Delvac keskustelua täällä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ilmajäähdytteisissä voi tosiaan lämmöt nousta aika huimiksi; Harleyn TC-koneisissa mitattu joskus 160C kansista. Itse käytin aikoinaan RedLinen öljyjä, ovat suunnilleen vastaavista aineista tehty kuin esim AeroShellin "turbiiniöljyt" joiden oikeasti on säilytettävä viskositeetti ja kalvon paksuus kuumissakin olosuhteissa... toki litran hinnalla sai gallonan Delvacia tai Rotellaa...
 
Tere.minäkin meinasin osalistua delvac keskusteluun koska kokeilin sitä aikoinani 1100 effässä.kulutus ei muuttunut miksikään ja kytkin ei irroittanut kunnolla,pitkien kokeilujen tuloksena shellin adwance ultra 10/40 poisti murheet.kulutus puolittui ja kytkin irrotti kunnolla,pyörä on nyt kulkenut 150000 km.minä en näe mitään muuta hyvää delvacissa kuin hinta,monesti kerrotaan sen olevan turbo testatun ja sekö riittää tekemään sitä hyvän pyörä öljyn kun monessakaan kaupan pyörässä ei ole turboa olemassakaan?Itse olen nykyään käyttänyt Motulin 20/50 ja Repsolin 15/50 mineraali oljyjä joissa on Jaso Ma lukitus.Delvac on raskaan kaluston öljy ja verratkaa pyörää esim:traktoriin mitä yhtistä näet? ja jos delvak olisi niin yli vertainen kuin jotkut sanovat miksi sitä sitten ei ylisesti käytetäisi henkilö autoissa? vaan se sopisi eritysesti pyöriin,monikin laittaa autoihinsa Mobil ykköstä ja minäkin kuulun niihin.Kerran kysyin kaverilta joka omistaa mootorikoneistamon ja ajaa WV Transportia pumppusuutin koneella varustetulla,että laittaisiko hän delvaccia siihen koneeseen hän vastasi että laittaisi jos joku maksaisi kone remontin,aika hyvin vastattu.pyörä on minusta paljon herkempi laite kuin auto tai traktori. Onhan niitä muitakin urbaani legentoja ja tämä öljy asia kuulunee siihen kategoriaan että kun joku on kokeillut jotain niin sitten se käy kaikille ja kaikeen. Tämä tällä kertaa Savo:rant:sta..


Hah! Vai ei kestä portterin kone delvakkia. Siinä taitaa olla oikein megaurbaanilegenda :)
Mikä se tekee pyörästä niin "herkän", ettei d.tä kärsi laittaa? Onko siellä koneen sisällä sellaisia herkkiä hienomekaanisia kellojousikoneistoja? :)-
Taitaa delvacci tehdä lukijoista vain yliherkkiä :thumbup:
 
Hah! Vai ei kestä portterin kone delvakkia. Siinä taitaa olla oikein megaurbaanilegenda :)
Mikä se tekee pyörästä niin "herkän", ettei d.tä kärsi laittaa? Onko siellä koneen sisällä sellaisia herkkiä hienomekaanisia kellojousikoneistoja? :)-
Taitaa delvacci tehdä lukijoista vain yliherkkiä :thumbup:


Jos tuo transporter on pumppusuutin koneella, niin niihin on omat öljynsä. Ei sinne Delvacia voi laittaa, kun ei täytä VW:n luokitusta kyseiselle koneelle. Tässä yksi vaihtoehto pumppusuutindieseliin.


http://www.motonet.fi/fi/tuote/592047/Teboil-Diamond-Dsl-5W-40-10l
 
^Onpas tosi jännä homma, ettei toimi kuumana jos laitat viskositeetiltään ohuempaa öljyä kuin suositus on.
 
Jos 20L pöntön MX:sää saa hintaan 80€, niin onko se lahjoitus vai ryöstö?
 
Kuulin hyvän vinkin kuinka tuota delvaccia kannattaa käyttää. Ostaa 20l pöntön ja vie sen jätepisteeseen ja ostaa sit kunnollista öljyä ja laittaa sen moottoriin. :dunno:
 
Kuulin hyvän vinkin kuinka tuota delvaccia kannattaa käyttää. Ostaa 20l pöntön ja vie sen jätepisteeseen ja ostaa sit kunnollista öljyä ja laittaa sen moottoriin. :dunno:

Tuo se sit meidän tallin jätepisteeseen, me voidaan toimittaa se ilmaiseksi eteenpäin. :;):

P.S. Mikä on kunnollista öljyä ja mikä omisaisuus siinä eroaa Delvacista? Ja missä laitteissa tuollaista kunnollista öljyä pitäs käyttää?
 
Laitoin mx delvacit vanhaan xj jammuun.Pesköön delvac paskoja pois, sitte vanhaan mineraalit sisään.Ei viitti ekoilla delvaceilla montaa sataa km. Varmaan ajella?
 
Delvakit laitoin nyt keväällä, zzr 1100 -94. Reilu 2000km ajanu ja alko vaihteet hyppimään (3.) :blink: Eikös tämän ihmeöljyn pitäny parantaa eikä huonontaa? :itkupilli:
 
Tuo se sit meidän tallin jätepisteeseen, me voidaan toimittaa se ilmaiseksi eteenpäin. :;):

P.S. Mikä on kunnollista öljyä ja mikä omisaisuus siinä eroaa Delvacista? Ja missä laitteissa tuollaista kunnollista öljyä pitäs käyttää?

Moottoripyörä kulkee niin kovaa ja siinä on niin paljon kierroksia, että tavallinen öljy ei toimi. Purkissa pitää olla moottoripyörän kuva ja öljyssä lisäaineet.
 
Delvakit laitoin nyt keväällä, zzr 1100 -94. Reilu 2000km ajanu ja alko vaihteet hyppimään (3.) :blink: Eikös tämän ihmeöljyn pitäny parantaa eikä huonontaa? :itkupilli:

Ihme juttu kyllä. Yleensä delvac korjaa pyöristyneet kytkentähampaat ja hyppiminen loppuu vähän ajan päästä.
 
Moottoripyörä kulkee niin kovaa ja siinä on niin paljon kierroksia, että tavallinen öljy ei toimi. Purkissa pitää olla moottoripyörän kuva ja öljyssä lisäaineet.

Entäs kun mulla on nyt vaan jotain Enin ja Castrolin moottoriöljyjä, eikä kummassakaan purkissa ole mopon kuvaa? Pitääkö nuo nyt kaataa pois ja hankkia jotain muuta tilalle?
 
Minä laskeskelin, että mäntä kulkee transporterissa kovempaa kuin kusiaisessa kun niillä ajetaan samaa nopeutta. Jos panen kusiaisen männät kulkemaan yhtä kovaa, niin kortti lähtee.
 
Entäs kun mulla on nyt vaan jotain Enin ja Castrolin moottoriöljyjä, eikä kummassakaan purkissa ole mopon kuvaa? Pitääkö nuo nyt kaataa pois ja hankkia jotain muuta tilalle?

No mitäpä miettii "raati" tästä; miullapa se on ollut cbr 1100 -07 uudesta asti, eka öljynvaihdosta alkaen se on syönyt sisuksiinsa delvacin mx:ää, nyt on ajettu jo yli 78000km; ei tuo ole valittanut vaikka kannussa ei ole ollut sitä kuvaa,,, lienen toiminut alusta asti ihan väärin???

ArskaH
 
No mitäpä miettii "raati" tästä; miullapa se on ollut cbr 1100 -07 uudesta asti, eka öljynvaihdosta alkaen se on syönyt sisuksiinsa delvacin mx:ää, nyt on ajettu jo yli 78000km; ei tuo ole valittanut vaikka kannussa ei ole ollut sitä kuvaa,,, lienen toiminut alusta asti ihan väärin???

ArskaH

:grin: Tietämättäsi se sun moottoripyörä on rikki, poikki, ainakin käyttökelvottomassa kunnossa ja luultavimmin myös ojan vastarinteessä vasemmalle kaartuvassa mutkassa, on ollut jo ensimmäisestä öljynvaihdosta lähtien.
Et ole ajanut sillä metriäkään, ainoastaan nähnyt unia ajeluista ja mukavista mutkista. :grin:
 
Kovin on pienet kilsat tehdä johtopäätöksiä, sitten kun kilsat alkaa kakkosella tai kolmosella niin aletaan näkemään paremmin öljyn vaikutukset. On meinaan noilla kilsoilla olevissa peleissä tullut vastaan mielenkiintoisia havaintoja siitä millä öljyillä on ajettu, ja millä matka vielä jatkuu ja missä joudutaan tekemään koneremontti öljynkulutuksen johdosta.
 
Kovin on pienet kilsat tehdä johtopäätöksiä, sitten kun kilsat alkaa kakkosella tai kolmosella niin aletaan näkemään paremmin öljyn vaikutukset. On meinaan noilla kilsoilla olevissa peleissä tullut vastaan mielenkiintoisia havaintoja siitä millä öljyillä on ajettu, ja millä matka vielä jatkuu ja missä joudutaan tekemään koneremontti öljynkulutuksen johdosta.

Ei ole yksilöllisiä eroja koneissa?

http://yle.fi/uutiset/turkulaisen_a..._aloitti_yhden_auton_mielenosoituksen/8020573

Tuskinpa noistakaan kaikki vie 4 l / 1000 km. Jotkut saattavat viedä vain 0,5 l / 1000 km :grin:

Lisäksi on havaittu, että eri öljyillä on erilainen kulutus. Miten siis varmistaa objektiivisuus havainnoissa?
 
Auton ja mp:n oleellinen ero öljyn suhteen on se, että mp:ssä kytkimen kulumisen tuoma muju kiertää moottoria voitelevan öljyn mukaan.

Eipä silti, itsekin D:llä ajelen...
 
Auton ja mp:n oleellinen ero öljyn suhteen on se, että mp:ssä kytkimen kulumisen tuoma muju kiertää moottoria voitelevan öljyn mukaan.

Eipä silti, itsekin D:llä ajelen...

Totta, mutta miten se kytkinliete on mp-öljyn seassa haitattomammassa muodossa kuin Delvacin seassa...
 
Back
Ylös