Ducati RULAA!!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja parjan_fin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

parjan_fin

New member
JESH!

Tittelit kotiin ja sillä selvä! Tiukkojen kisojen jälkeen WSB -mestariksi kruunattiin James Toseland (Ducati FILA 999 F04), kakkoseksi tuli Regis Laconi (Ducati FILA 999 F04) ja kolmanneksi Noriyuki Haga (Ducati Renegade 999RS Koji). Chris Vermeulen jätettiin tylysti neljänneksi loppupisteissä.

Jälleen on siis nähty mikä merkki määrää tahdin WSB:ssä!
smile_org.gif


Niin ja unohtamatta Ruben Xaus:n upeaa suoritusta MotoGP -lähdössä Quatarissa!
 
JESH!

Tittelit kotiin ja sillä selvä! Tiukkojen kisojen jälkeen WSB -mestariksi kruunattiin James Toseland (Ducati FILA 999 F04), kakkoseksi tuli Regis Laconi (Ducati FILA 999 F04) ja kolmanneksi Noriyuki Haga (Ducati Renegade 999RS Koji). Chris Vermeulen jätettiin tylysti neljänneksi loppupisteissä.

Jälleen on siis nähty mikä merkki määrää tahdin WSB:ssä!
smile_org.gif


Niin ja unohtamatta Ruben Xaus:n upeaa suoritusta MotoGP -lähdössä Quatarissa!
Nojoo, tuolla WSBK:ssa Fila Ducati nyt ainoana tehdastiiminä nippanappa otti sen mitä kaikki niiltä odottikin. Ruben Xausin suoritus sitävastoin oli tosiaan loistana, IMHO ylivertaisesti paras suoritus mitä maailmalla on tällä kaudella Ducatilla ajettu. Kuiva rata, eli mistään sadekelillä taktikoinnilla/tuurilla hankitusta menestyksestä ei voi puhua. Mahtaa olla Repsol Hondan pojilla selittämistä kun saa selkään viime vuoden malliselta persaukisen tiimin ajattamalta Ducatilta. Aikaisemmin lähinnä sarjakonttaajana tunnettu Xaus on kyllä kokenut uuden tulemisen MotoGP-luokkaan siirryttyään, tallikaverina viime vuoden WSBK-mestari Hodgson on jäänyt tällä kaudella täysin Xausin varjoon.
 
Mahtaa olla Repsol Hondan pojilla selittämistä kun saa selkään viime vuoden malliselta persaukisen tiimin ajattamalta Ducatilta.
Mahtaa olla Repsol Hondalla myöskin päälliköt ihmeissään kun Telefonican ja Camelin hondilla vedellään päihin.
kaboom.gif


Mutta tuo Rossin kaatuminen, aijai (amatööri).
mad.gif

Kyllä näytti v...ttavan aikas voimakkaasti.
 
Mahtaa olla Repsol Hondan pojilla selittämistä kun saa selkään viime vuoden malliselta persaukisen tiimin ajattamalta Ducatilta.
Mahtaa olla Repsol Hondalla myöskin päälliköt ihmeissään kun Telefonican ja Camelin hondilla vedellään päihin.
kaboom.gif


Mutta tuo Rossin kaatuminen, aijai (amatööri).
mad.gif

Kyllä näytti v...ttavan aikas voimakkaasti.
Löytyy ne rajat mestariltakin. Joskus pitää vain uskaltaa ajaa niin paljon kun vehkeet antaa periksi ja silloin sattuu tuollaista
wink.gif
 
Juu kyllä ihmetellä täytyy kuinka Ducatin "kakkostiimi" pesee ne punaiset kulkineet kisassa. Xausin suoritusta oli ilo seurata varsinkin kun pyörä näytti välillä aika rauhattomalta ajettavalta. Ei tosin niin rauhattomalta kuin ykköstiimin Ducatit. Taisi Xaus vetää aika hurmoksessa.

Hitsi kun ei näy muut kuin vaivaskanavat, millä kanavalla näkyy WSB-kekkereitä?? Nimim. antenneja taloon ja äkkiä..

Vaikka olishan se kiva nähdä Ducatin voittavankin joskus MotoGPssä..  
sport05.gif
 
JESH!

Tittelit kotiin ja sillä selvä! Tiukkojen kisojen jälkeen WSB -mestariksi kruunattiin James Toseland (Ducati FILA 999 F04), kakkoseksi tuli Regis Laconi (Ducati FILA 999 F04) ja kolmanneksi Noriyuki Haga (Ducati Renegade 999RS Koji). Chris Vermeulen jätettiin tylysti neljänneksi loppupisteissä.

Jälleen on siis nähty mikä merkki määrää tahdin WSB:ssä!
smile_org.gif


Niin ja unohtamatta Ruben Xaus:n upeaa suoritusta MotoGP -lähdössä Quatarissa!
Jaaha, kun on vähän aikaa pois foorumilta, niin heti ollaan parjaamassa Isoa Punaista.
tounge.gif
En huomannut tuloksia aiemmin, mutta käytyäni WSBK:n sivuilla havaitsin, että Vermeulen oli keskeyttänyt molemmissa Imolan lähdöissä, joten sen avulla Ducati nipin napin voitti mestaruuden eikä  pieni yksityistalli (Ten Kate), jolla oli yksi ainoa Blade ajossa.  tse IHRC ei ole vuosina 2003-2004 viitsinyt panostaa WSBK:een. Supersporteissa (siis siinä luokassa, jossa ajetaan myös R6:lla) Ten Kate Racingin Karl Muggeridge ja Broc Parkes ottivat CBR600RR:llä kaksoisvoiton kokonaispisteissä. Kun minulta meni ohi myös MotoGP viime viikonloppuna havaitsin vasta nyt, että Rossi konttasi ja Gibernau otti voiton.
033102beer_1_prv.gif
 
No Bomberi, älä nyt ota nokkiisi vaikka Ducati parit mestaruudet veikin. Ja vaikka Vermeulenin poika olis ollut ajamassakin molemmissa vikoissa kisoissa niin olis saanut voittaa molemmat lähdöt ja olisi pitänyt olla huonoa tuuria molemmilla Ducati FILA kuskeilla, jotta Chris olisi mestaruuden vienyt.

Niin ja mitä siihen pieneen yksityistalliin tulee niin ei tuo kovin iso ole Ducati Renegade Koji -team. Mutta silti SENKIN tiimin kuski meni ohi loppupisteissä Vermeulenin.
033102ass_1_prv.gif


MotoGP -puolella on kyllä pakko sanoa että Honda on varsin ylivoimainen, siis merkkinä. Kuskeista edelleenkin ylivoimaisin on Rossi.

Ja mitä tulee noihin WSS -laitteisiin niin hyvin on Honda saatu parkumaan, sitä en kiellä. Mielenkiinnolla odottelen että kuinka ensi vuonna, sillä lähes kaikki merkit tuo uuden kusiaisen markkinoille. Ducatin panos tälle kaudelle oli mielestäni tuossa luokassa odotettua parempi. Ensi kaudesta on vara odottaa vieläkin parempaa.

Mutta siltikin ne (mielestäni) oleellisimmat mestaruudet meni oikealle merkille, eli Ducatille.
tounge.gif
 
Kertokaa nyt viisaammat että millä kirveellä noita kisoja saa seurattua?

Onko jotain netti saittia joka lähettää live kuvaa kisoista vai mikä lautanen tosiaan pitää hankkia että näkee??
 
Ja mitä tulee noihin WSS -laitteisiin niin hyvin on Honda saatu parkumaan, sitä en kiellä. Mielenkiinnolla odottelen että kuinka ensi vuonna, sillä lähes kaikki merkit tuo uuden kusiaisen markkinoille. Ducatin panos tälle kaudelle oli mielestäni tuossa luokassa odotettua parempi. Ensi kaudesta on vara odottaa vieläkin parempaa.
Miten olisi, parjan, R6:n vaihto 600RR:ään? Kyselet päälle hiukan vinkkiä Ten Katelta ja Supersportien SM 2005 olisi sinun.
wink.gif
 
Miten olisi, parjan, R6:n vaihto 600RR:ään? Kyselet päälle hiukan vinkkiä Ten Katelta ja Supersportien SM 2005 olisi sinun.
wink.gif
Ei ole köyhällä varaa moiseen leikkiin. Ajelen sillä mihin rahat riittää.

En nyt kyllä sanoisi että TenKate Honda tekee autuaaksi tai edes vinkit sieltä. Eipä ole kauan aikaa kun eräs henkilö purki ja huolsi TenKaten takaiskarin tuollaiseen Hondaan ja ihmetys oli suuri, sillä shimmejä ei ollut iskarissa juuri nimeksikään. Ei siis ihme että omistaja valitteli perän toimimattomuutta.

Lauslehdon / Pennan laitteen voisin ostaa, mikäli rahaa olisi. Ne kun ei ole TenKate Hondia.

Ja pakko sanoa vielä loppuun että se on se ja sama minkä laitteen mä alleni saisin ens kaudeks, ei meikäläisestä SS SM ykköstä tulis! Vielä kun on täysin epävarmaa kummassa luokassa ajan ja meikäläisen pitäis syödä jotain ihme-muroja, jotta muhun vauhtia tarttuis. Parempi siis pysyä niissä mitä on... ja visusti jalat maan pinnalla.
 
MotoGP kisat vaikka digi-boxin kautta (Nelonen Plus näyttää kisat suorana), Eurosportilta näkyy WSB ja WSS kisat (hyvin usealla paikkakunnalla tarvii lautasen tai maksullisen kortin digi-boxiin).

Itse olen joskus tuijotellut pelkkiä tuloksia netin välityksellä, esim. http://www.worldsbk.com (WSS, WSB ja SuperStock) tai vaikka http://www.motogp.com (MotoGP) ja joskus jopa http://moto.racing-live.com (MotoGP)

Noilla pääsee jo hyvin alkuun.
Aika huonosti näytti Eurosport tällä kaudella WSS/WSB kisoja. Monista kisoista näkyi pelkkä kooste/viivästetty lähetys ja tilalla oli jotain doping-käyttöisiä kapearenkaisia 2-pyöräisiä maantiellä tms. Eurosport News sentään pelasti jokusen kisaviikonlopun näyttämällä livenä kisalähetyksiä silloin kun niitä ei Eurosportilla näkynyt. Eurosport News taitaa tosin ainoastaan näkyä Canalin satelliitissa. Toivottavasti ensi vuonna tilanne jo korjaantuu.
 
Jaaha, kun on vähän aikaa pois foorumilta, niin heti ollaan parjaamassa Isoa Punaista.
tounge.gif
En huomannut tuloksia aiemmin, mutta käytyäni WSBK:n sivuilla havaitsin, että Vermeulen oli keskeyttänyt molemmissa Imolan lähdöissä, joten sen avulla Ducati nipin napin voitti mestaruuden eikä  pieni yksityistalli (Ten Kate), jolla oli yksi ainoa Blade ajossa.  tse IHRC ei ole vuosina 2003-2004 viitsinyt panostaa WSBK:een. Supersporteissa (siis siinä luokassa, jossa ajetaan myös R6:lla) Ten Kate Racingin Karl Muggeridge ja Broc Parkes ottivat CBR600RR:llä kaksoisvoiton kokonaispisteissä. Kun minulta meni ohi myös MotoGP viime viikonloppuna havaitsin vasta nyt, että Rossi konttasi ja Gibernau otti voiton.
033102beer_1_prv.gif
En malta olla mainitsematta sitä tosiasiaa viikonlopun kisasta, että yliviritettyt twinit kesti kaksi lähtöä. Ja lähes katuviritteinen rivi nelonen laukesi molemmissa lähdöissä  
tounge.gif


Mitä Ten Katen tulee, ei tuo nyt ihan nyrkkipajalta vaikuta. Ja MotoGP:tä seuranneenä näyttää siltä, että HRC ottaa jatkuvasti käkättimeen satelliitti tiimeiltä..
Supersporteihin on Honda jalostanut hienonlaitteen
smile_org.gif

Huhun mukaan 749R:llä ei ajettaisi enää ensi kaudella kilpaa Supersporteissa!
 
En nyt kyllä sanoisi että TenKate Honda tekee autuaaksi tai edes vinkit sieltä. Eipä ole kauan aikaa kun eräs henkilö purki ja huolsi TenKaten takaiskarin tuollaiseen Hondaan ja ihmetys oli suuri, sillä shimmejä ei ollut iskarissa juuri nimeksikään. Ei siis ihme että omistaja valitteli perän toimimattomuutta.

Lauslehdon / Pennan laitteen voisin ostaa, mikäli rahaa olisi. Ne kun ei ole TenKate Hondia.
Eipä ole Suomessa yhtään oikeaa Ten Kate Hondaa. Mutta kyllä ne Pennan ja Lauslehdon pelit on aika lailla Ten Kate-osalla varustettuja. Siinä missä Kullan, Pryylin tai Valtosen pelit. Eniten Ten Kate-osaa pelistä löytyy kolmikosta Kulla, Penna ja Lauslehto. Konetta ei taida kenenkään noiden peliin olla tehty Ten Katen pajalla.

Ja WP:n alusta on Tuusmotorin peleissä, ja Ten Katelta ostettu. En tiedä, mutta luulisin niiden olevan ihan tehdaspakkauksia eikä TenKaten uusiksi shimmaamia, siis nimenomaan näihin uusiin pyöriin tehdyt. Eri asia jos jollain on käytössä joku näistä ns. Ten Katen vanhoista MM-kilpureista. Kuvittelisin että MM-tason radat on pikkasen eri lailla ajettavia (=nopeita, ajettavia mutkia tasaisella pinnalla vs. Suomen mikkihiiri mutkat perunapellossa) kuin Suomen radat ja siksi jousituksessa shimmauskin saattaa poiketa.

Ten Katen tiimi tekee tutkimustyötä ja niiden työn tuloksia Honda hyödyntää HRC-palikoissa. Joten kyllä tänä päivänä yleisesti ottaen paras Honda-palikka löytyy Ten Katelta, ei HRC:ltä. Seuraavaksi vuodeksi se sama palikka saattaa löytää tiensä HRC-luetteloon. Moni osa löytyy molempien luettelosta. Esim. Arrow-putkisto, imusuppilot, kittinokat ja jouset on ihan samaa tavaraa sama kummalta tilaa. Mun mopoon ne tuli HRC-osana
biggrin.gif


Tomi
 
Eipä ole Suomessa yhtään oikeaa Ten Kate Hondaa. Mutta kyllä ne Pennan ja Lauslehdon pelit on aika lailla Ten Kate-osalla varustettuja. Siinä missä Kullan, Pryylin tai Valtosen pelit. Eniten Ten Kate-osaa pelistä löytyy kolmikosta Kulla, Penna ja Lauslehto. Konetta ei taida kenenkään noiden peliin olla tehty Ten Katen pajalla.

Ja WP:n alusta on Tuusmotorin peleissä, ja Ten Katelta ostettu. En tiedä, mutta luulisin niiden olevan ihan tehdaspakkauksia eikä TenKaten uusiksi shimmaamia, siis nimenomaan näihin uusiin pyöriin tehdyt. Eri asia jos jollain on käytössä joku näistä ns. Ten Katen vanhoista MM-kilpureista. Kuvittelisin että MM-tason radat on pikkasen eri lailla ajettavia (=nopeita, ajettavia mutkia tasaisella pinnalla vs. Suomen mikkihiiri mutkat perunapellossa) kuin Suomen radat ja siksi jousituksessa shimmauskin saattaa poiketa.

Ten Katen tiimi tekee tutkimustyötä ja niiden työn tuloksia Honda hyödyntää HRC-palikoissa. Joten kyllä tänä päivänä yleisesti ottaen paras Honda-palikka löytyy Ten Katelta, ei HRC:ltä. Seuraavaksi vuodeksi se sama palikka saattaa löytää tiensä HRC-luetteloon. Moni osa löytyy molempien luettelosta. Esim. Arrow-putkisto, imusuppilot, kittinokat ja jouset on ihan samaa tavaraa sama kummalta tilaa. Mun mopoon ne tuli HRC-osana  
biggrin.gif


Tomi
En nyt lähde kinaamaan noista virityksistä tai siitä tuleeko HRC:ltä paremmat osat kuin TenKatelta se on loputon suo.

Se mitä Tatun kanssa juttelin taannoin niin yksikään osa ei heille ole tullut TenKatelta, vaan HRC:ltä ja niistä on sitten pojat kasauttaneet koneet salamyhkäisessä paikassa. Ja kyllä ne kaikki muut "KIT" -osat oli ihan tyylikkäästi HRC -laatikoissa.
smile_org.gif
Alustan osat oli sitten puhtaasti WP -kamaa, ei TenKaten kautta tullutta. Näin mulle sanottiin.

En enempää aiheesta kinastele, koska on vaan huhuja, perättömiä huhuja ja sitten on hyvin pieni osa faktaa. Kenellä mitäkin, sitä en osaa sanoa.

Noissa virityksissä on aikasta paljon eroja... kuka sen tekee ja miten ja mikä putkisto siihen käy. Ei meinaan ole sanottua että vaikka ostat kaikki KIT -osat TenKatelta (tai mistä tahansa), putkistoineen päivineen että saisit parhaat tulokset juuri noilla kilkkeillä. Saattaa olla juurikin niin että ihan eri putkistolla saat tehokäyristä paremmat muodoiltaan, kuin mitä tuon paketin mukana tulee. Kansi vaan virtaa sekä tuottaa paremmin potkua erilaisella putkella. Esimerkkinä on tuo mun oma Yamaha: http://www.sscup.com/jani3.pdf Yhtenäinen ja katkoviiva on samalla koneella, kannella, nokilla ja jne. mitattu paras tulos, MUTTA VAIN ERI putkistolla. Eroa on jo aikamoisesti 12 krpm kohdalla (n. 10 hp)!

Parasta olisi jos pääsisi testaamaan tehtyä konetta / kantta eri putkistoilla ja penkissä.

On totta että Suomen ja ulkomaan radat eroaa toisistaan vallan mahdottomasti, mutta siltikin niillä samoilla palikoilla millä ajetaan Suomessa rataennätyksiä (ja voitetaan kisoja) voitetaan myös EM -kisoja. Pistää vaan miettimään mihin sitä oikeasti kannattaa rahoja pistää...
smile_org.gif
 
En nyt lähde kinaamaan noista virityksistä tai siitä tuleeko HRC:ltä paremmat osat kuin TenKatelta se on loputon suo.

Se mitä Tatun kanssa juttelin taannoin niin yksikään osa ei heille ole tullut TenKatelta, vaan HRC:ltä ja niistä on sitten pojat kasauttaneet koneet salamyhkäisessä paikassa. Ja kyllä ne kaikki muut "KIT" -osat oli ihan tyylikkäästi HRC -laatikoissa.
smile_org.gif
Alustan osat oli sitten puhtaasti WP -kamaa, ei TenKaten kautta tullutta. Näin mulle sanottiin.

En enempää aiheesta kinastele, koska on vaan huhuja, perättömiä huhuja ja sitten on hyvin pieni osa faktaa. Kenellä mitäkin, sitä en osaa sanoa.

Noissa virityksissä on aikasta paljon eroja... kuka sen tekee ja miten ja mikä putkisto siihen käy. Ei meinaan ole sanottua että vaikka ostat kaikki KIT -osat TenKatelta (tai mistä tahansa), putkistoineen päivineen että saisit parhaat tulokset juuri noilla kilkkeillä. Saattaa olla juurikin niin että ihan eri putkistolla saat tehokäyristä paremmat muodoiltaan, kuin mitä tuon paketin mukana tulee. Kansi vaan virtaa sekä tuottaa paremmin potkua erilaisella putkella. Esimerkkinä on tuo mun oma Yamaha: http://www.sscup.com/jani3.pdf Yhtenäinen ja katkoviiva on samalla koneella, kannella, nokilla ja jne. mitattu paras tulos, MUTTA VAIN ERI putkistolla. Eroa on jo aikamoisesti 12 krpm kohdalla (n. 10 hp)!

Parasta olisi jos pääsisi testaamaan tehtyä konetta / kantta eri putkistoilla ja penkissä.

On totta että Suomen ja ulkomaan radat eroaa toisistaan vallan mahdottomasti, mutta siltikin niillä samoilla palikoilla millä ajetaan Suomessa rataennätyksiä (ja voitetaan kisoja) voitetaan myös EM -kisoja. Pistää vaan miettimään mihin sitä oikeasti kannattaa rahoja pistää...
smile_org.gif
Tuossa copy-pastea Samin sivuilta, eli siitä voikin sitten jotain päätellä...  
tounge.gif


Ja viime kesänä kun juttelin Runen kanssa, niin jonkin verran Ten Kate-osaa tuli Tuusmotorille Runenkin kautta. Rune on nimittäin Ten Katen ns. Suomen virallinen jälleenmyyjä. Eli nimenomaan Ten Katen toivomus on, että Suomen tilaukset hoidettaisiin Runen kautta. Ja syylärit nyt on ihan selvästi Ten Katelta, HRC:ltä ei saa edes kuin niitä lisäpalikoilta jollanen mulla on. Ja kyllä noista Hondista tuli jonkinverran soiteltua ja juteltua faca-to-face jätkien kans kun omaa rakensin...

Ja viritysten toimivuudesta, ei varmaankaan ole mitään takuuta mikä toimii minkäkin kanssa, mutta jos ostat suoraan koko paketin koneen viritystä myöten Ten Katelta, niin silloin ollaan aika lähellä sitä mistä komponenteista saa parhaat tulokset siihen kansimalliin. Mutta se, että kenen perse sen kestää onkin toinen juttu, Ten Kate-osat eivät tunnetusti ole niitä halvimpia.

Tomi

***************************************
Tatun Matkassa
Tatu Lauslehto vieraili menneellä viikolla Ten Katen Hollannin pääpajalla. Siellä hän tutustui
kilpapyörien huipputeknologiaan teamin managerin Ronald ten Katen opastuksella leppoisissa ja
antoisissa tunnelmissa. Tatun tuliaisena olikin viimeisintä pyörien tekniikkaa Sprinterin takatilan
täydeltä sekä rautaisannos tietoa todellisen huipputallin toiminnasta.

Ten Kate motoren on Hollannin Niuewleusenissa sijaitseva road racing-kilpapyörien virityksiin
erikoistunut yhtiö. Osat ovat erittäin laadukkaita ja haluttuja. Ten Katen toiminta perustuu pitkälti
yhtiön nimeä kantavan kilpatallin mahtavaan menestykseen Super Sportin MM-sarjassa. Ten
Katen Hondilla on voitettu kaksi viimeisintä luokan maailman mestaruutta. Vuoden 2002 mestari
on Ranskan Fabien Foret ja tänä vuonna mestaruuden vei lähes ilmiömäisiä otteita esittänyt 21-
vuotias australialaispilotti Chris Vermeulen. Nämä saavutukset kertovat kaunistelematonta kieltä
Ten Kate Racingin osaamisesta.

Tuusmotorin kauden 2004 kilpapyörät kasataan Ten Katen huippuosilla iskukykyisiksi.

                 5.12-03                  Tuusmotor Racing  team
*********************************
 
Mielenkiinnolla odottelen että kuinka ensi vuonna, sillä lähes kaikki merkit tuo uuden kusiaisen markkinoille.
Minäkin odottelen mielenkiinnolla
biggrin.gif
Kun mielestäni ainoastaan Kawasakilta tulee oikeasti uusi kuussatanen ja Honda, Yamaha ja Suzuki tekivät ainoastaan hyvin pieniä muutoksia malleihinsa.

Kerroppa Partanen mikä on sinun kriteerisi "uudelle kusiaselle " ?
withstupid.gif
 
Minäkin odottelen mielenkiinnolla  
biggrin.gif
 Kun mielestäni ainoastaan Kawasakilta tulee oikeasti uusi kuussatanen ja  Honda, Yamaha ja Suzuki tekivät ainoastaan hyvin pieniä muutoksia malleihinsa.

Kerroppa Partanen mikä on sinun kriteerisi "uudelle kusiaselle " ?  
withstupid.gif
No jokaiselle se kriteeri voipi olla erilainen... sinulle Tero niiden muutoksien pitää olla isompia, että pyörä olisi uusi, toisin kuin minunlaiselleni tavan maallikolle. Enhän minä noista mitään ymmärrä...

Lähinnä tarkoitin sellaisia muutoksia kuin USD -keulaa, radiaalijarrua (Kawassahan nuo jo on
smile_org.gif
), uudelleen muotoiltua / sijoiteltua putkistoa ja jne. En siis pelkkää väritystä. Esim. Yamahan tonnisessahan käsitykseni mukaan näin käy, eli tulee vain uusi väritys?
 
Back
Ylös