Circuit Racing SM 2021

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^
Nyt kyl tulee turhan rajua kritiikkiä. Koittavat parhaansa mukaan järkätä viidennen viikonlopun, kuten alun perin oli suunnitelmana.

Muuttujia on monia ja monille, mutta niillä mennään.
 
^
Nyt kyl tulee turhan rajua kritiikkiä. Koittavat parhaansa mukaan järkätä viidennen viikonlopun, kuten alun perin oli suunnitelmana.

Muuttujia on monia ja monille, mutta niillä mennään.
Kyllä ihan asiallinen kritiikki ku valtaosa ei tätä työkseen tee. Kisojen peruminen on yks juttu... kisojen random värkkäily eri viikonloppuihin on toinen juttu. Värkkääminen paria viikkoa ennen on jo liikaa....
 
Kun SML tuntuu risovan, niin mikä estää ratapyöräilijöitä ottamasta irtiottoa ja hoitavan omat kisansa omilla säännöillään ja omilla maksuillaan?
 
Kun SML tuntuu risovan, niin mikä estää ratapyöräilijöitä ottamasta irtiottoa ja hoitavan omat kisansa omilla säännöillään ja omilla maksuillaan?

Kiertää ajatukset kehää :D

Olihan tuossa yritys jokunen vuosi sitten. Kaatui. En muista mihin.

Edit: kisaviikonloppua, eli maksuja lisenssit poislukien, ei nykyistä edullisemmin juuri järjestä. Sen muistan kun tätä edellisen kerran puitiin foorumilla (ellei aika ole hapettanut muistoja)
 
Toi lisenssi joka maksaa sen 425e on ns. "kaikki lajit" lisenssi, eli koko vuoden ajan sulla on ton lisenssin alla oikeus ajaa ihan mitä tahansa 2-pyöräisten kisoja jotka pyörii SML:n alaisuudessa.

Räärää-puolella toi meinaa käytännössä viittä SM-viikonloppua (+ylimääräinen jokkis).

Lähtökohtaisesti hinta sisältää laskun. Maksanut tuon aina joka vuosi... paljon helpompi tapa kuluttaa rahaa verrattuna siihen, jos joutuisi vaikka matkustelemaan.

Tosin kerran oon tullu Virosta lanssin kyydillä Suomeen lisenssivakuutuksen piikkiin, kun liikennevakuutus jotain, mitä en muista.
Aika lääkepöllyissä tuli kyyti sitä kautta tilailtua, mutta hatara muistikuva on, että oma vaivansa siinäkin oli ja jossain kohti tilausta meni oma ilmaisu aika pitkän siivun epäkohteliaan puolelle.
 
^
Summa summarum kaikkeen. On tämä kaikkineen periferian hippokisameininkiä nykyään (vs. vaikka 2000-2005), eikä liitolta paljon apuja tule. Tästä huolimatta viivalle vaivautuneet tuntuvat hymyilevän, koska skabaaminen on kivaa.

Itekin tässä pohdin, että mitä jos ja silleen :D
 
Sisältääkö tuo lisenssi mitään muuta, kuin oikeuden osallistua kisoihin, esim. vakuutuksia?

Lisenssiin sisältyy Sporttiturva, jonka tuoteselosteessa lukee näin:

"Missä tilanteissa Sporttiturva on voimassa? Sporttiturva on voimassa kaiken ikäisille seuraavissa lajiin liittyvissä tilanteissa: ottelu/kilpailu/turnaus, harjoitus joka on lajille ominaista tai valmennusohjelman mukaista, kilpailumatkalla ja koulutus-, liikunta- sekä valmennusleirillä koko ajan sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla niin kotimaassa kuin ulkomaillakin enintään 3 kk pituisilla matkoilla. Poikkeuksena harrastelisenssi, joka on voimassa vain Suomessa."
 
^
Summa summarum kaikkeen. On tämä kaikkineen periferian hippokisameininkiä nykyään (vs. vaikka 2000-2005), eikä liitolta paljon apuja tule. Tästä huolimatta viivalle vaivautuneet tuntuvat hymyilevän, koska skabaaminen on kivaa.

Itekin tässä pohdin, että mitä jos ja silleen :D

Onhan tämä nyt ihan ihme säätämistä noiden kisojen kanssa, mutta kyllä tuo kilpaa ajaminen vaan edelleen ihan pirun hienoa hommaa on, mukaan vaan viivalle. :thumbup:
 
En aja kisaa (ainakaan vielä) mutta oli pakko ottaa tähän vähän kantaan.

Kuulostaa ihan järkevältä, että harrastaja (Jokkis kuskit jne) joutuu maksamaan kisaamisesta. Samalla tavallahan se menee lajissa kuin lajissa. Sitten päästänkin siihen, että SM kuskin ei minun mielestäni pitäisi joutua maksamaan kisasta mitään. Kuskit ovat ne jota yleisön "pitäisi" tulla katsomaan ja heillehän pitäisi tästä sirkushuvien tekemisestä maksaa palkkaa eikä toisin päin. Ymmärrän toki, että täällä korvessa tuo ei ole mahdollista mutta noin teorian tasollahan sen pitäisi olla.

Itsellä ei ole mitään hajua, mutta miten esim Briteissä on ko. asian laita? Joutuuko siellä ns. SM kuskit maksamaan kisaamisesta?

Anyways kyllä täällä aiheesta kiinnostuneita on. Yhtälö taitojen kehitys ja budjetin kasaaminen vain hidastaa prosessia. Ei oikeen kuitenkaan nappaa maksaa satoja tai tuhansia euroja siitä, että ajaa jonon perässä.
 
Itsellä ei ole mitään hajua, mutta miten esim Briteissä on ko. asian laita? Joutuuko siellä ns. SM kuskit maksamaan kisaamisesta?
Edes MM-tasolla ei läheskään kaikki kuskit aja ilmaiseksi vaan tuovat rahaa tiimiin mukanaan. Raha sitten tulee joko sponsseilta tahi isukin paksusta lompakosta, kuten Formuloissakin.

Tästä on jo jokunen vuosi aikaa, kun yksi tuttu yritti tuonne britteihin ajamaan kilpaa ja sillon kausibudjetti tais olla n. 10k€ per kisa. Tuo summa piti sisällään tiimipaikan pyörineen, renkaineen, kaikkineen. Vertailun vuoksi mun kausibudjetti Superbikeen Suomessa omalla pyörällä oli n. 10k€ + kaadot ja isommat talven aikana tehtävät huollot/korjaukset.

Anyways kyllä täällä aiheesta kiinnostuneita on. Yhtälö taitojen kehitys ja budjetin kasaaminen vain hidastaa prosessia. Ei oikeen kuitenkaan nappaa maksaa satoja tai tuhansia euroja siitä, että ajaa jonon perässä.

Siinä vaiheessa, kun omat kierrosajat on sen 2-3sekkaa perässä jokkiksen häntäpäätä niin ei muuta kuin viivalle vaan. Mikään ei aja kehitystä kierrosajoissa eteenpäin niin kuin kisaaminen. (Paitsi ehkä laadukas kurssi). Ekan kisan jälkeen olet tod. näk. 1-2s jokkiksen häntää edellä.

Samoin tuo hippi pitäs saada isolla pyssyllä jokkikseen sekaamaan nyt kun rutiinilla ajelee hapsutakkirajan alle.
 
Siinä vaiheessa, kun omat kierrosajat on sen 2-3sekkaa perässä jokkiksen häntäpäätä niin ei muuta kuin viivalle vaan. Mikään ei aja kehitystä kierrosajoissa eteenpäin niin kuin kisaaminen. (Paitsi ehkä laadukas kurssi). Ekan kisan jälkeen olet tod. näk. 1-2s jokkiksen häntää edellä.

Samoin tuo hippi pitäs saada isolla pyssyllä jokkikseen sekaamaan nyt kun rutiinilla ajelee hapsutakkirajan alle.

Iso pyssy toisi kyllä hyvää botnea jokkiksen äänimaailmaan... :;):

Samaa mieltä Nitron kanssa, mukaan vaan viivalle, mulla kierrosennätys parani sekuntikaupalla ekassa kisassa ja hyvin siinä roikkui muiden mukana jopa hieman kilpaakin ajaen (kunnes kämmäsin vaihteen ja rako vähän venähti, enkä enää saanut revittyä sitä kiinni). Kiitos vielä kaikille jotka kannustivat ja rohkaisivat lähtemään viivalle, paras idea vähään aikaan.
Kustannuspoliittisestihan tuo tosiaan on hieman normaalia ratapäiväviikonloppua kalliimpaa, mutta toisaalta se n. 300€/kolme päivää vs. n.150-250€ kaksi päivää nyt ei lopulta niin paha ole. SM-viikonloppuna ei toisaalta tule yhtä paljon ajoa, mutta se ajaminen on kyllä paljon intensiivisempää, ainakin mulla. Renkaita voi käyttää pirusti, tai sitten ajella mun tyyliin pienellä budjetilla samalla Dunlop MS3/4 -setillä kuten ajelisi ratapäivilläkin, kusiainen ei paljoa rengasta syö, etenkään jos alusta on suht kunnossa ja paineet sinne päin. Vanteita toki on hyvä se pari settiä olla ja saderenkaat myös, jos ei vettä pelkää. Muuten mitään ihmeempää ei tarvitse, lämppärit, perustyökalut ja teltta.
Ja eihän sitä koko sarjaa tarvi ajaa, vaan ajaa sen minkä perse kestää, pari kisaa oli oma suunnitelma tälle kesälle, ens kesä sitten miten kalenteri osuu kohdalleen ja mitä tilin saldo näyttää. :thumbup:
 
PrivateeR kirjoitti
Toivottavasti uudenvuodenaattona on kans yllärikisa piikkirenkailla Räyskälän järven jäällä. Sillon saattas irrota jo vapaita.[/QUOTE]

Huumorin SIJAAN sinuna minä AINAKIN vaihtaisin palkanmaksajaa. Nykyinen VAIKUTTAA ihan haistapaskalle JOS ei SAA halutessaan vapaita.
 
PrivateeR kirjoitti
Toivottavasti uudenvuodenaattona on kans yllärikisa piikkirenkailla Räyskälän järven jäällä. Sillon saattas irrota jo vapaita.

Huumorin SIJAAN sinuna minä AINAKIN vaihtaisin palkanmaksajaa. Nykyinen VAIKUTTAA ihan haistapaskalle JOS ei SAA halutessaan vapaita.

Mä sain tuosta kyllä käsityksen, että Privateer oli saanut vapaansa juuri sille ajalle kuin oli pyytänyt, mutta kun kisat niiltä saaduilta vapailta siirtyy toiseen ajankohtaan, niin silloin ei sitten vapaata ole.
 
Mä sain tuosta kyllä käsityksen, että Privateer oli saanut vapaansa juuri sille ajalle kuin oli pyytänyt, mutta kun kisat niiltä saaduilta vapailta siirtyy toiseen ajankohtaan, niin silloin ei sitten vapaata ole.
Juuri näin. Vapaat sai just sinne mihin pyysi mut ku kisat lentelee pitkin kalenteria ni ylimääräisten vapaiden (kun pekkaset yms on jo käytetty) on aika hiton vaikeaa järjestää.
 
Juuri näin. Vapaat sai just sinne mihin pyysi mut ku kisat lentelee pitkin kalenteria ni ylimääräisten vapaiden (kun pekkaset yms on jo käytetty) on aika hiton vaikeaa järjestää.

Mun aiempi työnantaja oli aika vanhanaikainen ja joustamaton. Joka poisssaolo piti sopia erikseen, parista tunnista tuli jo sanomista. Nykyinen on paljon joustavampi. Mietin sitä kun sairastut tai joku muu niin kuinka kusessa ovat sitä kun ei voi ennakkoon sopia, jos päivän poissaoloon kaatuu firma.
 
Back
Ylös