• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati StreetF

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hornet66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
M5:t täälläkin alla, eikä pahaa sanottavaa
thumbs-up.gif
. Kestosta ei osaa vielä sanoa, kun on vasta 500 km ajetut
biggrin.gif
.
 
Tilasinpa sitten Termin täysrännin. Verukkeena käytin sitä että kumipanta on hangannut nykyisistä pintakäsittelyn joten ne ovat vähän kuluneen näköiset.

Kohta vien pelin dynoon vakiokunnossa. Ränni kanssa sitten uudestaan, näkee menikö hynät hukkaan.
 
On kuulemma E-hyväksytty killerien kanssa. Enkä ilman meinannu ajellakaan. Se riittääköön tyhmälle käyttäjälle.
Tässä siis käppyrä vakiokuntoisena. AFR jätettiin mittaamatta kun ecu kumminkin vaihtuu.


Vääntökäyrä laskee 4-6k välillä vähemmän kuin odotin.
 
Termistö on asennettu ja koeponnistettu samassa penkissä kuin viimeksi.
Tässä kolme tehokäyrää, täysin vakio ja sitten Termin täysputkisto+ecu+putsari, killereillä ja ilman.


Ja vastaavat väännöt:


Tässä vielä vertailukuva killerin vaikutuksesta:


Em. käyrät kaikki takikselta.

Yllättävää että killereillä ei ole juri mitään merkitystä 6000 kierroksesta ylöspäin, mutta sensijaan niistä tulee vääntökäyrään isohko monttu 4500-5600 kierrokselle. Eniten putkistosta näyttäisi hyötyä tulevan alle 4000 ja toisaalta 6000-9000 kierroksen välille.

Pari yllätystä, odotin että vääntö alakierroksilla olisi ollut vakiota heikompi (runsaammin annostava ECU taitaa korjata tämän pään), ja toisaalta että killerit olisivat rajoittaneet yläkierrosten tehoa.

Persdynoa saakin nyt jokusen kuukauden odotella.
 
Hailacilla näytti olevan tarjous myös StreetFighteristä, vuoden loppuun asti. Mutta sen verran tuolla edelleen hintaa, että eipä taida SF ostajat tarjousten perässä muutenkaan juosta...
 
"Ducati-kampanja 2011 kokonaishinta 20 994,82€, tarjous voimassa 30.12.2011 asti." Mallina siis Streetfighter -11
 
Ei kukaan SF:n omistaja olis halukas luopumaan pyörästään käteistä vastaan? Oon tässä katellu uutta pyörää kesäksi ja Streetfighter on listalla korkealla. Nettimoton pyöriä oon katellu ja Saksan maalta olisin varmaan jo ostanut, mutta rahdin järkkääminen / pyörän tsekkaaminen on vähän ongelmallista.
 
Tulevalle kaudelle ei ilmeisesti enää saa isoa SF:a kuin S-mallisena. Perusmallia ei siis myydä Suomessa enää??
 
Ei kovin aktiivista ole ollut Streetfighter-rintamalla. Marginaalilaitehan se taitaa olla Suomen oloissa. Tuli kuitenkin hommattua.

Millaisilla renkailla olette ajelleet? Nyt ostaessa on alla Diablo Rosso 2:t. Pyörä on vakaa, mutta hiukan raskassoutuisen oloinen nopeissa suunnanvaihdoissa mutkatiellä ässämutkissa. Trumpassa muistan samanlaisia kokemuksia joillakin vanhemmilla Diabloilla. Speed Triplessä Michelinin Pilot Power oli tasapainoisin rengas, mitä tullut siihen pyörään hankittua. Nopea ohjautumaan, mutta silti riittävän vakaa.

Jalkatapit menevät myös vaihtoon. Ei noissa vakioissa meinaa saapas kestää, jos yhtään kuoppia tiessä.
 
Mulla on kans noi rosso 2:set niin kauan ku mopoki on ollu.miettiny monesti mitä sitä muuta vois kokeella mut nuolla mennään. Seuraavaksu varmaan Pirellin supercorsat.
Rätkä on luonteeltaan muutenki aika kulmikas. Tykkään.
Ja heivaa tosiaan ne jalkatapit hevonveehen. Ite hain stormilta muistaakseni LSL:n tapit. Hyvät ovat.
Ps. Hommaa siihen alasyylärille suoja.
 
Joo se syyläri on aika ottavalla paikalla. Ei tosin välttämättä tartteisi kuin keskelle 10cm suikaleen suojaksi. Ideoinnin asteella jo on.

Tapit tilasin jo Ebayn kautta. Mustat alumiiniset.
 
Moi.
Iski paha Ducati streetfighter kuume ja semmoisen joutuu nyt varmaan hommaamaan!?:orgmp:
Onko mitään erikoista mitä pitää tarkastella pyörää ostaissa, jotain perus vikoja tai vastaavaa?
 
Kytkin tahtoi tarrata vähän rääkäisten kuumana. Puhaltelin paineilmalla pölyt ja parani vähän, mutta ei paljoa.

Tein sitten "amerikan tempun", eli purin ja putsasin levyt bräkleenilla ja sen jälkeen voitelin bilteman litiumrasvalla. Annoin hetken olla ja hankasin rätillä kaiken rasvan pois, mitä lähti. Tulos oli erittäin nättitoiminen kytkin. Oudolta kuulostava kikka todellakin toimii. Toimenpiteen jälkeen levyissä oli vähän sellainen "vahamainen" tuntuma hypisteltäessä.

Tuneecuun pitää hommata kaapelit ja sitten viilaamaan vetoalueesta sitä 3500 kierroksen epäröintiä pois.
 
Pikkuista tuunailua tullut harrastettua. Tankinsuoja vaihtui ehjään. Vanha oli aito ja alkuperäinen Ducati performance, mutta jo naarmuinen ja reunat repsottivat. Ebaysta tuli hieno "ducati corse".

Jalkatapit saapuivat myös ja menivät heittämällä paikalleen. Musta väri istuu hyvin. Ostin ebaysta ihan randomit, mitkä käyvät ducatiin. Tarkemmin tutkiessa ne ovat ihan 1/1 erään R:llä alkavan italialaisen tarvikevalmistajan "pro racing"-tappien kanssa. Nyt kestää jalka tapilla ihan eri malliin.

Tuneecuun on kaapelit tulossa myös ja sitten katotaan, mitä voi tehdä sille laihalle alueelle pintakaasulla 3000-4000 1/min.
 
Ehostelu jatkuu ja nyt alkaa mielestäni olla ok. Tangon voisi ehkä vaihtaa vielä hiukan korkeampaan ja mustaan.

Jarru- ja kytkinnestesäiliöt olivat punaista Rizomaa ja laitoin samaa sarjaa myös takajarrulle. Sivukoppiin askartelin lisäreikiä ilmanotolle. Verkotettuna tuli hyvin OEM-look. Imuääniä himppunen ehkä lisää, muusta on vaikea sanoa perstuntumalla. Alle 15% joka tapauksessa tippui teho.

Hiilikuitua (DP/Ilmberger) oli ruotosti jo ennestään. Tilasin ebayn kautta Ukrainasta (Carbon Innovations) hiilarisen eturattaan kopan. Laatu on hypistellessä ihan Ilmbergerin tasoa ja hinta samaa kuin kiinassa halvimmillaan. Ukrainassa tehdään paljon lentokoneita, avaruustekniikkaa ja sotavehkeitä, joten tietotaitoa luulisi olevan. Nyt saa koristelu toistaiseksi riittää, ettei ihan joulukuuseksi mene.

Niin änkkäreistä puuttui toinen Termignoni-tarra. Ebaysta tuli Italian maalta muutamalla eurolla ihan 1/1 korvaavat.

Hiukan olen opiskellut tuota mekaanisesti eksoottista Italialaista urheilumoottoripyörää ja moni mustana magiana pidetty huoltotoimenpide Testastrettassa on ihan simppeliä peruskauraa hihnat ja venttiilin välykset mukaanlukien. Ducateihin ei vissiin moni uskalla koskea kotimaassa eikä ulkomaillakaan.
 
Back
Ylös