• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CRF300 Rally

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turder
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Turder

New member
https://www.asphaltandrubber.com/bikes/2021-honda-crf300-rally-europe/

Ihan mielenkiintoinen vehje tiluksilla ajeluun ja hieno kuin mikä. Pikkaisen enemmän saisi olla tehoa tai esim. joku 450cc kone :rakastunut:

2021-Honda-CRF300-Rally-01.jpg
 
Perkele kun se pitää tätäkin sivua selata, just oon jotai tämmöstä miettiny :D
 
Tankki taitaa olla isompi Rallyssä. "Rally aavikko-kilpurin inspiroimat katteet kätkevät sisäänsä peräti 12,8 litraisen polttoainetankin, jolla päästään yli 410 km tankkausväliin"
 
450 "katuenska" oli mutta sen valmistus lopetettiin vähäisen kysynnän takia, 450 Rallya ei ole ollut myynnissä.
 
Eikös tuo CB500X ole seuraava valikoimissa? Ei ihan enska, mutta ehkä pieneen seikkailuun ainakin rakenneltavissa?
 
450L on kisapyörä joka on varustettu katukäyttöön ja moottoria vähän miedonnettu, vastaavasti 250/300L on suunniteltu edulliseksi katuenskaksi ja valmistetaan Thaimaassa. Siksi noissa on julmettu hintaero, mutta niin on ominaisuuksissakin.

Edit: valmistusmaa korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Tankki taitaa olla isompi Rallyssä. "Rally aavikko-kilpurin inspiroimat katteet kätkevät sisäänsä peräti 12,8 litraisen polttoainetankin, jolla päästään yli 410 km tankkausväliin"

Jostain muistan lukeneeni että myös istumakorkeus on malleissa eri. Sama peruspyörä siis, mutta eri tavalla muovitettu/plekseillä varusteltu, eri etuvalot yms.

Valmistettu Thaimaassa, jossa isolla H:lla taitaa olla valtavat tehtaat näille pienemmän kokoluokan pyörille ja mopoille.
 
Aasian kehitysmaissahan on valtava markkina edullisemman pään pikkupyörille ja niillä on siellä ihan vahva käyttöarvo jokapäiväisenä kulkuneuvona länsimaiden huvirälläykseen verrattuna. KTM tekee Intiassa pikkupyörät ja Honda Thaimaassa.

Nyt vähän näyttää siltä, että kaikki merkit ovat päivittämässä pikkuenduroitaan 250->300 ja uusi luokka muodostumassa periteisen kakspätkän tilalle. Ennen vanhaan 250 oli selkeä oma luokkansa ja seuraava selkeä ryhmä oli 350.
 
Märkäpaino 153 kg, nestejäähy. Aika hyvät speksit. Tässähän olis hyvä peli TET-ajeluille. Tolla vois jopa poistua kovalta pohjalta ja päästä ilman vinssiä takaisinkin. Tosin voi kyllä tulla pitkillä suorilla äiteetä ikävä, ne pitäisi ehkä kiertää.
 
Tohon Rallyyn kaipaisi tosiaan vähän lisää potkua (ehkä just sen 450cc koneen), mutta enskaversio voisi olla kiinnostava.
 
Kotarin 390 adv näyttäis olevan samassa hintaluokassa, äkkiä katottuna. Olis mielenkiintoista nähdä vertailu.
 
Kannattaisko tää keskustelu laajentaa koskemaan myös 300L-mallia? Eikös noi kuitenkin ole teknisesti aika lähellä toisiaan.

Itse laitoin juuri tilaukseen uuden 300L:n. Haen tässä sellaista paluuta aidon ajamisen ilon äärelle, mikä tuon teoriassa täydellisen, mutta kuitenkin vähän tylsän cbr:n kanssa oli vähän kateissa. Ainakin koeajolla CRF tuntui ihan älyttömän hauskalta vehkeeltä! Ja tottakai myös halpa hinta, pieni kulutus ja edulliset vakuutukset lämmittää mieltä.

Pääosa ajamisesta tulee tapahtumaan asfaltilla ja radallakin tekis mieli poiketa, joten endurorenkaat täytyy laittaa vaihtoon. Millaisia renkaita porukka on näihin laittanut? Rengaskoot oli 80/100-21 ja 120/80-18.
 
Kannattaisko tää keskustelu laajentaa koskemaan myös 300L-mallia? Eikös noi kuitenkin ole teknisesti aika lähellä toisiaan.

Itse laitoin juuri tilaukseen uuden 300L:n. Haen tässä sellaista paluuta aidon ajamisen ilon äärelle, mikä tuon teoriassa täydellisen, mutta kuitenkin vähän tylsän cbr:n kanssa oli vähän kateissa. Ainakin koeajolla CRF tuntui ihan älyttömän hauskalta vehkeeltä! Ja tottakai myös halpa hinta, pieni kulutus ja edulliset vakuutukset lämmittää mieltä.

Pääosa ajamisesta tulee tapahtumaan asfaltilla ja radallakin tekis mieli poiketa, joten endurorenkaat täytyy laittaa vaihtoon. Millaisia renkaita porukka on näihin laittanut? Rengaskoot oli 80/100-21 ja 120/80-18.

L ja Rally ovat samoja vehkeitä. Ainoastaan ulkonäöllisiä eroja. En ole vielä koskaan nauttinut ajelusta näin paljoa. Edelliset kilvelliset pyörät ollut, Honda CB 750 -78, Triumph Daytona 1200 -94, H-D FLHT -00.
 
Back
Ylös