Ducati 848

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8551
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
848:sta ei kokemuksia, mutta juhannuksena tuli ajettua omalla 749:llä sellanen reilu 210km siirtymä, ois voinu ajaa vaikka puolet lisää. Eli mielestäni sillä ainakin tuollaiset satunnaiset reissut ajaa aivan helposti. Useamman päivän touring-touhuista ei oo kokemuksia, hieman erilaiseen käyttöön hankittu tuo laite.
Viime lauantaina 450km pyöränä SS 750 -02 ja sunnuntaina 130km lisää...  
062802moto_prv.gif
 
minulla on 5 ducatti menossa,alla nyt viikon vanha 848,edellinen oli 06 999 jonka menin vaihtamaan japsicustomiin mutta ei,meni yöunet,kyllä ducatilla ajo on niin erilaista fiiliksiltään,ei japseissa juurikaan vikaa ole mutta kun ajo ei vain maistu.Ero 848 ja 999 välillä on siinä että 999 vääntää alempaa ja huomaa että moottori on isompi,samoin minua miellyttänyt kytkimen kalkatus puuttuu,minulla on 848 vielä omat putket ja kuulin et vääntö paranee kun tulee toiset putket,ei nytkään väännössä mitään vikaa ole ja pyörä on sisäänajossa joten tuntumaa haetaan vasta.Vakioputkissa on muuten yllättävän räyhäkkäät -repivät soundit,muuten pyörä on ajoltaan huippua,kannattaako ducatti ostaa ylipäätään,pyörähän on teknisesti huippua ja ajoltaan,huollon hinnat on kalliit se on totta,minulla ainakin kaikki ducatit on pelanneet hyvin,joten en näe mitään syytä jos haluaa poiketa massata miksi ei hankkia ducattia,pyörän ainakin kuulee ja löytää parkkipaikoilta .Minusta prätkällä ajo on fiiliskysymys,siksi Ducati. t tl
 
+1
Tänään oli koko päivän tuollainen 848 ajossa. Parisataa kilsaa
062802moto_prv.gif
. Ei iske moottorin luonne ja käyttökelpoisuus rivineloseen tottuneelle. Ja muutenkin...
nixweiss.gif
 
Ihan hyviä ja hauskoja pelejä ovat. Jos omaa teknisesti orientoituneen mielen niin kyllä noita modernejakin malleja itse huoltaa. Tosin se vaatii jonkinmoiset investoinnit laitteisiin, eli ei se itse huoltaminenkaan ihan halpaa ole.

Teho riittää katukäyttöön useimmissa malleissa. Aivan varmasti myös 749:ssä ja 848:ssa. Kilparadalla ei enää oikein 749:llä pärjätä muuten kuin harrasteluokissa hauskanpidon merkeissä. Ratapäivät ovat yhtä juhlaa varsinkin 749:llä. Ajo on erittäin hauskaa.
 
999:llä sitten kepittää sebarimiehiä ja muitakin. 150 hv riittää jos on tankomies (minä en ole). 749 ja 848 ovat kuitenkin alle tonnisia ja vielä 2-pyttyisiä niin huipputehoa ei voi olla älyttömiä ettei vääntöalue mene liian kapeaksi. Jos on tottunut tonniseen gixxeriin ja kokeilee 848:a niin on ihme jos sykähdyttää. Ero 1098:ssa ja 999:ssä on huomattava, mutta milloin sitä oikeasti tarvitsee? Itse sanoisin, että joka päivä jos olen aivan rehellinen. Joka kerta kun kiihdyttää tuntuu hyvältä. Mutta laiskemmallakin pärjää ja mikään ei kuitenkaan tunnu syksyllä enää miltään. Katanakin oli tappopeli aikoinaan, 111 hv vuonna 1982. Silloin Tuulilasin testissä kirjoitettiin, että 0-100 4,1 s on useimmille liikaa.
 
Minä ajoin viime kesänä jonain päivänä 900km. Oli tosi mukavaa, vaikka jaloittelutauko on kyllä tervetullut aina kun keltavalo armahtaa ja käskee tankille 749:llä tuo väli ei ole kovin pitkä.

Kaupungissa ei tule kyllä ajettua. Ei ole paras mahdollinen ruuhkassaköröttelypyörä. Kylmillä arvostaa kyllä koneen tuottamaa lämpöä mutta helteellä 2 kuumailmapuhallinta ja grilli takapuolen alla on vähän liikaa.

Oma vain 15t ejettu 749 lähti muuten juuri myyntiin. Toivottavasti asiasta on sopivaa mainita täällä. Orgista tai foorumilta tutulle ihmiselle olisi paljon helpompi myydä, uskaltaa ehkä jopa antaa kokeilla:
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=641415
 
tosiaan, millanen kulutus näissä ducuissa sitten on? erityisesti kiinnostais tietää paljo 749 kuluttaa suunnilleen, entäs 848, jos jollakin on tietoa ja millään viitsis kertoa mullekkin
cool.gif
 
Fast Bikesin sporttipyörätestissä 848 jätettiin tylysti jumboksi. Kehuivat ulkonäköä (valkoisena), hintaa verrattuna 1098:iin ja etenkin moottori sai ylistystä. Miinusta tuli mm. ohjattavuudesta (ei ohjausvaimenninta), alustageometriasta, jarruista ja mukavuudesta.

848 tuntui testissä hieman "halpismopolta" ja keskeneräiseltä. Ducateissa on totuttu näkemään high end -kilkettä alustassa, jarruissa jne mutta tässä on (ilmeisesti kustannussyistä) tyydytty melko vaatimattomiin ratkaisuihin. Erityisesti jarruteho ja tuntuma ei pärjää kilpailijoille (testissä lisäksi japsit 600cc-1000cc ja RC8). Käytännön asioissa moitittiin ajomukavuutta, lipsuvia jalkatappeja ja surkeita valoja. Lehden mukaan ECU ei anna 848:n keulia kakkosella vaikka teho riittäisi
omg.gif
Mukavuusasiat on sitten vähän fiftysixty, matkalehmät erikseen.

Tehoa mitattu 117hp ja vääntöä 85Nm.

Kuulemma parantuisi aftermarket osilla huomattavasti. Liekö sitten tuleva s-malli selkeä parannus mm. ajettavuuden, alustan ja jarrujen suhteen?

Ideas that this is a cheap ticket to getting a bit of Bayliss' Superbike in your garage. It isn't.

Noh, testit on testejä ja mielipide muiden joukossa.
 
ok, ihmetyttää tuo jarrujen moittiminen, sillä veljellä on 1000 gsx r -08 ja oli käyny koeajamassa 848 ja sanoi että jarruissa paljo parempi tuntuma kun omassa pyörässä..
nixweiss.gif
 
Motorcycle USA testaili kaksi supersport ja superbike luokan hylkiötä eli 848:n ja 750 GSX-R:n. Ducatin osalta samanlainen trendi näkyy kuin muissakin testeissä eli oikeastaan kaikki muu, erityisesti ulkonäkö, rata-ajo ja moottori, saa kiitosta paitsi kustannussyistä johtuva ohjausiskarin puute ja vanhan mallinen Brembon etujarru. Jos (ja kun) S-malli tulee niin varmaan nuokin asiat on sitten päivitetty.

Loppuun vielä tehokäppyrät  
baaa.gif
 
No minusta jo 1098S ja varsinkin 1098 olivat halpismalleja, tehty halvoilla osilla verrattuna ainakin 2006 mallin 999S:ään. Märkäkytkimestä kyllä tykkäisin tai paremmin sanottuna en osaa sitä Ducatin kuivakytkintä arvostaa. 848 on hyvän näköinen ja huipputehoa on useimmille tarpeeksi, mutta halvastihan se on tehty. En edes miettisi, 999S vai 848. Oman 999S:n olen todennäköisesti myynyt, mutta vieläkin etsin keinoa viedä sen ulkomaille odottamaan reissuja. 2004 S-ja R-malleja saa halvalla, mutta en ostaisi myöskään niitä ollenkaan vaan paljon ennemmin 2005-2006. Löytö olisi 2006 999 Xerox-R. Itse tykkään kun on hiilikuitua, titaania tai eloksoitua alumiinia. Alustan osissa jopa minä huomaan minkä tasoinen Öhlins on kyseessä. 1098:ssa taakse saa ainakin kolmenlaista Öhlinsiä ja muut valmistajat päälle. 1098S:stä tuli hyvä kun laittoi Öhlins TTX:n taakse ja Termin koko putki oli jo valmiiksi. Se on nyt tosi hyvä. Saattaa olla halvimmat Öhlinsit tehty muualla kuin Ruotsissa. Mitään Kiinassa tehtyä en ostaisi millään jos tietäisin, että on Kiinassa tehty, ennemmin olen ilman. Siinä mielessä valitettavaa BMW:n uusi hieno 450 enduro kun kone on Kiinassa tehty, mulla se on boikottilistalla.
 
Sinänsä ihan hauskaa, että noissa testeissä huomautetaan jarruista, vaikka pari vuotta sitten noita samoja jarruja ylistettiin mahtavasta jarrutusvoimasta. Kyllähän ne 1098:n monoblockit varmasti pysäyttävät paremmin, mutta kai nuo tuollaiseen ns. halvempaan vaihtoehtoon kelpaavat. Sinänsä kyllä 848 on ainakin Suomessa hieman ylihintainen suhteessa isoveljeensä, kun eroa ei ole kuin muutama tonni. Ennenhän se meni niin, että 749s maksoi tämän nykyisen 848 perusmallin verran, eli 21k euroa.
 
Kyllähän ne nämä Ducut jaksaa aina vaan kiehtoa ja tällä hetkellä 848 vaikuttaa todella kiinnostavalla pyörälle. Pitäisi vaan päästä kokeilemaan kunnolla. Käytettynä näitä ei taida olla tällä hetkellä Suomessa myynnissä ainoatakaan?

Miten ajoasento vrt. K6/K7 gikser, löytyykö jotakuta joka voisi antaa arvion?
 
Jotenkin ihmettelen mille segmentille tuo 848 on edes tarkoitettu. Jos minulla olisi pistää fillariin kiinni tuo 21k€, niin tuskin sitä tulisi ainakaan tuohon "pikkuveli"-malliin tuhlattua. Niin kuin mikkoylikin tuossa aikaisemmin mainitsi, niin esim. tuohon hintaan taitaa saada jo 999R:n ja se on hieman eri fillari kuin tuo karvalakkimalli.

Muutama tonni tosiaan lisää, niin heltiää kuitenkin perusmallin 1098 joka olisi sekin ihan varteenotettava pyörä.
 
Jotenkin ihmettelen mille segmentille tuo 848 on edes tarkoitettu. Jos minulla olisi pistää fillariin kiinni tuo 21k€, niin tuskin sitä tulisi ainakaan tuohon "pikkuveli"-malliin tuhlattua. Niin kuin mikkoylikin tuossa aikaisemmin mainitsi, niin esim. tuohon hintaan taitaa saada jo 999R:n ja se on hieman eri fillari kuin tuo karvalakkimalli.

Muutama tonni tosiaan lisää, niin heltiää kuitenkin perusmallin 1098 joka olisi sekin ihan varteenotettava pyörä.
Miten paljon tuo perusmallin 1098 eroaa 848:sta jos unohdetaan moottori?

Eihän kaikki Gikserin omistajatkaan valitse sitä kiloista vaan löytyy meitäkin jolle 750cc ja 150hp on riittävästi
smile_org.gif
 
Miten paljon tuo perusmallin 1098 eroaa 848:sta jos unohdetaan moottori?
1098:ssa on Brembon monoblockit ja 848:ssa on taas vanhemmista 999:stä tutut jarrut eli jarrutehoa on vähemmän, vaikka varmasti nuo 848:n jarrutkin ovat ihan hyvät. Ohjausiskari uupuu sekä perinteinen kuivakytkin, joka voi monelle puritanistille olla kova paikka. Tuossa ainakin tärkeimmät erot.
 
En tiedä tarkalleen, mutta mitä katsoin niin minusta ei ollut juuri mitään muuta samaa kuin ulkonäkö.
Hieno pyörähän se sinällään on, mutta 1098S TTX:llä on jo uskomattoman hyvä! Jos ajatellaan 1098:a ja 848:a niin ehkä parhaan vastineen rahalle saisi perusmallin 1098:sta kun laittaisi etupäähän kitin ja taakse Öhlinsin TTX:n sekä asentaisi powercommanderin.
 
Jotenkin ihmettelen mille segmentille tuo 848 on edes tarkoitettu. Jos minulla olisi pistää fillariin kiinni tuo 21k€, niin tuskin sitä tulisi ainakaan tuohon "pikkuveli"-malliin tuhlattua. Niin kuin mikkoylikin tuossa aikaisemmin mainitsi, niin esim. tuohon hintaan taitaa saada jo 999R:n ja se on hieman eri fillari kuin tuo karvalakkimalli.

Muutama tonni tosiaan lisää, niin heltiää kuitenkin perusmallin 1098 joka olisi sekin ihan varteenotettava pyörä.
Miten paljon tuo perusmallin 1098 eroaa 848:sta jos unohdetaan moottori?

Eihän kaikki Gikserin omistajatkaan valitse sitä kiloista vaan löytyy meitäkin jolle 750cc ja 150hp on riittävästi
smile_org.gif
Eihän noissa perusmalleissa varmasti niin älytöntä eroa ole, mutta jotenkin tuntuu vain tuo 21K€ paljolta tuollaisesta edullisesti kasatusta ducsusta. Tuo oli siis vain henkilökohtainen mielipide, enkä ikipäivänä "päivittäisi" omaani tuohon 848:n, isoveli voisi kyllä tulla kyseeseen jos vaikka rikastuisi joskus ja lakkaisi köyhtymästä
tounge.gif



Ps. Hyvin sulla tehoa irtoaa suitsasta, kun tuossa pari postia ylempänä samanlaisesta mitattiin 122,8 hepoa takanakilta..
 
Eiköhän 848S ole tulossa aivan lähitulevaisuudessa. 1098S:n tankkiin oli painettu mallit johon tankki käy: 1098, 1098S, 1098R, 848 ja 848S.

Tuolla lisää, löytyy kuvan ihan kanssa.
 
Back
Ylös