• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati Diavel

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ducatissa on se oikee ääni sentään.
Vaan Ducateissakin on eroja. 2-v ilmajäähyissä on paremmat ja aidommat Ducati-soundit kuin neliventtiilivehkeissä. Puhumattakaan tietysti siitä, että vakiputkilla molemmissa on äänet onnetonta pörinää.

Kyllä fotoissa Diavel on tosi mielenkiintoisen näköinen ja houkutteleva peli. Onneksi hinta on taas sillä tasolla että ei tarvitse mietiskellä miten toi istuu sorateillä ruovitteluun ja satunnaisiin ratapäiviin... Mutta custom-genreä tuo tulee viemään eteenpäin ja aiheuttanee sen että +20v kuluttua kun kroppa ei enää taivu rataroikkumiseen tuon kaltainen voi olla kiva konsepti.

Ajoasento ja satula oli pettymys
Mulle kävi kyllä täysin päin vastoin.
V-Rod Musclen, Fat Bob'in ja V-Maxin jälkeen kun täysin vastahakoisesti istahdin Diavelin päälle, se oli edellisten jälkeen koettuna ihan omaa luokkaansa. Ei tippaakaan enää tehnyt mieli mennä takaisin V-Maxin päälle istumaan.

Ducati on aina herättänyt tiettyä inhoa ja epäilystä, paitsi tuo. Ei sillä, onhan tuo ihan liian kallis kaikella tavoin asiaa ajateltuna. Kukaan järkevä moiseen investoi.

Velipoikani (tallissaan juuri hankittu ajamaton V-Rod Muscle) totesi mulle Diavelin nähtyään/koeistuttuaan, että tuntuu pahasti että häntä on nyt viilattu linssiin ihan tosissaan ja on tehny tyhmänä hätiköidyn ratkaisun.

Kuvissa ja videolla se näytti mun mielestä ihan kivalta mut livenä... öh. Saako ducatista edes sanoa että aika helvetin ruma? En aikaisemmin moista ole ainakaan suustani päästänyt. Mut tää oli jotenkin muovinen v-rodi epämääräisellä "laitetaan-tohon-kylkeen-ja-keulaan-muovipalikka-tai-kaks" -muotoilulla. Koeistuminen ja pyörän katseleminen kuskin näkökulmasta oli kans pettymyksiä :/

No. Ainakin säästyy rahat kun ei se ollutkaan niin hieno. Ei vaan ollu mun teekupponen.
Ihan samanlaisia ajatuksia herätti monilta osin. Ruma, legopalikoista kasattu, hirlvitys.

Mut se onkin jotenkin sitte jo positiivista.

Toki noi monet tekstuurit sekasin on jotenkin öö keskeneräinen lopputulema. Mutta kunhan sen ite rakentaa kuntoon, niin mikäs ettei. Asennetta on tuossa ideana kyllä.

Ja varmaan se kulkee iha hyvi. Nightrod vaan on paljon kokonaisemman olonen paketti, joten tehosta viis. Jos rodissa olis H-D saundi, niin ottasin sen, vaan siinä on väärä ääni. Ducatissa on se oikee ääni sentään.

Ottasin tai pitäskö tosiaan ottaa nightrodi, poistaa kone ja vaihtaa siihen Ducatin tai oikee hoodee-mylly.
wink.gif

Ducatissa on kummiskin liikaa tehoa ja kortti lähtee heti..
tounge.gif
Aikalailla olen samaa mieltä. V-Rod on oikeasti mahtavan hyvä pyörä ja kevenee vanteiden, pakoputkien ym. vaihdolla. Totta on, että ääni ei ole niinkuin H-D:ssä tai Ducatissa, mutta se paranee turbolla. Näyttelyssä oli keledesign.fi mahtava ahdettu night-rod brembon radiaalijarruilla ym.
Itsekin aikoinaan mietin, että täydellinen Custom olisi V-Rod isolla S&S koneella. Mutta liian iso työ siinä olisi.
Jos tuo Diavel olisi ollut jotain Evo-Monsterin ja V-Maxin väliltä niin olisi voinut innostuakin. Nyt tulee mieleen bemarin Z1, Z3, Z4 ym. ei niin kauniit avoautot. Viimeisin Z4 on jo hyvän näköinen ja ehkäpä tästä Diavelistakin tulee seuraavasta päivitetystä mallista kohtuullinen. Sillä vaikea on uskoa, että kauniisiin (lähes kaikki Ducatit) tai erikoisiin (999, Multistrada) muotoihin tottuneet Ducatistit tuon omaksi ottaisivat. Ehkäpä V-Max, H-D, ym. painavien pyörien omistajat haluavat ajettavuutta ja vaihtavat merkkiä. Mutta itse ottaisin ennemmin Monsterin tai Streetfighterin. Tai mielessä on käynyt saisiko jostain kaadetusta 1098R:stä rakennettua kauniin customin niinkuin tuo keledesign on tehnyt V-Rodista.

Makuasioita...mutta ainakin herättää tunteita puolin ja toisin, vähä niinku Busakin.

Näyttää siltä, että tänne kertyy runsaasti kommentteja ja perusteluja sille, miksei kirjoittaja halua Diavelia ajokikseen.  
wink.gif

Jotkut kuitenkin sen ovat halunneet.

Itselleni päätös syntyi ilmeisesti ihan itsestään tai sattumalta, sillä en tiedä asialle mitään hyvää perustelua.  Niitä vähemmän hyviä ovat

- se on musta,
- siinä on leveä takarengas,
- siinä ei ole tuulilasia eikä kahvanlämmittäjiä.

biggrin.gif

062802moto_prv.gif

Joo onnittelut vaan kaikille sen hankkineille. Ehkä puramme pettymystä kun odotimme muuta. Pidin kyllä 1200 Multistradaakin niin rumana, etten käynyt ikinä edes istumassa sen päällä ennen kuin sattumalta kävin koeajamassa. Sehän oli niin hyvä, että ulkonäkö ei haittaa enää niin paljon.
Mahtavasti tuossa yhdessä videopätkässä vetää Diavelilla. Ei onnistu V-Rodilla eikä V-Maxilla.
Mielenkiintoista kuulla miltä pakoäänet kuulostavat. Multistradan ääni ei ole muiden Ducatien veroinen, en tiedä sitten johtuuko se vääntävien ajoitusten nokka-akseleista. Diavelissahan on enemmän tehoa eli ehkä siinä on eri nokat.

Näyttää siltä, että tänne kertyy runsaasti kommentteja ja perusteluja sille, miksei kirjoittaja halua Diavelia ajokikseen.  
wink.gif

Jotkut kuitenkin sen ovat halunneet.

Itselleni päätös syntyi ilmeisesti ihan itsestään tai sattumalta, sillä en tiedä asialle mitään hyvää perustelua.  Niitä vähemmän hyviä ovat

- se on musta,
- siinä on leveä takarengas,
- siinä ei ole tuulilasia eikä kahvanlämmittäjiä.

biggrin.gif

062802moto_prv.gif
Onnittelut!

Ohan se joka tapauksessa aito italiaano ja varmasti herättää mukavasti juttua missä sitten kurvailetkin. Kertoile kunhan olet saanut kokemuksia laitteesta.
062802moto_prv.gif

Mä olen sitä mieltä, että yksikään pyörä ei nykyään tehtaalta valmiina ulos rullaa. Näin on satavarmaan asia myös tämän tekeleen kohdalla. Eli, 3000-4000 tonttua pätäkkää kilkkeisiin perusmallin oston jälkeen, kukin makunsa mukaan... Niin varmaan löytyy tuostakin omistajalleen ilon aiheita.
wink.gif

Sitten toisekseen, V-Maxin ja Diavelin vertailu on taas täysin turhaa, tai oikeammin vain puhtaasti noloa. En oikein koskaan ole ymmärtäny, miten ihmiset jotka tituleeraa itseään jokin sortin MP-ammattilaisiksi, aina sortuvat tällaiseen p*skanjauhantaan?!?
Diavel painaa 30% vähemmän, siinä on 30% pienempi kone... Ja se on taatusti myös 30% ketterämpi. Ok, siitä on muoveilla lihotettu ilmeisen muskulaarinen... Vähän samaan tapaan mitä uuden Z1000 Kawan kanssa tälle vuodelle tehty.

Mutta muskelipyörä se ei silti välttämättä ole. Se käsite kun on hiukan monimutkaisempi juttu. Rohkenisin esimerkiksi väittää, että suorituskyvystä huolimatta... Suzukin GSX 1400:ssa on enemmän muskelia kuin Diavelissa. Mutta nämä on näitä mielikuvia, ja niitä on yhtä monta kun on meitä "apinoitakin"
biggrin.gif

Onnittelut kaikille uusille ko. laitteen omistajille! Rohkea veto Ducatilta & konseptina varsin mielenkiintoinen. Ja luulempa, omistajan poskipalat tuntuu kypärässä aika ahtaille kun ekan kerran ranteella vähän syvämpään kääntää.  
tounge.gif

Nyt on kyllä tavoistani poiketen oltava eri mieltä herra Yamahan kanssa.

Totta kai Diavelia saa, voi ja pitääkin verrata V-maxiin, toki myös moneen muuhunkin.

Nyt on kyllä tavoistani poiketen oltava eri mieltä herra Yamahan kanssa.

Totta kai Diavelia saa, voi ja pitääkin verrata V-maxiin, toki myös moneen muuhunkin.
biggrin.gif
No saa munki puolesta, verrata vaikka Håndan Goldwingiin... Mut jotenkin semmonen on vaan mun mielestä hemmetin köyhällä pohjalla noin alkujaankin jo.

Ja ne testitulokset on tuolla tapaa yhtä yllättäviä. Tyyliin 30% kevyemmän, pienemmän ja geometrialtaan tiukemman pyörän todetaan olevan ketterämpi... Aivan tajuttoman yllättävää ja informatiivista toimintaa!
wink.gif

Tosiaan pyörä livenä vielä näkemättä ja istumatta, mutta koeajoraporttien/videoiden, tehtaan antamien tiedotteiden ja suunnittelijoiden haastatteluiden perusteella tässä on tehty "sporttipyörä" powercruiser-luokkaan. Steroideja popsineen Monsterin ja vaikka Night Rodin risteytys. Eli tavallaan oma pyöräluokkansa. Samoin kuin kerrottiin uuden Multistradan tullessa, tehtiin sporttipyörä katuenduro tms. luokkaan, suunnitteluvaiheessa esim. kaarreajo-ominaisuuksia verrattiin enemmän 1198-malliin kuin vaikka Gessuun. Sen takia Diavelille ei oikein ole suoraa vertailukohtaa kuten esim. Vmax. Siksi aiemmin vertasin Diavelia laveasti "tehonakuihin". Kevään koeajoilla selviää paljon.

Itselle ei oikein iske minkään olemassa olevan tehonakun ulkonäkö, niin en ole kovin jyrkkä Diavelinkaan suhteen. Kuvien perusteella melkoisesti liikaa muovia etupäässä, mutta ehkä silmä tottuu tai tuota voi muokata. Bemun KR:n karu olemus on ehkä paras noista tehonakuista, mutta ko. pyörässä häiritsee sporttouring-tausta, ilmeisesti ei ole kovin räyhä luonteeltaan? Sekin koeajolistalla, kunhan eteen tulee.

Bemun KR:n karu olemus on ehkä paras noista tehonakuista, mutta ko. pyörässä häiritsee sporttouring-tausta, ilmeisesti ei ole kovin räyhä luonteeltaan? Sekin koeajolistalla, kunhan eteen tulee.
Sun kanssa aikalailla samoilla linjoilla. Mulla oli aikanaan BMW K1200R Sport, ja voin kertoa että jahka hyppäät sarviin niin tuo alusta ei todellakaan nypi tipan tippaa. Päin vastoin, todella maukkaan jämäkkä. Puhumattakaan sähköisistä säätömahdollisuuksista jne jne. Loistava peli, ja arvatenkin toi K1300R vielä pykälää ärhäkämpi.

Mutta ei sen enempää aiheen vierestä, jatkakeehan vääntämistä. Kohtahan se kevät koittaa ja loppuu tämä joutavan päiväinen jeesustelu
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Alku arvio että hirvee läjä paskaa mutta tossa videossa vaikuttikin ihan hauskalta peliltä, mutta jotta hinta kyllä jostain pilvistä vedetty.

Ajoasento ja satula oli pettymys
Mulle kävi kyllä täysin päin vastoin.
V-Rod Musclen, Fat Bob'in ja V-Maxin jälkeen kun täysin vastahakoisesti istahdin Diavelin päälle, se oli edellisten jälkeen koettuna ihan omaa luokkaansa. Ei tippaakaan enää tehnyt mieli mennä takaisin V-Maxin päälle istumaan.

Ducati on aina herättänyt tiettyä inhoa ja epäilystä, paitsi tuo. Ei sillä, onhan tuo ihan liian kallis kaikella tavoin asiaa ajateltuna. Kukaan järkevä moiseen investoi.

Velipoikani (tallissaan juuri hankittu ajamaton V-Rod Muscle) totesi mulle Diavelin nähtyään/koeistuttuaan, että tuntuu pahasti että häntä on nyt viilattu linssiin ihan tosissaan ja on tehny tyhmänä hätiköidyn ratkaisun.
Inhoa ja epäilystäkö... Ducati..  
omg.gif

Saako kysäistä, mistä moinen?

Jännää, ihminen inhoaa ja epäilee Ducatia. On se jännää.

Lainaus tuosta yhdestä testistä osuu varmaankin aika lailla naulan kantaan.

this is the most exciting and rewarding motorcycle you can buy.
WOW!
Eikä mulla ole rahaa! Eikä mulla ole rahaa!
Eikä mulla ole rahaa!
Muttei rahalla voi sitä paitsi Ducatia ostaakaan.

Luulin Ducateja paljon kalliimiksi, mutta jos kerran sanotaan, että mielenkiintoisin ja palkitsevin minkä voin ostaa niin pakko kai se on.

Jos tuossa ei lukisi Ducatin niin aika harva sitä edes vilkaisisi.

Tuo nyt oli "humoristisen sarkastinen" lainaus erään toimittajan kirjoituksesta...

Mielenkiintoiset välitykset Diavellissa, jos 0-100km/h vedossa ehtii vetää kolmosen kehiin...

Sittenhän sillä voi ajella kaupungissakin vaihtamatta eturatasta 14-piikkiseen !

Messuilla tuli istuttua kyydissä ja aika käteen käypäsen tuntuinen laite oli.
Erottuu massasta eikä näytä siltä perus V-max yms. "kyytiäkaljamahalle" mopolta.

Jos ois paalua pitäisi ostaa...

Back