Ducati Diavel

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

zetor1400

New member
Uusi malli, uusi aihe..

ensimmäiset Diavel-koeajojutut on nyt julkistettu:

Motorcycle news

Ash on Bikes

Superbike

Cycleworld

GP One

About.com nettijulkaisu USA:sta

Ultimate Motorcycling

MCN  

MCN video testistä kommentteineen (englanniksi)  
062802jumpie_prv.gif

bowdown.gif

Tor Sagenin (Raptors & Rockets) Diavel-koeajo (15.2.2011)

Tor Sagenin 23 min video Diavel-koeajosta

Ei pelkästään kehuja: Rider Magazine

Bike Channel (koeajovideo)  
062802jumpie_prv.gif

Lisää on varmasti tulossa..Kannattaa seurata Ducatin Diavel-pressisivustoa

Ducati Diavel press launch

062802moto_prv.gif

smile_org.gif

oikealta.jpg

omg.gif

Tuossa nyt on yhtä paljon ideaa kuin jos Ferrari tekisi farmari auton...

Ferrarin uutukainen on kuin farmariauto ! Pikkusen pitkä keula kylläkin maatalousosastoon nähden.

Aiheuttaa kyllä poikkeuksellisen sekavia tunteita tuo desing.
Keulasta näyttää ihan siskonpojan moposkootterilta sitten tulee ripaus moottorikelkkaa ja siihen tulppaan on tökätty ducatin monsteri erikoisilla viripalikoilla...
Ehkä toisesta suunnasta ja livenä eri juttu, mutta tuosta kuvasta näyttää minulle tältä. Outo.

On tuo teknisesti ja muotoilullisesti kiinnostavampi kuin muut "tehonakut" (Vmax, Bking, K1300R) vaikkei napakymppi Diavelkaan ole. Livenä vielä näkemättä.

Olin kovasti kiinnostunut, mutta MP-messuilla pitkän pälyilyn jälkeen palautin esitteen kivan messuemon käteen.

B-Kingin kahjoninjatransformers on sisäisesti ehjää muotoilua, samoin Vmaxin amerikanhormonipaukku. KR-Bemari on jo vähän ohi vaikka pyöränä jäätävän hyvä, mutta tästä Diavelista en saanut yhtään mitään otetta. Ikään kuin eriparipalikoita olisi aseteltu yhteen.

Pitää odotella jonkun aikaa, ehkä joku tuunaa tuollaisesta siistityn version. Diavel 2 sitten ryöstää parhaat ideat... Ehkä.

Lainaus tuosta yhdestä testistä osuu varmaankin aika lailla naulan kantaan.

The question of exactly what it is – performance cruiser, Monster on steroids, street drag bike or whatever – ends up as irrelevant, overshadowed by something much more simple to understand: this is the most exciting and rewarding motorcycle you can buy.

Paljonkohan mahtaa tulla hintalapuksi tälle? No todennäköisesti liikaa ainakin mun kukkarolle...
lookaround_orig.gif

Diavel                     25 105,65 €
Diavel Carbon           29 542,65 €
Diavel Carbon Red     29 999,48 €

Onhan nuo hinnat ihan julkistettu...
Perusversiot oli luokkaa 25 ja hiilari versio hiukan alle 30...

Onhan noilla siis hintaa
omg.gif

Kyl tossa kaksi päälläkin olis hyvä ajella, kun miehen kanssa sitä messuilla koestettiin
thumbs-up.gif
. Räyhä laite
cool.gif
!

Onhan se aika positiivisella tavalla ruman ja omanlainen.
tounge.gif

Luonnossa messuilla nähty versio oli jo paremman näköinen kuin kuvissa. Täytyy totutella.

Ducatille vastasin kyselyyn, että saisivat vaihtaa etuvalon tuohon joksikin toisenlaiseksi, mutta en nyt sitten tiiä...
062802moto_prv.gif

H-D night rod on toistaiseksi mun silmiin edellä muodoissa. Tiedä sitten kun nuo Italian orit vapauttaa persiin alla, miten sen jälkeen..

Kuvissa ja videolla se näytti mun mielestä ihan kivalta mut livenä... öh. Saako ducatista edes sanoa että aika helvetin ruma? En aikaisemmin moista ole ainakaan suustani päästänyt. Mut tää oli jotenkin muovinen v-rodi epämääräisellä "laitetaan-tohon-kylkeen-ja-keulaan-muovipalikka-tai-kaks" -muotoilulla. Koeistuminen ja pyörän katseleminen kuskin näkökulmasta oli kans pettymyksiä :/

No. Ainakin säästyy rahat kun ei se ollutkaan niin hieno. Ei vaan ollu mun teekupponen.

Kuvissa ja videolla se näytti mun mielestä ihan kivalta mut livenä... öh. Saako ducatista edes sanoa että aika helvetin ruma? En aikaisemmin moista ole ainakaan suustani päästänyt. Mut tää oli jotenkin muovinen v-rodi epämääräisellä "laitetaan-tohon-kylkeen-ja-keulaan-muovipalikka-tai-kaks" -muotoilulla. Koeistuminen ja pyörän katseleminen kuskin näkökulmasta oli kans pettymyksiä :/

No. Ainakin säästyy rahat kun ei se ollutkaan niin hieno. Ei vaan ollu mun teekupponen.
Ihan samanlaisia ajatuksia herätti monilta osin. Ruma, legopalikoista kasattu, hirlvitys.

Mut se onkin jotenkin sitte jo positiivista.

Toki noi monet tekstuurit sekasin on jotenkin öö keskeneräinen lopputulema. Mutta kunhan sen ite rakentaa kuntoon, niin mikäs ettei. Asennetta on tuossa ideana kyllä.

Ja varmaan se kulkee iha hyvi. Nightrod vaan on paljon kokonaisemman olonen paketti, joten tehosta viis. Jos rodissa olis H-D saundi, niin ottasin sen, vaan siinä on väärä ääni. Ducatissa on se oikee ääni sentään.

Ottasin tai pitäskö tosiaan ottaa nightrodi, poistaa kone ja vaihtaa siihen Ducatin tai oikee hoodee-mylly.
wink.gif

Ducatissa on kummiskin liikaa tehoa ja kortti lähtee heti..
tounge.gif

Mielenkiintoinen laitos tosin kuskin näkymä on kuin istuis moottorikelkan takapenkillä, tarttis paljon duunausta, jotta diggaisin. Täytyy toi kuitenkin koeajaa. Ajoasento ja satula oli pettymys

Back