Ducati multistrad

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkka 71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisko porukalla tietoo millainen vehe olis Ducatin multistrada 1000 ,jotain tarveis keksiä kun ei xx kans oikein tuu ajettua jostain syystä ,ehkä vaihto auttais  tai miksei triple,ktm , tuono
 
Oma kokemus oli pyörästä niin hyvä, että minkään pyörän vaihtoa en ole katunut niin paljon. Tyhmyyksissäni vaihdoin uuteen 1200 Multiin.

Hyvä ajaa, perusvarma tekniikka, passeli ajoasento, hyvä kate, hyvät valot...

Etenkin 2005 vuosimallista eteenpäin suosittelen, tuolloin tuli pieni facelift, jossa uusi kate, istuin, sivujalka ja muuta pientä kivaa.

Ominaisuuksina myös bensamittari, joka ei tiennyt mistään, ja ilmeisen etanolille herkkä muovitankki (--> vain 98:ia tankkiin). Ekan kanssa oppii elämään, ja jos tankki on ollut turvotakseen, on se turvonnut jo :)

Suosittelen :thumbsup:
 
Olisko porukalla tietoo millainen vehe olis Ducatin multistrada 1000 ,jotain tarveis keksiä kun ei xx kans oikein tuu ajettua jostain syystä ,ehkä vaihto auttais  tai miksei triple,ktm , tuono


koitas hakua tai kookleta se härveli , tääl oli muistaakseni joku kauhee itku sellasesta joku vuosi sitten :no::kääk:
 
Se itkijä olisi löytänyt valittamista myös suomen järvien vähäisyydestä, kannattanee suhtautua varauksella. Onhan Italialaisissa Italialaisuuksia mutta vaikea 2V-Desmon ympärille on huonoa pyörää tehdä.
 
Koitin etsiä juttuja mutta todella vähän oli ,olis 04 myynis kohtuu hintaa ,tarvii varmaan odotaa keväseen et pääsee testaa hauskaks vehkeeks kehuttu
 
Mitään en osaa härvelistä sanoa, mutta eipä sitä ekaa multia tule henkka ihan joka kylällä vastaan. Rohkea mies.

Ovatko työkalut alkaneet Hondan aikakaudella kerätä ruostetta, kun toivelistalla on Fiiattia, Ducatia ja Kotaria? :D

Gen1 Tuonoja on vitun huonosti muuten myynnissä.

Käy ihmeessä testaamassa. Sillähän se moottorin luonne selviää.

Toivottavasti allekirjoittanut löytää energiaa vetää muutaman letkan ens kesänä. Ratailu ja enska vievät aikaa, ja töissäkin pitäis olla :sad3:
 
Olisko porukalla tietoo millainen vehe olis Ducatin multistrada 1000 ,jotain tarveis keksiä kun ei xx kans oikein tuu ajettua jostain syystä ,ehkä vaihto auttais  tai miksei triple,ktm , tuono

2-venttiilisistä ei o kokemusta mutta 1098sf:llä noin 50000 ja ms1200:lla 33000 km. Tekniikassa ei ole ollut valittamista. Kuivakytkin menee vaihtoon 24000 välein. Itse en sen kilinää osaa arvostaa, jotkut siitäkin tykkää.

Vanhempaa multia olen kyllä kokeillut, kone on miellyttävä ja vetää auliisti alemmiltakin kierroksilta (tietty v2 rytkyttää jos liian alhaalta yrittää). Hyvät käyttöominaisuudet. Yläkierrosten parkaisu puuttuu, joka kyllä löytyy tosta sf:stä, ms1200:ssa on 4000-6000 k alueella enemmän voimaa mutta se ei hengitä yhtä vapautuneesti yläkierroksilla kuin sf.

Ds1000:n sivutuki ei ole tukevin mahdollinen ja sen kärki jää melko lähelle pyörän keskilinjaa. Sen kanssa pärjää kun sen tietää ja tarkistaa sen huollossa. Kuivakytkin noudattanee samaa vaihtoväliä kuin sf:ssä. Yhteen laitettiin lämpökahvat, katteita joutuu purkamaan pois aika paljon jos johonkin pitää päästä kiinni. Jos budjetti antaa myöten, katsoisin kyllä 1200-koneisia. Uusi ms950 vaikuttaisi kans hyvältä mutta ne on vielä hinnoissaan.

Vannekoosta johtuen ms on kyllä asvalttipyörä. Soralle tarvittaisiin isompi etunen ja kapeampi takanen. Tai kyllä sillä soralla ajaa, mutta sellaiseen fiilikseen ei kyllä pääse kuin kotarin 1190r:llä.

Kokeile ihmeessä noita nakuja. Kotimaan kurvailuissa nekin on jees ja erilaisia kuin xx. Kyllä niilläkin matkaa tekee, itekkin heitin sf:llä 3 Euroopan reissua.
 
Viimeksi muokattu:
Mitään en osaa härvelistä sanoa, mutta eipä sitä ekaa multia tule henkka ihan joka kylällä vastaan. Rohkea mies.

Ovatko työkalut alkaneet Hondan aikakaudella kerätä ruostetta, kun toivelistalla on Fiiattia, Ducatia ja Kotaria? :D

Gen1 Tuonoja on vitun huonosti muuten myynnissä.

Käy ihmeessä testaamassa. Sillähän se moottorin luonne selviää.

Toivottavasti allekirjoittanut löytää energiaa vetää muutaman letkan ens kesänä. Ratailu ja enska vievät aikaa, ja töissäkin pitäis olla :sad3:

Joo jotain tällästä on tapahtunut ,oikean ottaa päähän xx hemmetin hyvä pyörä mutta jokin vialla kun kesällä tai itseasiassa syksyllä tuli visiin kolmetuhat kilsaa mistä kaveri ajo 700 km juhannuksena ,gen 1 tuonoo oon kyl ihastellut siita asti kun su pyörän näin ,viros olis 2500e yksi ,en tiedä tarvii kattoo jos sais innostuksen takaisin vai pyörän vaihdolla 😆
 
2-venttiilisistä ei o kokemusta mutta 1098sf:llä noin 50000 ja ms1200:lla 33000 km. Tekniikassa ei ole ollut valittamista. Kuivakytkin menee vaihtoon 24000 välein. Itse en sen kilinää osaa arvostaa, jotkut siitäkin tykkää.

Vanhempaa multia olen kyllä kokeillut, kone on miellyttävä ja vetää auliisti alemmiltakin kierroksilta (tietty v2 rytkyttää jos liian alhaalta yrittää). Hyvät käyttöominaisuudet. Yläkierrosten parkaisu puuttuu, joka kyllä löytyy tosta sf:stä, ms1200:ssa on 4000-6000 k alueella enemmän voimaa mutta se ei hengitä yhtä vapautuneesti yläkierroksilla kuin sf.

Ds1000:n sivutuki ei ole tukevin mahdollinen ja sen kärki jää melko lähelle pyörän keskilinjaa. Sen kanssa pärjää kun sen tietää ja tarkistaa sen huollossa. Kuivakytkin noudattanee samaa vaihtoväliä kuin sf:ssä. Yhteen laitettiin lämpökahvat, katteita joutuu purkamaan pois aika paljon jos johonkin pitää päästä kiinni. Jos budjetti antaa myöten, katsoisin kyllä 1200-koneisia. Uusi ms950 vaikuttaisi kans hyvältä mutta ne on vielä hinnoissaan.

Vannekoosta johtuen ms on kyllä asvalttipyörä. Soralle tarvittaisiin isompi etunen ja kapeampi takanen. Tai kyllä sillä soralla ajaa, mutta sellaiseen fiilikseen ei kyllä pääse kuin kotarin 1190r:llä.

Kokeile ihmeessä noita nakuja. Kotimaan kurvailuissa nekin on jees ja erilaisia kuin xx. Kyllä niilläkin matkaa tekee, itekkin heitin sf:llä 3 Euroopan reissua.

Ok eli on tutustumisen arvoinen peli ,toisaalta duke 990 tai sm 950 kiinnostais no tarvii oottaa kevättä ja lähtee kokeilee
 
Ok eli on tutustumisen arvoinen peli ,toisaalta duke 990 tai sm 950 kiinnostais no tarvii oottaa kevättä ja lähtee kokeilee

Kotarin valikoimasta löytyy myös 990 SMT, jollainen myös omasta tallista löytyy. Ihan mahtava pyörä, vaikkakin Kotarin omistaminen tiettyä mielenlaatua selvästi vaatiikin. Itsekin vielä opettelen japsien jälkeen. Toisaalta taitaa noissa Ducateissakin olla omat oikkunsa.
 
Joo jotain tällästä on tapahtunut ,oikean ottaa päähän xx hemmetin hyvä pyörä mutta jokin vialla kun kesällä tai itseasiassa syksyllä tuli visiin kolmetuhat kilsaa mistä kaveri ajo 700 km juhannuksena ,gen 1 tuonoo oon kyl ihastellut siita asti kun su pyörän näin ,viros olis 2500e yksi ,en tiedä tarvii kattoo jos sais innostuksen takaisin vai pyörän vaihdolla 

Xx on tasaisen hyvä kaikin puolin, mutta samalla vähän tylsä. Särmää ja haastetta puuttuu. Jäis mullakin talliin, mutta jotkut tykkää kovastikin.
 
voihan xx:n jättää muutenkin talliin jos toista katselee. ei vaihdossa kuitenkaan hirveitä enää saa.. ottaa vaikka myöhemmin siitä projektin tms jos siltä tuntuu.:thumbup:
 
Xx on tasaisen hyvä kaikin puolin, mutta samalla vähän tylsä. Särmää ja haastetta puuttuu. Jäis mullakin talliin, mutta jotkut tykkää kovastikin.
En kans keksi muuta et on vaan niin tylsä ja hyvä tietyllä tavalla toimii matkas mutkas soralla ym ,no toivottavasti löydän jonkin vaihto ehdon😁😁
 
Jos olisin siun housuissasi niin miettisin myös Nudaa ja kävisin myös paikan päällä katsomassa ja koeajamassa.
Nettimotossa on yksi siisti myynnissä ja näkyy hintaakin olevan juuri tarkistettu pikkasen. Edelleen olen sitä mieltä että sen vm. pitäisi olla -12 eikä -11, sitähän valmistettiin -12-13. Voisi riemu ja ratto löytyä sitä kautta tai sitten pitää unohtaa asfaltti ja siirtyä soralle.:)
 
Itsellä kokemusta 2005 Multistrada 1000DS:sta. Mun mielestä ajovalot ei olleet kovinkaan kummoiset ja suurin syy miksi luovuin pyörästä oli starttaamisen kanssa pelleily. Siinähän on servostartti ja laitoin lisämaadoituksia ja vaihdoin lipoakun mutta tuntui että varsinkin kylmillä ilmoilla sai jännittää käynnistyykö vai ei. Muuten kyllä tykkäsin pyörästä kovasti.
 
Jos ei mene liian kalliiksi niin DVT1200. Tehty 2015 alkaen. Muuttuva-ajoituksellisen nokka-akselin takia repii hyvin jo matalammilla kierroksillakin. Paras pyörä millä itse olen ajanut. Sopii sekä pieneen pyöritykseen että matka-ajoon kaks päällä. Kun vaihdoin VFR1200 tähän huomasin miten paljon pienempi paino vaikuttaa ketteryyteen.
 
Hinnat pompaa mulle likaa .koitan pysyä tossa noin kolment tonnin pudjetissa ja alle niin ei tipu korkeelt ja jos käy jotain nii oe harmita ym 😁
 
SMTlle suositus täältäkin 7-9 ke hintaluokassa, jopa ärsyttävän hyvä kun ei vastaavaa näppärää tonnista tällä hetkellä ole kaupan, ja perusajo-ominaisuuksien puolesta 2017 vastaavan mallisista pyöristä ei juuri kokonaisuutena parempaa löytynyt sekalaiseen ajoon. Multi 1200 vaihtuu jos talous jossain vaiheessa sallii. Toki tuossa hintaluokassa 3 ke tuo Multi 1000 olis nyt tosi spesiaalin näköinen, vaikka aikoinaan näytti rumahkolta. Tuleeko noihin myös se yli 1000e jakohihnan vaihto tiuhaan? Tämä on tähän mennessä vienyt ostohalut Ducateihin. Cagiva tai vastaava tais olla vastaava vanha tonninen kuin Duksu, mutta harvinainen.
 
Ducatiin joo pitäs vaihtaa hihnat kahen vuoden välein mutta alkuperäsenä hihnat makso muistaakseni 130€ ja vaihtotyökään ei ammattilaisella olis maksanu ku 50€. Tein kuitenki itte ja noihin 2 venttiilisiin se ei tosiaan kummonen homma oo. Mulla siis monster samalla koneella ku toi vanha multistrada.
 
Edellisen sarjan 2v desmoon vaihtoi remmit vartissa parkkiksella ilman ylimaagin tutkintoa. DS:ssä taisi remmin kireysarvo olla herzeinä, mutta siihen taisi olla joku kännyäppi mittaamaan. Homma on siis helppo.
 
Back
Ylös