Ducati 848

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8551
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten Ducatilla on mennyt tähän saakka käytäntö noiden S-mallien kanssa. Onko esim. 749S korvannut 749:n niin että perusmallin valmistus on päättynyt?

Eli onkohan 848 jäämässä historiaan. Jos kyllä, niin voisi olettaa että maahantuojalla varastossa ja jälleenmyyjillä olevat yksilöt voisi olla kaupan sopuhintaan? Tokihan S-mallin ovh. tulee olemaan varmasti eri mitä perusmallin.
 
Miten Ducatilla on mennyt tähän saakka käytäntö noiden S-mallien kanssa. Onko esim. 749S korvannut 749:n niin että perusmallin valmistus on päättynyt?

Eli onkohan 848 jäämässä historiaan. Jos kyllä, niin voisi olettaa että maahantuojalla varastossa ja jälleenmyyjillä olevat yksilöt voisi olla kaupan sopuhintaan? Tokihan S-mallin ovh. tulee olemaan varmasti eri mitä perusmallin.
Ducatilla on ollut samasta mallista (esim 749 tai 748) useita eri varustetasoja. Esimerkiksi 749-mallista oli tarjolla seuraavat variaatiot samaan aikaan vuonna 2004:

749Dark biposto (kaksipaikkainen)
- karvalakki, ei mm. ohjausiskaria

749 biposto
- takarunko peltiä, showa keula, sachs takaiskari

749 monoposto (yksipaikkainen)
- takarunko alumiinia, muuten lähes sama kuin biposto

749S biposto
- takarunko peltiä, säädettävä ohjauskulma, säädettävät jalkatapit
- hieman pätevämmät Showan iskarit kuin perusmallissa

749S monoposto
- takarunko alumiinia, muuten lähes sama kuin biposto säädettävä ohjauskulma, säädettävät jalkatapit
- hieman pätevämmät Showan iskarit kuin perusmallissa

749R
- race-malli, mm. Öhlins-iskarit, titaaniset kiertokanget koneessa, luistokytkin jne...


Eli vastauksena kysymykseen: 848S tulee 848 lisäksi, se ei korvaa perusmallia. Varustetaso on korkeampi, jolloin hintakin todennäköisesti nousee.
 
Hei vaan!! Onko tuosta 848:sta ollut juttua missään moottoripyörälehdessä?? BIKEssa tai missään..?
nixweiss.gif
Kiinnostava pyörä on kyllä!!! Ducatit on alkanut kiinnostamaan aika lailla. Entäpä tämä jokavuotinen MasterBike testi... milloinkohan mahtaa tulla??
 
Eikös tuosta jo ollut testiä, muistais vaan missä..? Itse en ole tullut kokeilleeksi, mutta varmaan suht hyvä konsepti uusille Ducatisteille, kun hinta on kuitenkin melko säädyllinen ja ulkonäkö nykysuuntauksen mukainen, vaikka itse olenkin enempi 999-fani.
 
Pari kuukautta sitten oli Performance Bikessa joku testi, jossa ajoivat 848:lla ja jollain Suzukin 750 kuutioisella vuorotellen ympäri rataa. Sellaista peruslätinää eli periaatteessa mitään ei jäänyt käteen. Parempi varmaan käydä itse testaamassa, jos laite kiinnostaa.
 
Pari kuukautta sitten oli Performance Bikessa joku testi, jossa ajoivat 848:lla ja jollain Suzukin 750 kuutioisella vuorotellen ympäri rataa. Sellaista peruslätinää eli periaatteessa mitään ei jäänyt käteen. Parempi varmaan käydä itse testaamassa, jos laite kiinnostaa.
Olis tarkotus ensi keväänä käydä koeajamassa tuota 848:a ja 1098:a... Missäköhän niitä voisi käydä kokkeilee..?? Asun Turun lähistöllä.
 
Moro! 749 vaihtui 848:siin ja reilu 3000km takana, tässä muutamia mietteitä... Alusta/jarrut mielestäni aivan mahtavat, ohjausiskarikin on hommattu(se on kyllä miinus ettei sitä ole vakiona). Mutkiin pyörä menee kuin itsestään, paljon ketterämpi kuin 749..Ajoasento hieman "pystympi" kuin 749 eikä kädet puudu helposti. Pyorä vastaa nopeasti kun kaasua kääntää,että tehoa mielestäni tarpeeksi. 749:sin jälkeen aivan mahtava laitos, vaikka ei siinäkään mitään vikaa ollu...
062802jumpie_prv.gif

Jotenkin ihmettelen noita juttuja, että pari tonnia lisää niin saa 1098..? 848 20990e ja 1098 25990e onhan siinä 5000e väliä ja mielestäni se on aika paljon..Jos 848 tulee tehon puolesta kyseeseen...!
 
Nostellaas uutena jäsenenä tällainen topic takaisin pinnalle. Tuli ostettua tuossa jokunen päivä sitten tuollainen 848 käytettynä vuosimallia -08 ja kilometrejäkään ei ole kertyny kuin reilut 4tkm. Laite vaikuttaa kaikin puolin ihan unelmapeliltä, vielä kun nuo lumet sulaisi. Sen verran mukavasti löytyy tavaraa tuolta Saksan eBaystä löytyvän, että täytyy muutamat hiilariosat tilata noiden muovisten/peltisten tilalle ja tietty jahka rahkeet riittää, niin Termignonin hiilari sliparit...

Oli itse asiassa yksi kysymyskin koskien tota vapaan merkkivaloa. Miten pyörä tai siis tuo vapaan valo tunnistaa olevansa vapaalla? Pyörään on vaihdettu suora kisashifteri ja toi valo ei syty vaikka pyörä on vapaalla. Sain kyllä mukaan ton alkuperäisenkin shifterin, mutta en silti nää missään mitään anturia tuolle valolle..

Laitetaan muutama kuva uudesta rakkaasta
smile_org.gif


005.jpg

006.jpg
 
mahtava, mut valkosena hienompi. on näköjään rataa käyty kiertämässä ahkeraan kyseisellä pyörällä.
löytykö tuo Suomesta vai ulkomailta?
 
Itellä oli kanssa valkoinen aiemmin suosikkina, mutta nyt täytyy sanoa että ei toi punainen livenä häpeä yhtään valkoiseen verrattuna! Juu rataa on kierretty aika ahkeraan ja tulipa mukaan vielä toinen sarja samankuntoisia renkaita. Ihan Suomesta löytyi yksilö.. tosin taitaa voida tälläkin hetkellä laskea yhden käden sormin noi käytetyt 848 myynnissä.
 
Vapaan merkkivalon kytkin on ainakin vanhemmissa 4-v vesijäähyissä (ja miksei muissakin?) moottorilohkon takana, kohtuu lähellä akun maadoituspistettä, etsiskele sieltä. Ducati.com:sta löytyy räjäytyskuvat, jos niistä on apua.
 
Sen verran mukavasti löytyy tavaraa tuolta Saksan eBaystä löytyvän, että täytyy muutamat hiilariosat tilata noiden muovisten/peltisten tilalle ja tietty jahka rahkeet riittää, niin Termignonin hiilari sliparit...
Suosittelen katsomaan tällä hetkellä mielummin Englannin ebaysta. Punta on nyt niin heikko euroon verratuna, että sieltä saa vielä aika paljon halvemmalla esim. Termit ja hiilariosat. Myös Italian Ebay kannattaa tsekata. Taisi olla siellä LeoVincen täysputkisto reilu 1100€.
 
Kiitoksia vinkeistä!

Selasin ton räjäytyskuva pdf:n läpi, mutta ei ainakaan vielä silmään sattunut mainintaa tuosta merkkivalon anturista. Täytyy paremmalla ajalla mennä tutkimaan pyörää, jos sieltä löytäisi suoraan tuon anturin.
 
Kiitoksia vinkeistä!

Selasin ton räjäytyskuva pdf:n läpi, mutta ei ainakaan vielä silmään sattunut mainintaa tuosta merkkivalon anturista. Täytyy paremmalla ajalla mennä tutkimaan pyörää, jos sieltä löytäisi suoraan tuon anturin.
Olenkohan pahasti väärässä jos väitän että se on tämä:
6 539.1.021.1B Switch ?
Kuvasivu 26, tekstit 27.
 
Terve mieheen,

Itsekin kyseistä pyörää kuolanneena on ruvennut kiinnostamaan paljonko kyseinen laite syö satasella bensaa? Asiaa kysyttiin jo aikaisemmin mutta selvää vastausta ei tullut.

Jos oletetaan että ajetaan koko ajan 80-100km/h niin mikä on kulutus? Jostain luin että täydellä tankillä pääsee 150km mikä kuulostaa jotenkin vähältä.
 
Kulutuksesta en osaa sanoa, mutta sen verran voin kertoa, että 1098s versiossa muistaakseni 80-100 km/h ajelet 2-3 vaihteella. Tämä sen takia, että tärinä tuntuu niin mukavalle alle 4000 kierroksen.
062802moto_prv.gif


Veikkaampa että noi japski pyörät kuluttaa kumminkin jonkin verran vähemmän ajossa edellä mainitun takia.

Korjatkaa jos olen väärässä.
withstupid.gif
 
Back
Ylös