Ducati 1098R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sjobbe

New member
Nyt alkaa olee suht. asiallinen laite. Harkintalistalle. Paljonkohan maksaa suomessa?

1098r_2008_intro05.jpg


1098r_2008_intro02.jpg


1098r_2008_intro06.jpg


1098r_specs.gif
 
Just... no jos joku ostaa eka ja sit käytettynä siltä  
biggrin.gif

Tehoja ja kuutioita tuossa on tismalleen saman verran kun 12r:ssä. Painoa ~1/3 vähemmän
 
134nm/7750 rpm. Vaadin gsx1000 r:än vääntö käyriä rinnalla!
biggrin.gif
Kyllä taitaa väännöissä jäädä kilonen kiksutin, mutta siinä se sitten onkin...
wink.gif


Fast bikes december 2007 lehdessä oli testi missä GSX-R 750 pesi dukun 1098S mallia 0-60mph, 0-100mph, huipuissa ja varttimaililla. Tehoa ja vääntöä vähemmän, mutta takavaloja joutuu duku katselemaan kiihdytyksissä.
tounge.gif


On se nätti.
 
134nm/7750 rpm. Vaadin gsx1000 r:än vääntö käyriä rinnalla!  
biggrin.gif
Kyllä taitaa väännöissä jäädä kilonen kiksutin, mutta siinä se sitten onkin...  
wink.gif


Fast bikes december 2007 lehdessä oli testi missä GSX-R 750 pesi dukun 1098S mallia 0-60mph, 0-100mph, huipuissa ja varttimaililla. Tehoa ja vääntöä vähemmän, mutta takavaloja joutuu duku katselemaan kiihdytyksissä.  
tounge.gif


On se nätti.
On muuten niin so last season alkaa vertaamaan Ducatia kiksuttimeen. On se kiksu varmasti ihan hyvä peli, mennään varman päälle ettei vaan sattuis mitään.  
biggrin.gif
Mutta kun se kiksutin on vaan niin kovin tavis. Yhtä jännittävä kuin lähikauppaan meneminen.

999R on taas... miten sen nyt sanoisi... vaikuttava. Hienon pyörän ovat tehneet kertakaikkiaan.
 
134nm/7750 rpm. Vaadin gsx1000 r:än vääntö käyriä rinnalla!
biggrin.gif
Eihän tuolle melkeen 1200cc koneelle enää alle 1000cc kone pärjää väännöissä.. Tilavuuden kasvattamisella kun vääntöä saadaan toki lisää.

Mutta 1200cc koneelle aika miedot huippuväännöt?
Aivan kuten mäntiä lisäämällä tehoa
tounge.gif
Itse asiassa ihmettelen miksi japsit ovat pitäytyneet maagisessa tuhat kuutioisissa jo niin pitkään, kisa sääntöjen takiako? No Off topic sikseen ja lisää kuvia kehiin?
 
134nm/7750 rpm. Vaadin gsx1000 r:än vääntö käyriä rinnalla!  
biggrin.gif
Eihän tuolle melkeen 1200cc koneelle enää alle 1000cc kone pärjää väännöissä.. Tilavuuden kasvattamisella kun vääntöä saadaan toki lisää.

Mutta 1200cc koneelle aika miedot huippuväännöt?
Aivan kuten mäntiä lisäämällä tehoa  
tounge.gif
Itse asiassa ihmettelen miksi japsit ovat pitäytyneet maagisessa tuhat kuutioisissa jo niin pitkään, kisa sääntöjen takiako? No Off topic sikseen ja lisää kuvia kehiin?
Juu, tuossa n. 1000cc luokassa, saadaan kyllä kone tuottamaan paremmin tehoa kahdella lisämännällä
wink.gif
Ducati tietää sen vallan mainiosti, ja päätyikin ralli-mallissaan 4cyl koneeseen.

Kaippa ne japsitkin kohta joutuu tilavuutta alkaa nostamaan, kun alle 1000cc koneet alkaa olemaan melko tappiin vedettyjä. Nyt jo alkaa trendi olemaan se, että haetaan vaikka se +5hp lisää ylös koko muun rekisterin kustannuksella; ei hyvä, ainakaan katupyörään..

Eli itse kannatan sitä, että sporttipyöriin ilman muuta 100-200cc lisää tilavuutta. Eipä siinä paino juuri nouse, kun sen tekee oikein.
 
134nm/7750 rpm. Vaadin gsx1000 r:än vääntö käyriä rinnalla!
biggrin.gif
Eihän tuolle melkeen 1200cc koneelle enää alle 1000cc kone pärjää väännöissä.. Tilavuuden kasvattamisella kun vääntöä saadaan toki lisää.

Mutta 1200cc koneelle aika miedot huippuväännöt?
Aivan kuten mäntiä lisäämällä tehoa
tounge.gif
Itse asiassa ihmettelen miksi japsit ovat pitäytyneet maagisessa tuhat kuutioisissa jo niin pitkään, kisa sääntöjen takiako? No Off topic sikseen ja lisää kuvia kehiin?
Isompi kone on aina makeampi ajaa omasta mielestä, varsinkin kun tässä tapauksessa ei kärsisi edes painon muodossa. Jos pelkkää litratehoa haluaa, ei kannata ostaa kusiaista isompaa. Tuo Ducatin 112Nm/litra ei ole mikään kumouksellinen, mutta ihan suht ok lukema.
 
134nm/7750 rpm. Vaadin gsx1000 r:än vääntö käyriä rinnalla!  
biggrin.gif
Eihän tuolle melkeen 1200cc koneelle enää alle 1000cc kone pärjää väännöissä.. Tilavuuden kasvattamisella kun vääntöä saadaan toki lisää.

Mutta 1200cc koneelle aika miedot huippuväännöt?
Aivan kuten mäntiä lisäämällä tehoa  
tounge.gif
Itse asiassa ihmettelen miksi japsit ovat pitäytyneet maagisessa tuhat kuutioisissa jo niin pitkään, kisa sääntöjen takiako? No Off topic sikseen ja lisää kuvia kehiin?
Isompi kone on aina makeampi ajaa omasta mielestä, varsinkin kun tässä tapauksessa ei kärsisi edes painon muodossa. Jos pelkkää litratehoa haluaa, ei kannata ostaa kusiaista isompaa. Tuo Ducatin 112Nm/litra ei ole mikään kumouksellinen, mutta ihan suht ok lukema.
Sama juttu, iso kone on hieno ajaa, kunhan se kiertää ja siinä on huipputehoakin tarpeeksi. Eli koko laajalle kierrosalueelle vääntöä, niin se on kaikista makein vetää!

Sellainen iso kone, joka puutuu jo keskialueen jälkeen, ei ole kovinkaan kummoinen. Esim GSX 1400. Ei sillä pelkällä alaväännöllä juhlita, ylhäälläkin pitää tapahtua, muuten jää lystinpito pahasti vajavaiseksi
tounge.gif
 
Nyt kun nämä isolohkoiset monsterit on nähty niin odotan mielenkiinnolla pienempiä ja kevyempiä pyöriä. MV Agustan 80-heppainen 1-pyttyinen kiinnostaa, jos he vaan tuovat sen markkinoille joskus.

Ducatillakin oli Supermono, mutta eivät saaneet siitä koskaan sarjatuotantopeliä.
 
Back
Ylös