CBR 954 rr

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja welmu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

welmu

New member
Tere vaan kaikille! Olis tässä mopottimen vaihto edessä ja haluasin tietää teidän kokemuksia kyseisestä pyörästä. Muutamia seikkoja kuten häviääkö cebari tehoissa muille tonnisille? Onko pyörässä jotain tyyppivika jutskia? Kaikki tieto tottakai kiinnostaa.. Tässä eri merkkejä kun yrittää vertailla
cool.gif

ei se oo tonninen. Mutta se on yksi keveimmistä ns tonniluokassa. takapyörätehot liikkuu vakioissa 128-136?, täysputkella takapyörältä voi saada 140-150heppaa.

älyttömän hyvä yleispyörä. menee radat, menee keulat, menee matkat yms. Todella mukava ajella, ei edes kauhean kyykky asento.

Mallivioiksi luettakoon ohjausiskarin tarve, eli semmoinen pitää hommata, ellei jo ole.

Vika on myös se, ettei siinä lue 954cc missään, joten ihmiset tulee aina kysymään, että paljon tässä on kuutioita.

ostoon vaan. Kysymykset onko tehoa riittävästi on täysin turhia. Se kulkee ihan helvetisti.

Aika samanlaisia tuntemuksia. Ajoin ~15 000 kilsaa kyseisellä vehkeellä, johon sisältyi matkaa, rataa ja ihan perus pyörittelyä. Pelkkää hyvää sanottavaa on 954 bladesta.

ei se oo tonninen. Mutta se on yksi keveimmistä ns tonniluokassa. takapyörätehot liikkuu vakioissa 128-136?, täysputkella takapyörältä voi saada 140-150heppaa.

älyttömän hyvä yleispyörä. menee radat, menee keulat, menee matkat yms. Todella mukava ajella, ei edes kauhean kyykky asento.

Mallivioiksi luettakoon ohjausiskarin tarve, eli semmoinen pitää hommata, ellei jo ole.

Vika on myös se, ettei siinä lue 954cc missään, joten ihmiset tulee aina kysymään, että paljon tässä on kuutioita.

ostoon vaan. Kysymykset onko tehoa riittävästi on täysin turhia. Se kulkee ihan helvetisti.
Juuri sitä tarkoitin että häviääkö se tehoissa noille tonnisille
tounge.gif
Mutta ei ilmeisesti
062802jumpie_prv.gif
Googletin noita speksejä tosta bladesta ja se anto sellaaset tiedot ett 151hv ja 108nm eli paremmat ku samanvuotisella Rykösellä. Kaverilla on kyseinen rykönen ja tykkään kyllä siitä mutta ei samanlaista viitti laittaa ja honda miellyttää silmää enempi ja hyvien käyttö kokemusten perusteella taitaa tulla leirin vaihto
idea3.gif

Itsellä nyt alla reilut 38tkm kyseisellä pyörällä eikä mitään valitamista ole ollut. Mallivikoja kuulemma on ollut jossain että moottorin lohkoon olisi tullut säröjä, mutta ne olivat tulleet esille ja aikaisessa vaiheessa, joten viallisia ei pitäisi olla enää liikenteessä.

Ajoasento on hyvä, ei liian kyykky, mutta toisaalta tarpeeksi kyykky. Toki häviää tehoissa uusille tonnisille, mutta ottaa sen takaisin ajo-ominaisuuksissa ja hyvässä ajoasennossa. Ja fakta kuitenkin on se että todella TODELLA harvoin kukaan pääsee hyödyntämään näiden pyörien kaikkia tehoja. Toisaalta ihmettelen kommentteja tuosta ohjausiskarista. Itse olen ajellut suht paljonkin erilaista ajoa ja myös radalla paljon ja itse en ole ohjausiskaria kaivannut. Mutta makukysymys sekin kai on???

Yksi erittäin hyvä asia tässä kyseisessä pyörässä on verrattuna "muihin" tonnisiin on se että matkustajan penkin alla on todellakin tilaa. Minulla on nyt ollut koko ajan matkassa: ketjurasva, renkaanpaikkauspullo, Leatherman, teippirulla, orggis työkalut ja silti jää tilaa!!!

tietysti on hieman oma lehmä ojassa ja minun pelihän on myynnissä (katso nettimoto linkki tämän viestin alta
smile_org.gif
mutta silti voin yllä olevat kommenttini täysin rehellisesti myöntää.

Pyörä on siis arvostettu juuri sen varmatoimisuuden puolesta sekä juuri sen vuoksi että ajoasento sopii monille. Sitten taas jos lähtee hakemaan jotain "in the limit" pyörää niin sitten pitää valita vanha Gixxer tai ZX10 kawa...

Jos pyöräni kiinnostaa niin toki kerron lisää...

-C9B5R4-

itsellä kanssa kyseinen pyörä, muuten tyytyväinen mut voimaa sais olla reilusti enemmän.. aika "kiikkerä" pyörä ainakin omilla taidoilla kikkailemiseen, mutta onnistuu kuitenkin pienen totuttelemisen jälkeen kuin nyrkki silmään, ainakin ratastuksen jälkeen
062802jumpie_prv.gif

Mites sittenkun jos vaihdan oman sotaratsuni vm-00 Rykösen kyseiseen pyörään niin saanko laiskemman pyörän ja paraneeko pyörä sitten yhtään?

itsellä kanssa kyseinen pyörä, muuten tyytyväinen mut voimaa sais olla reilusti enemmän.. aika "kiikkerä" pyörä ainakin omilla taidoilla kikkailemiseen, mutta onnistuu kuitenkin pienen totuttelemisen jälkeen kuin nyrkki silmään, ainakin ratastuksen jälkeen
062802jumpie_prv.gif
Juu nää on niitä ikuisuus kysymyksiä että mitä hakee pyörältä. En tiedä mitä tarkoitat "kiikkerällä", mutta jos tarkoitat noita välityksia niin kyllähän rattaiden vaihdolla voisi saada keulitteluun iloa... jos siitä tykkää
062802jumpie_prv.gif

-C9B5R4-

Ite kanssa pähkäilin uutta pyörää koko kesän ajan... Oli, tai on vieläkin 636 kawa ja vaihtoehtoina oli pari eri kusiaista ja sitten 929/954 blade... Ei sillä etteikö kusiainenkin riittäisi, itseasiassa se on mun käyttööni paljon parempi, mutta ostin kuitenkin 954:sen kun moinen sopivasti löytyi. Ja onhan se parhaimman näköinen katemopo mitä on tehty, joten pelkästään senkin takia sellainen kannattaa hankkia...
wink.gif

Muita tonnisia en edes harkinnut. Ihan sama mulle jos niissä on enemmän tehoa tai ovat radalla vähän nopeampia, muut ominaisuudet painaa mun pyörävalinnassa paljon enemmän.

Kelien takia vasta pari kertaa oon päässyt bladella ajelemaan ja ihan hyvältä tuntuu. Yksi vähän pirullinen ominaisuus siinä on, joka kyllä oli tiedossa ja joka vaivaa muitakin hondia, nimittäin ruiskun toiminta... 636:seen tottuneena se nykiminen häiritsee ihan normaaliajossakin. Varmasti siihen tottuisi, mutta parannuskeinokin siihen on, eli power commanderi.
Oon antanut itseni ymmärtää, että monet hondat on säädetty osakaasulla liian rikkaalle ja se aiheuttaa moottorijarrutuksen jälkeen kaasua lisättäessä sen nykimisen ja polttoaineenkulutuskin on vähän suurempaa verrattuna muihin... Commanderilla nuo vaivat pitäis saada fiksattua kuntoon.

JakeT voi varmasti 954 spesialistina korjata jos meni väärin/kertoa lisää?

Ja -C9B5R4-! Aika järkyttävä hinta tolla sun pyörällä.
eek.gif
Ei sitä tuolla hinnalla osta kukaan, näin syksyllä varsinkaan.

joo, rikkaalla se on, powercommaderi pudotti kulutusta litran per 100km ja ajamisesta tuli pehmeämpää varsinkin alhaalta. tietysti parhaimman tuloksen saisi vielä säädättämällä pyörän jossain tuning link jarrupenkissä oikein viimeisen päälle.(pitäisi olla powercommanderi joka tukee tuning linkkiä ja itsellä ei ole se uusin versio)

Itse olen käyttänyt powercommanderin sivuilta löytyvää peruskarttaa vakioputkelle.

ei se ihan täydellinen ehkä niinkään ole. ei taida olla ihan ihanne ratkaisu se, että 3000 kierroksen jälkeen pakoputkessa tapahtuu muutos.  venttiili

tuolta löytyy kaavio pakarin toiminnasta.

Osa on ottanut koko venan pois ja tulpannut sen jättämän aukon. toiset on ostanut noita eliminaattoreita. Jotkut irroittaa vaijereita ja asettaa venttiilin sopivaan asentoon. Esim D-aces taisi käyttää stunttipelissään venttiiliä keskiasennossa. jolloin se on 4-2-1 putkistoa vastaava. Tuo eliminaattori on sama tilanne periaatteessa. toisaalta kikka pelissä on tilanne, jossa alatehojen pienoinen menetys voi olla jopa hyvä, jotta kaasu ei olisi niin herkkä.

JakeT

Joo, sen huomaa, että siinä 3000 kiekan paikkeilla tapahtuu jotain outoa... "Tyhjäkäynnillä ajelua" tuo ei varmaan sinänsä haittaa, tuskinpa bladessa tarvii yli 2000r/min tyhjäkäyntiä missään tilanteessa, mutta kyllä tuon venttiilin auki köyttäminen on kuitenkin ollut harkinnassa... ongelmana on vaan löytää sopiva kartta vakioänkkärille + tuolle htev modille.

Ja -C9B5R4-! Aika järkyttävä hinta tolla sun pyörällä.
eek.gif
Ei sitä tuolla hinnalla osta kukaan, näin syksyllä varsinkaan.
Eihän sitä rakkaastaan voi luopua ilmaiseksi
buttrock.gif

Onhan se kova hinta, mutta on kanssa hieno ja kunnolla käsketty peli. No enpä itsekään usko että sitä ihan tuolla hintaa saa kaupattua, mutta jostain aina pitää lähteä.

Niinhän sitä sanotaan että se on kysynnän ja tarjonnan laki. Toisaalta se vaan paranee vanhetessaan, sillä uusi 954RR:iä ei ole enää kaupan....
biggrin.gif

-C9B5R4-

Hieno pyörä on tuo 954RR. Ja kyllä niitä vielä uusia saapi.

954
Juu niin saattaa muutama yksilö olla kaupan, mutta ei toki Suomen mantereella...

Mutta miksi ostaa uusi kun minullakin olisi edullisesti sisäänajettu 954 myytävänä  
bowdown.gif

-C9B5R4-
Puhelinsoitto, ja pyörä on Suomessa. Ei se sen vaikeampaa ole.
Voi kun olis noin helppoa, kyllä olis joka jampalla uusi 954 alla
buttrock.gif

-C9B5R4-

Hieno pyörä on tuo 954RR. Ja kyllä niitä vielä uusia saapi.

954
Juu niin saattaa muutama yksilö olla kaupan, mutta ei toki Suomen mantereella...

Mutta miksi ostaa uusi kun minullakin olisi edullisesti sisäänajettu 954 myytävänä  
bowdown.gif

-C9B5R4-
Puhelinsoitto, ja pyörä on Suomessa. Ei se sen vaikeampaa ole.
Voi kun olis noin helppoa, kyllä olis joka jampalla uusi 954 alla  
buttrock.gif

-C9B5R4-
Mikä siinä on vaikeampaa?

en tiedä tekeekö se jenkkifirma niitä eliminaattoreita enää. Se firma taisi olla nimeltään HASS motorsport tjsp.

Itsellä oli mielessä tehdä se itse. tai vain poistaa se HTEV venttiili sieltä poxista. Sittenhän sen näkee kuinka toimii.

Jt

Tervehdys kaikille!!

Olen uusi jäsen ja myös uusi pyörä on mielessä! Yllätys yllätys 900 rr:ä olen ajatellut ja kuullut siitä pelkkää hyvää,mutta kertokaa mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun menen katsastamaan vaihtoehtoja. Onko tyyppivikoja tms. Kiitos vastauksistanne....nyt tutimaan...

Back