseen vielä yhden vedon ja katsotaan sitten mikä on tuomio.

Mitä sitä ny uudelleen penkittää, ku on luvut paperilla kohillaan :) Ehkä pitäis itekki käydä Prätkäpajalla, jos sais vaikka samanlaisen todistuksen, nyt jää vähän uupumaan.
 
Se on kausi avattu ja Honda ei yhtään niskuroinut, ku tallista pääsi pois :D Yllättävän hiekattomia on tiet tääl päijät-hämeessä :thumbup:
 
Pakko kysyä kun lukemallakaan en löydä. Eli siis oliko kenelläkään fakta tietoa seoksista kun pyörä on dekat, ixilillä, vakio bensakartta ja lamda paikallaan. Eli onko syytä pelkoon että menee laihalle ja tulee vaurioita. Ja onko tuota omaa moottorin ohjausta mahdollista säätää vai joutuuko "commanderoimaan"? Kiitosta jo before:thumbup: nii ja btw. Aika laittomat soundit tuli tuolla kok. Panolla. :D
 
Cb1000r

Pakko kysyä kun lukemallakaan en löydä. Eli siis oliko kenelläkään fakta tietoa seoksista kun pyörä on dekat, ixilillä, vakio bensakartta ja lamda paikallaan. Eli onko syytä pelkoon että menee laihalle ja tulee vaurioita. Ja onko tuota omaa moottorin ohjausta mahdollista säätää vai joutuuko "commanderoimaan"? Kiitosta jo before:thumbup: nii ja btw. Aika laittomat soundit tuli tuolla kok. Panolla. :D

Seoksista sen verran, että ilman commanderia se lamda kyllä pyrkii säätämään karttaa niin paljon kuin mahdollista, mutta ei sekään kyllä tahdo valitettavasti riittää. Commanderi on suotavaa asentaa, koska hondan omaa boxia ei pysty säätää. Commanderi on hyvä säädättää asiantuntevalla pajalla, jolla on nykyaikainen penkki ja ohjelmisto. Pyörän ajettavuus ja käytös muuttuu erittäin paljon jos vrt säätämättömään, ja kaikki heposet saadaan samalla valjastettua.
 
Juu kiitoksia vastauksesta! Olisin toivonut vastausta että ei hajoa mutta kaikkea saa toivoa. Mahtaakohan kenelläkään olla kokemusta että olisi tullut vaurioita kyseisellä/vastaavalla kokoonpanolla? :)))
 
Mahtaiskohan tulla tarvittava vastapaine jos laittaa dbkillerin kiinni mutta jättää katin pois?

Tässä suora lainaus akran sivuilta:

Akrapovič Slip-On with optional link pipe for Honda CB1000R must be used in combination with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage!

Eli kun katti on poistettu tulee pyörä säädättää mahdollisen moottorivaurion ehkäisemiseksi.
 
https://imageshack.com/i/1xu8uhj

Itelle saapu just kilkkeet..vkonloppuna paikoilleen...

Akrapovicin väliputkesta sen verran että tuli italiasta 5pv ja sai ton ilmanputsarin samaan kauppaan n.10€ halvemalla mitä olis pelkkä putki suomessa maksanut 2-3vkon toimitus ajalla.
 
Viimeksi muokattu:
https://imageshack.com/i/1xu8uhj

Itelle saapu just kilkkeet..vkonloppuna paikoilleen...

Akrapovicin väliputkesta sen verran että tuli italiasta 5pv ja sai ton ilmanputsarin samaan kauppaan n.10€ halvemalla mitä olis pelkkä putki suomessa maksanut 2-3vkon toimitus ajalla.

Terppa vaan kaikille, täällä ilmoittautuu suht tuore CB 1000R omistaja.

Uskaltaako willasuqalta kysellä, että mistä tilasit kilkkeet ja mitä kustansi? Ite kyselin tarjousta yhestä tutusta mp liikkeestä ja hinnaks ilmoitettiin de-catille, commander vitoselle ja autotunelle tasan 800€. Tuntuu aika suolaselta jotenkin, mut kait nuo tuon verran sitten maksaa.
 
Terppa vaan kaikille, täällä ilmoittautuu suht tuore CB 1000R omistaja.

Uskaltaako willasuqalta kysellä, että mistä tilasit kilkkeet ja mitä kustansi? Ite kyselin tarjousta yhestä tutusta mp liikkeestä ja hinnaks ilmoitettiin de-catille, commander vitoselle ja autotunelle tasan 800€. Tuntuu aika suolaselta jotenkin, mut kait nuo tuon verran sitten maksaa.


http://www.mad4exhausts.com/en/

Tuolta tilasin ton decatin ja commanderi tuli xlmotosta.
 
Onkos kellään muuten kokemuksia noista Hondan omista Alcantara penkeistä? Sellanen olis tossa kiikarissa, niin kiinnostais tietää että kuinka paljon tota joutuu varjelemaan vai kestääkö samaan tapaan ku alkuperänen?
 
Back
Ylös