Ducati StreetF

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hornet66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Otin tankista kiinnikkeistä ja nipoista sellaisen vertailumitan kun laitoin komeroon kolmisen viikkoa sitten. Nyt tuo mitta on pienentynyt jo 2mm. :thumbup: Saanähä mikä on keväällä lopputulos. Tankin kokonaispituudessa tuo muutos on enemmän kuin 2mm.
 
Asiasta juuriharjaan, tällä pyöritty pääkaupunkiseudun teillä sillointällöin kun ulkomaanasumiselta ehditty. Ameriikan tuontivehjes, sydämmenä toimii himamodattu 1198R kone, eli 'jäteosista' kasattu kone. Lyöntiä on tuohon akseliväliin maukkaahkosti, ei oikeastaan mitään tekemistä enää perusSF kanssa. Mutta hauska vehjes on.

katso liitettä 19488 katso liitettä 19489

Hieno on "mörkö" vehjes!
Sama remus putki, kun itellä :thumbup:
 
Joutessani purin takaiskarin ja laitoin uudet öljyt. reilu 25tkm ajettuna mitään mainittavia kulumisen merkkejä ei ollut, ja silmälaakeritkin hyvässä kunnossa. Öljykään ei ihmeemmin tummunut.

Tehtaan korjausoppaassa tuosta Showan iskarista sanotaan, että tutki onko öljyvuotoja tai vaurioita ja jos on, laita uusi iskari. Öhlinsistä taasen että vie Öhlins-huoltoon. Saa Showaan varaosiakin ja näyttää olevan ihan normaalia vakiokokoa lisäsäiliön kortonki ja tiivistesarjat. Öljyksi laitoin motulin iskariöljyä. Ihan perushelppo iskari purkaa ja koota. Öljyäkään ei mennyt kuin pari desiä.
 
Otin tankista kiinnikkeistä ja nipoista sellaisen vertailumitan kun laitoin komeroon kolmisen viikkoa sitten. Nyt tuo mitta on pienentynyt jo 2mm. :thumbup: Saanähä mikä on keväällä lopputulos. Tankin kokonaispituudessa tuo muutos on enemmän kuin 2mm.

Onnistuiko homma? Itse yritin vastaavaa joskus aiemmin tyhjentämällä tankin ja jättämällä korkin auki useammaksi kuukaudeksi. Laiskana pidin tankin kuitenkin pyörässä kiinni ja lopputulos oli silmämääräisesti nollan luokkaa. Jos se toimii paremmin silca gelin kanssa ja pumpun puolelta tuuletettuna niin taidan kokeilla samaa.
 
Piti ihan vartavasten pitkästä aikaa tarkastaa. Vertailumitta on kutistunut n 4mm talven aikana. Se vertailumitta ei ole lähellekään koko tankin pituus, joten Koko tankin äärimitoilla tekisi n 5-6mm. Vertailumitta on otettu tankin etukiinnikkeestä takana olevaan vuotonippaan. Koko tankki on vielä 200mm pidempi. Silikageeliä lisäsin jossakin vaiheessa kilotolkulla ostamalla silikageeli-kissanhiekkasäkin Prismasta. Taisi maksaa vitosen.

Jenkeissä on joku joukkokanne ja Ducatistit käyvät parin vuoden välein vaihdattamassa uuden tankin tehtaan piikkiin. Liikkeillä on hyllyt täynnä alkuperäiseen mitaan kutistuneita tankkeja. Huimimmat vaihtavat parilla tonnilla alumiinitankin.

Lämpö auttaa kutistumiseen. Oma tankki on asuinhuoneen komerossa ja tämä talvi ollut hyvin kostea ja kotona on lämpöä ko huoneessa vain joku reilu 20 astetta. Ducatifoorumilla joku jenkki oli laittanut tankin talon vintille, jossa 40 astetta päivällä ja tankki oli kuulemma palautunut ihan silmissä. Toiminee kaikkiin muovitankkimopoihin, joissa maaalattu tankki.

Oma pyörä on kylmässä autotallissa talvet ja olen myös imaissut tankin tyhjäksi ja jättänyt korkin auki. Mitään vaikutusta ei ole ollut silloin. Muussa mielessä pyörä talvehtii omiinn havaintoihin perustuen kylmässä paremmin kuin lämpimässä.
 
Ok. Eli paranee vähän muttei ihan tosta noin vaan kutistu mittoihinsa. Ehkä se toimis parhaiten kesän helteillä suorassa auringossa mutta just niinä päivinä sillä pitäis ajaakin.

Onkohan kukaan koittanu tuuletusta ja jonkun maalaamon uunia tms lämpökäsittelyä?

Mulla se on venynyt niin paljon että virtalukon muovisuojan pikku pultit ei tahdo osua kohilleen jos sen ottaa irti. Pyörä oli silloin huoneenlämmössä kun koitin tota tuuletusta mutta tosiaan aika heikoilla tuloksilla.
Kattelin kans jenkkifoorumilta sillon kun ne tilas noita alumiinitankkeja. Jos ei olis ollu niin naurettava hinta ja vielä sais matchaavat alupalat takakatteisiin niin olisin ollu kiinnostunu siitä itsekin. Yhtenä vaihtoehtona myös mettiny et jättäis tankin vuodeksi tuulettumaan ja ostais jonkun naarmuisen käytetyn halvan siihen tilalle siks aikaa. Siinäkin vaan riski et saa samanlaisen venyneen version itselleen ja saa tuhertaa sitä väkivallalla paikalleen.
 
Pääsiäisen ratoksi askartelin paksummat akkukaapelit. Aiemmin en ollut kaapeleihin kajonnut ja oli yllätys kuinka heppoiset teräksiset rengasliittimet kaapeleissa on. Startin liitin oli vieläpä reippaasti ruosteessa. Itse narukaan ei kovin kummoista ollut.

Laitoin Motonetista Hi-Flexin 25 neliön kaapelia. Saattaa olla vähän liioiteltu ja yhtään paksumpaa ei edes saisi vedettyä alkuperäisellä reitillä. Nytkin piti vetää kaapeli ensin ja sitten prässätä kengät päihin. Luulen että 16 neliöinenkin riittäisi samalla tavalla. Päihin kupariset kaapelikengät ja liimautuva kutistesukka. Lainasin työmaalta järeät kaapelikenkäpihdit.

Saapi nähdä auttaako miten laiskaan starttaamiseen.
 
Pääsiäisen ratoksi askartelin paksummat akkukaapelit. Aiemmin en ollut kaapeleihin kajonnut ja oli yllätys kuinka heppoiset teräksiset rengasliittimet kaapeleissa on. Startin liitin oli vieläpä reippaasti ruosteessa. Itse narukaan ei kovin kummoista ollut.

Laitoin Motonetista Hi-Flexin 25 neliön kaapelia. Saattaa olla vähän liioiteltu ja yhtään paksumpaa ei edes saisi vedettyä alkuperäisellä reitillä. Nytkin piti vetää kaapeli ensin ja sitten prässätä kengät päihin. Luulen että 16 neliöinenkin riittäisi samalla tavalla. Päihin kupariset kaapelikengät ja liimautuva kutistesukka. Lainasin työmaalta järeät kaapelikenkäpihdit.

Saapi nähdä auttaako miten laiskaan starttaamiseen.

Päivitä akku - https://shoraipower.com/lfx18a1-bs12-p86 , 270 vs 210 CCA, 18Ah vs 10,5Ah Yuasan litkuakkuun verrattuna. Ja painoakin säästyy :D
 
Tuo 1098 on alkanut kiinnostamaan ja Rovaniemellä olisi yksi oiva ehdokas tarjolla, mutta turhan kaukana Helsingistä... Olisiko joku muu kiinnostunut luopumaan omastaan? :grin:

Laiskana en jaksanut vielä koko ketjua selata läpi, mutta mitä näistä kannattaa erityisesti tsekata läpi, kun on ostohousut jalassa?
 
Tuo 1098 on alkanut kiinnostamaan ja Rovaniemellä olisi yksi oiva ehdokas tarjolla, mutta turhan kaukana Helsingistä... Olisiko joku muu kiinnostunut luopumaan omastaan? :grin:

Laiskana en jaksanut vielä koko ketjua selata läpi, mutta mitä näistä kannattaa erityisesti tsekata läpi, kun on ostohousut jalassa?

Halikossa Dynosipillä on yks ainakin hiljaisessa myynnissä. Jutteli mulle, et pitäis laittaa kaupaksi.
 
Köyhällä ei ole varaa Streetfighter V4:een, mutta 1098/848 mahtuisi budjettiin kun ne ovat käytännössä saman hintaisia käytettyinä. Eroja isomman ja pienemmän välillä ei aivan järkyttävästi ole. 848:ssa on remmien vaihtoväli 5v, 1098:ssa 2v. 848:n tanko on vähän korkeampi ja jalkatapit ovat järkevän levyiset, ne molemmat ovat plussaa. 1098:n jarrut ovat brembon paremmat versiot ja alusta on jäykempi, liekköä väliä minun käytön kannalta. Meneekö 848:n kanssa pahasti pieleen vai kannattaako ihan suosiolla ostaa 1098? Absien puute noissa molemmissa versioissa harmittaa, ne olisin mieluusti seuraavaan pyörääni ottanut.
 
Märkäkytkin 848:ssa juu on, sillä tuskin merkitystä normaalissa katuajossa. Muistaakseni myös keulakulma on eri mitä isommassa ja takahaarukka on pidempi, molemmilla varmaanki pyritty rauhoittamaan ajokäytöstä, ja onhan siinä luistonestokin. 848:ssa on myös venttiiliensäätöväli 24tkm. Aika pieniä eroja loppujen lopuksi ja molemmat on varmasti hyviä vehkeitä:thumbup:
 
Itse tykkään märkäkytkimestä enemmän. En välitä turhista kilinöistä, eikä tonnin kytkinremppa 20tkm välein innosta sekään. Multissa on märkäkytkin ja mittarissa yli 70000, orkkiksella mennään. SF:ssä on 42000 ja kaksi kykää vaihdettu jos oikein muistan. Silti tuossa SF on omassa lajissaan koukuttava laite.
 
Itse tykkään märkäkytkimestä enemmän. En välitä turhista kilinöistä, eikä tonnin kytkinremppa 20tkm välein innosta sekään. Multissa on märkäkytkin ja mittarissa yli 70000, orkkiksella mennään. SF:ssä on 42000 ja kaksi kykää vaihdettu jos oikein muistan. Silti tuossa SF on omassa lajissaan koukuttava laite.

Ihan mielenkiinnosta, varmaanki perus 12 hampaisia nuo sf:n kytkimet ollut? Se on kyllä lujasa saaha kestään yli 24tkm. Mulla hyperissä 27tkm mittarissa ja alkuperäinen rumpu melko loppu, kolisee jo aika huolella. Kaverilla oli 748:ssa 48 hampainen evr ja se kesti hyvin, varmasti parikymmentä tuhatta ajoi sillä ja ei kulunu juuri yhtään.
 
Alkuperäisellä 45 tkm, nyt 48 hampaisen evr:n Japi askarteli Kesäkuussa paikoilleen, hiljeni mopedi aikalailla...:p
 
Vihdoin näin 7 vuotta koneen teosta saatiin jo dynossa karttaa säädettyä. Raakavetojen ja 'sinnepäin' haettu kartta tuotti 169hp (9250rpm) / 136Nm (7500rpm) , 100Nm 3250rpm ->. Ihan ookoo tollaseks experimentaaliseksi koneeksi, toki arvio oli, että huipputeho rajoittuu kansien vuoksi.
Tehorekisteri 500rpm alempana kuin 1198 ja stockSF => kanavat ahdistaa (jompikumpi tai molemmat)

Eilittäin alettiin virtauspenkissä katsomaan mikä rajoittaa. 1098 kevyesti hiplatut kanavat imu virtaa 185hp asti, pako '120hp' ... tällä konstruktiolla pakokanava on maksimissa 1098 kannessa, isommalla venalla ja porttauksella sitten lisää. Nyt lähdemmä tutkimusmatkalle. BTW, 1198 stock kansi imupuoli virtaa 200hp asti, ja pakopuolella aivan sama 'jäätävä ongelma'. Eli alotamma 1198 kansien hiplailuista ja katsotaan mitä sieltä saadaan irti pakopuolelta (itseasiassa ei virtaa kanava yhtään paremmin kuin oma tekele 1098 pako, tehtaan pakodesign siitä seeti-throat alueelta on sitten ihan paska). Samalla ehkä 2mm isompi vena 1098 pakopuolelle ja reipas avartaminen ja sitten taas crossvertailu, sen perusteella keväällä parempi kansipaketti kiinni.

Flow arvot - 28' muutettuna 1198 kansi vajaa 390cfm ja oma tekele 1098 360cfm jotain. Virtausnopeudessa pikkukansi pieksi isomman.

Mulla olis ylimääräiset 1198 nokat jouten, jos joku haluaa alkaa leikkimään.. noilla päässee lähelle noita mun lukuja kun kanavat ahdostaa kuitenkin pakopuolella 10mm noston jälkeen :D
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin näin 7 vuotta koneen teosta saatiin jo dynossa karttaa säädettyä. Raakavetojen ja 'sinnepäin' haettu kartta tuotti 169hp (9250rpm) / 136Nm (7500rpm) , 100Nm 3250rpm ->. Ihan ookoo tollaseks experimentaaliseksi koneeksi, toki arvio oli, että huipputeho rajoittuu kansien vuoksi.
Tehorekisteri 500rpm alempana kuin 1198 ja stockSF => kanavat ahdistaa (jompikumpi tai molemmat)

Eilittäin alettiin virtauspenkissä katsomaan mikä rajoittaa. 1098 kevyesti hiplatut kanavat imu virtaa 185hp asti, pako '120hp' ... tällä konstruktiolla pakokanava on maksimissa 1098 kannessa, isommalla venalla ja porttauksella sitten lisää. Nyt lähdemmä tutkimusmatkalle. BTW, 1198 stock kansi imupuoli virtaa 200hp asti, ja pakopuolella aivan sama 'jäätävä ongelma'. Eli alotamma 1198 kansien hiplailuista ja katsotaan mitä sieltä saadaan irti pakopuolelta (itseasiassa ei virtaa kanava yhtään paremmin kuin oma tekele 1098 pako, tehtaan pakodesign siitä seeti-throat alueelta on sitten ihan paska). Samalla ehkä 2mm isompi vena 1098 pakopuolelle ja reipas avartaminen ja sitten taas crossvertailu, sen perusteella keväällä parempi kansipaketti kiinni.

Flow arvot - 28' muutettuna 1198 kansi vajaa 390cfm ja oma tekele 1098 360cfm jotain. Virtausnopeudessa pikkukansi pieksi isomman.

Mulla olis ylimääräiset 1198 nokat jouten, jos joku haluaa alkaa leikkimään.. noilla päässee lähelle noita mun lukuja kun kanavat ahdostaa kuitenkin pakopuolella 10mm noston jälkeen :D

1198n pakokanavaa nyt raakahiplattu kahvipaussin verran eli pari minuuttia per reikä .. virtauspenkki ilmoittaa alunperäisen 136cfm flown kohonneen 190cfm - täst tuloo hjuva. Flow muutettuna tehoiksi, pakokanava menee tukkoon 230hp kohdalla nyt, pitääs riittää. Vielä hifistelyt ja kiilloittelut päälle ja vot. Sit lähdetään hakemaan imukanavaan sitä '230hp' arvoa niin näillä kansilla voi jotain tehdäkin.
 
Back
Ylös