Yamaha1
New member
Ei tuosta BMW:n laatikosta mitään Hondaa saa aikaiseksi vaikka öljyt vaihtaa.
Ja luojalle kiitos siitä!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tuosta BMW:n laatikosta mitään Hondaa saa aikaiseksi vaikka öljyt vaihtaa.
Tere.minäkin meinasin osalistua delvac keskusteluun koska kokeilin sitä aikoinani 1100 effässä.kulutus ei muuttunut miksikään ja kytkin ei irroittanut kunnolla,pitkien kokeilujen tuloksena shellin adwance ultra 10/40 poisti murheet.kulutus puolittui ja kytkin irrotti kunnolla,pyörä on nyt kulkenut 150000 km.minä en näe mitään muuta hyvää delvacissa kuin hinta,monesti kerrotaan sen olevan turbo testatun ja sekö riittää tekemään sitä hyvän pyörä öljyn kun monessakaan kaupan pyörässä ei ole turboa olemassakaan?Itse olen nykyään käyttänyt Motulin 20/50 ja Repsolin 15/50 mineraali oljyjä joissa on Jaso Ma lukitus.Delvac on raskaan kaluston öljy ja verratkaa pyörää esim:traktoriin mitä yhtistä näet? ja jos delvak olisi niin yli vertainen kuin jotkut sanovat miksi sitä sitten ei ylisesti käytetäisi henkilö autoissa? vaan se sopisi eritysesti pyöriin,monikin laittaa autoihinsa Mobil ykköstä ja minäkin kuulun niihin.Kerran kysyin kaverilta joka omistaa mootorikoneistamon ja ajaa WV Transportia pumppusuutin koneella varustetulla,että laittaisiko hän delvaccia siihen koneeseen hän vastasi että laittaisi jos joku maksaisi kone remontin,aika hyvin vastattu.pyörä on minusta paljon herkempi laite kuin auto tai traktori. Onhan niitä muitakin urbaani legentoja ja tämä öljy asia kuulunee siihen kategoriaan että kun joku on kokeillut jotain niin sitten se käy kaikille ja kaikeen. Tämä tällä kertaa Savosta..

Hah! Vai ei kestä portterin kone delvakkia. Siinä taitaa olla oikein megaurbaanilegenda
Mikä se tekee pyörästä niin "herkän", ettei d.tä kärsi laittaa? Onko siellä koneen sisällä sellaisia herkkiä hienomekaanisia kellojousikoneistoja?
Taitaa delvacci tehdä lukijoista vain yliherkkiä![]()
Kuulin hyvän vinkin kuinka tuota delvaccia kannattaa käyttää. Ostaa 20l pöntön ja vie sen jätepisteeseen ja ostaa sit kunnollista öljyä ja laittaa sen moottoriin.![]()

Tuo se sit meidän tallin jätepisteeseen, me voidaan toimittaa se ilmaiseksi eteenpäin.
P.S. Mikä on kunnollista öljyä ja mikä omisaisuus siinä eroaa Delvacista? Ja missä laitteissa tuollaista kunnollista öljyä pitäs käyttää?
Delvakit laitoin nyt keväällä, zzr 1100 -94. Reilu 2000km ajanu ja alko vaihteet hyppimään (3.)Eikös tämän ihmeöljyn pitäny parantaa eikä huonontaa?
![]()
Moottoripyörä kulkee niin kovaa ja siinä on niin paljon kierroksia, että tavallinen öljy ei toimi. Purkissa pitää olla moottoripyörän kuva ja öljyssä lisäaineet.
Entäs kun mulla on nyt vaan jotain Enin ja Castrolin moottoriöljyjä, eikä kummassakaan purkissa ole mopon kuvaa? Pitääkö nuo nyt kaataa pois ja hankkia jotain muuta tilalle?
No mitäpä miettii "raati" tästä; miullapa se on ollut cbr 1100 -07 uudesta asti, eka öljynvaihdosta alkaen se on syönyt sisuksiinsa delvacin mx:ää, nyt on ajettu jo yli 78000km; ei tuo ole valittanut vaikka kannussa ei ole ollut sitä kuvaa,,, lienen toiminut alusta asti ihan väärin???
ArskaH
Tietämättäsi se sun moottoripyörä on rikki, poikki, ainakin käyttökelvottomassa kunnossa ja luultavimmin myös ojan vastarinteessä vasemmalle kaartuvassa mutkassa, on ollut jo ensimmäisestä öljynvaihdosta lähtien. 
Kovin on pienet kilsat tehdä johtopäätöksiä, sitten kun kilsat alkaa kakkosella tai kolmosella niin aletaan näkemään paremmin öljyn vaikutukset. On meinaan noilla kilsoilla olevissa peleissä tullut vastaan mielenkiintoisia havaintoja siitä millä öljyillä on ajettu, ja millä matka vielä jatkuu ja missä joudutaan tekemään koneremontti öljynkulutuksen johdosta.

Auton ja mp:n oleellinen ero öljyn suhteen on se, että mp:ssä kytkimen kulumisen tuoma muju kiertää moottoria voitelevan öljyn mukaan.
Eipä silti, itsekin D:llä ajelen...