Ducati Diavel

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Diavel ”ostajan opas” gen1/gen2

No niin kyselläänpä tyhmiä. Sain Diavel-pistoksen ja laite on hankinnassa. Tuossa olisi jo muutama vaihtoehto, joista pitäisi yksilö valita.

Kyselen kaikenlaista siksi, että tulisi valittua käytettyjen markkinoilta itselle jo valmiiksi mahdollisimman hyvä ja mahdollisimman sopivilla varusteilla ja modauksilla oleva laite. Säästyy rahaa ja vaivaa sitten myöhemmältä. Plus en kyllä itselleni vieraasta pyörästä tunnista kaikkia asioita koeajamalla, vaan yleensä vasta kun sen pyörän kanssa on päässyt kunnolla sinuiksi.


1. Gen1 / gen2 ja mallierot

Ensinnäkin, mun budu kipuilee jo gen1 kanssa, mutta ehkä mäihällä 2014 gen2 voisi olla myös mahdollinen. Niin onko gen2 jotain niin oleellista muuttunut, että ehdottomasti parempi hankinta? Tai onko gen1 sisällä alkuvuosien laitteissa joitain tiedettyjä ongelmia, jotka tiedetään korjaantuneen jossain vaiheessa esim. 2012 vs 2011?

Onko Dark ja Carbon etc -malleilla oikeasti muuta kuin pieniä ulkonäköeroja?


2. Ulkomaantuonti

Tossa ois Tallinnassa tarjolla myös esim. Ranskasta tuotua pyörää. Mutta oliko myös Diavelin tehoja kuristettu joihinkin maihin ja jos, niin oliko ihan vaan eculla ja helppo muuttaa? Että uskaltaako ostaa ihan luottavaisin mielin.


3. Erityiset tarkastettavat asiat

Kaikissa laitteissa tulee jotain korjattavaa ja huollettavaa. Mutta onko Diavelissa jotain erityistä, jota kannattaisi tarkastaa ja tiedostaen välttää ongelmia?
(Takaisinkutsuna tainnut olla jäähdytinneste joskus. Ja sit oli raportoitu ongelmia sivujalan asennontunnistimessa, sivujalassa itsessään, map-sensoreissa, bensamittarin anturissa, vaihdetunnistimessa, ylipäätään sähköissä koska italialaiset.. Mutta noillehan ei voi etukäteen oikein mitään.)


4. Ecu, sliparit, putkistot ja käynti

Monessa paikassa jengi suosittelee full-Termignon ja uusi ecu-kartta. Mutta onko jotain muitakin toimivia yhdistelmiä? Erilaisia slipareitakin näkyy.
Mä kuvittelisin, että eculla on suurin merkitys käytökseen ja sliparilla ääniin. Ja sit kokoputkella voi saada vähän paremmin hengittävänä vielä enemmän löylyä irti, jos noi lukemat ei vielä riitä.

Mun gen-1 koeajokokemuksen mukaan ”alakierrosten värinät” on aika vähättelevästi sanottu. Laitehan oli alle 3000rpm ihan puimakone. Että korjaantuuko tuo tosiaan eculla ja/tai sliparilla TAI gen-2 myötä?


5. Matka-ajo ja pitkät jalat

Itselläni on tarve myös ajella matkaa. Ja mulla on noin 190cm pitkän tyypin jalat, joten polvikulma jäi aika tiukaksi. Ymmärtääkseni näihin on saanut korkeampia touring-satuloita sekä jalkatappisarjoja. Ja pleksejä. Suosituksia, millaiset olisi hyvät olla?


6. Muuta olennaista ostoksille

Jotain muuta olennaista huomioon otettavaa, kun on ostohousut jalassa? Esim. jotain modauksia tai varusteita joita syytä välttää tai jotka vastaavasti olisi ihan must?


Kiitos etukäteen 
 
Diavel ”ostajan opas” gen1/gen2


Onko Dark ja Carbon etc -malleilla oikeasti muuta kuin pieniä ulkonäköeroja?
Ei


3. Erityiset tarkastettavat asiat
Ellet itse osaa ja tee hihnanvaihtoja ja venttiilien säätöjä niin niiden osalta kannattaa tiedostaa edellinen huoltoajankohta ettei rahanmeno tule yllätyksenä


4. Ecu, sliparit, putkistot ja käynti
Mun gen-1 koeajokokemuksen mukaan ”alakierrosten värinät” on aika vähättelevästi sanottu. Laitehan oli alle 3000rpm ihan puimakone. Että korjaantuuko tuo tosiaan eculla ja/tai sliparilla TAI gen-2 myötä?
Ecu säädöillä en tiedä mutta gen 2 on ihan sivistynyt noiden tärinöiden suhteen

5. Matka-ajo ja pitkät jalat
Itselläni on tarve myös ajella matkaa. Ja mulla on noin 190cm pitkän tyypin jalat, joten polvikulma jäi aika tiukaksi. Ymmärtääkseni näihin on saanut korkeampia touring-satuloita sekä jalkatappisarjoja. Ja pleksejä. Suosituksia, millaiset olisi hyvät olla?
Touring satulaa (40mm korkeampi) liikkuu tosi vähän käytettyjen markkinoilla, olen ennenkin suositellut hankkimaan vakion jonka kiikuttaa satulasepälle muutettavaksi ja verhoiltavaksi. tulee varmasti itselle sopiva ja saattaa jäädä jopa halvemmaksi. Pleksejä en ole kokeillut ollenkaan, tällainen pikku mies (173cm) pärjäsi euroopan turneen puutumatta.

6. Muuta olennaista ostoksille
Jotain muuta olennaista huomioon otettavaa, kun on ostohousut jalassa? Esim. jotain modauksia tai varusteita joita syytä välttää tai jotka vastaavasti olisi ihan must?
Jos matka-ajo viittaa turismiin niin Shadin laukkusarja pikakiinnikesysteemeineen on hiton hyvä.
 
No niin, muutaman yksilön kävin koeajamassa ja tänään tehtiin kaupat 2015 gen2 laitteesta. Aivan ensimmäiseksi mä täräytän sillä lahden yli etelään parin viikon loman tapaiselle, kun en ole pitänyt vapaata helmikuun jälkeen.

Siitä juontuva akuutti kysymys, toki todella long shot: Sattuisiko jollain olla lainata (tai jotain pientä korvausta vastaan) tuohon Ducatin oman tankkisuojan kiinnikkeisiin sopivaa tankkilaukkua ja/tai takalaukkusarjaa nyt pariksi viikoksi?

Ehdin sitten talven myötä kyllä miettiä ja hommata kaikki laukut ja systeemit ajan kanssa miettien. Nyt en viitsisi asiaa ensin miettimättä käydä hakemassa ensimmäistä vastaantulevaa kallista systeemiä jostain Tuusmotorilta. Jos vaan saisi pienen reissun jollain lainalaukuilla heitettyä.

EDIT: Saatiin metsästettyä entisen omistajan jäljiltä toi Ducatin oma tankkilaukku. Lisäksi laitan matkasäkin tavaraverkolla kiinni kyytiläisen paikalle. Eiköhän niillä jo jonkinmoisen reissun tee ja pärjää. :cruising:


Diavel tankki.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon hankinnasta. Olisit saanut lainaan hyvän setin laukkuja mutta nyt on varmaan myöhäistä, varsinkin kun laukut on täällä keski-suomessa :p
 
Onneksi olkoon hankinnasta. Olisit saanut lainaan hyvän setin laukkuja mutta nyt on varmaan myöhäistä, varsinkin kun laukut on täällä keski-suomessa :p
Damn. Joo tuli vähän myöhään, mutta niin oli toki pikainen kyselykin. :) Kiitos kuitenkin!

Otan kyllä mielelläni vastaan hyviä vinkkejä ainakin seuraaviin:

1. Hyvän kompromissin pleksi, joka vähän ottais tulikuormaa yläkropasta ja pyörteilyä kypärästä, mut ei näyttäisi ihan kauhealta.

2. Tail bag tai takalaukkusarja, jolla tekis jotain, mutta ei olis kauhean rumia kiinnitysrautoja pilaamassa pyörän ulkonäköä.

3. Ideoita, miten nää ”Ducati Performance” alumiiniset kahvat sais ensiavulla paremmin pitäväksi? Onhan noi hienon näköset, mut ihan helkutin liukkaat. Esim. joudun ottaa säännöllisesti uutta otetta, kun ote on liukunut. Ei mitään grippiä.
Kelasin että vaikka erkkaa kiertäis niihin. Vois olla ruma, mutta nyt toimiva ratkaisu.
kahvat.jpg
 
Viimeiset 12 vuotta on tullut ajeltua erilaisilla KTM tuotteilla, nyt tein silleen tyhmästi että tilasin uuden V4 Diavelin.

Kai siihen silmä tottuu ettei pyörässä ole yhtään oranssia:blink:
 
Viimeiset 12 vuotta on tullut ajeltua erilaisilla KTM tuotteilla, nyt tein silleen tyhmästi että tilasin uuden V4 Diavelin.
Kai siihen silmä tottuu ettei pyörässä ole yhtään oranssia:blink:
-onhan siinä keltaiset vilkut: tummaa visiiriä kypärään niin helpottaa hetkittäisiin vieroitusoireisiin…:right: - Muuten en usko että aikaisempiin tuotteisiin tulee kaipuuta.
Onnea valinnan suhteen, ei ole joka kioskilla samanlaista laitetta parkissa :thumbup: - ei muuta kuin ajoa, twinien jälkeen erilailla käskettävä ja kunhan saa itsensä ”sisäänajettua” niin aiwwan parhautta tarjolla niin kaupunkicruisailuun, mutkateille kuin reissuunkin :shoot: (kunhan ergonomia natsaa)!
 
-onhan siinä keltaiset vilkut: tummaa visiiriä kypärään niin helpottaa hetkittäisiin vieroitusoireisiin…:right: - Muuten en usko että aikaisempiin tuotteisiin tulee kaipuuta.
Onnea valinnan suhteen, ei ole joka kioskilla samanlaista laitetta parkissa :thumbup: - ei muuta kuin ajoa, twinien jälkeen erilailla käskettävä ja kunhan saa itsensä ”sisäänajettua” niin aiwwan parhautta tarjolla niin kaupunkicruisailuun, mutkateille kuin reissuunkin :shoot: (kunhan ergonomia natsaa)!

Reilu 5000km on kertynyt mittariin ja ei ole hankinta ainakaan vielä kaduttanut yhtään.

 
Back
Ylös