parjan_fin
New member
Spekuloidaan lisää, sillä se on kivaa...Tuossa copy-pastea Samin sivuilta, eli siitä voikin sitten jotain päätellä...![]()
Ja viime kesänä kun juttelin Runen kanssa, niin jonkin verran Ten Kate-osaa tuli Tuusmotorille Runenkin kautta. Rune on nimittäin Ten Katen ns. Suomen virallinen jälleenmyyjä. Eli nimenomaan Ten Katen toivomus on, että Suomen tilaukset hoidettaisiin Runen kautta. Ja syylärit nyt on ihan selvästi Ten Katelta, HRC:ltä ei saa edes kuin niitä lisäpalikoilta jollanen mulla on. Ja kyllä noista Hondista tuli jonkinverran soiteltua ja juteltua faca-to-face jätkien kans kun omaa rakensin...
Ja viritysten toimivuudesta, ei varmaankaan ole mitään takuuta mikä toimii minkäkin kanssa, mutta jos ostat suoraan koko paketin koneen viritystä myöten Ten Katelta, niin silloin ollaan aika lähellä sitä mistä komponenteista saa parhaat tulokset siihen kansimalliin. Mutta se, että kenen perse sen kestää onkin toinen juttu, Ten Kate-osat eivät tunnetusti ole niitä halvimpia.
Tomi
***************************************
Tatun Matkassa
Tatu Lauslehto vieraili menneellä viikolla Ten Katen Hollannin pääpajalla. Siellä hän tutustui
kilpapyörien huipputeknologiaan teamin managerin Ronald ten Katen opastuksella leppoisissa ja
antoisissa tunnelmissa. Tatun tuliaisena olikin viimeisintä pyörien tekniikkaa Sprinterin takatilan
täydeltä sekä rautaisannos tietoa todellisen huipputallin toiminnasta.
Ten Kate motoren on Hollannin Niuewleusenissa sijaitseva road racing-kilpapyörien virityksiin
erikoistunut yhtiö. Osat ovat erittäin laadukkaita ja haluttuja. Ten Katen toiminta perustuu pitkälti
yhtiön nimeä kantavan kilpatallin mahtavaan menestykseen Super Sportin MM-sarjassa. Ten
Katen Hondilla on voitettu kaksi viimeisintä luokan maailman mestaruutta. Vuoden 2002 mestari
on Ranskan Fabien Foret ja tänä vuonna mestaruuden vei lähes ilmiömäisiä otteita esittänyt 21-
vuotias australialaispilotti Chris Vermeulen. Nämä saavutukset kertovat kaunistelematonta kieltä
Ten Kate Racingin osaamisesta.
Tuusmotorin kauden 2004 kilpapyörät kasataan Ten Katen huippuosilla iskukykyisiksi.
5.12-03 Tuusmotor Racing team
*********************************
Oletkos Tomi kuinka useasti törmännyt sellaiseen asiaan kuin vastustajien harhautukseen? Eli kerrotaan toista, mutta todellisuudessa tehdään jotain ihan toista. Vaikka sanotaan olevan hyvä kaveri, mutta selän takana puukotetaan selkään sen minkä ehditään tai tekniikasta puhuttaessa kirjoitetaan osista mitä tulee tai on jo laitettu, mutta todellisuudessa on kasattu ihan eri osista.
Pienoinen esimerkki voisi olla vaikka se että Tatun ja Samin mopoissahan oli MP04 -messuilla Moriwakin putkistot kiinni, mutta kun kausi alkoi niin siellä olikin paikoillaan jotain ihan muuta.
Nyt jossain kohtaa ontuu tuo sun teorias...
Ensiksi sanot että TenKate tekee osat ja ennen pitkää ne ajautuu HRC:lle, mutta nyt sanot että esim. syylärit on selkeesti TenKate -kamaa (vapaita ja ei niin tarkkoja lainauksia). Minä en ainakaan erottaisi pelkän ulkonäön perusteella että kuka ne on tehnyt, saati sitten myynyt! Sinä näköjään eroitat, pisteet siitä!
Tekeekös TenKate muuten jo valmiiksi kansien porttauksen? Jos porttaa niin älä lue alla olevaa.
Meinaan että se tapa jolla porttaus tehdään vaikuttaa kovin paljon siihen millä asteilla nokat toimii parhaiten ja millä kokonaisuudella (säädöt, putkisto, suppilot ja jne.) kansi virtaa ja tuottaa tehoa parhaiten. Jos sulla on tehtaalta suoraan tullut kansi niin se ei takuuvarmasti virtaa niin hyvin kuin portattu! Tuskin orkkiksesta on edes valuroiskeita siistitty.... Kawan 10R:stähän niin on tehty.
Itse en todellakaan tiedä kuka ne osat ensiksi tekee ja kenelle loppupelissä kulkeutuu. Nyttenkin vain kirjoittelen sitä mitä olen kuullut / havainnoinut.
Ja olipa kyseessä sitten TenKate, HRC, Ducati Performance tai minkä tahansa pajan viriosat niin ei ne edullisia ole!