Daytona käynnistyminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aki-77
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

aki-77

New member
Tervehdys,

Mulla on hieman ongelmia Triumpissa (Daytona 955i-04)
Pyörä on uusi minulle hommasin sen pari kuukautta sitten.
Olen havainnut pyörässä ihmeellisiä ongelmia??
Aluksi akku oli niin huono että jouduin uusimaan sen tämän jälkeen jouduin käymään kuittaamassa virheilmoitukset maahantujalla no pyörä taas toimii hyvin eikun vielä vähän odotellaan kelien paranemista. Eilen sitten ajattelin kokeilla miten trumba oikein toimii kun en ole vielä ajanut vielä metriäkään, ajokamat päälle ja starttaus ... ei tapahdu mitään vaikka kuinka sahaa?? Eli pyörä seisoi 2-3 viikkoa kuittauksen jälkeen ja ei enää lähde käyntiin, missähän vika? Akussa on virtaa ei ainakaan ole syy!
Onko muilla ollut samantyyppisiä vikoja vai onko tämä joku poikkeus?

Terv. Aksa
 
Kokemusta vastaavasta tekniikasta on 70 tkm, eikä ole sattunut tuommoista.
Olisiko kosteutta imenyt jonnekin, mm. tulpankolot kerää vettä sisäänsä. Ruiskukin on joskus jumittanut talven jäljiltä, mutta ei kait parissa viikossa pitäisi tehdä mitään. Bensakin kuulemma vanhenee, mutta just itse starttasin Sprint RS:n viime syksyn naftoilla, niin hienosti lähti. Sitten on boksia, ym. mahdollisuuksia, missä voi olla vika.
Jos itsellä ei ole mahdollisuuksia ruveta purkamaan pyörää, niin ei kait auta kuin työntää huoltoon se, jos vaikka paljastuisi jokin vikakoodi.
 
Alkaako bensa haisemaan ku hankaat käyntiin??
Itellä kans tallissa tuommonen, vielä omalta kohdalta ajamaton Daytona. Edellinen omistaja neuvoi ropaamaan "muutamia" kertoja sitä virta katkaisinta edestakaisin ennen starttausta, että kone varmasti saa kakkua... Mulla toiminu hyvin ja kiltisti käynnistyny
inlove.gif


Tsemppiä tutkintoihin
pftroest.gif


Hyvä siitä tulee
buttrock.gif
 
Jos se startti konetta pyörittää reippaasti (eikä vaan pyöri tyhjää yksinään) niin eipä siinä sitten ole kuin kipinä tai bensa hukassa.

En oo Daytonan sähköjä nähnyt, mutta tsekkaa nyt ensin kytkimen ja sivujalan kytkimet ja vaikka ohita testimielessä hyppylangoilla. Ja elä kääntele kaasua yhtään startatessa - Trumpetit ei tykkää tuosta.

Näiden jälkeen sitten tulppia ihmettelemään, tuleeko kunnon kipinää? Jos tulee niin sitten bensapuoli, onko bensansuodattimen letkut kunnossa & suodatin virtaa OK? Onko tankin huohotinletkuissa tukosta (tän voi testata kokoeilemalla starttia tankinkorkki aukikin)?
 
Eipä oo mullakaan ollu vastaavia onkelmia, ota tappokatkaisija pois päältä
tounge.gif
No joo, kerran euroopan reissulla useamman sateessa ajetun päivän jälkeen se yhtenä aamuna kävi vaan kahdella jonkun aikaa. Oli saanu vettä jonnekin.
 
Kyllä yleensä on startannut moitteettomasti pitkänkin talvitauon jälkeen, viimeistään siinä 5-10 s jälkeen alkaa örähdellä ja hetken päästä on käynnissä. Tosin säilytyspaikkana on ollut puolilämmin talli, joten kondenssiveden aiheuttamia ongelmia sähkö&bensalaitteissa ei ole ollut.
 
...Käytin pyörän maahantuojalla ja kuittasivat tosiaan vikailmoitukset pois.
Bensa rupee kyllä haisemaan kun pyörittää (kytkin pohjassa tietty )ja katkaisija on auki asennossa. Se ei muuten edes pyöritä jos on väärässä asennossa huomasin sen. mutta ei jostain syystä lähde sytyttämään? Bensa on vanhaa mutta lähtihän se aiemminkin käyntiin eli ei voi olla syy. Pyörä on lämpimässä tallissa eli ei sekään voi olla ongelma.?

Viimeisen kerran kun kokeilin käyntiin kun olin ladannut akun täyteen niin lähti kun palmun alta. Annoin käydä hieman ja nykäsin muutaman kerran kaasusta putkessa pamahti aika kimeesti/kovasti, mutta kone ei sammunut vielä siihen vähän ajan jälkeen sammutin koneen avaimella ja sitten ei mitään!!? :dunno:Kaasutus ei mielestäni ollut normaalia kovempaa muutama kerta kierroksia koneelle.
Että näin.....
062802moto_prv.gif
 
Katto ny vielä sulakkeet. Yks mikä tulee mieleen on jos hall-anturi olis menny rikki. Mittaa se tai kato tuleeko tulppiin kipinää.
 
Jos trumppaa käyttää kolme kertaa siten, että kone ei lämpiä kunnolla, ts. automaattiryyppy ei mene pois päältä, tulpat saattaa pimentyä kaikki yhtäaikaa..

Joskus männävuosina eräässä trumppaliikkeessä oli myyjällä tapana rämäyttää asiakkaan mieliksi trumppa sisällä käymään, ja kolmannen kerran samaan pyörään tulppia vaihtaessaan herrat tajusivat, että se käynnistely tappaa ne tulpat..

Olisko tämmöinen mahdollista?

Jos kerran bensa haisee, niin kipinä enään uupuu!


- T -
 
Jos trumppaa käyttää kolme kertaa siten, että kone ei lämpiä kunnolla, ts. automaattiryyppy ei mene pois päältä, tulpat saattaa pimentyä kaikki yhtäaikaa..

Joskus männävuosina eräässä trumppaliikkeessä oli myyjällä tapana rämäyttää asiakkaan mieliksi trumppa sisällä käymään, ja kolmannen kerran samaan pyörään tulppia vaihtaessaan herrat tajusivat, että se käynnistely tappaa ne tulpat..

Olisko tämmöinen mahdollista?

Jos kerran bensa haisee, niin kipinä enään uupuu!


- T -
Kiitti vaan kaikille vinkeistä nyt varmaan juuri tapahtui tämä
smile_org.gif
 
Back
Ylös