• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati 1199 Panigale

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja contest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

contest

New member
Pilvet siirtyivät sivuun tämän järisyttävän uutuuden paljastuessa...

1199 Panigale

Mielipiteitä??

Aika tautista teknologiaa ainakin on ladattu pyörään!

Monokokkirunko. 164kg kuivapaino, ajokunnossa 188kg.

Des-alusta Öhlinsiltä- Vaimennukset säätyvät kuten haluat, sähköisesti. Vain S-versiossa.

Brembon P50 monoblocit 330mm levyillä. Tarvitseeko tuohon nyt ottaa kantaa edes.

Abs:t jos niin haluat. +2,5kg

Led etu- ja takavalot, ainakin S-versiossa

195hp/135nm- Huoltoväli 24tkm venttiilien osalta. Märkäkytkin.

Niin ja lopuksi mitätön seikka, UPEIN pyörä mitä on vähään aikaan esitelty. Kumma kun Italiassa osataan tehdä upeita autoja ja pyöriä, Japanissa siitä ei taideta edes haaveksia
033102ass_1_prv.gif


Tässä vain kermat päältä. Kaikkea muutakin saa lisävarusteena...

Saavat kyllä kaikki japsipyörät mennä häpeämään nurkkaan ensi vuoteen asti, Bemarin teroitetulla s1000rr:llä mennään varmaan aika tasoissa. Toivottavasti ei esiinny lapsuksia.

V-tuttais olla köyhä  
baaa.gif
Onpahan jotain mitä odotella ensi talven yli. Pikkuisen tuo hinta meinaa jännittää, varmaan se heilahtaa hyvinkin yli 30000e, mutta kuinka paljon?
 
Tekniikkapornoa, mutta silti ulkonäkö jakaa mielipiteet ainakin kuvien perusteella.
 
Keulan kanssa on taidettu mennä vielä enemmän taas vanhaan 916 tyyliin päin
bowdown.gif


Järisyttävät speksit ja on se vaan niin H.I.E.N.O et heikottaa
biggrin.gif
inlove.gif


Sit vaan ens kesänä ettimään koeajopyörää, onneksi ei ole rahaa ostaa nii ei tartte laittaa heti tilaukseen
062802moto_prv.gif
 
Des-alusta Öhlinsiltä- Vaimennukset säätyvät kuten haluat, sähköisesti. Vain S-versiossa.
Ymmärsin niin, että sähkösäätöinen alusta seuraa ajotietokoneen ajomoodia (race, sport, wet) ja säätää vaimennukset sen mukaan etukäteen määrättyihin arvoihin. Eli ajon aikana ei saa itse säädettyä sähköisesti vaikka 5 napsua lisää paluuvaimennusta, vaan jos ajaa sport-kartalla niin siinä on ne sille asetetut säädöt ja jos vaihtaa race-karttaan niin se samalla vaihtaa ne race-asetukset.

Mutta noita ajomoodien oletusvaimennusasetuksia voi itse kuitenkin muuttaa, mutta se pitää tehdä ensin normaalisti käsin/ruuvarilla.

Esijännitykset säädetään perinteisesti.

TFT-näyttö on ihan pirteä uudistus.

Kirjoittelin eilen joitain juttuja pressitiedotteesta (osin samaa mitä tässäkin ketjussa on jo mainittu): http://tuppinurin.blogspot.com/2011/11/ducati-1199-panigale.html

E: Hinnoista sen verran, että Italiassa sama kuin 1198 hintalappu. Briteissä MCN:n mukaan £14995 perusmalli ja Tricolore £23495. Jenkeissä HellforLeaterin mukaan: $17,995(USD) for the standard version, $22,995(USD) for the “S” version, $23,995(USD) for “S” version with ABS and $27,995(USD) for the Italian heritage-inspired Tricolore version.

Olisiko Suomessa perusmalli n. 25t ja Tricolore 35-40t?
 
Des-alusta Öhlinsiltä- Vaimennukset säätyvät kuten haluat, sähköisesti. Vain S-versiossa.
Ymmärsin niin, että sähkösäätöinen alusta seuraa ajotietokoneen ajomoodia (race, sport, wet) ja säätää vaimennukset sen mukaan etukäteen määrättyihin arvoihin. Eli ajon aikana ei saa itse säädettyä sähköisesti vaikka 5 napsua lisää paluuvaimennusta, vaan jos ajaa sport-kartalla niin siinä on ne sille asetetut säädöt ja jos vaihtaa race-karttaan niin se samalla vaihtaa ne race-asetukset.

Mutta noita ajomoodien oletusvaimennusasetuksia voi itse kuitenkin muuttaa, mutta se pitää tehdä ensin normaalisti käsin/ruuvarilla.

Esijännitykset säädetään perinteisesti.

TFT-näyttö on ihan pirteä uudistus.

Kirjoittelin eilen joitain juttuja pressitiedotteesta (osin samaa mitä tässäkin ketjussa on jo mainittu): http://tuppinurin.blogspot.com/2011/11/ducati-1199-panigale.html

E: Hinnoista sen verran, että Italiassa sama kuin 1198 hintalappu. Briteissä MCN:n mukaan £14995 perusmalli ja Tricolore £23495. Jenkeissä HellforLeaterin mukaan: $17,995(USD) for the standard version, $22,995(USD) for the “S” version, $23,995(USD) for “S” version with ABS and $27,995(USD) for the Italian heritage-inspired Tricolore version.

Olisiko Suomessa perusmalli n. 25t ja Tricolore 35-40t?
Juu alustan ominaisuudet olivatkin jo tiedossa. En jaksanut kaikkea kirjoittaa. Hyvin informatiiviset ovat mallin esittelysivut, superpropsit siitä!

Multistradassa olen kokeillut tuota Des-alustaa. On se aika huikea vaan ja niin nopean kätevä. Etuputkien yläpäästä tulevat kumitutit ovat kyllä vähän häröt... Esijännityksen sähkösäätö on jätetty pois varmaan painosyistä. Multistradassa tämäkin meinaa on.

Hyvä jos hinta ei kovin paljoa muutu. Mutta mutta, kyllähän se S pitäisi sitten olla ja noiden välillä hintaeroa tuleekin jo yli 5000e, auts! On sähköalustaa, takovanteet ja kaikkee muutakin. Hinnan osalta, ottaisikohan S hintansa hyvin läheltä nykyistä 1198 Sp-mallia. Kunhan Suomen hinnat selviävät, nehän ovat aika kaukana noista "Euroopan" hinnoista
cool.gif


Tricolore onkin jo rahamiesten laite, minusta siinä ei nyt paljoa lisäarvoa ole enää ässään verrattuna. Hyvä huudella kun siihen ei olisi rahaa  
thumbs-up.gif


Näinkö tälläiseen edes raaskisi rahansa upottaa on hyvä kysymys. Mutta varmaa on se, että kenellekään muulla valmistajalla ei ole tarjota vastaavaa pakettia, ainakaan ennen seuraavaa vuosimallia. Hintaero Bemariin on kyllä niin kova, ettei se toki aivan perusteltu ole. Mutta se on se kuuluisa Ducatilisä, spessu maksaa.

Saattaa olla keväällä melko kysytty malli koeajoilla, varausta vaan kehiin ellei osta jo ajamatta ennen sitä  
062802moto_prv.gif


Oikein jos hoppu tulee, niin voisihan tuon käydä keväämmällä ajamassa vaikkapa vähän etelämpänä, silloin kun täällä lumet vielä sulavat.
 
Taitaa olla taas referenssi ja tuleva klassikko käsillä. Hienoja detskuja tulvillaan. Putketkin on jätetty oikeaan paikkaan, kerrankin. Nähtäväksi jää pitääkö se sen mitä lupaa...
 
Tricolore onkin jo rahamiesten laite, minusta siinä ei nyt paljoa lisäarvoa ole enää ässään verrattuna. Hyvä huudella kun siihen ei olisi rahaa  
thumbs-up.gif
Jos S-malliin saa lisävarusteena DDA+:n ja järkevällä hinnalla niin se olisi minusta "järkevin" ostos. DDA+ olisi ehkä se kovin hifistelyfeature (ja samalla Tricoloren kovin lisäarvo) kun saa GPS:llä kierrosajat ja kaikki datatiedot ratakartalle näkyviin.

Jos tuota ei saa lisävarusteena niin se nostaa aika paljon Tricoloren osakkeita ja varmasti "pakkomyy" Tricolorea joillekin. Kuitenkin Ducati sitten tarjoaa ensi vuonna DDA+:n vakiona S-malliin samaan hintaan. On se nähty ennenkin.
 
Edellisen Tricoloren omistajana olisihan se hienoa saada uuden sukupolven Tricolore kans talliin. Ne olis kuin kaksi marjaa, mutta veikkaan että jos ei tänä vuonna lotossa tule voittoa niin jää pyörä varmasti ostamatta
sad_orig.gif


Onko kellään tietoa koska suomen hinnat tulee julki noille eri versioille ja onko mahdollisuutta vaihtaa toi märkäkytkin kuivakytkimeen, niin kuin huhujen mukaan pitäisi olla?
 
Edellisen Tricoloren omistajana olisihan se hienoa saada uuden sukupolven Tricolore kans talliin. Ne olis kuin kaksi marjaa, mutta veikkaan että jos ei tänä vuonna lotossa tule voittoa niin jää pyörä varmasti ostamatta  
sad_orig.gif


Onko kellään tietoa koska suomen hinnat tulee julki noille eri versioille ja onko mahdollisuutta vaihtaa toi märkäkytkin kuivakytkimeen, niin kuin huhujen mukaan pitäisi olla?
Moisesta kytkimenvaihtomahdollisuudesta en ole kyllä edes kuullut. Mistä moinen tieto? Ja ylipäätään miksi....? Okei, historiikkiset vuodatukset voi skipata. Kevyempi paino (1kg!), parempi kestävyys, parempi käytettävyys. Plussaa myös että jakohihnat on jätetty veke, alentaa taas huoltokustannuksia. Ketju se sieltä sit poikii jos mikä
tounge.gif


Hailac kiinni tämän viikon, varmaan messuilla ovat. Kaipa niitä kovia hintoja sen jälkeen alkaa herua.

Kuivakytkin, miksi??
 
sanoi:
Jos S-malliin saa lisävarusteena DDA+:n ja järkevällä hinnalla niin se olisi minusta "järkevin" ostos. DDA+ olisi ehkä se kovin hifistelyfeature (ja samalla Tricoloren kovin lisäarvo) kun saa GPS:llä kierrosajat ja kaikki datatiedot ratakartalle näkyviin.

Jos tuota ei saa lisävarusteena niin se nostaa aika paljon Tricoloren osakkeita ja varmasti "pakkomyy" Tricolorea joillekin. Kuitenkin Ducati sitten tarjoaa ensi vuonna DDA+:n vakiona S-malliin samaan hintaan. On se nähty ennenkin.

Ainakin tuolla sivulla voi ruksata DDA:n

"Ducati Corse Superstock data acquisition kit
Data acquisition kit designed by Ducati Corse for Superstock Championship 2012. It includes sensors for fork and rear monoshock absorber, pressure sensors, expansion module for DDA 16 MB, the dedicated wiring and the management software. It must be used with GPS kit and DDA 16 MB part no. 96676510B.
Code: 96524111B"

ja paljon muuta hauskaa. Itellä valinta olisikin perusmalli muutamalla optiolla.
 
^Ilmeisesti tuo Superstock datakitti on eriasia kuin DDA+, tai itseasiassa sen lisäosa. Superstock-kitissä on alusta- ja painesensorit ja vaatii DDA:n pohjalle ennen kuin voi asentaa. Rata- ja kisakäyttöön varmasti hyvä työkalu.

Ärsyttävästi julkaisutiedot hehkuttaa jokapaikassa DDA+:aa ja noissa lisävarustesivuilla mainitaan vain DDA (ilman plussaa). Typo vai kaksi eri asiaa? Onko sitten "Ducati Data Analyzer (DDA) and GPS finish power kit" on yhtäkuin DDA+?
nixweiss.gif
 
Back
Ylös