notreal
New member
Juurikin näin, en edes juo / tykkää koko juoman mausta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaan ST2:ssa ei tiivistettä ole siinä kohtaa. Ducati lopetti niiden käytön laturin ja kytkimen kopissa (myös lohkojen välissä) 90-luvun alkupuolella, hieman mallista riippuen. Nykyään, jos tilaa vanhaankin malliin tiivisteen, niin saa tuubin tiivistemössöä.Jos haluaa samalla tiivisteellä pärjätä...
Toisessa letkuista oli "palkeenkieli" josta kudokset näkyi ja puhaltamalla vuoti kuin seula. Ei siis paineet pysyneet letkussa ja ruiskut eivät toimineet...
Akkukin jaksaa nyt pyörittää paremmin kun pakkaset loppui ja käynnistyy 1-2 sekunnin starttauksella.
Juuri viime viikolla vaihdoin ST4:n kyseisen lukituslevyn.Tuli tuossa n. viikko sitten suodatin vaihdettua. Huomiot viikon käytön jälkeen ovat, että ikäänkuin hieman helpommin lähtisi käyntiin ja ei ehkä paukuttele niin pahasti, kun meinaa käynnistyä kuumana. Myös lämpimänä ihan kuin kävisi hieman tasaisemmin. Kone kyllä täristää yhtä pahasti kuin ennenkin ja vähän nykii mennessä. Mutta suunta on parempaan. Myös en tiedä olenko ajanut nyt viime tankillisella jotenkin eri tavalla, mutta menovettä oli hörppinyt vähän maltillisemmin (n. 0,5 - 1l satkulla vähemmän kuin yleensä). Seuraan kulutusta nyt vähän tarkemmin.
Starttaus sinänsä on vaikeaa ja varmaan johtuu juuri tuosta suuntalaakerista. Onko porukka ostellut suoraan uusia, vai tehnyt patenttiratkaisuja? Lueskelin, että on tämäkin vähän ensiasennusominaisuus, johon monet ovat erinäisiä kikkoja käyttäeet.
Nyt viimeisimpänä ominaisuutena huomasin, että alkoi ajaessa kuulua ihme ulinaa. Pelästyin, että olisi jokin laakeri jostain menossa, koska muuttui täysin nopeuden mukaan ja veto/jarrutus ei muuttanut ääntä. Muutama päivä sitten otin asiakseni vähän tutkailla ja piruuttani otin eturattaan suojamuovin pois. Ihmetykseni havaitsin, että ketjuhan on ihan vinossa ja syynä ilmeisesti melko tyypillinen eturattaan lukkolevyn hampaiden kuluminen ja silloin ratas pääsee liikkumaan ihan vapaasti. Onneksi omalla kohdalla liike oli lohkoa kohti ja enempää haaveria ei sattunut.
Nyt olen tässä yrittänyt googlailla ratkaisua, mutta en ole löytänyt kuin neljä eri ratkaisua. Tehdä patenttiviritys (esim. sorvata toisesta rattaasta tuki lohkon puolelle), tehdä patenttiviritys ulkopuolelle, jolloin ratas pultataan laatikosta tulevan akselin päätykierteisiin kiinni, ostaa uusi akseli tai muistaa vaihtaa näitä lukkolevyjä aika ajoin. Ajattelin, että levyjen vaihto aika ajoin voisi tässä taloudessa olla halvin ja vähiten hommaa vaativaa, niin enpä meinannut oikein niitä levyjä löydellä. Ihmeen vähän löytyy myynnissä, jos kerta melko yleinen ominaisuus. Onko porukka törmännyt tähän ominaisuuteen ja ostellut uusia levyjä...jos on, niin mistä? Löytyykö kotimaasta, vai meneekö ulkomaille tilaus, jolloin maksaa samaa luokkaa kuin kokonaan uuden rattaan ostaminen?
Juuri viime viikolla vaihdoin ST4:n kyseisen lukituslevyn.
Osa tuli maahantuojalta (Ducati Finland:lta, www.ducati.fi)
Hintaa levyllä oli muistaakseni 13.80€
Halvin vaihtoehto oli tilata maahantuojalta.Eli käytännössä aika saman kuin tilaa ulkomailta. Harmi, että niin simppeli ja nopeasti kuluva osa maksaa puolet uuden rataspaketin hinnasta, jossa kyseinen levykin tulisi.

Ostit siis ilmeisesti n. kaksi kappaletta? Viime viikolla sellainen maksoi Ducati-liikkeessä 6,05 €.Juuri viime viikolla vaihdoin ST4:n kyseisen lukituslevyn.
Osa tuli maahantuojalta (Ducati Finland:lta, www.ducati.fi)
Hintaa levyllä oli muistaakseni 13.80€