• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati 848

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8551
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oikeestaan tuo 749 miellyttäis silmää enemmän, tosin sen huoltaminenhan taitaa tulla kuitenkin aika paljo kalliimmaksi kuin 848? Käsittääkseni tässä 848 on märkäkytkin ja 749 ei?  
omg.gif
Täällä saattas olla tulossa myyntiin syksyllä 749s -03 Termignonin kokoputkistolla
idea3.gif


Mut tosiaankin ainakin sellanen 200 km siirtymä ei tuota tuskaa, varsinkii jos on paljon mutkateitä. Suoran tien ajaminen tuolla on kyllä rehellisesti sanottuna tylsää, ja silloin nopeuksia on vaikea pitää kurissa. Kaupunkiajo on tosiaan jotain mille tuo pyörä ei ole tehty, mutta tuskinpa sitä kovin moni ostaakaan siihen tarkoitukseen.

Huollot tuossa pyörässä eivät välttämättä ole ihan älyttömän kalliita jos löytää hyvän paikan missä huollattaa. Ducati-huoltopaikkojen hinnoissa kun on suuriakin eroja.
 
Oikeestaan tuo 749 miellyttäis silmää enemmän, tosin sen huoltaminenhan taitaa tulla kuitenkin aika paljo kalliimmaksi kuin 848? Käsittääkseni tässä 848 on märkäkytkin ja 749 ei?
omg.gif
Täällä saattas olla tulossa myyntiin syksyllä 749s -03 Termignonin kokoputkistolla
idea3.gif


Mut tosiaankin ainakin sellanen 200 km siirtymä ei tuota tuskaa, varsinkii jos on paljon mutkateitä. Suoran tien ajaminen tuolla on kyllä rehellisesti sanottuna tylsää, ja silloin nopeuksia on vaikea pitää kurissa. Kaupunkiajo on tosiaan jotain mille tuo pyörä ei ole tehty, mutta tuskinpa sitä kovin moni ostaakaan siihen tarkoitukseen.

Huollot tuossa pyörässä eivät välttämättä ole ihan älyttömän kalliita jos löytää hyvän paikan missä huollattaa. Ducati-huoltopaikkojen hinnoissa kun on suuriakin eroja.
mua kiinnostais että miks myyt pyörän syksyllä
cool.gif
 
Miksi vertaatte 749 ja 848 kun 848 hinnalla saa 999:n ja vielä S-mallin? Silloin on tehoakin ja varsinkin vääntöä ja ehkä kestävyyttäkin enemmän. Omani on myynnissä tai myynkin ehkä 1098S:n, mutta älkää antako sen vaikuttaa jos mielipide kiinnostaa. 999S on minun mielestä oikeasti noista se paras pyörä yleiskäyttöön. Kaikki on laatuosia ja hyvä harmooninen paketti. 848 on ehkä mieleinen japseista loikkaavalle, mutta eihän se halpa ole.
 
Miksi vertaatte 749 ja 848 kun 848 hinnalla saa 999:n ja vielä S-mallin? Silloin on tehoakin ja varsinkin vääntöä ja ehkä kestävyyttäkin enemmän. Omani on myynnissä tai myynkin ehkä 1098S:n, mutta älkää antako sen vaikuttaa jos mielipide kiinnostaa. 999S on minun mielestä oikeasti noista se paras pyörä yleiskäyttöön. Kaikki on laatuosia ja hyvä harmooninen paketti. 848 on ehkä mieleinen japseista loikkaavalle, mutta eihän se halpa ole.
Minähän se vertailun aloitin ja tarkoitus kuristaa alle 25kw joten eipä varmaan kannata tonnisesta..?
 
jaa se jäikin vähemmälle huomiolle. Ei taitaisi toimia kovin hyvin edes 750 superbike. Taitaisi olla Monster sopivampi.
 
tarkoitus onkin lähinnä laittaa vaan papereihin alle 25kw jos voi tehdä muuten kuin kaasukahvasta kuristamalla.. Mielestäni se tonninen ois mulla liian iso pyörä ekaksi "isoksi pyöräksi", vaikka muutamia yli tonnisia olenkin kokeillut.. Tosin taitaa se tuo 848 olla melko tehokas peli..
cool.gif
siitä kaasukahvasta en nimenomaan haluaisi kuristaa kun sen voivat poliisit niin helposti sitten tarkistaa.. eli luultavasti 749 sit päädyn jos siihen oli saatavilla joku kuristuspalikka..
033102beer_1_prv.gif
 
Huollot tuossa pyörässä eivät välttämättä ole ihan älyttömän kalliita jos löytää hyvän paikan missä huollattaa. Ducati-huoltopaikkojen hinnoissa kun on suuriakin eroja.
Missä olet huollattanut ja mitä huoltoja? Hinnat toki kiinnostavat myös.
Imatralla Kisa-liikkeen huollossa teetätin keväällä ns. ison huollon ennen kuin ajoin pyörällä yhtään. Työlle hintaa tuli reilu 300€+osiin meni siellä noin 250€ sis. jakohihnat, jarrupalat eteen ja venttiilien säätöpaloja+kiiloja. Lisäksi itelläni oli öljyt, jäähd. nesteet, jarrunesteet, ilmansuodattimet ja öljynsuodatin. Samalla säädettiin ecu toimimaan Termin putkiston kanssa ja käytiin muutenkin testerillä tarvittavat asiat läpi. Lisäksi voin mainita erikseen vielä loistavan palvelun jota ei rahallakaan aina voi ostaa. Olin itse koko päivän katsomassa vieressä kun huolto tehtiin. Sain selvityksen kaikista työvaiheista ja enemmänkin tietoa pyörän toiminnasta ja muustakin.  
buttrock.gif


EDIT
Se vielä, että tuntiveloitus oli tuolloin 45€, mutta se oli vaihtunut itseasiassa siinä välissä kun varasin huollon ja kävin huollattamassa johonkin 60 euroon. Sain kuitenkin vielä silloin vanhalla hinnalla kun se oli luvattu. Eikös Hailacilla ole kuitenkin vielä kalliimpaa tuo tuntiveloitus. Eivätkä taida edes tehdä noita huoltoja kun sillä hapokkaalla kiinteällä hinnalla.
 
Oikeestaan tuo 749 miellyttäis silmää enemmän, tosin sen huoltaminenhan taitaa tulla kuitenkin aika paljo kalliimmaksi kuin 848? Käsittääkseni tässä 848 on märkäkytkin ja 749 ei?  
omg.gif
Täällä saattas olla tulossa myyntiin syksyllä 749s -03 Termignonin kokoputkistolla
idea3.gif


Mut tosiaankin ainakin sellanen 200 km siirtymä ei tuota tuskaa, varsinkii jos on paljon mutkateitä. Suoran tien ajaminen tuolla on kyllä rehellisesti sanottuna tylsää, ja silloin nopeuksia on vaikea pitää kurissa. Kaupunkiajo on tosiaan jotain mille tuo pyörä ei ole tehty, mutta tuskinpa sitä kovin moni ostaakaan siihen tarkoitukseen.

Huollot tuossa pyörässä eivät välttämättä ole ihan älyttömän kalliita jos löytää hyvän paikan missä huollattaa. Ducati-huoltopaikkojen hinnoissa kun on suuriakin eroja.
mua kiinnostais että miks myyt pyörän syksyllä  
cool.gif
En oo yhtään varma oonko myymässä pyörää. Jotenkii vaan tuo 848 himottaa. Myös 999 on yksi vaihtoehto. Jos pyörä kiinnostaa niin ota yhteyttä yv:llä. Se on varma, että näin kesällä sitä en kyllä ainakaan myy.
 
Omani on myynnissä tai myynkin ehkä 1098S:n, mutta älkää antako sen vaikuttaa jos mielipide kiinnostaa. 999S on minun mielestä oikeasti noista se paras pyörä yleiskäyttöön. Kaikki on laatuosia ja hyvä harmooninen paketti.
Miten on Mikko, eikö pyörälläsi ole ajettu alle 6000km .Silloinhan se katsottaisiin uudeksi ajoneuvoksi ja verot olisivat kovat. Muuten voisi ehkä tulevaisuudessa kiinnostaakin.
 
Olen tullut siihen tulokseen että ostan 848 jos siihen ilmestyy jotain muuta kuristustapaa kuin kaasukahvasta kuristaminen, jos ei niin ostan 749S sitten luultavasti, tosin isä ja veli painostaa suzukiin
mad.gif
Jotenkin se ducati nyt vaan on saatava
biggrin.gif
 
Tosiaan tuli semmonen juttu vielä mieleen että kun mobile.de sivulta kattoo noita vähän käytettyjä 848 niin hintaa noin sen 12-13 tonnia, osaisitteko sanoa edes suunnilleen että paljon tulee sitten veroa päälle jos sieltä semmosen tuotattaisin?
033102bebe_1_prv.gif
 
Laitoin Akukolle privaa.
Käytetyssä pitää olla yli 6000 km, jotta verotetaan käytettynä. Uuden hinta Suomessa on n. 21.000 €. Tulli voisi olettaa, että käytetyn Suomesta saisi 18.000 €, josta alennettu hinta voisi olla 17.000 € luokkaa. Vero on 20% eli 3400 € ja sille ALV 750 € eli yhteensä 4150 €. Tämä ei ole tarkka laskenta, mutta tuohon saa varautua ja lisäksi kuluja kuten rekisteröintikatsastus 200 €, tuontikulut ym. Jos löytyy Suomesta niin kannattanee ostaa täältä. Autojen tuonnissahan etu tulee lähinnä varusteilla.
Katsoin muuten 999S:n tilanteen Mobilesta ja ei ollut yhtään 2005/2006 mallista. 1098S:ää oli parikymmentä kohtuu edullisesti 15-17.000 € lähtien. Kannattaa vielä muistaa, että monesti kun Saksassa asuessa kyselin kavereille autoja niin koskaan ei niitä Mobilen halvimpia löytynyt.
 
kiitos vastauksesta.. tuntus että nuo 749S tulee paljo halvemmaksi tuotattaa tuolta saksasta, sillä mitä oon nettimotosta välillä katellu niin hintapyynnöt on tosi korkeita.. ehkäpä päädyn sit siihen 749, tai onhan tässä syksy ja talvi aikaa miettiä
smile_org.gif
 
kiitos vastauksesta.. tuntus että nuo 749S tulee paljo halvemmaksi tuotattaa tuolta saksasta, sillä mitä oon nettimotosta välillä katellu niin hintapyynnöt on tosi korkeita.. ehkäpä päädyn sit siihen 749, tai onhan tässä syksy ja talvi aikaa miettiä  
smile_org.gif
Saman olen pistänyt merkille, mutta silti ne ajan myötä häviää sieltä. Olisi hauska tietää mitä niistä lopulta maksetaan, jos ne kerran käy kaupaksi. Huomionarvoista on vielä, että ovat keskimäärin aika huonosti varusteltuja. Eli ei löydy tehoputkea, avointa kytkinkoppaa tai muitakaan perinteisiä lisävarusteita. Turhaa varmaan neuvoa, mutta jos nämä lisäkilkkeet kiinnostaa, niin kannattaa miettiä mitä niistä joutuu uutena tai jopa käytettynä maksamaan ja peilailla sitten niitä hintoja.
 
kiitos vastauksesta.. tuntus että nuo 749S tulee paljo halvemmaksi tuotattaa tuolta saksasta, sillä mitä oon nettimotosta välillä katellu niin hintapyynnöt on tosi korkeita.. ehkäpä päädyn sit siihen 749, tai onhan tässä syksy ja talvi aikaa miettiä  
smile_org.gif
Katso myös http://www.moto.it.
Asiointi Italilaisten kanssa saattaa tosin olla melko tuskallista. Rahti maksa sitten vähän enemmän. Tarkemmat hinnat selviää rahtareilta.
 
Noista lisäkilkkeiden yms. vaikutuksesta hintaa sen verran, että jos pyörään laittaa paljon hiluja kiinni on aika turha kuvitella saavansa niistä juuri mitään takaisin.

Sama kuin katselee jotain kovalla rahalla tehtyjä fighter-projekteja, niin niitä laitteita myydään reilusti alle niihin laitettujen osien hinnan ja kaupan päälle tulee vielä runko ja moottorikin.

Ducatissa nyt on nämä perinteiset termarit ja muut DP-sälät, joilla on toki tietynlainen arvo myös myydessä, koska kyseiset osat ovat muodostuneet jo käsitteeksi näiden pyörien kohdalla.
 
Noista lisäkilkkeiden yms. vaikutuksesta hintaa sen verran, että jos pyörään laittaa paljon hiluja kiinni on aika turha kuvitella saavansa niistä juuri mitään takaisin.
Näinhän se toki menee jossain määrin, enkä suoranaisesti tästä puhunutkaan. Jos nyt kuitenkin olisin ostamassa käytettyä, niin faktahan se on, että siinä "pitäisi" olla se putki ja jos on muutakin, niin hyvä homma. Kyllä sen pystyy sitten tapauskohtaisesti arvioimaan minkä arvoinen peli on kyseessä. Esimerkiksi kun katsoo nettimoton 749:jä tällä hetkellä, niin Jyrin vanha 749 kyllä todellakin nousee muiden yli juurikin varusteiden takia. Hintahan on ´bout keskitasoa tai vähän yli.
 
Haluaisitteko 749 tai 848 omistajat kertoa millaisilla hinnoilla olette teetättäneet näitä isoja huoltoja teidän pyöriinne? Kuulin että melkeen 1000e menis 10 000 huoltoon 749? Vai vaihtelevatko hinnat kuinka paljon eri huoltoliikkeissä?
 
Back
Ylös