Daytona 955i käyttöpyöräksi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja specka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

specka

New member
Moi,

Hakusessa mulla on sportti pyörä, ei sporttouring eikä supersport. (130+hv,n 100+Nm sääd alusta,hyvän näk).Matka-ajoa tulee, mut silti en haluaisi liiaksi luopua ajo-ominaisuuksista, kun kädet kestää nojata. Lisäksi mutkapätkillä ja välillä radallakin tulee viihdyttyä, tosin enemmän ajamisen ilosta kuin kellon takia, eli ei tertte olla eniten... vaan urheilullinen käyttöpyörä, jota ei joka vuosi tartte vaihtaa.. Ja takanakin pitäisi pystyä matkustamaan.

Daytona 955i näyttäis hyvältä ehdokkaalta. Britti kamppeista kuitenkin on kaikenlaista kuultu, vaikka aika vähän faktaa, joten pyytäsinkin kokeneemmilta kommentteja Daytonasta, erityisesti huomioitavia juttuja:

a) mikä vituttaa/häiritsee/voisi olla toisin? -Must have modit?
b) kestääkö kilometrejä? rupeaako purkautumaan tielle tai talliin?
c) tyyppi vikoja? ylläri vikoja? Menekö kesät korjatessa ja peräkärrymatkoissa takaisin?
d) muuten hyviä/huonoja puolia? onko joku tietty vuosimalli tms jota välttää?

nöyrimästi kiittäen,
 
Aika paljonhan löytyy juttua Daytonasta kun selailee keskusteluja taaksepäin.

Mutta kuitenkin:

-Häiritsevin juttu taitaa olla lähes kaikilla Daytona kuskeilla ja muillakin Trumpan omistajilla jarrut. Nimittäin tuppaavat nypyttämään ja tärisemään jarrutuksissa. Toiset väittää, että syynä on kierot levyt, toiset laittaa vian levyissä olevien niittien syyksi. Niitit kun keräävät paljon sontaa ympärille. Silloin tällöin kun ne putsaa, niin vapinat häviää taas.
-Mun käsityksen mukaan taitaa nämä 955-koneet olla aika luotettavia. Jenkkilässähän niillä on ajettu pitkiä matkoja ilman ongelmia.
-Takuukorjauksina on tehty bensaliittimien vaihto. Muoviset pois ja metalliset tilalle.

Mä oon ainakin ollu pirun tyytyväinen Daytonaan. Ajoasento ei ole sellainen superkyykky, eikä selkäsuoranatouring-asento. Pidemmillä matkoilla ei ainakaan vielä ole paikkoja puuduttanut.
Kone vetää hyvin koko kierrosalueella. Käytökseltään erilainen kuin esim. rivi-4. Ei tule sellaista nykäisyä/potkua kierrosten yläpäässä. Kaikin puolin ihan mukava peli. Ei ainakaan vielä ole hirveästi Daytonia liikenteessä, harvinainen vielä jonkin aikaa.

Hyvä peli, osta pois. Et tule katumaan.
smile_org.gif
 
Mulla -04, 10000km ajanu tähän mennessä. Aika nyypiö olen vielä tän Daytonan suhteen

a)

- Must have modeja on metalliset bensaliittimet(ei siis kuitenkaan ne Trumpan tarjoamat), "teho"putki, huggeri

b)

- Mun mielestä siinä missä muutkin

c)

- Vakio muoviset bensaliittimet on tosi hauraat

- Tässä vaiheessa ainoastaan etujarrulevyjen niitit on aiheuttanut vaivaa. Ne menee tukkoon ja jarrut nypyttää, niitä saa putsailla. Lisäksi etujarrukahva aikaa myöten alkaa painua aika syvään. Tämä on tosin helppo itekin fixata

d)

- Hyvänä puolena tuo ruiskun säädettävyys. Netistä saat tilattua softan ja kaapelin jolla voit melko täydellisesti säätää ruiskun toimintaa Tuneboy

- Takarenkaan irroitus helppoa(SSSA mallit)

- Ei ole itäpyörä

- Vääntökäyrä on kiva

Edit: Mister Iso ehtikin jo vastailla melkein samat asiat.
 
Mr.big vastasikin jo tärkeimpiin kysymyksiin?Tästä syyshintaan -05 daytona
linkki
Noh, kysytään tässä samassa keskustelussa niin saat lisää mainosta pyörälle
biggrin.gif


Millasella rahotuksen siirto onnistuu? kuinka paljon tulee olla laittaa käteen rahaa? Eikös noiden vakuutusten hinta noussu, vai säilyykö toi vanhan hinnaston mukainen vakuutusmaksu?
Oletko ollut tyytyväinen? Oletko bomberi
tounge.gif
?.... no ei vaite, ei mua tuo kiinnosta.
Renkaiden kunto?

yms. yms. Myy se pyörä, markkinoi, laita meidät ostamaan se pyörä!
 
Kiitoksia pikaisesti vastanneille. saa lisäillä jos on mielessä kommentteja.

Onko Daytona muuttunut 04-05 välissä? osaateko sanoa milloin viimeksi koneeseen on tullut muutoksia?


Aleksandralle tuntuu olevan ottajia, joten voi olla et joutuu herättään nahkoissa hämmenystä lentoasemalla ja kalenteria selaamaan ostopäivän seutuvilta sopivan nimen löytämiseksi..
smile_org.gif
 
Muutokset 04-05 välissä taitavat olla kosmeettisia, runkon väri musta, side panelit on hiilikuitua ja jotain hyvin pientä...
 
Ei mulla muuta sanottavaa siitä hirveästi ole kuin,että tuntui koeajossa ihan helkkarilliselta nuhapumpulta...ei lähteny mihinkään.... todellinen pettymys.....noh..ken tykkää..
nixweiss.gif
 
Jeps, eli tieliikenteessä olen ollut enemmän kuin tyytyväinen daytonaan. Jarrujen nypytyksestä sen verran, että itsellänikin ne nypyttivät alussa häiritsevästi, mutta takuuseen vaihdettiin uudet levyt ja palat ja sen jälkeen ei ole nypytyksestä ollut tietoakaan. Kilometrejä on tuon levyjen vaihdon jälkeen tullut sellaiset 10tkm. Nyt kuitenkin puri tuo ratakärpänen ja meinasin vaihtaa todennäköisesti kilvettömään peliin ja keskityn tuohon rata-ajeluun enemmälti. Ensikesä tuskin muuta vaihtoehtoa antaakaan, kun taloa pitäisi ruveta kasaamaan.

Eli mikäli Daytonan osto kiinnostaa katso myynti-ilmoitukseni ja ota yhteyttä. Eiköhän me se hinta saada hiottua kohdalleen ja koeajokin voidaan sopia tarvittaessa.
Myynti-ilmoitus


Rahoitusta on tosiaan vielä aikamoinen könttä jäljellä, joten käsiraha jää aika pieneksi ja korko nykysessä rahoituksessa on 1,9% ja rahoitus on tietysti siirrettävissä. Itselläni tällähetkellä myös vakuutus rahoituksen kautta ja sen hinta on 79€/kk

Pariviikkoa sitten tuli ko pyörällä ajettua reiulut 3tkm Norjassa ja näytti toimivan hyvin matkapyöränäkin. Pyörän kunto on erittäin hyvä. Renkaat tuppasi tosin kulumaan tuolla reissulla, mutta sovitaan, että myytäessä alla on uudet esim. diablo corsat

062802moto_prv.gif
 
Ei mulla muuta sanottavaa siitä hirveästi ole kuin,että tuntui koeajossa ihan helkkarilliselta nuhapumpulta...ei lähteny mihinkään.... todellinen pettymys.....noh..ken tykkää..  
nixweiss.gif
Tehoton??? heh...
biggrin.gif
 nooo riippuu tietysti mihin vertaa??
onhan se 150 hv aikast onneton lukema  
wink.gif

Koeajopyöräkin oli kunnossa.....
Omassa Daytonassani ei kiihtyvyydessä oikeastaan ollut juurikaan moittimista...not...
 
Niin itse ainakin pidän juurikin tuosta kiihtyvyydestä, kun se teho tulee esiin jo niin alhaisilla kierroksilla. Ja ne äänet nehän laittaa mopottimen jo kulkemaan ainakin puolet kovempaa

062802moto_prv.gif
 
Ei mulla muuta sanottavaa siitä hirveästi ole kuin,että tuntui koeajossa ihan helkkarilliselta nuhapumpulta...ei lähteny mihinkään.... todellinen pettymys.....noh..ken tykkää..
nixweiss.gif
Tehoton??? heh...
biggrin.gif
nooo riippuu tietysti mihin vertaa??
onhan se 150 hv aikast onneton lukema
wink.gif

Koeajopyöräkin oli kunnossa.....
Omassa Daytonassani ei kiihtyvyydessä oikeastaan ollut juurikaan moittimista...not...
Vertailupohjana oli oma 636 Kawa...muihin japskien kiloisiin en tuota viitsi edes verrata..
talktohand.gif
biggrin.gif
noh..... Speed Triple tuntui huomattavasti paremmalta..
thumbs-up.gif
 
Motor: 3 Reihe
Hubraum: 955 cm³
Leistung: 147 PS (108 kW) bei 10.600/min
Drehmoment: 100 Nm bei 8.400/min
0 - 100 / 200 km/h: 3,1 / 9,3 sek
Vmax: 261 km/h


tuossa daytonan arvot... meinaatko että huomaat sen 0.1sec eron minkä kawa on nopeampi 0-100(en äkkiä löytänyt parempaa arvoa) - ja vielä osaisit kiihdyttää tohon?
bowdown.gif


sitten toi 0-200 - arvaas kawan luku
033102bebe_1_prv.gif

sitten vääntö - arvaas kawan luku ja kierrokset missä tulee
033102bebe_1_prv.gif


huippunopeudesta löysin kawalle 260... melkein samoihin
thumbs-up.gif


Tietysti koeajolla olet ajanut niillä kierroksilla jolla kawaa ajetaan... siellä valitettavasti on jo trumpassa rajoitin vastassa...3pyttyinen katsos ei kierrä niin korkealle - mut se vikahan on jo merkattu tankkiinkin
tounge.gif


Mut eiku baanalle kiihdyttelee... itse voin sanoa etten pääse noihin arvoihin, mutta aina yhden 6r:n kylmennän jos valoihin sellanen sattuu
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif
 
Itsekin olen ajanut 2005 Daytonalla, pakko kommentoida tuohon tehoon ja kiihtyvyyteen. Kyllä sillä varmasti 600cc:n pöllyttää, mutta japsi kiloset r4 koneet kyllä pöllyttää sen. Ja koko kierrosalueella, poislukien ehkä Kawa 10R ja -04 tai uudempi R1, ne saattaa alakiekoilla olla hiukan hengettömämpiä kuin Trumppa. Muut kyllä jättää kaikilla kierrosalueilla.

Jos verrataan vaikka GSX-R 1000:een, niin ero on ihan selkeä. Ja vielä isompi jos verrataan -05 Gixxeriin, siinä on ihan mieletön kone. Menee ihan alhaalta niin että nuppi tutisee!
 
:vannonvannon:Miksi ostaa paskaa jos ei omista peltoakaan? Muistaako joku joskus kuulleensa esim. maininnan "luotettava kuin britti" tai vastaavaa? Käännä katseesi toiseen ilmansuuntaan mikäli mielit ajaa enemmään kuin korjata  
bowdown.gif

Mutta tietty jos haluat autotalli-harrastajaksi niin..
 
Tylyttäjä olet oikeassa... en tosin ole ajanut kuin uudella r1:llä... ei vakuuttanut arkiajon kannalta. Toisaalta tässä on varmaan selvä käyrä r4 -> r3 -> v2. Noiden kaikkien väännöstä varmaan saa hienon keskustelun taas, koska käyrät paperilla ei kenenkään mielipidettä muuta.

Se mikä minun mielestä kuitenkin tärkeintä on arkiajo... ei tollasella kusiaisella hirveästi kehtaa isommalla vaihteella vääntää ku ei se yksinkertaisesti kiihdy. Eikös se ole nimenomaan se syy että halutaan lisää kuutioita?
nixweiss.gif
 
Itsekin olen ajanut 2005 Daytonalla, pakko kommentoida tuohon tehoon ja kiihtyvyyteen. Kyllä sillä varmasti 600cc:n pöllyttää, mutta japsi kiloset r4 koneet kyllä pöllyttää sen. Ja koko kierrosalueella, poislukien ehkä Kawa 10R ja -04 tai uudempi R1, ne saattaa alakiekoilla olla hiukan hengettömämpiä kuin Trumppa. Muut kyllä jättää kaikilla kierrosalueilla.

Jos verrataan vaikka GSX-R 1000:een, niin ero on ihan selkeä. Ja vielä isompi jos verrataan -05 Gixxeriin, siinä on ihan mieletön kone. Menee ihan alhaalta niin että nuppi tutisee!
Jep. Ainakin Virtasalmella huomasi tuon eron -04 kikseriin. Takasuora kun aukesi, niin olin kaverin kikserin perässä kiinni, mutta minkään ei mahtanut kun se vaan lähti niin paljon ripeämmin. Ei Daytona ihan seisomaan jäänyt, mutta enpä lähtisi rinta rottingilla 1000 kikserin kanssa viivalle. Sellainen se ero kuitenkin oli.
Mut eipä tullut älyttömästi eroa 600 kikseriin. En huomannut, mutta perässä tullut sanoi, että ei pahemmin jäänyt Daytonalle...
Huomioiden, että meikäläinen painaa Trumpan kanssa rapiat 300kg. Perässä tullut paketti painoi n.250kg. Tämä 600kikserin kuski kävi myös testaamassa Daytonaa. Sanoi vaan, että vääntää n. 60 kertaa enemmän kuin 600. Muuten oli Trumppa painava ja möhkö.

Allekirjoitan täysin, kun kävin myös itse testaamassa muutaman kierroksen 600 kikseriä...
thumbs-up.gif
 
Tylyttäjä olet oikeassa... en tosin ole ajanut kuin uudella r1:llä... ei vakuuttanut arkiajon kannalta. Toisaalta tässä on varmaan selvä käyrä r4 -> r3 -> v2. Noiden kaikkien väännöstä varmaan saa hienon keskustelun taas, koska käyrät paperilla ei kenenkään mielipidettä muuta.

Se mikä minun mielestä kuitenkin tärkeintä on arkiajo... ei tollasella kusiaisella hirveästi kehtaa isommalla vaihteella vääntää ku ei se yksinkertaisesti kiihdy. Eikös se ole nimenomaan se syy että halutaan lisää kuutioita?
nixweiss.gif
Kyllä! Onhan tuo Trumpan R3 ihan eri tasolla alaväännön suhteen ihan kuin R4 600cc kusiaiset. Ne ei väännä yhtään alhaalta -> pitää olla kunnolla jengaa ennen kuin menee mihinkään.
 
Back
Ylös