Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun en sillai tunne enskatouhuja, niin missä menee raja tunti- ja kilometrimittaroinnin kanssa? Pienemmissä tuntuu ilmoituksissa olevan kerrottu tunnit, isommissa kilsat. Ja näissä tuntivehkeissä on sitten huoltokirjassa öljynvaihtoa sun muuta 10-20 tunnin välein ja uutta mäntää 100-150 tunnin välein (ei kiitos), kun kilometripeleissä on normaalihkot Hondan huoltovälit (kyllä kiitos)? Onks nää tuntivehkeet poikkeuksetta jotain kisapyöriä, vai miten nämä jaotellaan, kun esim. CFR 250:n myynti-ilmoituksissa on tasaisesti käytetty kumpaakin ilmoitustyyliä? Mutta eikös nää rekisteröimättömät kuraenskat ja rekisteröidyt katuenskat ole kuitenkin samoja CFR:iä vai miten tää mallisto on rakennettu?
Entä onko CFR 250 ja 300 välillä jotain luokkaeroa, vai onko kyse vaan saman pyörän reinkarnaatiosta isommalla koneella? Edellinen olis halvempi ja kovaahan näillä ei mennä eikä ole tarkoituskaan mennä, joten sen puolesta 250 vois riittää ihan hyvin. Paitsi jos siinä on pienempikoneisena huolto-ohjelma sitten sitä luokkaa, että koko ajan saa olla tekemässä jotain...
Ovat hyviä vehkeitä siinä mihin on tarkoitettu mutta jotenkin sellainen mielikuva monesta nettikeskustelusta tulee että on ensin ostettu 20-heppainen ja 140-kiloinen pyörä aika löysällä alustalla ja sitten havahduttu siihen että kyseessä on 20-heppainen ja 140-kiloinen pyörä aika löysällä alustalla ja sitten aletaan virittää.
Enkä tarkoita ilkeillä, rakenteleminen on minustakin hauskaa ja olen itsekkin ostanut ihan väärän pyörän käyttööni ja tusannut siitä sitten sopivampaa mutta vahva mielikuva on että CRFL:n rauhallisuus on monet yllättänyt.
CRF ja CRF on isoja eroja. CRF 250/300L on puhdas matalaviritteinen katupyörä katupyörän huolloilla ja muut kisapyöriä kisapyörän huollolla. Yhteistä malleissa on kirjaimet CRF mallimerkinnän alussa. 300L taitaa olla vain päivitysmalli 250L:stä. Tuli muutamilla merkeillä 250 katuenduroita ja ilmeisesti koettiin liian pieniksi ja päivitettiin 300 mallikokoon. Kohta tulee varmaan 350 versioita.
Kannattaa seurata juutuupissa Itchy boots nimimerkkiä, ajaa nyt tulla etelä-amerikassa
Pyörä on kutakuinkin sellainen kun kuvittelinkin. Tehot on maltilliset, mutta soratiellä sillä pärjää. Kokeilin motariakin siivun. Justiinsa saa mittariin 120 lukeman, todellinen vauhti ehkä luokkaa 110 km/h. Motarit täytyy kiertää kaukaa tällä. Mutta niitä varten onkin eri vehkeet. Tämä vaatii omanlaisen asenteen. En kuvittele että tällä mitään enduropolkuja lähtisi ruopimaan. Ennemminkin sellainen makkarat reppuun ja sorateitä ja metsäautoteitä putputellen laavulle makkaraa paistamaan. TET-pätkille hyvä vehje.
Mutta jos pyöräkään ei kiihdy hetkessä liialliseen vauhtiin ja kun asvaltilla on muutenkin vähän ikävä ajella nappuloilla, niin esim. tuo mainitsemani XL500 on ollut aika "turvallinen" rätkytin ja sille tuollainen 250L/300L vois olla ihan hyvä moderni jatkaja.