• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CBR 954 rr

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja welmu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys kaikille!!

Olen uusi jäsen ja myös uusi pyörä on mielessä! Yllätys yllätys 900 rr:ä olen ajatellut ja kuullut siitä pelkkää hyvää,mutta kertokaa mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun menen katsastamaan vaihtoehtoja. Onko tyyppivikoja tms. Kiitos vastauksistanne....nyt tutimaan...
Tervehdys uudelle jäsenelle ja tervetuloa mukaan!!!

Mulla on tietty vähän oma lehmä ojassa kun olis kyseinen pyörä myytävänä (linkki löytyy tuosta mun postista tuonne Nettimoton puolelle) ... mut itse asiaan...

Itsellä on siis kokemusta tuosta -03 pelistä jonka itse ostin uutena ja nyt siis kilsoja takana reilut 38tkm, ja ei mitään ongelmia ole ollut. Ainoat minun tiedossa olevat viat noissa ovat olleet se että joissain on lohkossa ollut jotain halkeilua? Mutta uskoisinpa että vialliset on tähän päivään mennessä korjattu. Toinen sellainen perinteinen "CBR vika" on tuo nokkeketjun kiristäjä joka joissain tapauksissa rallattaa mukavasti eri kierroksilla ja eri tavalla. Tuo ei ole siis mitään vaarallista mutta saattaa ottaa jonkin korvaan (tosin eipä tuota ajohurmoksessa kuule !!!) Mun peliin vaihdettiin viime huollossa tuo kyseinen kiristäjä ja se korjasi tilannetta mukavasti.

Sitten voi vain sanoa että muut yleiset asiat kannattaa tarkistaa kuten kulutusosat (ketjut, rattaat, renkaat, laakerit, vaijerit yms.) kuten kaikista pyöristä jos on käytettyä ostamassa...

Muistelisin että täältä foorumilta löytyy keskustelu jostain jossa on juuri keskusteltu (ja kehuttu) kyseisen pyörämallin ominaisuuksia
smile_org.gif

Joten jos tulee jotain kysyttävää niin jatkoksi vaan tai sitten priva postia tai sitten pääseehän tuota meikäläisen peliä katsomaan jos jossain Salon suunnalla liikkuu...

Tervetuloa siis vielä kerran mukaan parhaaseen MP foorumiin!!!

-C9B5R4-

Kiitos,kiitos!

Asun itseasiassa salossa! Kävin katsomassa pyöräsi kuvat ja tiedot ja onhan se hieno peli
tounge.gif
!! Muuten oisi passeli peli mulle,mutta kilometrejä on hieman liikaa,kun etsin pyörää jolla oisi sellaiset 20tkm maksimissaan mittarissa. Tietty jos hinta oisi sopiva voisi myös sinun pyörä kiinnostaa,mutta osto menisi vasta tuonne kevääseen. Ja tarkoitus on katsella rauhassa mitä eteen tulee ja keväällä voi tarjontakin taas paraantua,kun tuo ajokuume puraisee ja osa haluaa uuden pelin alle. Kysymyksiä tulee varmasti tässä PIIIITkän talven aikana mieleen niin tukeudun sitten teidän kokeneempien ammatti apuun!!
wink.gif

Kiitos,kiitos!

Asun itseasiassa salossa! Kävin katsomassa pyöräsi kuvat ja tiedot ja onhan se hieno peli  
tounge.gif
!! Muuten oisi passeli peli mulle,mutta kilometrejä on hieman liikaa,kun etsin pyörää jolla oisi sellaiset 20tkm maksimissaan mittarissa. Tietty jos hinta oisi sopiva voisi myös sinun pyörä kiinnostaa,mutta osto menisi vasta tuonne kevääseen. Ja tarkoitus on katsella rauhassa mitä eteen tulee ja keväällä voi tarjontakin taas paraantua,kun tuo ajokuume puraisee ja osa haluaa uuden pelin alle. Kysymyksiä tulee varmasti tässä PIIIITkän talven aikana mieleen niin tukeudun sitten teidän kokeneempien ammatti apuun!!  
wink.gif
Vai että Salosta sinäkin, mielenkiintoista!

Juu onhan mun pelillä tullut ajettua, mutta meneehän siinä hukkaan hieno peli ellei sillä ajele  
biggrin.gif

Tarkoitus on itsellä siis etsiskellä Repsol Honua joten ajatus on ensin kaupata omaa pyörää suoraan kun olisi pari hyvää vaihturia tiedossa...

Sen verran voin sanoa vielä tuosta hinnoittelusta että keväällä hinnat nousee yleisesti kun kysyntä kasvaa, joten kannattaa olla ajan hermoilla sen kanssa.

Toki mulle saa laittaa lisäkyssäreitä vaikka priva viestinä, ja tosiaan pääsee pyörää katsomaan ja kaasuttelemaan jos "loppunajettu" Blade kiinnostaa  
bowdown.gif

Sen verran on pakko vielä sanoa noista kilometreistä että se tietysti vaikuttaa pyörän kiinnostavuuteen jos on vastaavanlaisia tarjolla vähemmillä kilometreillä, mutta on se vaan ihme että joku on aikanaan luonut sellaisen mielikuvan että 30tkm ja 40tkm on paljon ajettu?!?!? Kovin ainakin minulla on se käsitys että jos nykyajan 1000cc pelit huolletaan asiallisesti niin varmaan kestävän hyvin sen 60-80tkm. Jos laitteessa oikeasti on vikaa niin se tod. näk. tulee esille aika alkuvaiheessa. Toinen mielenkiintoinen asia on se että vanhoja 90-luvun alkupuolen pyöriä kun on myynnissä niin kummasti niillä vaan on ajettu vähän!!! Tosin näkyy esim. vanhempia Bladeja joilla on rehellisesti ajettu 60tkm-100tkm ja varmaa ovat vielä kelpopelejä, valitettavasti markkinat ovat vaan epäsuotuisia
sad_orig.gif

-C9B5R4-

Se on kyllä totta ettei 30-40 tkm ole vättämättä loppuun ajettu. Tuttullani on 600 cbr ja hän on rullannut mittariin jo 80 tkm ja ilman ongelmia. Täytyy todella vähän myös itseään välillä rauhoitella,kun olo on kuin 6-vuotiaalla karkkikaupassa!!
062802jumpie_prv.gif

Löysin tossa netistä myös pari kiinnostavaa 1000cc....nälkä se kasvaa kasvamistaan!!
lookaround_orig.gif

Se on kyllä totta ettei 30-40 tkm ole vättämättä loppuun ajettu. Tuttullani on 600 cbr ja hän on rullannut mittariin jo 80 tkm ja ilman ongelmia. Täytyy todella vähän myös itseään välillä rauhoitella,kun olo on kuin 6-vuotiaalla karkkikaupassa!!  
062802jumpie_prv.gif

Löysin tossa netistä myös pari kiinnostavaa 1000cc....nälkä se kasvaa kasvamistaan!!  
lookaround_orig.gif
Taas eksyin tänne samaan foorumiin
nixweiss.gif

Tuo 1000RR Blade on varmasti ihan yhtä hyvä peli kuin 900 pikkuveljensäkin ja tosiaan olen itsekin sellaista etsimässä oman tilalle.

Yksi asia tosin minua harmittaa vaikka onkin toisaalta aika pikku juttu. Eli 1000RR ei ole lainkaan penkin alla säilytystilaa. Pidän tätä siksi merkitsevänä asiana kun 954RR penkin alla on tullut säilytettyä ketjurasvaa, renkaanpaikkauspulloa, työkaluja, Leathermania, teippiä ja silti on vielä tilaa -> taas vastaavasti 1000RR kuten myös 600RR penkin alle ei mahdu mitään. Niinkuin sanoin että tämä tuskin muuttaa kenekään päätöstä minkä pyörän ostaa, mutta minua harmittaa kun olen 954:stä menossa 1000RR leiriin...

..ja täytyy tosin sanoa (olette sitten mitä mieltä tahansa) että 954RR Blade on ainoa oikea FireBlade
buttrock.gif

Tämän todistaa kaikki hehkutelut ja tarinat kyseisestä pyörästä. Jä tämän myönnän myös sen jälkeen kun olen pyörästäni luopunut

-C9B5R4-

Mahdollisesti täälläkin on tulossa mopon vaihto eteen.. eli vanha kusiais cebari saa lähteä kiertoon ja 954 tai 929 tilalle. Miten 929 eroaa 954? Onhan se vähän rumempi, mutta noin niinku ominaisuuksien puolesta?
confused_orig.gif

Mahdollisesti täälläkin on tulossa mopon vaihto eteen.. eli vanha kusiais cebari saa lähteä kiertoon ja 954 tai 929 tilalle. Miten 929 eroaa 954? Onhan se vähän rumempi, mutta noin niinku ominaisuuksien puolesta?  
confused_orig.gif
On itse asiassa paljonkin eroa, tietty moottori, runko, jarrut, katteet on uutta, joten täysin eri pyörästä on kyse.

En se 929 mikään ruma ole, tosin ehkä vähän "vanhahtava" jos tällaista termiä saa käyttää. Itse pidän noista vielä vanhemista verrattuna 929:iin eli -92-94 vuosimallin peleistä. Minulla oli ennen 954:sta juuri tuo eka Blade malli -92 (898cc???)

Kyllähän netissä on aika hyviä sivuja missä on kerrottu tarkkaan eri vuosien eroavaisuuksista esim täällä KLIK KLIK

-C9B5R4-

Sen verran oli vielä pakko kirjoittaa että jos Blade historia kinnostaa nin kannattaa kaivaa Bike lehti 3/2005 käsiinsä. Siinä on hyvä juttu eri vuosimallien Bladeista ja muutenkin historiaa...

-C9B5R4-

confused_orig.gif
On itse asiassa paljonkin eroa, tietty moottori, runko, jarrut, katteet on uutta, joten täysin eri pyörästä on kyse.
Jaa-a... Mun käsittääkseni Runko, jarrut, keula ja jopa moottorikin on melkein samaa tavaraa molemmissa. Esim. 929:iin menee 954 kone heittämällä kiinni.

Eroja on lähinnä takarunko, takahaarukka, katteet yms. Ja 954:ssä on tankki hitusen kapeampi ja edempänä ja sitä myöten tuntuu ehkä vähän pienemmältä mopolta se. En ole kylläkään 929:llä ajanut, mutta näin olen kuullut...  

Ehkä vähän liioiteltua puhua täysin eri pyöristä, ennemmin voi sanoa, että 954 on vähän paranneltu malli.
Ja eikä se 929 ruma ole, mutta jotkut väritykset kyllä on... Esim koko hopeana 929 on tosi hieno fillari.

Kannattaa ostaa se kumman löytää sopivampaan hintaan.

Kiitos vastauksista, nyt vaan katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, supermoton vai kyykyn
smile_org.gif

kannattaa hommata kummatkin.

supermoto on ihan kiva. mutta katupyörän monikäyttöisyyttä on paha voittaa.

tuli hommattua käytetty acran pönttö. Orggis painoi 2.8kiloa ja tämä painoi 1.77kg.

1.1kg keveni
062802moto_prv.gif

tehoista sitten keväämmällä. löysin vanhan bike, jossa oli juttu nimeltä 'ringille viritetyt', eli nyrburgsingille tekivät parannuksia yleisiin sportteihin. siinä oli 954 mukana, ja pelkällä pöntöllä ja kommanderilla siinä kasvoi teho takapyörällä 132->138hp. huomattavinta oli se, että 8200kierroksella teho kasvoi 20heppaa!

muissa testattavissa kuten suzukissa eivät saaneet pöntöllä käytännössä mitään eroa ennen/jälkeen.

tuli hommattua käytetty acran pönttö. Orggis painoi 2.8kiloa ja tämä painoi 1.77kg.

1.1kg keveni
062802moto_prv.gif

tehoista sitten keväämmällä. löysin vanhan bike, jossa oli juttu nimeltä 'ringille viritetyt', eli nyrburgsingille tekivät parannuksia yleisiin sportteihin. siinä oli 954 mukana, ja pelkällä pöntöllä ja kommanderilla siinä kasvoi teho takapyörällä 132->138hp. huomattavinta oli se, että 8200kierroksella teho kasvoi 20heppaa!

muissa testattavissa kuten suzukissa eivät saaneet pöntöllä käytännössä mitään eroa ennen/jälkeen.
Toi oli todellakin hyvä tarina Bikessä, tuntuu olevan kovasti eroa eri pyörissä ja sen järjestelmissä kuten pakoputkisto ja ruiskuohjaus ym. kuinka paljon saa potkua irti "kotikonstein"....

Enpä tiedä kuinka usein tuota huiputehoa kaipaa lisää, mutta ehkä sitäkin useammin sitä notkelman poistoa keskirekisteristä joka monessa pyörässä on valitettavasti (osassa johtuen laihasta seoksesta, pakokaasupäästöjen vuoksi.

Mun vanhassa Bladessa vm.1993 tuo notkahdus lähti pois pelkällä vapaammin virtaavalla äänenvaimentimella!

-C9B5R4-

kannattaa hommata kummatkin.

supermoto on ihan kiva. mutta katupyörän monikäyttöisyyttä on paha voittaa.
Usko tai älä, mutta tuon olisin jo tehnyt aikoja sitte jos olis mahdollisuus
biggrin.gif
Tuo käytännöllisyys se kolkuttelee takaraivossa itselläki, kuitenki saattaa tulla pidempiäkin matkoja välissä ajettua
confused_orig.gif
Mutta koska rahaa ei ole kaikkeen kivaan, niin jostain täytyy tinkiä
nixweiss.gif

joo. ja tuntui, että kun heti kohta 954:sen saatuani asensin pelkän kommanderin(putki ja putsari orggis), niin vääntö selvästi lisääntyi. eli mahdollisesti tuosta 20 hepan vajeesta korjaantuu jo 10heppaa pelkällä kommanderilla. vääntö lisääntyi sillai selvästi, eli esim keula nousee helpommin ns kaasulla kiihdytyksissä.

nyt on suunnitelmissa, että jos heittäisi sillä HTEVilla lintua. pitäisikö rakentaa eliminaattori, eli suorat putket sen tilalle vai vain tulpata se vanha tai sitoa johonkin asentoon. näissä kolmessa vaihtoehdossa onkin pohtimista.

avk:lla on muuten hyvä varastettu 954 myynnissä.

joo. ja tuntui, että kun heti kohta 954:sen saatuani asensin pelkän kommanderin(putki ja putsari orggis), niin vääntö selvästi lisääntyi. eli mahdollisesti tuosta 20 hepan vajeesta korjaantuu jo 10heppaa pelkällä kommanderilla. vääntö lisääntyi sillai selvästi, eli esim keula nousee helpommin ns kaasulla kiihdytyksissä.

nyt on suunnitelmissa, että jos heittäisi sillä HTEVilla lintua. pitäisikö rakentaa eliminaattori, eli suorat putket sen tilalle vai vain tulpata se vanha tai sitoa johonkin asentoon. näissä kolmessa vaihtoehdossa onkin pohtimista.

avk:lla on muuten hyvä varastettu 954 myynnissä.
Ei näyttäny ainakaan enää olevan
veryangry.gif

Käsittämätöntä kun ei näkynyt kun haki honda moottoripyörät. Vain tuolla tulonumerolla
nixweiss.gif
Mitä olette mieltä kannataiskos tota harkita? kilsat vaan vähä aina mietityttää
confused_orig.gif

kilsat ei haittaa kuin myydessä. muuten vaikutti tosi siistiltä ja olikin virtalukkoa lukuunottamatta melko täydellinen.

Moro vaan 954rr omistajille! Olis semmonen kysymys tosta 954rr takaiskarista että: Käykö se blackbirdiin suoraan ku olis mielessä laittaa tohon omaan uus takaiskari ja niitähän sais ebay:ta melko kohtuullisesti, siis uusia käytettyjä
confused_orig.gif

Jos ei oo mitään hajua niin auttas kohtuuttomasti jos joku jaksas mitata päämitat eli ala- ja ylä kiinnityksen leveydet ja kiinnitystappien halkaisijat sekä pituuden reikien keskipisteiden välillä!? En oo mittoja löytäny mistään... Uskosin että jäykistyy perä sen jälkeen sopivasti!

Back