CBR 1100 kestävyys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

FJ20

New member
Kokemukset Blackbirdistä ja kestävyys
* Runsaimmat ajomäärät ennen koneremonttia
* Mikä hajoaa pyörässä ensiksi
* Tyyppivikoja
* Minkä haluaisit muuttaa.

Kertokaa kokemuksistanne tai tietojanne.
 
Vähän on kokemusta (vielä
wink.gif
)

Ostin keväällä uuden XX:n ja vein sen alkuviikosta talvisäilöön
withstupid.gif


Kilsoja tuli kesän aikana 12250. Eikä mitään murheita
bowdown.gif


1000 ja 6000 km kohadalla piti käyttää öljyn( ja suodattimen )vaihdossa yht. 85 egeä, kun 1000 km huolto kuului ostohintaan. 12000 km huolto kuuluu talvisäilytykseen. "Muutama" tankillinen menovettä on myös tankattu kesän aikana.

Jopa takakumi näyttää siltä ettei heti alkukesästä tarvii murehtia vaihtoa....
biggrin.gif


:respect:HYVÄ pyörä
bowdown.gif
 
Kokemukset Blackbirdistä ja kestävyys
* Runsaimmat ajomäärät ennen koneremonttia

Kertokaa kokemuksistanne tai tietojanne.
Ei omakohtaista kokemusta ko. prätkästä, mutta kyllä tuolla maailmalla on pyöriä, joilla on ajettu 100.000 mailia ilman koneen avaamista ja matka jatkuu.
 
Se on seuraava prätkä, ku toinen nykyisistä häviää ja vaihtoraha on valmiina.

Olen sinnikkäästi kärttänyt käyttäjiltä ja huoltajilta jotain negatiivista, mutta eivät suostu haukkumaan. Eivät millään ...
 
Se on seuraava prätkä, ku toinen nykyisistä häviää ja vaihtoraha on valmiina.

Olen sinnikkäästi kärttänyt käyttäjiltä ja huoltajilta jotain negatiivista, mutta eivät suostu haukkumaan. Eivät millään ...
Tuota samaa tässä itsekin mietin ja siksi kyselen. Lisäksi tietysti kiinnostaa se miten kuski (kädet + ranteet ym) väsyy pitkillä ajomatkoilla ja viihtyykö takapaksilla istuja niin, ettei tule eroa.

Kertokaa vielä.
 
Alkukesästä olisi Turun kauppa myynyt "hyllystä" iskemättömän uuden hintaan 17500. Puuttui semmoinen irtoraha silloin.Olis pitäny vaan ostaa. Kattellaan kun lumet seuraavan kerran sulaa.

Zimmy on oikeassa. Omaa merkkiä kehutaan aluksi eikä harmeja muistella.

Kertokaa vielä vaan.
 
tietysti kiinnostaa se miten kuski (kädet + ranteet ym) väsyy pitkillä ajomatkoilla ja viihtyykö takapaksilla istuja niin, ettei tule eroa.
Mulla on murheita käsien (=kämmenten) väsymisen kanssa, mutta yllättäen vain Coretex hanskojen kanssa (Yoko). Lienee liian jäykät? Nahkahanskoilla ajaminen on yhtä juhlaa!
sport05.gif
Menee tankillinen (>300 km) yhtäsoittoa.

Speed-limiter (=vaimo) valittaa +100 nopeuksissa pyörteilyä takana, oon kartoitellut toisenlaisen plexin kokeilemista
 
tietysti kiinnostaa se miten kuski (kädet + ranteet ym) väsyy pitkillä ajomatkoilla ja viihtyykö takapaksilla istuja niin, ettei tule eroa.
Mulla on  murheita käsien (=kämmenten) väsymisen kanssa, mutta yllättäen vain Coretex hanskojen kanssa (Yoko). Lienee liian jäykät? Nahkahanskoilla ajaminen on yhtä juhlaa!  
sport05.gif
Menee tankillinen (>300 km) yhtäsoittoa.

Speed-limiter (=vaimo) valittaa +100 nopeuksissa pyörteilyä takana, oon kartoitellut toisenlaisen plexin kokeilemista
Mun takana istuja (vaimo hänkin) nukahtelee, jotta kypärä kolisee. Jos epämukava siellä >>>> epämukavaa mulla >>>> tuskin ihan eroon asti.

Kaikki tähän asti pelkästään kehuneet. Saa kehuakin.
 
No jotkut ovat sanoneet että polvikulma on jyrkkä mutta se riippuu täysin ihmisen pituudesta.
Itse olen ollut oman pyörän kyydisä ja kyllä siellä viihtyy hyvin...
Ranteiden väsymisestä..joo...no väsymistä oli "vähemmän" edellisessä pyörässä 1000 F mutta sen ajoasentokin oli aivan erilainen....ajeltiin Savonlinnaan kotkasta lähes yhtä soittoa ja ei vielä pahemmin puutunut
olen itse 180cm ja kaikki vaikutaa kuten esim pituus paino ja sellainen kuinka paljon puristaa ja hanskat ym ym..

XX on toistaiseksi parasta mikä on vastaan tullut, olisin ehkä kallistunut kilogixerin tai xz12r suuntaan jos en tekis pitkiä heittoja likkakaverin kanssa, mutta koska pidän reissaamisesta 2 päällä niin XX oli valinta.
 
Tässä osittaisia vastauksia omakohtaisista ja isoilta pojilta kuulluista kokemuksista:

XX:n kestävyys huippuluokkaa, oikein kohdeltuna ongelmia/koneen rivahduksia ei pitäisi tulla.

Tyyppivikoja: Käsittääkseni päällimmäisenä on (tai ainakin ollut aiemman vuosikerran vehkeissä) nokkaketju/ketjukiristin.

Kädet/ranteet puutuminen: ei ainakaan omalla kohdalla. XX:llä olen pystynyt vetämään tankillisen (n.300 km) yhtäsoittoa ilman sen kummempia puutumisia, avioliittokin on vielä voimassa, joten kaiketi tuo nopeudenrajoitinkin kohtuuhyvin viihtyy takana.

Minkä haluaisin muuttaa: Muutin jo osan.
biggrin.gif

Eli
1. Putkisto äänekkäämmäksi (lapsettaa) 4-1 kokosatsi ja 15 kg painoa pois samalla (suuttimet, säädöt ja K&N filsut tms toki samalla).
2. Keskituki pois, näyttää paremmalta ja painoa alas.
3. Takapään korotus, iskarin yläpäästä 6mm, huikea vaikutus ajo-ominaisuuksiin, taipuu selkeästi vikkelämmin mutkiin, olematta kuitenkaan rauhaton.

Vielä tekemättä:
1. Dual-jarrujärjestelmän purkaminen, aluksi tykkäsin, mutta on aiheuttanut pari happipaikkaa (koska omassa ajotavassahan ei voi olla vikaa).
2. Etupään uudelleen kasaus, pikkasen jäykempää stuffia putkiin.
3. Takapään esteettinen modifikointi, pienet vilkut, undertay, hugger.
 
Hyvä hyvä. Kyllä lapsettaa saa ja pitääkin. Itse olen vielä keskenkasvuinen kakara.
Kiinnostavia asioita kaikki. Niistä vielä tuo 6 mm perän korotus ja mitä suuttimien vaihtoja teit ja miksi. Miten paljon nuo sun muutokset tulivat maksamaan, vaikka karkea muistelu.

Lisää kokemuksia ja mietteitä kiitos.
 
Blackbirdihän on loisto peli täysin muuntelemattakin, mutta mitä noihin muutteluihin tulee niin yhden hampaan pienempi eturatas tuli vaihdettua ihan hetki sitten. Taisipa kiinnostus hommaan alkaa tuolta "välitysten muuttamis keskustelusta".

Mielipiteet kokeilusta ihan positiiviset ja kaikki samat erot huomasin mistä oli jo puhuttu. Eli varsinkin vaihtaminen tuli jostain syystä notkeemmaksi ja koko pyörä jotenkin "näppärämmän" tuntuiseksi. Jos vähänkään tykkää kikkailla etusella niin juuri siihen toimintaan vaikuttaa kunnolla !
sport05.gif
 
Vielä tekemättä:
1. Dual-jarrujärjestelmän purkaminen, aluksi tykkäsin, mutta on aiheuttanut pari happipaikkaa (koska omassa ajotavassahan ei voi  olla vikaa).
Onko ollu minkälaista ongelmaa ton Dualin kanssa. Itse könäsin 70:n kympin vauhdista, kun jarrutin etujarrulla ja kun närkkäsin takajarrua, silloin mentiin (etupyörä lukkiutui)! Nyt kun otettiin taasen käyttöön, kokeiltiin samaa temppua, elikkä jarrutettiin etujarrulla voimakkaasti, närkättiin takajarrua, meni etupyörä taasen lukkoon ja kolme metriä mustaa asfaltissa ja könäsy taasen lähellä! Maahantuojan mukaan jos eturengas on lähellä lukkiutumista takajarrun käyttäminen saattaa lukkiuttaa etupyörän. Hengenvaarallinen yhdistelmä, oiskohan jossain venttiilissä vikaa?
 
Itsellä kokemuksia XX:llä noin 16 000 km verran. suurimmat puutteet

- Dual-jarru on syvältä
- Alustan onneton säätömahdollisuus (tuon hintapyörän ja varsinkin sport tourer, pitäis olla säätömahdollisuus niin matka.-ajoon kuin rata-ajoon)

- kone alkaa vääntämään vasta 5000 rpm jälkeen
- alhainen litrateho, vrtaa eism hayabusa tai ZX 12R.

No noista 2 ensimmäistä on pahimmat. muut on sitten pikkujuttuja.

Muuten ok pyörä. Alusta olis , vaikka sitä ei pahemmin voi säätääkkään, kokolailla ok.
 
- alhainen litrateho, vrtaa eism hayabusa tai ZX 12R.
Litratehot: (Bike 2003 kuvaston tiedoilla.)
Hayabusa:134,7   ZX 12R:148,5  ja  XX:144,2.
Eli Suzukissa selvästi pienin. Kawa ja Honda varsin lähellä toisiaan. Tosin korkea litrateho normaalikäytössä ei liene erityisen tavoittelemisen arvoinen asia?
 
Kertokaas vaan enemmän. Mikä olisi "parempi" kahden istuttava väsyttämätön matkapyörä kuin Blackbird, jossa tehoja/kykyjä kuitenkin saman verran.
 
- alhainen litrateho, vrtaa eism hayabusa tai ZX 12R.
Litratehot: (Bike 2003 kuvaston tiedoilla.)
Hayabusa:134,7   ZX 12R:148,5  ja  XX:144,2.
Eli Suzukissa selvästi pienin. Kawa ja Honda varsin lähellä toisiaan. Tosin korkea litrateho normaalikäytössä ei liene erityisen tavoittelemisen arvoinen asia?
no voihan räkä, piti puhua tehoista eikä litratehoista. Vaikka...(nyt heitän mutua ja dementoituneeseen muistiin perustuvaa) olikohan biken testi jossa laskin takarengastehoista lasketut litratehot olleen XX:lle huonommat kuin busalla ja ZX12R:lle. Voi olla että varhaisdementian ja hallusinaatioiden yhdistelmä iskee.

Se mikä minua Hayabusassa on viehättänyt, on ollut koneen todella onnistunut vääntökäyrä, tasainen mutta silti suht korkea.

Muistelen nähneeni Biken testin jossa Busan vääntökäyrä n 3000 rpm kohdalla oli suurempi kuin XX:n max vääntö. Ja sen huomaa myös ajaessa.

Tosin Busa ja Zx12R on tehty hieman eri tarkoitukseen kuin XX, kai...

No mitäpä noista, XX on silti erinomainen matkasportti.
 
- alhainen litrateho, vrtaa eism hayabusa tai ZX 12R.
Litratehot: (Bike 2003 kuvaston tiedoilla.)
Hayabusa:134,7   ZX 12R:148,5  ja  XX:144,2.
Eli Suzukissa selvästi pienin. Kawa ja Honda varsin lähellä toisiaan. Tosin korkea litrateho normaalikäytössä ei liene erityisen tavoittelemisen arvoinen asia?
no voihan räkä, piti puhua tehoista eikä litratehoista. Vaikka...(nyt heitän mutua ja dementoituneeseen muistiin perustuvaa) olikohan biken testi jossa laskin takarengastehoista lasketut litratehot olleen XX:lle huonommat kuin busalla ja ZX12R:lle. Voi olla että varhaisdementian ja hallusinaatioiden yhdistelmä  iskee.

Se mikä minua Hayabusassa on viehättänyt, on ollut koneen todella onnistunut vääntökäyrä, tasainen mutta silti suht korkea.

Muistelen nähneeni Biken testin jossa Busan vääntökäyrä n 3000 rpm kohdalla oli suurempi kuin XX:n max vääntö. Ja sen huomaa myös ajaessa.

Tosin Busa ja Zx12R on tehty hieman eri tarkoitukseen kuin XX, kai...

No mitäpä noista, XX on silti erinomainen matkasportti.
Onko niin kuin kaverini kertoo, että Hayabusalla on vaikea ajaa esim I-kehän ruuhkassa mateluvauhtia ja että veto alkaa vasta esim. 3000 kiekan paikkeilla. H. ei kai olekaan tehtykään kahdelle matkapyöräksi vaan yhdelle johonkin muuhun.
 
Bläkkäriä on kai turha verrata busaan ja 12r:ään. Lähimpänä on kai kawan zzr1200, jonka minä valitsin viime vuonna koeajettuani pariin kertaan molemmat. Suurin syy oli just jarrut eli bläkkärin dualjarrut. Lisäksi zetorissa on hieman tilavampi ja pystympi ajoasento ja hieman paremmat väännöt. molemmat on suht samanlaisia mutkatiellä. takana on n.16000 km ilman mitään ongelmia, mutta nyt tuli tauko kun kaadoin zetorin.

PS. Ne on molemmat upeita ja erinomaisia matkasportteja.
 
Back
Ylös