Miten Ducatilla on mennyt tähän saakka käytäntö noiden S-mallien kanssa. Onko esim. 749S korvannut 749:n niin että perusmallin valmistus on päättynyt?
Eli onkohan 848 jäämässä historiaan. Jos kyllä, niin voisi olettaa että maahantuojalla varastossa ja jälleenmyyjillä olevat yksilöt voisi olla kaupan sopuhintaan? Tokihan S-mallin ovh. tulee olemaan varmasti eri mitä perusmallin.
Ducatilla on ollut samasta mallista (esim 749 tai 748) useita eri varustetasoja. Esimerkiksi 749-mallista oli tarjolla seuraavat variaatiot samaan aikaan vuonna 2004:
749Dark biposto (kaksipaikkainen)
- karvalakki, ei mm. ohjausiskaria
749 biposto
- takarunko peltiä, showa keula, sachs takaiskari
749 monoposto (yksipaikkainen)
- takarunko alumiinia, muuten lähes sama kuin biposto
749S biposto
- takarunko peltiä, säädettävä ohjauskulma, säädettävät jalkatapit
- hieman pätevämmät Showan iskarit kuin perusmallissa
749S monoposto
- takarunko alumiinia, muuten lähes sama kuin biposto säädettävä ohjauskulma, säädettävät jalkatapit
- hieman pätevämmät Showan iskarit kuin perusmallissa
749R
- race-malli, mm. Öhlins-iskarit, titaaniset kiertokanget koneessa, luistokytkin jne...
Eli vastauksena kysymykseen: 848S tulee 848 lisäksi, se ei korvaa perusmallia. Varustetaso on korkeampi, jolloin hintakin todennäköisesti nousee.