• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati SS750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja canepazzo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos vaihdat putket avariin ja laitat K&N:n, ni pyörä on parasta lastuttaa uudestaan, etteivätten pakovenat pala, siis vaatii rikkaamman lastun vanhan tilalle. Jos ei sitä tee, ni ei tule tehoakaan lisää, koska ei saa tarpeeksi paksua kakkua... YKSINKERTAISTA
wink.gif

Tosin en tiedä tarkalleen noista uudemmista ruiskuista, mistä vuosimallista lähtien joutuu vaihtamaan koko Ecun. Ainaskin Multistradadassa sen joutuu tekemään jo.

Finnpaso

Pahin vihollinen ducatini maalille on uuden dainesepukuni housujen vetoketju vedin
mad.gif
se perkele raapi pellille asti ulottuvat naarmut tankkiin heti
mad.gif
Tuttu juttu.
033102ass_1_prv.gif
Joop, näyttäis tuo Richan takki tekevän samaa... no, täytyy kehittää joku sys-teemi.

Enivei, tuli tuossa mopokuvia bongaillessa mieleen että onkos kellään asennettuna tollaista monopostoa, tai vaikka sellaista monoposto -suojakantta takapenkin päälle? Jos on, niin millanen kiinnityssysteemi siinä on, ja pitääkös se takakahva irrottaa myös?
Aattelin vaan että tollaset ylä-aluputket ja monoposto ois oikeestaan aika kewli homma...
cool.gif

Joop, näyttäis tuo Richan takki tekevän samaa... no, täytyy kehittää joku sys-teemi.

Enivei, tuli tuossa mopokuvia bongaillessa mieleen että onkos kellään asennettuna tollaista monopostoa, tai vaikka sellaista monoposto -suojakantta takapenkin päälle? Jos on, niin millanen kiinnityssysteemi siinä on, ja pitääkös se takakahva irrottaa myös?
Aattelin vaan että tollaset ylä-aluputket ja monoposto ois oikeestaan aika kewli homma...
cool.gif
Kyllä on mullakin naarmuja Rukan vetskarista.

Ittekkin harkitsin jonkin aikaa istuinpeitettä, mutta olivat minulle hieman liian kalliita. Varsinkin kun hienoin minusta on Ducati Performance -mallinen...

Kämnan malleja esimerkiksi:
Takakansi
Monoperä

Näyttää ainakin tuossa takakannessa olevan kahva paikallaan.

Jäiks, onpas muovinpalalla hintaa, eikä ees vielä olla hiilariosissa...
Täytyypä vielä harkita.

Öö... selittää? Taitaa olla niitä juttuja jotka ei selittämisellä kummene.
En nyt vielä tiedä tuleeko tollaista hommattua, mutta toisaalta, jos mopossa ei edes olis takajalkatappeja, niin mikä ettei, olettaen että se monoposto nyt ei ihan karmea oo. Tosin eipä tuo kovin paha ole tuolla orggispenkilläkään. Tulipahan mieleen.

BTW, huomasin tuossa että koneen tyhjäkänti nousee kahden tonnin kohdille reippaan ajon jälkeen, vaikka se ryypyllä lämmitetyn ja lyhyen ajon jälkeen on normaali, reilun tonnin. Pitäis varmaan säätää...

Kämnan malleja esimerkiksi:
Takakansi
Monoperä
Ei kovin nättejä...
confused_orig.gif

Selittäkää joku nämä satulanpeitteet!
Tuolla monoperällä menettää käytännöllisen tavaratilan, tai ainakin sen käyttö hankaloituu huomattavasti?

Mahtaako tuo Kämnan monomalli sisältää kauhukahvan ja takavalonkiinnikkeen korvaavan palasen, vai pitääköhän alkuperäinen osa rikkoa?

Henk.koht. valitsisin takaistuimen "kannen". Se on luonnossa ihan asiallisen näköinen.

Sitä kantta minäkin lähinnä ajattelin, varsinkin jos se liikkuu tuon satulan mukana, jolloin sinne alle vois edelleen pistää pikkuroipetta. Tosin eiköhän sen monoposton sisus ole ontto myös, ja sinne voi kaiketi tunkea tavaraa sen selkäsuojuksen takaa, näin ainakin olettaisin. Joissakin pillerimallisissahan se patalappu, tai vastaavasti sen korvaava kansi toimii myös tavaratilan kantena, tai sitten se selkäosa.

Tuli tuossa mieleen että mikä muuten on tuollaisen 750S/SS:n normaali tyhjäkäynnin kierrosmäärä lämpimänä? En sitä ainakaan tuosta owner's manuskasta hetsillään hoksannut. Tuntuu nousevan aikalailla ainakin heti ajon jälkeen kun pysähtyy...

Jos nyt oikein aavistelen, se(tyhjäkäynti) on jossain 1100-1300 paikkeilla.
Eikä kyllä pompsahda ylemmäs. Välittömästi ajon ja sammutuksen jälkeen, kun uudelleen starttaa, kierrokset ovat mieluumminkin 1000 rpm. paikkeilla.

Mulla sportti puksuttaapi tyhjäkäynnillä sen 1100 rpm.Eikä siihen vaikuta nostavasti eikä alentavasti tuli sitten ajosta tai ei.Ajeliko canepazzo tänään siinä seiskan pintaan välillä kaukovainio-maikkulan neste?

Kyllä se tyhjäkäynti pitäisi olla siinä 1200 paikkeilla, jos on vakiohilpettä koneen sisällä(vahtipyörä,kytkin,ym..). Kannatais kattoa, ettei kaasuvaijerin reitityksessä ole sellasia sinne kuulumattomia mutkia tms, jotka vaikuttavat helposti tyhjäkäyntikierroksiin(mimimerkillä on sellasestakin kokemusta..) Siellä ruiskurungoissa on stoppariruuvit, mistä sitä säädetään, elikkä kateleppa nekin, ettei vaan siellä ole mitään omituista.... ja tsekkaa, ettei mikään estä ruiskurunkojen akselien kiertymistä(sellasestakin on kokemusta)

Mullakin ruiskukoneessa tuppaa kierrokset hieman nousemaan, kun kone lämpiää jonnekin 1500 paikkeille, tosin se ei meinaa käydä kunnolla tyhjäkäyntiä kylmänä, kun on sisuskaluja kevennelty  
wink.gif

Finnpaso

Ostin sitten minäkin tänään tommosen ss750 FF:än(punanen tottakai)
cool.gif
Pyörällä en ole vielä ajanut muutakun pienen parkkipaikkakierroksen, mutta huomenna pääsen ajelemaan sillä kunnolla. Voin vaikka huomenna heitellä vähän infoa mitä kaikkee kivaa siinä on kiinni... ainaki putkistoo, lastua, jarruja, putsaria on kopeloitu/vaihettu... Noh. lisäinfoo huomenissa. On muuten helvetin magee verrattuna tohon mun lähes entiseen rivinelkku ninjaan!
062802jumpie_prv.gif

Join the club, ss750 roksii kun on rähinäputket ja janoisempi lastu  
bowdown.gif

"ihan tarpeeks nopee mulle" mut joillekin kun ei riitä mikään... :-)

Ostin sitten minäkin tänään tommosen ss750 FF:än(punanen tottakai)
cool.gif
Pyörällä en ole vielä ajanut muutakun pienen parkkipaikkakierroksen, mutta huomenna pääsen ajelemaan sillä kunnolla. Voin vaikka huomenna heitellä vähän infoa mitä kaikkee kivaa siinä on kiinni... ainaki putkistoo, lastua, jarruja, putsaria on kopeloitu/vaihettu... Noh. lisäinfoo huomenissa. On muuten helvetin magee verrattuna tohon mun lähes entiseen rivinelkku ninjaan!
062802jumpie_prv.gif
Samanlainen olisi suunnitelmissa hankkia, jos vain VFR menee kaupaksi ja sopiva löytyy.

Paljonko maksoit omastasi, vuosimalli, kunto kilometrit ja mitä osia laitettu? Vastaa vaikka privana, en levittele tietoa, mutta kauppahinta kiinnostaisi niin osaisi tinkiä sopivasti.

Mulla sportti puksuttaapi tyhjäkäynnillä sen 1100 rpm.Eikä siihen vaikuta nostavasti eikä alentavasti tuli sitten ajosta tai ei.Ajeliko canepazzo tänään siinä seiskan pintaan välillä kaukovainio-maikkulan neste?
Mulla pakkaa nousemaan parin tonnin pintaan, kylmänä, tai siis lämmittelyn jälkeen käy siinä tonnisadan paikkeilla, eli säätö-, ja tarkistushommia varmaan luvassa.
Jepjep, minähän se olin. Hupaisaa oli sekin että just hetkeä aiemmin todettiin yhden naismotoristin kanssa että eipäs näitä kovin usein vastaan tule täällä, niin eikös mitä, heti kohta kun liikkeelle pääsee niin peilissä on 'oman' mopo kuva...
wink.gif

Kiitosket Pasoselle vinkeistä, pitänee tuossa huollon yhteydessä hiukan tutkia asiaa.

Niin ja onnea Naamalle uuden lystikkään mopotin johdosta.
smile_org.gif

Joo tutun näköistä on,mulla tosin ylähiilariputket..

Hyviä pyöriä olette ostaneet ;) minä sain vielä halvalla, eikä tuo naamakaan pahaa hintaa maksanut, jos pyynti oli 6200€. Täysin tyytyväinen olen. Vielä kun saisi aikaiseksi asentaa ankanpyrstön kohdalleen ja vaihtaa ketjut ja rattaat..

Back