• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati StreetF

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hornet66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Takatappien pultit vähän ikävässä paikassa. Helpottaa kun irrottaa tankin pultin että voi vähän liikuttaa tankin takaosaa tieltä ja kuusiokolo avain jossa "pallo" pää niin lähtee..

Sitten itse asiaan
smile_org.gif
... Onko kellään kokemusta isomman työsylinterin vaihdosta kytkimeen? Keventääkö paljon kytkintä? Lyhyempien kahvojen kanssa tarvis voimaa
tounge.gif
.
On vaihdettu, En minä nyt tiedä keventääkö se paljoa? Ota kytkimestä 2 jousta pois, se auttaa varmasti ja siitä ei ole mitään haittaa.

Sitten itse asiaan
smile_org.gif
... Onko kellään kokemusta isomman työsylinterin vaihdosta kytkimeen? Keventääkö paljon kytkintä? Lyhyempien kahvojen kanssa tarvis voimaa
tounge.gif
.
On vaihdettu, En minä nyt tiedä keventääkö se paljoa? Ota kytkimestä 2 jousta pois, se auttaa varmasti ja siitä ei ole mitään haittaa.
En mä viitsi. Ne näkyy
wink.gif
, kun on avoin kytkinkoppa.
Luottomekaanikko lupas hankkia ja asentaa mulle sen työsylinterin. Paljon sillä oli muitakin ideoita pyörän parantamiseksi
thumbs-up.gif
.

Ei näy, kun se pyörii..
idea3.gif

..eikä se kytkin ny niin jäykkä ole.. ja koko kevät aikaa treenata sillä semmosella puristettavalla jousella?
tounge.gif

Vanhemmissa ducateissa, joissa ei ollut kytkinpuoli rad.puristeinen niin tuo työsylinterin vaihto vaikuttaa enemmän, näin väittäisin. Voi se tietty tuolla vielä lisää keventyä.

No voihan sitä pää- ja työsylinterin ja näin ollen voimien suhdetta parantaa vielä pienentämällä pääsylinteriä.
Joskin jossain vaiheessa tulee raja vastaan että pääsylkyn isku ei riitä ja tuloksena kytkin ei irroita kunnolla.

Kokemusta on Monster S4R:n (Testastretta, radiaali-pääsylinteri) työsylinterin vaihdosta. Tilalle laitettiin DP:n billet-työsylinteri ja kyllä sillä oli vaikutusta, tosin ei kauheasti, mutta kyllä eron kuitenkin huomasi. Kytkin irrotti vielä vaikka vipu oli säädetty lähimpään asentoon.

Vanhemmissa ducateissa, joissa ei ollut kytkinpuoli rad.puristeinen niin tuo työsylinterin vaihto vaikuttaa enemmän, näin väittäisin. Voi se tietty tuolla vielä lisää keventyä.
Kokemusta löytyy, ST4:sta meni työsylinteri viimekesänä ja hommasin tarvikkeen tilalle. Papereiden mukaan n.30% kevyempi käyttää kuin vakio ja kyllä se selvästi kevyempi onkin.

Ostetaan kallis pyörä, jota on hlvetin kallis pitää ja huoltaa ja johon on hlvettiäkin enemmän tarjolla kaikkea hlvetin namia osaa hlvetilliseen hintaan tietty
tounge.gif
!

*Nimimerkki; Taas tilattu vaikka mitä*
shaun.gif

Mut jos Kawalla oli luonne, niin Duculla on sielu
buttrock.gif
!

Mitäs muutakaan sitä talvella tekis?
nixweiss.gif

welcome to the dark side... hiilikuitu on ihanan halpaa!

Sitten itse asiaan
smile_org.gif
tounge.gif
.
Vaihdettiin eilen uusi työsylinteri paikoilleen. Kyllä kytkimen kevennyksen huomasi välittömästi + kytkimen tuntuma parantui TODELLA paljon. Ennen kytkin tuntui kuin olisi puupalikkaa painanut, nyt hyvinkin herkkä
thumbs-up.gif
. Kaikenkaikkiaan "kylmätyyppien" perusteella erittäin onnistunut investointi
smile_org.gif
!

Vaihdettiin eilen uusi työsylinteri paikoilleen. Kyllä kytkimen kevennyksen huomasi välittömästi + kytkimen tuntuma parantui TODELLA paljon. Ennen kytkin tuntui kuin olisi puupalikkaa painanut, nyt hyvinkin herkkä
thumbs-up.gif
. Kaikenkaikkiaan "kylmätyyppien" perusteella erittäin onnistunut investointi
smile_org.gif
!
Aika samanlainen oli oma kokemus ST4:ssa ja nyt muistui mieleen se haittapuoli: kytkinakselin liike lyhenee -> kytkin "aukeaa" vähemmän -> vapaan löytyminen paikoillaan on hiukan hankalampaa (ainakin nyt kun kello ja levyt on jo aikalailla hakkautuneet pykälille)

No niin, nyt on sitten SF:tä tehty touringversio. Yksi 20l sivulaukku vasemmalle puolelle, takajalkatapin tilalle.

Vielä puuttuu navin kiinnitys. Sitten se olisikin valmis viikon-puolentoista tourneelle. Houkuttaa kovasti ajatus käydä näyttämässä sille kotiseutuja.

normal_sf22_050.JPG

touring sf eli 8L bags conectionin tankkilaukku, tuunattu monsterin kiinnitys rengas,navi kiinnitys oma tuunaus  
biggrin.gif

heh mulla muuten sama mut reppuna haglöfs  
buttrock.gif

luistokytkimen tilalla muuten vaan punanen ja mopokin on karvalakki

Nyt kun saat sun pyörään hieman Termeillä ääntä, niin mun pyörä voi lähtä ajelee sun pyörän kanssa.  
sport05.gif

Viime kesänä se sun oli niin ujo ja hiljanen
biggrin.gif

Ei voi kestää!!! Yhden Ducatin kilpitelineen kelkkominen Italiasta tuntuu olevan aika ylivoimaisen vaikeaa
sad_orig.gif
.

Venasin putkistoa 4kk kunnes tajusin,että on ebay!
tounge.gif

Kilpitelineet tuli kuukaudessa uk:n kautta.

Mulla on Hyperin rojut olleet kanssa syksystä asti tilauksessa, niin kuulin jotain, että siellä on ollu tehtaat kiinni talvella. Eipä sillä tosin mulle niin väliä, kunhan nyt kohta tulisivat.

Back