specka
New member
1/3mm letkulle tuo ei yleensä oo ongelma. Sulkuventtiilli pumpun luona riittää, jollei pudotuskorkeus nouse kovin isoksi.Noissa pumpu sovelluksissa voisi myös olla hyvä käyttää jousikuormitteista vastaventtiiliä (lähellä ketjua ja suutinta) joka avautuu pienestä paineesta -> mahdollisesti itse tyhjenevän letkun osa jää lyhyeksi -> parempi kontrolli öljyn levitykseen.
Kaverilla on n 45 cm eroa venttiilin ja suuttimen välillä ja toimii hyvin, mulla jotain luokkaa 60 cm ja joskus on valunut 10-20 cm putkea tyhjäksi -> maahan asti tippu pari tippaa. pitäis kaivaa pumpulle paikka alempaa.
Myös suuttimen asettelu ratasta vasten vaikuttaa sen valumis herkkyyteen.
Tuon alas laitetun venttiilin mahdollinen ongelma on siinä että putken pitää olla paineistettu- se laajenee ja toimii paine varastona, kun venttiili aukeaa se työntää sit enemmän kerralla.
Siis mun nähdäkseni hankala toteuttaa ja säätää.Tai sit sen pitää olla tosi herkkä.
nyt menee 5-10 sek pumppauksesta siihen kun tippa muodostuu suuttimen kärkeen. Paineen muutos suttimella ei oo välitön oljyn viskositeetin ja letkun joustavuuden takia.