• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati StreetF

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hornet66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse en ole pannut merkille SF:ssä takapyörän luistamista tai pomppimista mutkaan tullessa radallakaan. Ajan ilmeisesti sen verran hitaasti.
Tuo ilmiö tulee kovemmissa jarruissa melkein joka pyörällä jos ei ole luistokytkintä.
Tuohon auttaa jonkun verran ns. köyhän miehen luistokytkin eli säädetään tyhjäkäyntiä ylöspäin esim n. 3000-4000 rpm:ään.
...tai kevennetään itse kytkimellä.

^ molempia kokeiltu, toimii varmaan jos kuski osaa.
Kytkimellä keventämistä yritin reenailla smotolla (YZF450) ajaessa ja siinä tuli hiekat ja rengaskasat tutuksi
biggrin.gif

Ja ainakin tonnisessa twinissä tuo tyhjäkäynnin nosto tuntui oudolta, tosta tuli vähän puskemisongelmaa hitaissa paikoissa, ja välillä kun mutka menee leveeksi niin ei oo kivaa kun muutenkin on jo tiukka paikka...

Jottei ihan off-topikiksi mene: en suosittele isoihin twineihin kuten SF:ään, tuota tyhjäkäynnin nostamista.

Mulla tyhjäkäynti nostettu SF:ssä reiluun 3,5 tonniin vaikka on luistokytkin, koska moottorijarrua aivan liikaa ratahommissa! Pitää päästä rullaamaan mutka kunnolla kunnes pääsee pintakaasulle..

Luistokytkimen luistoa voidaan säätää ilmeisesti kytkimen jousilla (eri jäykkyyksiä saatavilla) mutta minunkin vauhti radalla on vain muiden perässä ajamista joten noi perusjouset ja muutenkin perusasetukset varmaankin riittää.

Niitä jousia on tossa Corsen luistokytkimessä kolmet eri versiot. Mulla on ne keskimmäiset, koska sillä kuulemma luistaa kivasta, mutta myös antaa ymmärtää omia rajoja.

Löysin viimein joitakin dynokäppyröitä. Tässä linkki jossa on Termin kokoputkisto vs originaali. Tekstissä sanotaan "stock...with slip-on mufflers". Ei käy ilmi tarkoittaako tuo "slip-on mufflers" Termin slipareita vai orkkiksia. Käyrä kyllä näyttää vakiolta ilman lisäsäätöjä.
Termi full vs vakio.

Tässä ducatispot.com-palstalta.
Linkin käyrä näyttää normiajossa huonommalta kuin alkuperäinen, kierrokset pitäisi olla jatkuvasti yli 6400.

Motociclist-lehden artikkelista. Tässä vääntökäyrä näyttää hyvältä (ei laske 5000-7000 välillä kuten vakiossa:
(klikkaamalla täysikokoiseen kuvaan)

Yllättävän erimuotoisia käyriä. Tältä pohjalta arvelisin että paras tulos noin 7000 kierrokseen asti termin slipareilla (sis. ecu ja suodin). Koko ränni olisi varmaankin ratakäytössä parempi, koska ero näyttää tulevan kymmenkunta kaakkia noin 6500-9300 välille. Mun ajossa suurin osa ajoista jää alle 7000 kierroksen, joten pelkät sliparit, ecu ja suodin on varmaan parempi vaihtoehto.

Uuteen Corse luistokytkimeen saa erilaisia jousia, tuli myyntiin viimekesän puolessa välissä. Vanhaan ei saa
sad_orig.gif

Mut vanhakin luistaa hyvin kun kaikki sakarat menee hämähäkistä poikki
smile_org.gif
On kun piikkillä ajais!

Mielenkiintoiset käppyrät saisi kokoputkella. Kuinkahan pelkät sliparit suhteutuu tuohon?

Tarkoitus on saada samaan penkkiin lähiaikoina vakio SF ja toinen, Termin slipareilla, eculla ja putsarilla varustettu yksilö. Eri pyörät mutta kyllä siitä jotain voi päätellä. Laitan tuloksia palstalle kunhan niitä saadaan aikaiseksi.

Hieman ristiriitaisia kommentteja kuulee. Jotkut kisataustaiset sanovat että koko rännillä saa paremman käynnin, toiset taas että sliparit olisivat paremmat yleiskäyttöön. Uskon kyllä että radalla tuo tasaisemmin nouseva tehokäyrä palvelee paremmin. Normaaliajossa vaan kierrokset on murto-osan ajasta yli 6-7 tonnin.

Kaiken järjen mukaan "stock with slip ons" tarkoittaa slipareilla varustettua pyörää. Muutenhan se olisi ihan pelkkä stock.

Itse penkitin pyörän viime kesänä ja tulos oli 158 (slipari, vapari ja chippi). Käppyräkin varmasti vielä jostain löytyisi.
Tosiaan, eihän tästä pyörästä voi kuin käyttää ylisanoja!
Nyt kuitenkin ajattelin luopua rakkaastani, Diavel siintää mielessä
smile_org.gif

Eli jos on tarvetta hyvälle taistelijalle:

http://www.nettimoto.com/ducati/streetfighter/1069136

Myös Ducatin uusia "tuning"osia olisi jäljellä:

- Punaiset Racing ketjut, hiilikuituinen kytkinkoppa, hiilikuituinen eturattaan suoja ja Ducati Data Analyser (DDA)

Viimeksi muokattu:
No sanotaanko näin että tuo hallituskin haluaisi mukaan ja toiseksi nuo nopeusrajoitukset ei tahdo riittää noilla mutkapätkillä
wink.gif

Rupeaa väkisin ajattelemaan näin vanhemmalla iällä tuota terveyttä ja jalkikasvua!

No sanotaanko näin että tuo hallituskin haluaisi mukaan ja toiseksi nuo nopeusrajoitukset ei tahdo riittää noilla mutkapätkillä
wink.gif

Rupeaa väkisin ajattelemaan näin vanhemmalla iällä tuota terveyttä ja jalkikasvua!
Hmm, Diaveliin vaihtamalla ei tuo kulkupuoli paljonkaan taida vähentyä...tai saattaa tietysti hallitus rajoittaa nopeuta on-line
tounge.gif

Herkullisen näköiset varustukset tuossa em. myynnissä olevassa laitteessa. Putkistoa tekis kans mieli, mutta, mutta... (vaatis lottovoiton)

On muuten yksi varustelijoiden unelmia tämä Ducati
smile_org.gif
. Kaikennäköistä mageeta hilkettä saa, jos vaan tililtä löytyy katetta
tounge.gif
!

Herkullisen näköiset varustukset tuossa em. myynnissä olevassa laitteessa. Putkistoa tekis kans mieli, mutta, mutta... (vaatis lottovoiton)

On muuten yksi varustelijoiden unelmia tämä Ducati
smile_org.gif
. Kaikennäköistä mageeta hilkettä saa, jos vaan tililtä löytyy katetta
tounge.gif
!
Kiitos, onhan tuohon tullut ihan liikaa hasattua.
Peilithän tuossa on vielä häpeäpilkku.

Peilit vaihtoon, hiilikuituiset vanteet alle ja Termigionin tilalle seuraavat, sit olisin tyytyväinen. No jää jotain seuraavalle omistajalle...:)

WDSTF-S_large.jpg

Kuinkahan noi hiilikuituiset vanteet kestää..? Ei meinaan renkaanvaihtajat liikkeissä ole aina helläkätisimmästä päästä ja muutenkin kesto?? Harvalla niitä taitaa olla päivittäisessä käytössä Suomessa ainakaan.

Kuinkahan noi hiilikuituiset vanteet kestää..? Ei meinaan renkaanvaihtajat liikkeissä ole aina helläkätisimmästä päästä ja muutenkin kesto?? Harvalla niitä taitaa olla päivittäisessä käytössä Suomessa ainakaan.
Mä en kyllä hiilarivanteitani antaisi jonkun tuntemattoman rengashessun käpisteltäväksi. Kyllä ne normaalikäytössä pitäis kestää ihan ok, itse kyllä sain supermotossa alle 10 tunnin ajettua takavanteen navan hajalle (hiilari ei hajonnut, vaan se alumiininen takanapa)

Himottais hankkia Ducuun sylinterien suojakannet joko hiilikuituisina tai alumiinisina. Ehdotuksia mistä saisi kohtuuhinnalla
smile_org.gif
? Rizoman "ikkunaversioita" olen katsellut, mutta hinta pelkästä ulkonäköblingblingistä hirvittää
ghostface.gif
.

Back